VAGarena.fi

Yleiset => Autoilu, liikenne ja ajotavat => Aiheen aloitti: skriko - 10.01.13 - klo:18:33

Otsikko: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 10.01.13 - klo:18:33
Kaveri osti vastustuksestani hupolimatta 508:n, vaihtoehtona oli Scirocco. Hän maksoi syksyllä 2010 Peugeotista 5000 enemmän kuin Roccosta. Nyt sais Sciroccosta 7000 enemmän. Kannatti hävitä 12 000 enemmän Peugeotilla.


Keskustelu autojen jälleenmyyntiarvosta siirretty tänne omaksi aiheekseen toisesta aiheesta. Eli täällä voi vapaasti ottaa kantaa autojen erilaisiin jälleenmyyntiarvoihin ja pohdiskella, mikä siihen on syynä.

-pokkus
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: M1kke - 10.01.13 - klo:18:44
Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.01.13 - klo:18:33
Kaveri osti vastustuksestani hupolimatta 508:n, vaihtoehtona oli Scirocco. Hän maksoi syksyllä 2010 Peugeotista 5000 enemmän kuin Roccosta. Nyt sais Sciroccosta 7000 enemmän. Kannatti hävitä 12 000 enemmän Peugeotilla.

En kyllä keksi millään miten tämä liittyy viestiketjun aiheeseen..

Vertailuna tuo on muutenkin luokkaa "ostin syksyllä perunan kun kaveri osti banaanin ja nyt mun peruna on kellarissa ja vielä syömäkelpoinen kun kaveri söi banaanistaan vain puolet ja loput mätäni ennen aikojaan".  :)
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: pokkus - 10.01.13 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: M1kke - 10.01.13 - klo:18:44
En kyllä keksi millään miten tämä liittyy viestiketjun aiheeseen..

Samaa itsekin ihmettelin... ???

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 10.01.13 - klo:18:44
Vertailuna tuo on muutenkin luokkaa "ostin syksyllä perunan kun kaveri osti banaanin ja nyt mun peruna on kellarissa ja vielä syömäkelpoinen kun kaveri söi banaanistaan vain puolet ja loput mätäni ennen aikojaan".  :)

+1. Itsekin mietin, että mitäs jos ei halua ajaa sillä Sciroccolla vaan Pökötillä? En minäkään ajaa Mustangin sijaa Civicillä, vaikka säästäisin siinä huomattavan määrän rahaa :) Vielä enemmän säästäisi kun ei ajaisi uusilla autoilla ollenkaan... ::)
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 10.01.13 - klo:22:58
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 10.01.13 - klo:18:56
Samaa itsekin ihmettelin... ???

+1. Itsekin mietin, että mitäs jos ei halua ajaa sillä Sciroccolla vaan Pökötillä? En minäkään ajaa Mustangin sijaa Civicillä, vaikka säästäisin siinä huomattavan määrän rahaa :) Vielä enemmän säästäisi kun ei ajaisi uusilla autoilla ollenkaan... ::)

Olikos siinä samassa tuulilasin jutussa mainintaa Peugeot 508:n pudonneista hinnoista. Hinta putosi alle 25 000:n. Jos ei ollut niin sekoitin jutun johonkin toiseen.

Tuskinpa tuo kaverini olisi pitkään harkinnut ottaako 508:n vai Sciroccon ( jonka mainitsin olleen toisena vaihtoehtona ) jos ei olisi halunnut ajaa Sciroccolla. Kahta ei voi ostaa. Katkerasti on kyllä manannut, ettei uskonut minua ja ostanut Roccoa, vaan valitsi Peugeotin. Suree itsekin tuon menetetyn 12 000â,¬:n perään. Mutta, elämähän on täynnä valintoja, toinen ostaa toisen auton ja häviää sillä. Toinen ostaa pörssiosakkeita ja ostaa vuoden kaupoilla uuden asunnon, toinen käy koko ikänsä töissä, että saa lainansa maksettua, valintoja.
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: pokkus - 11.01.13 - klo:00:10
Niin ihmiset tekevät päätöksiä erilaisin perustein. Jotkut ajavat sellaisella autolla, jolla eivät oikeasti haluaisi, koska auto on ostettu sillä perusteella, että auto pudottaa vähän arvoaan. Toiset taas ajavat juuri sellaisella autolla kuin itse haluavat, menettävät ehkä enemmän rahaa siinä samassa, mutta ainakin elävät elämäänsä juuri niin kuin itse haluavat. Omasta mielestä elämä kun on aivan liian lyhyt tuhlattavaksi, joten kokemuksia on hankittava silloin kun siihen on mahdollisuus. Tämä päivä kun voi kuitenkin olla viimeisesi.

