Eli otsikon mukaista menopeliä on tullut jonkinaikaa metsästettyä. Onkos näissä 2.0 Turboissa ketju- vai hihnakone? Jos hihna, ilmeisesti näissä n. 100 000 ajetuissa alkaisi olla remppa edessä. Entä onko kyseisten vuosimallien DSG-laatikoista jo pitempiaikaisia kokemuksia? Lahoja, kestäviä vai riippuuko täysin tuurista :)
Kiitos.
Mielestäni tuo 2.0 litrainen TFSI kone on hihnakone.
Getarin moottorit (AXX ja BWA) on hihnalla, vaihtoväli 180 tkm. Joskus kyselin merkkiliikkeestä onko mitään aikarajaa, esim 6 vuotta tms mutta eivät osanneet sanoa. Ei ole kokemusta DSG laatikosta (itellä manuaali) kuin koeajoilta. Jos haluat ottaa riskin täydellisestä ja kalliista laatikkorempasta niin ota DSG. Muussa tapauksessa ota manuaali.
Muuten suosittelen autoa, käytännöllinen, riittävän tehokas, kohtuu taloudellinen. Paras mitä olen omistanut
Kannattaa muuten yli 100 tkm ajetuista tarkistaa/vaihtaa polttoainepumpun nokan seuraaja ja turbon diverter valve vaihtaa uudempaan jos ei ole tehty jo. Nokan seuraaja on "tyyppivika", kuluu puhki ja tulee kallis venakopparemppa jos pääsee hajoamaan. DV vika ei ole niin vakava, kalvo repeää vanhuuttaan eikä ahtopaineet enää nouse kunnolla. Lisäksi PCV venttiili voi olla myös porsinut, helppo vaihtaa jos rikki. Tämä ilmenee humpaavana tyhjäkäyntinä.
Jakopäänhihna olisi mielestäni hyvä vaihtaa 5 vuoden välein, jossei jopa näin mainita huollossakin. Ainakin vanhemmassa 1.8T koneessa oli 5 vuotta aikarajana tai 90tkm.
Lainaus käyttäjältä: mothar - 06.02.13 - klo:22:13
Lisäksi PCV venttiili voi olla myös porsinut, helppo vaihtaa jos rikki. Tämä ilmenee humpaavana tyhjäkäyntinä.
Yksi mikä noita yleisesti - ei siis pelkästään GTI:t - tuntuu vaivaava on kuskinoven johtosarja ja sen aiheuttamat sähköhäiriöt.
yhdyn edelliseen.. itsellä -05 132tkm ajettu 2.0 gti ja olen ollut autoon tähän asti tyytyväinen. Tosin veti akkua tyhjäksi kun oli yksi johto poikki ja kolmesta näkyi kuparilangat johdoista nimenomaan kuskin ovesta. no eikä siinä vielä kaikki. Vein auton tutulle että vaihtaa termostaatin. Oli niin paskamaisessa paikassa että oksat pois. Osa 80e ja loput töitä yht. 490e.. sitte ku laitto auton käyntiin niin koneesta kuului sinne kuulumatonta ääntä. eiku hinurilla merkkiliikkeeseen ja sieltä korjausarvio 3500e.. nokka-akseli, sen ketju rullat ja kaikki hilppeet uusiksi. (katsotaan mitä maahantuoja sanoo) pientä muutakin kuten esim. vetarien suojakumia yms. naurattaa. Auto on nyt ollut kolme viikkoa siellä kun on jonoja niin paljon. Muuten ollut todella tyytyväinen. Eli mitä opimme. vie suoraan huoltoon merkkiliikkeeseen. Rahalla saa ja hevosilla pääsee.
Lainaus käyttäjältä: hekkemanni - 07.02.13 - klo:09:05
yhdyn edelliseen.. itsellä -05 132tkm ajettu 2.0 gti ja olen ollut autoon tähän asti tyytyväinen. Tosin veti akkua tyhjäksi kun oli yksi johto poikki ja kolmesta näkyi kuparilangat johdoista nimenomaan kuskin ovesta. no eikä siinä vielä kaikki. Vein auton tutulle että vaihtaa termostaatin. Oli niin paskamaisessa paikassa että oksat pois. Osa 80e ja loput töitä yht. 490e.. sitte ku laitto auton käyntiin niin koneesta kuului sinne kuulumatonta ääntä. eiku hinurilla merkkiliikkeeseen ja sieltä korjausarvio 3500e.. nokka-akseli, sen ketju rullat ja kaikki hilppeet uusiksi. (katsotaan mitä maahantuoja sanoo) pientä muutakin kuten esim. vetarien suojakumia yms. naurattaa. Auto on nyt ollut kolme viikkoa siellä kun on jonoja niin paljon. Muuten ollut todella tyytyväinen. Eli mitä opimme. vie suoraan huoltoon merkkiliikkeeseen. Rahalla saa ja hevosilla pääsee.
