VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Scirocco => Aiheen aloitti: WilleK - 28.08.13 - klo:12:36

Otsikko: Uusi rocco kuljettaja ilmoittautuu (muutama kysymys mukana)
Kirjoitti: WilleK - 28.08.13 - klo:12:36
Moi,

tuli meidänkin taloon pitkän haaveilun jälkeen laitettua Scirocco.
Valkoinen 118kW DSG kohtuullisilla varusteilla. Sport-paketti, 18" Interlagosit, aut ilmastointi, vakkari, RCD510 ja Bluetooth löytyy varustelistalta. Sisusta Cashmere :-*.

Omaan makuun varusteet ovat riittävät, toki xenonit olisivat olleet vielä paikallaan. Nekin pääasiassa ulkonäkösyistä.

Onnellisia kilometrejä kohta 2000 takana ja todella mieluiselle tuntuu tuo kinneri.

Tulen varmaankin tekemään autotalliin oman topicin kunhan saadaan auto puunattua siihen kuntoon, että kehtaa näyttää  ;) Huomenna auto menee perusteelliseen puunaukseen, siitä myöhemmin lisää...
Tässä pieni maistiainen:
(http://e30.1g.fi/kuvat/Golf%20Highline%20-13/20130821_190522.jpg/_img900.jpg)

Sitten niitä kysymyksiä.
Olisiko jollain kuvaa/kuvia niillä oem madallusjousilla olevasta autosta? Muuttuuko kuinka pintakovaksi noilla? Tuo auton wheelcap on suurinpiirtein sama kuin tiguanissa ja sitähän me ei hyväksy  ;)
Onko jollain esittää joku muu varteenotettava vaihtoehto lievään madallukseen?

XDS:stä on myös useammalla ilmeisesti kokemuksia. Millä arvolla kannattaisi lähteä liikkeelle?

Mikä liitäntäsarja olisi fiksuin iphonen latausta ja audiotoistoa varten tuon RCD510:n kanssa? Hommahan toimii bluetoothilla, mutta pidemmällä matkalla saisi samalla puhelimen ladattua...


Kiitokset jo etukäteen vastauksista!


WilleK


Otsikko: Vs: Uusi rocco kuljettaja ilmoittautuu (muutama kysymys mukana)
Kirjoitti: Mikko - 28.08.13 - klo:13:05
Onnea uudelle autolle! :)
Tuossapa oma auto OEM jousilla varustettuna. Sama malli ja samat vanteet (minulla talvivanteina).

(http://farm9.staticflickr.com/8234/8377059803_5e6ac7c753_o.jpg)

Voi olla, että aika on kullannut muistot, mutta omasta mielestä pintakovuutta ei tullut ainakaan lisää, mutta jämäkkyyttä kyllä tuli. Eli ei sen herkempi pienille nypyille, mutta isommissa on ehkä "rasittavampi". Ajettavuuteen ja varsinkin ulkonäköön positiivinen muutos. Jos nyt vaihdattaisin niin laittaisin kyllä säädettävän alustan jousien sijaan. Oma alkuperäinen ajatus OEM jousien osalta oli se, että takuu säilyy täysimääräisenä.

Liitäntäsarjaksi hommaisin sen hanskalokeroon tulevan OEM Media-In sarjan (http://www.carsystems.pl/vw-media-in-mdi-kit-ipod-adapter-for-cars-with-aux-retrofit-5n0035342e,id365.html). Tuollainenhan löytyy myös se käsinojan sisälle tuleva (joka tulee tehdasoptiona), mutta ensimmäinen taitaa olla huomattavasti helpompi asennettava. Tuon kautta tiedot tulee kivasti RCD:n ja ajotietokoneen näytölle ja toimii ratin napeista.
Otsikko: Vs: Uusi rocco kuljettaja ilmoittautuu (muutama kysymys mukana)
Kirjoitti: RoccoScientist - 28.08.13 - klo:13:55
Onnittelut täältäkin!

Lainaus käyttäjältä: WilleK - 28.08.13 - klo:12:36
Olisiko jollain kuvaa/kuvia niillä oem madallusjousilla olevasta autosta? Muuttuuko kuinka pintakovaksi noilla? Tuo auton wheelcap on suurinpiirtein sama kuin tiguanissa ja sitähän me ei hyväksy  ;)

Omat kokemukset OEM-madallusjousista on päinvastaiset kuin Mikolla eli minusta nypyttäminen lisääntyi, mutta muuten en kokenut alustan muuttuneen yhtään rasittavampaan suuntaan. Jos johonkin miittiin eksyt, niin uskoisin pienen vertailukoeajon olevan mahdollinen, vaikka en nyt tietenkään muiden puolesta voi tätä luvata.