Valintoja on myös kaikki ne minkälaisen koulutuksen ja työn itsellesi hankit. Jotkut haluavat lääkäriksi rahan perässä juosten ja ajelevat ökybemarillaan. Toinen voi olla hyvin tyytyväinen siivoaja Micrallaan ajellen. Itse en ole ikinä rahojani sijoittanut vaan työnteolla ansaittu joka penni ja ihan hyvin silläkin on saanut autot ja kämpät maksettua. Niin ja edellisen autoni kun myin, niin puolentoista vuoden käytön jälkeen sain siitä 500â,¬ enemmän kuin maksaessani :)
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cyclic Stig - 11.01.13 - klo:01:32
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 11.01.13 - klo:00:10
Niin ihmiset tekevät päätöksiä erilaisin perustein. Jotkut ajavat sellaisella autolla, jolla eivät oikeasti haluaisi, koska auto on ostettu sillä perusteella, että auto pudottaa vähän arvoaan. Toiset taas ajavat juuri sellaisella autolla kuin itse haluavat, menettävät ehkä enemmän rahaa siinä samassa, mutta ainakin elävät elämäänsä juuri niin kuin itse haluavat. Omasta mielestä elämä kun on aivan liian lyhyt tuhlattavaksi, joten kokemuksia on hankittava silloin kun siihen on mahdollisuus. Tämä päivä kun voi kuitenkin olla viimeisesi.
Todella harvoin olen Pokkuksen kanssa mistään samaa mieltä mutta edellä lainatun allekirjoitan täydellisesti. Minua lähinnä säälittävät sellaiset "elämäntapa penninvenyttäjät" joiden tärkein ja lähes ainoa elämän ohjenuora on säästäminen. Enkä nyt tarkoita niitä, joilla on oikeasti tiukkaa ja saadakseen lapselle uudet kumisaappaat pitää juosta tarjous nakkipaketin perässä. Tarkoitan ihmisiä jotka pitävät itsestään selvänä luopua haaveistaan yms. vain säästääkseen rahaa for nothing. Ihmisiä joilla olisi varaa ostaa mikä hyvänsä auto tietyssä hintaluokassa ja silti suurin ostopäätöstä ohjaava tekijä on jälleenmyyntiarvo. Ihmisiä jotka juoksevat niiden tarjousnakkien perässä "elämäntapana" vaikka olisi varaa ostaa ihan normihintaista sisäfilettä lähikaupasta. Minusta se on jotenkin kovin onnetonta.

Tällä en nyt viittaa erityisesti kehenkään henkilöön. Jokainen tyylillään mutta näiden jälleenmyyntiarvo-lässytysten vetäminen vähän joka toiseen topikkiin vähän sylettää.



Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: HiTecci - 11.01.13 - klo:09:23
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 11.01.13 - klo:00:10
Toiset taas ajavat juuri sellaisella autolla kuin itse haluavat, menettävät ehkä enemmän rahaa siinä samassa, mutta ainakin elävät elämäänsä juuri niin kuin itse haluavat.

Juurikin näin :) Ja allekirjoituksestakin jo tuon näkee, kuinka omia polkuja sitä tässä oikeastikin noiden autojen osalta dallataan 8)
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: jf - 11.01.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 11.01.13 - klo:01:32
Minua lähinnä säälittävät sellaiset "elämäntapa penninvenyttäjät" joiden tärkein ja lähes ainoa elämän ohjenuora on säästäminen.
Erittäin hyvin sanottu! Iso peukku tälle. Ilmeisesti se halvalla eläminen antaa tällaisille ihmisille kicksejä mitä itse ei pysty ymmärtämään.
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Marko_K - 11.01.13 - klo:10:27
Lainaus käyttäjältä: jf - 11.01.13 - klo:10:13
Erittäin hyvin sanottu! Iso peukku tälle. Ilmeisesti se halvalla eläminen antaa tällaisille ihmisille kicksejä mitä itse ei pysty ymmärtämään.