Mulla sama vuosimalli, dsg, kilsoja 140tkm. Auto on ajossa loistava, kunhan vaan pysyisi kasassa. Etenkin dsg on mainio.
Tähän asti vaihdettujan osia:
* nokka-akselin ketju
* mekatroniikka
* vaihteenvalitsin
* ilmastoinnin kompressori
* by-pass venttiili, nyt mallia forge
Seuraavaksi edessä jakohihnan vaihto, vaihtovälinä ovat marmorilla pitäneet 6v. Pakettihinta tälle 850e. Ylläolevien osien yhteishintaa en edes halua miettiä...
Täällä (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=9810.09) mun kyselyitä samasta aiheesta eli GTI Golfista. Itselläni vielä 146tkm ajettu DSG vaihteinen GTI. Aivan mahtava peli.
PS. Koomeri mun GTI on myynnissä.
Lainaus käyttäjältä: mothar - 06.02.13 - klo:22:13
Kannattaa muuten yli 100 tkm ajetuista tarkistaa/vaihtaa polttoainepumpun nokan seuraaja ja turbon diverter valve vaihtaa uudempaan jos ei ole tehty jo. Nokan seuraaja on "tyyppivika", kuluu puhki ja tulee kallis venakopparemppa jos pääsee hajoamaan. DV vika ei ole niin vakava, kalvo repeää vanhuuttaan eikä ahtopaineet enää nouse kunnolla. Lisäksi PCV venttiili voi olla myös porsinut, helppo vaihtaa jos rikki. Tämä ilmenee humpaavana tyhjäkäyntinä.
Tarkoitatko nyt nokan seuraajalla pumpussa olevaa mekaanista osaa vai nokka-akselin asentoanturia? pakko kysyä ku ei tiä
Lainaus käyttäjältä: mothar - 06.02.13 - klo:22:13
Kannattaa muuten yli 100 tkm ajetuista tarkistaa/vaihtaa polttoainepumpun nokan seuraaja ja turbon diverter valve vaihtaa uudempaan jos ei ole tehty jo. Nokan seuraaja on "tyyppivika", kuluu puhki ja tulee kallis venakopparemppa jos pääsee hajoamaan. DV vika ei ole niin vakava, kalvo repeää vanhuuttaan eikä ahtopaineet enää nouse kunnolla. Lisäksi PCV venttiili voi olla myös porsinut, helppo vaihtaa jos rikki. Tämä ilmenee humpaavana tyhjäkäyntinä.
Tarkoitatko nyt nokan seuraajalla pumpussa olevaa mekaanista osaa vai nokka-akselin asentoanturia? pakko kysyä ku ei tiä
Lainaus käyttäjältä: pykälistö - 17.03.13 - klo:19:26
Tarkoitatko nyt nokan seuraajalla pumpussa olevaa mekaanista osaa vai nokka-akselin asentoanturia? pakko kysyä ku ei tiä
Nokka-akselin ja bensapumpun väliin tulee sellainen sormenpään kokoinen kuppi.
http://www.ngpracing.com/store/images/detailed/14/mk5fuelpumpcamfollower.jpg (http://www.ngpracing.com/store/images/detailed/14/mk5fuelpumpcamfollower.jpg)
Selvä kiitos! osan saa vissii erikseen eikä tarvii koko pumppua ostaa
Lainaus käyttäjältä: pykälistö - 18.03.13 - klo:19:06
Selvä kiitos! osan saa vissii erikseen eikä tarvii koko pumppua ostaa
Kupin saa erikseen, osanumero 06D109309C. Hintaa noin 30e.
Vaihto-ohje: http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php/topic,8339.0.html (http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php/topic,8339.0.html)
Ei pidä unohtaa vitossarjalaisten oven alanurkan vääntymisongelmia jos sinne pääsee jäätä :)
Kannattaa ottaa myöhemmällä BWA moottorilla, siinä ei ainakaan tuota nokka-akselin ketjuongelmaa pitäisi tulla vastaan ja tuottavat ilmeisesti himpun verran enemmän tehoa ihan vakiokuosissa. Olen 5v ajellut kahdella eri GTI:llä ja ainoa tyyppivika mikä tuli vastaan on noi etuoven etupuolella rungossa olevan sinkitysongelma (ilmeisesti tuotantolinjan ongelma) minkä johdosta maalipinta irtosi molemmilla puolilla. Mutta ne korjattiin takuuseen ilman ongelmia vielä 6v ikäisenä. Olen kyllä harrastuksen vuoksi vaihtanut kaikki noi mahdolliset vikakohteet eli PCV, DV, cam follower yms ja toistaiseksi on moottori toiminut hienosti. 100tkm jälkeen aloin tekemään ite huollot kun kyllästyin merkkihuollon työn laatuun.
