VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Audi => A3 8P (03–) => Aiheen aloitti: kalle_1981 - 25.04.13 - klo:22:31

Otsikko: A3 nykii
Kirjoitti: kalle_1981 - 25.04.13 - klo:22:31
Moro,

Kyseessä v2001 A3 75kw 1.6 bensa. Ajettu 187000km

Eli autossa nyt semmoista vikaa, että nykii, niin kuin ois tankissa kenguru benssaa.

Vaihdoin jo puolan/jakajan, sen mihin tulpanjohtot tulee kiinni.

Sitten vaihdoin tulpanjohdot ja tulpatkin.

Myös ilmamassamittarin vaihdoin.

Kaikissa osissa oli jo vikaa. Ilmamassamittarista en ole 100% varma. Yritin kyllä alkuoeräistä putsata. Oli myös ongelmia tyhjäkäynnin soutamisen kanssa.

Kun autolle antaa kunnolla kenkää ja kierrosta kiihyttäessä, niin auto alkaa vetämään suht normaalisti. lievää nykimistä saattaa ilmetä.
Sitten kun auton taas sammuttaa ja odottaa hetken on meno taas nykivää. Sen jälkeen pitää taas antaa kunnolla kierroksia, että alkaa auto vetämään tällöinkin saattaa hieman nykiä.

Miten nuo bensapumput kestää tuotta E95 bensaa? Tähän autoon on ilmeisesti bensapumppu vaihdettu 2009. Pitää se vielä tarkistaa. Kävin nyt iltasella tankaamassa 98 bensaa tankin täyteen.

Talvella olen vaihtanut bensansuodattimen.

Voiko se ns tyhjäkäynti moottori kettuilla? Tyhäkäynti kaikkien noiden uusien osien jälkeen on ok.

Missä vois vikaa olla? Mitääm vika koodia tähän en ole saanut irtoamaan. Autolla ajettu nyt 7kk 16km työmatkaa pääasiassa.

Oisin kyllä Kiitollinen, jos jollain ois apuja!
Otsikko: Vs: A3 nykii
Kirjoitti: kalle_1981 - 26.04.13 - klo:23:25
Moro,

Tänään jatkoin tutkimista. Niin ja vaihdoin bensapumpun joutessani.

Ei auttanut tai pumppu nyt paljon hiljaisempi.

Tänään syttyi uusi valo EPS.

Luin viat ja nyt iltasella enää löytyi P 0172 System too rich bank 1.

Ilmeisesti jotain ongelmaa on EGR ventiilin kanssa.

Eli kun auton sammuttaa niin venttiili menee kiinni. Kun autolle antaa kunnolla kenkää ventiili aukeaa ja alkaa toimia oikein.

vai oisko sitten vikaa niissä pakotputkessa olevissa antureissa ennen kattia...
Otsikko: Vs: A3 nykii
Kirjoitti: kalle_1981 - 27.04.13 - klo:13:29
Aamulla EGR venttiili putsattu ja se toinenkin venttiili samassa piirissä.

Hieman oli tummumista, mutta ei mitään hälyyttävää.

Laitoin myös tankiin ainetta jolla pitäisi polttoaine puoli putsaantua.

Nyt sitten on enää vaihtoehtona Lambda anturi O2 B1S1. Siis se mikä ruiskua säätelee.

Pitää se puhdistaa ja kattoa läpi.

Alkaa tulemaan jo harmaita hiuksia tämän auton takia.

Otsikko: Vs: A3 nykii
Kirjoitti: RotaX550 - 30.06.14 - klo:20:09
Senverran vanha aihe on jo, niin vika on varmaankin jo korjattu tai sitten auto vaihdettu.  :D Eli korjaantuiko vika millä toimenpiteellä?
Samaa vikaa myös meidän taloudessa, autona A3 SB, 1.6 - 05. Tulpat vaihdettu ja vikakoodit luettu, ongelma jatkuu edelleen.