Toisaalta tätäkin voi katsoa kahdesta vinkkelistä. Kyllä, minustakin penninvenyttäminen ihan penninvenyttämisen ilosta on outoa, enkä sitä itse edes osaa. Ja sama pätee auton jälleenmyyntiarvoon, jos se on ainoa valintaperuste autovalinnalle.

Mutta kyllä minusta se jälleenmyyntiarvo voi myös tuoda iloa ihan sen auton itsensä kautta, siis niin, että voikin saada kivemman auton, joka tuottaa enemmän iloa. Kun muistaa, että auton hankintahinta ei ole auton todellinen pääomakustannus, vaan sen arvonalenema omistusaikana, asia alkaa näyttää toisenlaiselta.

Otetaan kärjistetty esimerkki:

Henkilö A haluaa ostaa unelmiensa auton. Harkinnassa on kaksi autoa, molemmat maksavat 60000 euroa. Sanotaan vaikka autot merkkiä A ja B. A on tunnettu hyvästä jälleenmyyntiarvostaan, B huonosta. Ajatellaan vaikka niin, että A:sta saisi kolmivuotiaana 30000 euroa, B:stä 20000.

Mutta B on vain paljon kivempi ja sen esimerkkihenkilömme haluaa. Eli ei muuta kuin tunteella, ja B ostamaan? Miksei.

Mutta entäpä jos siltä merkiltä A löytyykin toinenkin malli, malli joka säväyttää vähintään yhtä paljon kuin tuo B, mutta se pannahinen maksaakin 80000 euroa. Kallista? Enpätä jos sen jälleenmyyntiarvo kolmivuotiaana onkin 40000 euroa? Tällöinhän sekä alkuhinnaltaan halvemman B:n kustannus onkin lopulta ihan yhtä paljon kuin tuon paljon kalliimman A:n.

Pointti: Jälleenmyyntiarvo ei ole kaikki kaikessa. Mutta se voi toisaalta mahdollistaa paljon kalliimman auton hankkimisen, kuin mihin arvaisikaan.
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: JarnoF - 11.01.13 - klo:10:46
Tuolta lisää arvon säilymisestä:
http://www.ajovalo.net/Arvo1.htm (http://www.ajovalo.net/Arvo1.htm)
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: jf - 11.01.13 - klo:10:47
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 11.01.13 - klo:10:27
Pointti: Jälleenmyyntiarvo ei ole kaikki kaikessa. Mutta se voi toisaalta mahdollistaa paljon kalliimman auton hankkimisen, kuin mihin arvaisikaan.
Noo, kato toyomiehellä ei ole edes kunnon autoon varaa. Ei tarvii haaveilla autoista eikä varsinkaan kalliimmista paitsi ehkä GL:stä, kun se kuulemma on se pikkuinen...  ;)
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: johansa - 11.01.13 - klo:11:07
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 11.01.13 - klo:00:10
Niin ihmiset tekevät päätöksiä erilaisin perustein. Jotkut ajavat sellaisella autolla, jolla eivät oikeasti haluaisi, koska auto on ostettu sillä perusteella, että auto pudottaa vähän arvoaan. Toiset taas ajavat juuri sellaisella autolla kuin itse haluavat, menettävät ehkä enemmän rahaa siinä samassa, mutta ainakin elävät elämäänsä juuri niin kuin itse haluavat. Omasta mielestä elämä kun on aivan liian lyhyt tuhlattavaksi, joten kokemuksia on hankittava silloin kun siihen on mahdollisuus. Tämä päivä kun voi kuitenkin olla viimeisesi.

Valintoja on myös kaikki ne minkälaisen koulutuksen ja työn itsellesi hankit. Jotkut haluavat lääkäriksi rahan perässä juosten ja ajelevat ökybemarillaan. Toinen voi olla hyvin tyytyväinen siivoaja Micrallaan ajellen. Itse en ole ikinä rahojani sijoittanut vaan työnteolla ansaittu joka penni ja ihan hyvin silläkin on saanut autot ja kämpät maksettua. Niin ja edellisen autoni kun myin, niin puolentoista vuoden käytön jälkeen sain siitä 500â,¬ enemmän kuin maksaessani :)

