VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Aiheen aloitti: JaTSi - 10.03.10 - klo:20:59

Otsikko: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: JaTSi - 10.03.10 - klo:20:59
Itsellä tulossa Seat, jossa Media System ( RNS310?).
Mukana Bluetooth. Mitäs kokemuksia porukoilla on noista Bluetooth sarjoista?
Itsellä Nokian puhelin (N85) ja toiveissa olisi, että saisin tuon vaivattomasti otettua käyttöön.
Puhelimessa ainakin noita Bluetooth profiileja on varmaankin riittävästi.
Olen kuullut, että näiden N-sarjalaisten kanssa on ollut jotain sopivuusongelmia.
Nykyään aina Bluetooth korvakuuloke ohimolla mutta toiveissa olisi päästä siitä autoillessa eroon.
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Taky - 10.03.10 - klo:22:03
Lainaus käyttäjältä: JaTSi - 10.03.10 - klo:20:59
Itsellä Nokian puhelin (N85) ja toiveissa olisi, että saisin tuon vaivattomasti otettua käyttöön.

Tullut 10 vuodean aikana käytettyä Nokian Car-kit 112:sta ja Parrotin CK3100, liki kymmenen eri nokialaisen kanssa.

Suurin ongelma niissä on jos BT yhteyttä käyttää useamman laitteen, esim PC tms, kanssa niin se tuppaa jäämään "roikkumaan" jollainlailla yhteyteen ja autoon menessä BT yhteys ei tahdo muodostua ennen kuin käyttää luurista BT päälle/pois.

Jos vain autossa+ luurissa yhteys käytössä niin pääsääntöisesti homma toimii ihan automaattisesti virrat autoon yhtyes päälle HF:ään ja vastaavasti virtojen katketessa palataan takaisin luuriin.
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Alpis - 11.04.10 - klo:14:13
Just asennettu,BT-premium,VW-laite,Passat 3C,MFA+ näytöllä ja Rns-510.VCDS/VagCom 908 ohjelma.Pitäis saada koodattua ett pääsis käyttään.
BT-koodaus ohjeita löytyy kyllä,mutta Passat ei heti löydy sivustoilta.
Onko jollain selkeet ohjeet tai hyvä linkki?Läppärin akku ei kestä kovin pitkää sessiota,no,johdon päässä kyllä.
Ett vähän helppiä,pliis!
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Häilis - 11.04.10 - klo:16:48
kaippa Can ohjainlaitteeseen (19) on koodattu [77]Telephone ?
täällä ohjeita koodaamiseen http://www.motor-talk.de/forum/premium-fse-codieren-t2351304.html (http://www.motor-talk.de/forum/premium-fse-codieren-t2351304.html)
ja http://vwnavi.com/showthread.php/13532-Instructions-for-coding-730-Premium-Bluetooth (http://vwnavi.com/showthread.php/13532-Instructions-for-coding-730-Premium-Bluetooth)
ja myös [16] - Steering Wheel saa kopeloida että nappulat/ääniohjaus pelittää.
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Sniiki - 14.04.10 - klo:11:54
BT Premium koodaus:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283C%29_Telephone_%28Premium%29 (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283C%29_Telephone_%28Premium%29)
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: JakeManse - 14.04.10 - klo:12:11
Käyn tänään hakemassa Octavian ja siihen tuli tehtaan bluetooth-systeemi. Saa nähdä miten toimii.
Olen kuullut että joissakin laitteistoissa ilmenee kaikumista linjan toisessa päässä, eli auton kaiuttimista kuuluva puhe palautuu mikin kautta takaisin soittajalle.
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Alpis - 17.04.10 - klo:19:08
Ook Rait;Häilis ja Sniiki,kiitti!
No nyt kun sai tuon koodauksen auki oikeesta kohtaa,puhelin Nokia 6220 paritettu,BT-löydetty.
Radio hiljenee kun soittaa,mutta ei kuulu ääntä mistään!?Omalla ja vastapuolella hiljaista.
Jonnekin,kai, lisää uusia koodeja vaihtoon!?
Täytyypä tutustua ohjeisiin.
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Alpis - 21.09.10 - klo:15:37
No jep!
Nyt taas kaikki pelittää!Mikkipiuha oli huonosti kiinni.
Laite se basic,koodaukset oli oikein.
Tulossa premium-bt,jää tämä basic-bt ylimääräseksi.Siirtyy sinne myydään palstalle.
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Alpis - 04.10.10 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: Alpis - 21.09.10 - klo:15:37
No jep!
Nyt taas kaikki pelittää!Mikkipiuha oli huonosti kiinni.
Laite se basic,koodaukset oli oikein.
Tulossa premium-bt,jää tämä basic-bt ylimääräseksi.Siirtyy sinne myydään palstalle.
Boxi tuli,oli vaan uutta mallia:1K8 035 730,CC sopiva,meni palautukseen.
Ei toiminut punanäytöllisessä 3C:ssä.
Selvisi liian myöhään,ettei laitteessa itessään mitään vikaa ollutkaan.
Oisin sen voinut myydä.
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Obvious - 18.03.11 - klo:09:57
Jos kaksi eri puhelinta on "paritettu" ja osoitteisto synkattu auton BT/HF:n kanssa kanssa.

