tere moro
testaus ajatuksen kanssa ulkolämpötila +26
-ilmastointilaite menee sekaisin aina kun haluaa sisälle kylmempää ilmaa kuin ulkona ja ilmastointi on päällä ja/tai sisäkierto. oire kun ilmastoinin tai sisäkierron laittaa päälle niin puhallus nopeus pysyy missä on (automaatilla kasvaa) ja mutta sisälle tulevan ilman määrä menee nolliin. ja kun laittaa econ päälle niin sisää tulee kylmää ilmaa hetken ajan, kunnes kenno lämpiää => kompura toimii
Otsikon oikeinkirjoitus korjattu. - Quality -
Sisäkierron/ulkoilmakierron läppämoottori jumissa tai sekaisin. Eli yrittää jäähdyttää autoa ja vetää epähuomiossa molemmat läpät kiinni, eikä ilma virtaa mihinkään. Uusi läppämoottori muutaman kympin eBaysta, asennus tunteroisen ja taas mennään...
Itselläni oli likipitäin vastaavanoloinen vika Touranissa ja tuolloin sisäkierron läppämoottori oli seko. Täydellä jäähdytyksellä auto pyrkii laittamaan sisäkierron päälle, joten se sulkee ulkoa tulevan ilman läpällä ja yrittää samalla avata sisäkierron läpän. Molemmat läpät jos menevät kiinni, tulee "tyhjiö" mistä puhallin koittaa hankkia autoon ilmaa sisälle. Sisäkiertoa rämppäämällä tuli aina välilläa "pöhäys" kylmää ilmaa sisälle ennenkuin läpät hakivat paikkansa taas.
vcds.lite antoi tuollaisen vikakoodin
1 Fault Found:
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
sisäkierto säätö moottori jumissa. otin irti ohje (http://www.audizine.com/forum/showthread.php/226153-AC-problem-w-code) ja purin hökötyksen ja ajouin rc auton akulla ees taas jahyvin pelaa mutta eipä toimi päikoillaan jote asento tunnistin siinä on varmaankin mennyt.
nyt tietty airbagin valo pälää mittariston näytöllä kun oli irti kun hansakalokeroa piti irroittaa eestä että pääsi käsiksi säätömoottoreihin. toivottavasti saan tällä huonosti pelaavalla lite versiolla kuitattua.
Uutta säätömoottoria vaa, kyllä se siitä tokenee. Koodit kuittailee pois sitten vaikka areenan virallisen VCDS-velhotopikin avustuksella, jos ei oma lite kykene nollaamaan koodeja:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0)
Se moottori itseasiassa on siellä sisällä hyvinkin lähellä RC-servomoottoria, mutta se asentoanturointi on asia erikseen.
juuh motori toimi moitteettomasti ja asento tunnistinta mittailin (kolmikätisen miehen hommaa) molempiin suuntiin toimi sähkön läpi jouksevuus, muuta ervoista ei tietty hajuakaa (eivät olleet aivan samoja). sellaanen peleko persuksessa että lämpösäädin olis sökö, mutta koikeilen uusia sisäkierron säätö moottorin (http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=27513836).
vcds lite ei ilmeisesti toimi edes rekisteröitynä (99$) kun auto on can väylällinen, lukee jotain koodeja muutta ei poista niitä. harmittaa kun edelliseen (a4 -03) pääsi muuttaan vaikka mitä asetuksia vaikka en edes osannut:)
tere
nyt on sisäkierron sääto moottori vaihdettu ja yllätys yllätys, eipäs vaikuttanut mitään edelleen kun säätää lämmöt low ja ac päällä niin sulkee ulkoa tulevan ilman ja jättää aukaisematta sisäkierron, oliskohan pitänyt kuitata vika koodit? ainiin en voi sitäkään tehhä itte. prkl.
kunpaenenkin säätömoottori toimii kun kekeilin toiseen liittimeen ja ajoin kiinni ja auki.
nyt hirvittää että lämmönsäädin (http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29981021)on se joka on rikki, olisin tempassut sen irti mutta eipäs lähtenyt => loppu voima, uskallus ja taito:)
tuollaaset koodit anto viimeks
3 Faults Found:
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00735 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00735 - Shareware Version. To Decode all DTCs
09-00 - Please Register/Activate
tere
ostin memoscan u585 odd/can/vag lukijan joka antoi seuraavan koodin autosta "00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air Flow Flap (G143) on limit exceeded" harmillista kun toi säätömoottori on ilmeisesti sisäkierron moottori ja sen olen jo uusinut (purkuosa)
johdot moottorilta lämmönsäätimelle mitattu toimiviksi, tiijä sitten pitääkö se etummainen moottorikin uusia.
sellaisen olen hohsannut että kun auto näyttää ulkolämpötilaksi esim. +27c niin kun laittaa ilmastoinnin päälle (econ pois) ja säätää about asteen lämpimämmäksi (+28c) puhallustta ja alkaa puottaan pikku hiljaa pienemmäksi niin 5-10min niin taulussa on jo +21c ja kokoajan on puhaltanut kylmää tai ainakin kylmempää kuin autossa sisällä.
nyt molemmat sisäkierron ja ulkoatulevan säätömoottorit vaihdettu (purku osiin) ja samaa vikakoodia antaa "00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air Flow Flap (G143) on limit exceeded" ja sisäkierron luukku pysyy kiinni uskollisesti vaikka mitenpäin säätelee ilmastointilaitetta.
uskonpuuta vaivaa. voihan prkl.
Otsikon oikeinkirjoitus korjattu. - Quality -
vika korjattu, tarkalleen ottaen en tiijä mitä tein, mutta tässä ohje
-virrat pois
-memoscan u585 kiinni autoon
-virrat päälle ja laite päälle
-valinta vw audi system => enter
-diagnosis systen => enter
-08 ac/heater elec. => enter
-02rd fault memory (siellä se taas oli 00735jne)
-03erase fault
-04basic setting ja tänne kenttään syötin 001 parametrin ja tsädään lämmönsäätimen näyttö ja lukijan näyttö vilkutteli aikansa jotain ja laite resetoi ittensä VISSIIN:) jos keskustelua (http://"http://www.vagarena.fi/index.php?topic=380.0") on uskominen ja miksi ei olisi.
varmuuden vuoksi ajoin vielä -02rd fault memory (siellä se enää ollut)
-03erase fault vaikka ei ollut mitään vika koodia.