Erittäin hyvin sanottu!
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Urlaub - 11.01.13 - klo:11:34
Lainaus käyttäjältä: jf - 11.01.13 - klo:10:47
Noo, kato toyomiehellä ei ole edes kunnon autoon varaa. Ei tarvii haaveilla autoista eikä varsinkaan kalliimmista paitsi ehkä GL:stä, kun se kuulemma on se pikkuinen...  ;)

Mutku Tojot ei edes ole erityisen halpoja. Käytettynä ovat sitten jo oikeasti rahamiesten autoja, ainakin sellaisia hintoja huudellaan.
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: apo - 11.01.13 - klo:12:07
Lainaus käyttäjältä: jf - 11.01.13 - klo:10:47
Noo, kato toyomiehellä ei ole edes kunnon autoon varaa. Ei tarvii haaveilla autoista eikä varsinkaan kalliimmista paitsi ehkä GL:stä, kun se kuulemma on se pikkuinen...  ;)
;D
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: JJ10 - 11.01.13 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 11.01.13 - klo:01:32
Todella harvoin olen Pokkuksen kanssa mistään samaa mieltä mutta edellä lainatun allekirjoitan täydellisesti. Minua lähinnä säälittävät sellaiset "elämäntapa penninvenyttäjät" joiden tärkein ja lähes ainoa elämän ohjenuora on säästäminen. Enkä nyt tarkoita niitä, joilla on oikeasti tiukkaa ja saadakseen lapselle uudet kumisaappaat pitää juosta tarjous nakkipaketin perässä. Tarkoitan ihmisiä jotka pitävät itsestään selvänä luopua haaveistaan yms. vain säästääkseen rahaa for nothing. Ihmisiä joilla olisi varaa ostaa mikä hyvänsä auto tietyssä hintaluokassa ja silti suurin ostopäätöstä ohjaava tekijä on jälleenmyyntiarvo. Ihmisiä jotka juoksevat niiden tarjousnakkien perässä "elämäntapana" vaikka olisi varaa ostaa ihan normihintaista sisäfilettä lähikaupasta. Minusta se on jotenkin kovin onnetonta.

Tällä en nyt viittaa erityisesti kehenkään henkilöön. Jokainen tyylillään mutta näiden jälleenmyyntiarvo-lässytysten vetäminen vähän joka toiseen topikkiin vähän sylettää.

Ei kait nyt kenelläkään ole auton oston peruste hyvä jälleenmyyntiarvo, yhtenä tekijänä monesta voi olla. Ihmisten ostamista ja kuluttamista ohjaa myös olosuhteet, ympäristötekijät ja sosiaaliset paineet. Edellämainituista syistä ei voi, tai pysty hankkimaan haluamaansa, järki ja tunne ohjaa eri suuntiin. Joutuu tekemään kompromisseja, kaikki kun ei voi asua kaupungin keskustassa järven rannalla.

Toisaalta, täytyy nostaa hattua merkkiuskollisille autoilijoille, tietävät mitä tahtovat, oli merkki mikä tahansa.

Onhan vielä  yhtenä tärkeänä tekijänä vaimo, joka sitten sanoo viimeisen sanan tietämättämme...kerran tein virheen ja ostin suht kalliin auton vaimon  tietämättä...siitä sai kuulla "jonkun" aikaa.... ::)


Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: pokkus - 11.01.13 - klo:15:57
Siis pitää toki itsekin myöntää, että on sitä jälleenmyyntiarvoa hyvä edes hiukan miettiä autonostossa. Se on yksi osa kokonaisuutta, joka vaikuttaa ostopäätökseen siinä missä muutkin ominaisuudet autossa. Kyllä itsekin mietin jälleenmyyntiarvoa nykyisten kahden auton tapauksessa, mutta se ei missään nimessä ollut se kaikista tärkein asia vaan auto ostettiin pääasiassa omien tarpeiden ja halujen mukaan. Esimerkiksi tuota SUV:ia ostettaessa se nimenomaan ostettiin sen hyvien tilojen ja korkeamman istuinkorkeuden takia. Helpottaa lapsiperheisellä aika paljon arkea. Minusta olisi ollut aika typerää ostaa joku pieni neliovinen sedani vain sillä perusteella, että se omaa paremman jälleenmyyntiarvon. Tai vaihtoehtoisesti jonkun toisen SUV:n joka ei muuten miellytä omistajaa ollenkaan.