LainaaOnko jollain esittää joku muu varteenotettava vaihtoehto lievään madallukseen?

Omasta mielestä nuo OEM-madallusjouset ovat autoon optimaalinen ratkaisu, jos ei kaipaa kunnon tontitusta. Etuylitys on tuossa kuitenkin sen verran reilu, että oma etupuskuri raapi jokusen kerran tien pintaa. Toisaalta jäsen snoogien coilovereilla tontitettu Scirocco ei moisia ongelmia kohdannut, joten saattoi olla vain huonoa tuuriakin ajoreittien valinnan suhteen.

LainaaXDS:stä on myös useammalla ilmeisesti kokemuksia. Millä arvolla kannattaisi lähteä liikkeelle?

Entisessä autossani se säädettiin suoraan maksimiin, eikä missään vaiheessa tullut mieleen, että niitä pienempiä arvoja tarvitsisi johonkin.
Otsikko: Vs: Uusi rocco kuljettaja ilmoittautuu (muutama kysymys mukana)
Kirjoitti: Mikko - 28.08.13 - klo:14:11
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 28.08.13 - klo:13:55
Omat kokemukset OEM-madallusjousista on päinvastaiset kuin Mikolla eli minusta nypyttäminen lisääntyi, mutta muuten en kokenut alustan muuttuneen yhtään rasittavampaan suuntaan. Jos johonkin miittiin eksyt, niin uskoisin pienen vertailukoeajon olevan mahdollinen, vaikka en nyt tietenkään muiden puolesta voi tätä luvata.

Omasta mielestä nuo OEM-madallusjouset ovat autoon optimaalinen ratkaisu, jos ei kaipaa kunnon tontitusta. Etuylitys on tuossa kuitenkin sen verran reilu, että oma etupuskuri raapi jokusen kerran tien pintaa. Toisaalta jäsen snoogien coilovereilla tontitettu Scirocco ei moisia ongelmia kohdannut, joten saattoi olla vain huonoa tuuriakin ajoreittien valinnan suhteen.

Meillä taisi olla eri rengastus, minulla runflatit silloin kun jouset laitettiin. Kun rengastuskin muuttui ei-runflatiin ja tuumakoko kasvoi yhdellä niin sitten vähän samanlaisia kokemuksia kuin RoccoScientistillä. Pintakovuus "tulee paremmin läpi" kun rengas on kokonaisuudessaan "mukavampi". Nuo runflatit kun oli huomattavan epämukavat, niin omalla kohdalla ero näkyi lähinnä siinä, että jousi liikkui vähemmän ja sitä kautta isommat erot tuli paremmin läpi. Mutta jousien vaikutusta en osaa arvioida kuin tuolla runflat-rengastuksella. Mutta onhan tuosta jo 2,5 vuotta aikaa, joten ei tässä ihan täysillä uskalla muistikuviin luottaa.

Minulla ei ole koskaan ottanut puskuri kiinni, kuraläpät on vanhoilla vähän liian pienillä talvirenkailla. Ja matkaa taitaa keulassa olla muutama milli vähemmän maahan kuin RoccoScientistillä oli. Samat jouset, mutta raskaampi kone ja laatikko.

Itse kun olen vähän perfektionismiin taipuvainen niin kovasti häiritsee se kolmen millin ero takarenkaiden välillä, joka olisi siis saatu säädettävällä alustalla pois. Jotenkin olen myös nykyään vähän taipuvainen siihen suuntaan, että jotkut muut iskarit toimisi vähän paremmin kuin alkuperäiset. Ja sen yhden sentin enemmän voisi tiputtaakin.

Tuossa vielä yksi vertailukuva OEM jousilla madalletun ja madaltamattoman välillä. :)

(http://farm8.staticflickr.com/7091/7171945951_7c4462f33a_o.jpg)
Otsikko: Vs: Uusi rocco kuljettaja ilmoittautuu (muutama kysymys mukana)
Kirjoitti: WilleK - 28.08.13 - klo:15:26
Kiitos Mikko ja RoccoScientist vastauksista, mukava kun ei tarvitse lähteä "sokkona" tilailemaan osia. Laitamma siis vieterit tilaukseen.

Samaa taipumusta Mikon kanssa tuon stancen suhteen, mutta uuteen autoon ei kehtaa alkaa coilovereita alle ruuvailemaan. Ja rengaskommentit on täyttä totta. Runflatit merkistä riippumatta meinaa olla melkoisen kovia. Sciroccon tapauksessa varmasti myös melutasoon melkoinen vaikutus rengastuksella.