Nyt taitaa kaksoismassa mennä vaihtoon, pikku rallattelua ja ropinaa kuuluu sieltä suunnalta. Tuo voi tulla siis molemmissa dsg ja manuaali boxilla varustetuissa, varsinkin jos moottorissa on paljon vääntöä. Ei ole kyllä kovin yleinen ongelma. Ja mielestäni DSG on tässä autossa ihan ehdoton, toistaiseksi sekin on pelannut hyvin mutta koputetaan nyt varuilta puuta.
Tein tässä viime vklnä jakoremmin vaihtoremppaa ja samalla vaihtui termari. Auton tuntuessa laiskalta meinasin laittaa vielä ahtopainemittarin jolla vois sit seurata mitä millasia paineita koneeseen on menossa. Porukka on vaihtanut PCV:tä ja DV:tä, jollakai tarkoitetaan turbossa sijaitsevaa uudelleen kierrätys venttiiliä? miten onko siinä potikassa ilmennyt vikoja, johka menee alipaine ennen turboa ja ylipaine turbosta, josta menee letku (kellolle) säätäjälle,joka ohjaa hukkaporttia. Potikka on jossakin kuvissa on nimetty bypass:ksi.
Miten onko ketää vaihtanut osaa joka on turbo letkun päässä etulasin alla, ilmeisesti jonkun tapainen dumppi?
Toinen luulin, että autossa on hydraulinen ohjaustehostaja, ainakin tuntumakin vastaisi sellaista. Isä kysyin remontin aikana, missä sen öljysäiliö on, niin aloin epäilemään. Onko nyt hydraulinen vai sähköinen ?
Lainaus käyttäjältä: pykälistö - 24.04.13 - klo:11:55
Tein tässä viime vklnä jakoremmin vaihtoremppaa ja samalla vaihtui termari. Auton tuntuessa laiskalta meinasin laittaa vielä ahtopainemittarin jolla vois sit seurata mitä millasia paineita koneeseen on menossa. Porukka on vaihtanut PCV:tä ja DV:tä, jollakai tarkoitetaan turbossa sijaitsevaa uudelleen kierrätys venttiiliä? miten onko siinä potikassa ilmennyt vikoja, johka menee alipaine ennen turboa ja ylipaine turbosta, josta menee letku (kellolle) säätäjälle,joka ohjaa hukkaporttia. Potikka on jossakin kuvissa on nimetty bypass:ksi.
Miten onko ketää vaihtanut osaa joka on turbo letkun päässä etulasin alla, ilmeisesti jonkun tapainen dumppi?
Toinen luulin, että autossa on hydraulinen ohjaustehostaja, ainakin tuntumakin vastaisi sellaista. Isä kysyin remontin aikana, missä sen öljysäiliö on, niin aloin epäilemään. Onko nyt hydraulinen vai sähköinen ?
Sähköinen ohjaustehostus.
Lainaus käyttäjältä: pykälistö - 24.04.13 - klo:11:55
Auton tuntuessa laiskalta meinasin laittaa vielä ahtopainemittarin jolla vois sit seurata mitä millasia paineita koneeseen on menossa. Porukka on vaihtanut PCV:tä ja DV:tä, jollakai tarkoitetaan turbossa sijaitsevaa uudelleen kierrätys venttiiliä? miten onko siinä potikassa ilmennyt vikoja, johka menee alipaine ennen turboa ja ylipaine turbosta, josta menee letku (kellolle) säätäjälle,joka ohjaa hukkaporttia. Potikka on jossakin kuvissa on nimetty bypass:ksi.
Miten onko ketää vaihtanut osaa joka on turbo letkun päässä etulasin alla, ilmeisesti jonkun tapainen dumppi?
VCDS:llä näkee kyllä heti vikakoodeista jos ei ahda niin paljon kuin softa pyytää. Sillä voi myös seurata ahtoja ajon aikana.
Onks sellanen lukija kallis?
VCDS:n hinnat:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1447.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1447.0)