Ostohinnalla ja jälleenmyyntiarvolla on kuitenkin yksi selkeä iso ero. Ostohinta on aina tiedossa kun olet autoa ostamassa, mutta jälleenmyyntiarvo on aina arvoitus ostohetkellä. Sitä jälleenmyyntiarvoa kun ei voi mitenkään tietää täysin tarkkaan, mitä se tulee olemaan esimerkiksi vuoden, kolmen vuoden tai vaikkapa 5 vuoden päästä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Skula - 11.01.13 - klo:16:39
Toistaiseksi...

Toiseksi tuottavin autokauppani tuotti 234% hinnannousun. Ostin käytetyn Transporterin (vm.02) 2007 kesällä, vein sen liikkeeseen vaihdossa.. Hyvällä voitolla.. Yksityiset eivät halunneet ostaa sitä pois..

Tuottavin oli 400% muutamassa kuukaudessa... Ei siitä sen enempää  8)

Huonoin oli kai tuo 2011 ostettu A4.. vajaa kolme kuukautta ja 10ke persnettoa..

Pääosin kyllä on tullut turpaan näissä autokaupoissa, mutta ei kai tätä rahan takia tehdä?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 11.01.13 - klo:18:23
Samaa mieltä Cyclig Stigin kanssa. Jos ihmisellä on varaa ja varsinkin jos tykkää autoista, mopoista ynnä muista, niin on järkeä ostaa sellainen kulkine jonka haluaa. Mutta hyvänä plussana on vielä se, että jos sattuu tykkäämään sellaisista vehkeistä, jotka pitävät hyvin arvonsa.
Itsellä tuo maku on ollut aina sellainen, että ei tule hankittua kovinkaan järkeviä ja parhaimmin jälleenmyyntiarvonsa pitäviä kulkuneuvoja. Urheilullisten autojen ( esim. Rocco ) sijaa perhegolf olisi varmaan järkevän ihmisen ostos siinä mielessä ja kyykkypyörien sijaan matkapyörä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: exari - 11.01.13 - klo:19:14
Elämme vain kerran...minun autoni(harrastuksena myös) on maksanut enemmän kuin asumiseni...sou vot. en jaksaisi elää laskelmoimalla kaikkea mitä hankin.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Urlaub - 11.01.13 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: exari - 11.01.13 - klo:19:14
Elämme vain kerran...minun autoni(harrastuksena myös) on maksanut enemmän kuin asumiseni...sou vot. en jaksaisi elää laskelmoimalla kaikkea mitä hankin.

Mikäs siinä, jos on pohjaton kaivo, josta voi autoilun rahoitusta ammentaa.

Useimmilla niin vain ei ole ja siinä ainoassa elämässään pääsee entistäkin hienompien tai lukuisampien kiesien omistajaksi samalla rahanmenolla, jos vähänkin pohtii arvonmenetyksen hallintaa.

Täälläkin väki tuntuu ajavan joitakin poikkeuksia lukuunottamatta hämmästyttävän vaatimattomilla kieseillä, jos autoilu on intohimo. Täpinöissään pohditaan 1,2-litraisen tai 1,4-isolohkon välillä tai sitten elämän kohokohta oli se kun uskalsi ostaa arvonsa pitävän Octvian sijasta 508 Pökötin..  ::)

Sitten noihin kansanautoihin tärvätään sellaisia summia, että samalla rahanmenolla ajaisi vaikkapa 911 Porschella. Kun sellaisen ostaa sopivasti käytettynä, niin vuoden päästä saa omansa pois eli arvonalennukseksi olisi tullut 0,- euroa. Sen jälkeen sitten jotain muuta maukasta..
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Reneto - 11.01.13 - klo:19:58
Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 11.01.13 - klo:13:52

Toisaalta, täytyy nostaa hattua merkkiuskollisille autoilijoille, tietävät mitä tahtovat, oli merkki mikä tahansa.