Miittiin olisi kiva tupsahtaa paikalle. Tarvii vaikka jonkun työreissun yhteydessä koittaa päästä paikalle. Itsehän maijailen Oulussa joten vaatii hieman järjestelyä.

WilleK

Otsikko: Vs: Uusi rocco kuljettaja ilmoittautuu (muutama kysymys mukana)
Kirjoitti: Kasis - 29.08.13 - klo:08:30
Tervetuloa WilleK ja onnittelut hienosta autosta. :)
Otsikko: Vs: Uusi rocco kuljettaja ilmoittautuu (muutama kysymys mukana)
Kirjoitti: whatnot - 11.05.14 - klo:11:52
Kaappaan ja vastaan yli 120 vanhaan thraediin, mutta kun löytyi vielä etusivulta:

Tuli hankittua Scirocco tuossa vuosi sitten ja vasta nyt työkiireiden takia ehtii miettiä autoasioita enemmän, eli pari kyssäriä:
- Onko kukaan laittanut OEM madallusjousia DCC:llä olevaan alustaan?
- Saako VCDS:llä ohjelmoitua lampunpesurit pois käytöstä?
- Voinko vaihtaa LED päivävalot ja ohjelmoida ne VCDS:llä käyttöön? Saako VCDS:llä myös parkit ohjelmoitua pois päivävaloista?
- Meneeko tuo uudempi DSC:n vaihdekepin nuppi suoraan vanhan tilalle?
- Kukaan asentanut digivirintä tuohon RNS510:een?
- Onko tuo tehdasennettu Webasto noin tehoton? Edellisessä autossa oli Ebersprächer ja sen jäljiltä auto oli kuin sauna. Scirocossa aukeaa juuri ja juuri ikkunat 30min lämmityksen jälkeen.

(http://bad.host.name/scirocco/paskanen/DSC_2170.jpg)

Otsikko: Vs: Uusi rocco kuljettaja ilmoittautuu (muutama kysymys mukana)
Kirjoitti: whatnot - 11.05.14 - klo:13:09
Ja lisäkysymys vielä (editointi ei enää onnistunut): Mitä valoja/valoassyjä kannattaa ja pystyy (ei vikakoodeja) vaihtamaan ledeiksi? Onko jotain hyvää jälleenmyyjää tiedossa näihin? VW:llä taisi ainakin olla omasta takaa rekisterikilvelle ledit (1K8943021C)?
Otsikko: Vs: Uusi rocco kuljettaja ilmoittautuu (muutama kysymys mukana)
Kirjoitti: Mikko - 11.05.14 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: whatnot - 11.05.14 - klo:11:52- Saako VCDS:llä ohjelmoitua lampunpesurit pois käytöstä?
Tietääkseni ei saa, ainakin moni on yrittänyt tässä onnistumatta.

Lainaus käyttäjältä: whatnot - 11.05.14 - klo:11:52- Meneeko tuo uudempi DSC:n vaihdekepin nuppi suoraan vanhan tilalle?
Tarkoitat varmaan DSG:tä? Menee, mutta ei ole yksinkertainen vaihdettava. Pitää muistaakseni hommata kokonaisena eli nuppi, hahkainen "pussukka" ja se keskikonsoliin tuleva kehys. Itse en tuota ole ole lähtenyt vaihtamaan vaikka houkutteleekin. Oma auto on tehty viikkoa liian aikaisin, että tuo uusi nuppi olisi tullut tehtaalta. Valmistuksen piti olla myöhemmin, joten olin jo asennoitunut uudenmalliseen nuppiin. :D

Lainaus käyttäjältä: whatnot - 11.05.14 - klo:13:09
Ja lisäkysymys vielä (editointi ei enää onnistunut): Mitä valoja/valoassyjä kannattaa ja pystyy (ei vikakoodeja) vaihtamaan ledeiksi? Onko jotain hyvää jälleenmyyjää tiedossa näihin? VW:llä taisi ainakin olla omasta takaa rekisterikilvelle ledit (1K8943021C)?
OEM ledit kannattaa ehdottomasti rekkarivaloiksi. Itselläni on kaikki sisävalot ja parkit/kulmavalot vaihdettu ledeiksi. eBaystä ostin T10 W5W ledejä canbus-vastuksella parkkeihin. Noi alkaa noin puolivuosittain herjata, mutta vaihto on niin helppo ja nopea ettei haittaa. Sisävaloihin ostin niin ikään eBaystä Sciroccolle tehdyn sisävalojen polttimosetin, siinä myös vastukset kaikissa niin ei tule noita palanut polttimo varoituksia.