Mitä tapahtuu jos nämä kaksi puhelinta tulevat samaan aikaan autoon?
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: mla - 18.03.11 - klo:09:58
Lainaus käyttäjältä: Obvious - 18.03.11 - klo:09:57
Jos kaksi eri puhelinta on "paritettu" ja osoitteisto synkattu auton BT/HF:n kanssa kanssa.

Mitä tapahtuu jos nämä kaksi puhelinta tulevat samaan aikaan autoon?

Viimeksi käytetty puhelin on se jota käytetään silloin. Eli noihin jää muistiin se mitä puhelinta käytettiin viimeksi ja laite etsii sitä ensin. Jos sitä ei löydy niin otetaan seuraava paritettu laite 'etsintään'.

Valikoista voi yleensä sitten valita mitä puhelimista haluaa käyttää jos on 'väärä' puhelin sillä hetkellä kiinni hf laitteistossa. Näin ainakin Nokian, Parrotin ja OEM hf laitteiden kanssa on ollut.
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Obvious - 18.03.11 - klo:10:01
Kiitos mla.

Jos se puhelin soi jota ei ko.hetkellä ei ole paritettuna, niin voiko tässä vaiheessa vielä vaihtaa paritettua puhelinta, siis ennen vastaamista?
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: mla - 18.03.11 - klo:10:08
Lainaus käyttäjältä: Obvious - 18.03.11 - klo:10:01
Jos se puhelin soi jota ei ko.hetkellä ei ole paritettuna, niin voiko tässä vaiheessa vielä vaihtaa paritettua puhelinta, siis ennen vastaamista?

Yhdistettynä jos puhelin ei ole niin joissain sarjoissa voi vaihtaa lennossa puhelinta, mutta ei kaikissa. Esim. edellisen Superbin OEM rSAP sarjassa ei kesken puhelun tai puhelun jo ollessa 'tulossa' voi vaihtaa puhelinta enää autosarjaan, mutta uudemmassa voi koska siinä on HF tuki. Nokian HF sarjassa tuo onnistui ja samoin rSAP sarjassakin.

Paritus on se kun puhelin 'asennetaan' toimimaan toisen bluetooth laitteen kanssa ja paritusta ei välttämättä voi tehdä siinä vaiheessa kun puhelu on jo 'tulossa'. Paritus tehdään vain kerran ellei sitä jostain syystä joudu tekemään uudestaan.
Otsikko: Vs: Bluetooth puhelinvalmiudet
Kirjoitti: Obvious - 18.03.11 - klo:10:16
Tarkoitin kyllä yhdistyneen luurin vaihtoa, en paritusta. Paritus on laitonta  :P

Puhelimen parituksen tiesin tarpeelliseksi vain kertaalleen, toki sekin pitää tehdä salaa jottei jää kiinni!

Kiitos vielä mla. Tämä selvensi, ja kokeilemalla sitten aikanaan selviää.