Merkkiuskollisuus voi olla kiinni monesta tekijästä. Jos syynä on esim. hyvät kokemukset myynnistä ja huollosta, ymmärrän kyllä jos asiakkuussuhdetta haluaa jatkaa.
Mutta jos kyse on siitä että uppiniskaisesti pitää kiinni harhakuvitelmasta, että vain yksi tietty merkki voi tarjota parhaat kyydit, niin kovin on kapeakatseista ajattelua.
Vaihtelu virkistää.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: nemos - 11.01.13 - klo:20:12
Itselläni on monen mielestä tarpeeseen ja tulotasoon nähden järjettömän kallis auto. Tarkemmin, kun asiaa ajattelee, monella tuttavalla samoin kuin tällä palstalla monella kuluu puolta halvempiin autoihin sama summa vuodessa. Avainasioita tähän ovat tiheä vaihtotahti ja runsas lisävarustelu. Paljon saa rahaa kulumaan jo sillä, kun kerran vuodessa ostaa auton, johon laitetaan alle isompaa pyörää ja kallista vannetta.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Quality - 11.01.13 - klo:20:55
Elämä on kokonaisuus ja siihen liittyy kiinteästi talouden tasapainoinen hallinta. Viisas laskee, mihin rahansa käyttää. Omaisuuden kartuttaminen ei ole itsetarkoitus, mutta harva myöntää, että myöskään sen harkitsematon tuhlaaminen olisi mielekästä ja tarkoituksenmukaista.

Ei ole mitään nyrkkisääntöä sille, miten paljon autoilu saa kaikkineen tulla maksamaan, mutta jos se alkaa muodostaa kohtuuttoman suuren osan kaikista kuluista, voi miettiä, olisiko järkevämpää vaikkapa investoida oman asunnon hankintaan. Selvää on, että mitä enemmän pistät rahaa kiinni autoihin, sitä enemmän tulee takkiin, oli kyse sitten yhdestä kalliista tai monesta halvasta kiesistä. Se, mihin "säästyvät" rahat käyttää, on kompromissien tulos, mutta tavoitteita on mielekästä asettaa, jotta elämä olisi mielekästä.

Itse olen vuosien saatossa polttanut rahaa autojen kanssa aivan riittävästi, mutta samalla olen voinut nauttiakin niistä. Edustan ehkä jonkinlaista taloudellisuuden ja turhamaisuuden keskivertoa: heti, kun tuli mahdollisuus hankkia uusi auto, sen myös hankin. Ja vaihtoväli on ollut maltillinen. Siitä huolimatta arvon pudotus on ollut usein melkoinen, jopa 400-500 e / kk. Ei kovin taloudellista. Kuitenkin olen juuri nyt tyytyväinen, sillä nykyinen ajokki täyttää hienosti tarpeet eikä ole vikaherkkä. - Onnea matkassa? Ehkä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 11.01.13 - klo:21:05
A6 avant vm 12 2.0 bensa ajettu 13tkm,uusi vastaava varusteineen 71ke ja sitten arvauksia mikä oli yleisin hyvityshinta viime viikolla kun tarjosi 8 liikkeeseen vaihdossa kalliimpaan.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Quality - 11.01.13 - klo:21:07
Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:05
A6 avant vm 12 2.0 bensa ajettu 13tkm,uusi vastaava varusteineen 71ke ja sitten arvauksia mikä oli yleisin hyvityshinta viime viikolla kun tarjosi 8 liikkeeseen vaihdossa kalliimpaan.

60 000 e.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Karvis - 11.01.13 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.01.13 - klo:21:07
60 000 e.

Ei kai siitä noin paljon saa, veikkaisin 53 ::)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 11.01.13 - klo:21:11
Veikkaus: skriko veikkaa/tietää lähimmäksi 
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Trifid - 11.01.13 - klo:21:13
45500â,¬
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Urlaub - 11.01.13 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:05
A6 avant vm 12 2.0 bensa ajettu 13tkm,uusi vastaava varusteineen 71ke ja sitten arvauksia mikä oli yleisin hyvityshinta viime viikolla kun tarjosi 8 liikkeeseen vaihdossa kalliimpaan.

Mikä olikaan ov-hinta ilman lisukkeita?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 11.01.13 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 11.01.13 - klo:21:16
Mikä olikaan ov-hinta ilman lisukkeita?

Taitaa tällä hetkellä olla reilut 53ke.lähes kaikki myyjät muuten muistuttivat että auto on jo vuoden vanha >:(
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Quality - 11.01.13 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:21
Taitaa tällä hetkellä olla reilut 53ke.lähes kaikki myyjät muuten muistuttivat että auto on jo vuoden vanha >:(

Ymmärsinkö oikein, että hankit uuteen autoon lisukkeita 18 000 eurolla?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Urlaub - 11.01.13 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:21
Taitaa tällä hetkellä olla reilut 53ke.lähes kaikki myyjät muuten muistuttivat että auto on jo vuoden vanha >:(

Uusi maksaa 53 ke eli 13 tkm ajetusta ja nyt jo vuoden vanhasta hyvitettäneen nettona jotain 43-45 tonnia, jos sitäkään.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 11.01.13 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.01.13 - klo:21:24
Ymmärsinkö oikein, että hankit uuteen autoon lisukkeita 18 000 eurolla?

