VAGarena.fi

Tekniikka => Huoltaminen => Tee-Se-Itse => Aiheen aloitti: farrier - 06.02.13 - klo:13:49

Otsikko: Golf III 1.8 -94 bensapumppu - miten korjasin
Kirjoitti: farrier - 06.02.13 - klo:13:49
Moikka!

Ajattelin jakaa oman kokemukseni ja löydökseni täällä, jos vaikka jollakulla muullakin olisi näin wanha ikäauto käytössä. Kone meni hiljaiseksi ja asiaa tutkittuani huomasin, ettei bensapumppu toimi ollenkaan, kun virrat kytkee päälle. Mietin mitä osia alkaisin vaihtamaan sulakkeet tutkittuani ja hintamielessä helpoin oli tietenkin bensapumpun releen vaihto. Maksoi kympin ja kas, johan alkoi toimia! Laitan oheen kuvan mistä käy ilmi missä kohtaa sulakerasian pohjassa rele on (paikka voi toki vaihdella) ja minkä näköinen se on. Toivottavasti tästä on apua jollekulle. Vaihdoin myös tulpat, kun niissä oli havaittavissa alkavaa kulumista.  :o

BTW, on tämä kolohvi vaan ihmeellinen peli, kun kulkee RE85:lläkin ihan ongelmitta. Okei, kuluttaa vähän enemmän ja näin talvella pitää olla kärsivällisempi käynnistyksessä, mutta silti. Bensakulut laskevat selvästi. Tässä on ihan ilolla alkoholin suurkuluttaja...