Juu joku hankki,comfort jakkarat ja 20" pallot on jo 10ke,et äkkiä se siitä nousee.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: vincent - 11.01.13 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:21
Taitaa tällä hetkellä olla reilut 53ke.lähes kaikki myyjät muuten muistuttivat että auto on jo vuoden vanha >:(
Milloinkas tämä oli rekisteröity?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: yrrah - 11.01.13 - klo:21:32
Taitaa aika huomattava olla tuo pudotus.
Eli 46000â,¬-48000â,¬ on aikas lähellä.

(Toki riippuu hieman vaihdokin merkistä)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Rauska - 11.01.13 - klo:21:34
Oliskohan 43000 ???
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Neppis - 11.01.13 - klo:22:10
Lähes ainoat jälleenmyyntiarvoltaan kohtuu järkevät lisävarusteet ovat kuutiocentit / -tuumat. Myös jotkut pikkukirjaimet, kuten "quattro", ovat Arvostettuja.  ;D
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: al - 11.01.13 - klo:22:19
Quattro jäi kuitenkin valitsematta, kun sitä ei mainittu? :o

Mutta jos uusi on ilman varusteita 53 tuhatta, niin olisiko neljänkympin tuntumassa hyvitykset?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Mikko - 11.01.13 - klo:22:32
Miksi jälleenmyyntiarvo-otsikon alla puhutaan vaihtohyvityksistä? Tuonkin Audin tapauksessa noiden välillä on varmaan 10 000 - 15 000 euroa. Autoliikkeen kun pitää tehdä tuon verran voittoa sillä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Urlaub - 11.01.13 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 11.01.13 - klo:22:32
Miksi jälleenmyyntiarvo-otsikon alla puhutaan vaihtohyvityksistä? Tuonkin Audin tapauksessa noiden välillä on varmaan 10 000 - 15 000 euroa. Autoliikkeen kun pitää tehdä tuon verran voittoa sillä.

Eikös se nettomääräinen vaihtohyvitys ole juurikin jälleenmyyntiarvo auton omistajalle? Autoliikkeelle se on sisäänostohinta ja jälleenmyyntiarvo on sitten jotain aivan muuta.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: joukolainen - 11.01.13 - klo:22:53
Itse en pysty uuteen autoon laittamaan 50-60 tuhatta vaan tyydyn pari vuotta vanhaan ja haen sen sieltä mistä edullisemmin saa. Nykyisessäkin on 20 tuhannen edestä pelkkiä varusteita ja uutena olisi maksanut Suomessa yli 50 tuhatta. Nyt edullinen hankinta hinta pitää arvon laskun aivan eri lukemissa ja tuosta voi vielä parin vuoden päästä saadakin kohtuullisesti rahaa. Vanha pitää tietysti itse myydä, mutta silloin ei rahoita autokauppaa välirahailla.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: McHendry - 11.01.13 - klo:22:57
Meitsin A5 on 36kk ikäinen, ovh. varusteineen oli aikanaan luokkaa 85ke ja jos olisi lunastus innostanut arvio oli luokkaa 46-48ke välillä 86000km ajettuna. Täysin tarkkaa hintaa en ole kysynyt, kun tarvetta ei ole moiseen ryhtyä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: SNG - 11.01.13 - klo:22:58
39.500?

Autoliike tulee pyytämään 47-48. Lähtee mukaan 45:llä.

PS. Toivottavasti todellisuus ei ole näin karu.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Mikko - 11.01.13 - klo:23:00
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 11.01.13 - klo:22:40
Eikös se nettomääräinen vaihtohyvitys ole juurikin jälleenmyyntiarvo auton omistajalle? Autoliikkeelle se on sisäänostohinta ja jälleenmyyntiarvo on sitten jotain aivan muuta.

Toki moni noin ajattelee, minusta jälleenmyyntiarvo on se summa minkä autosta saisi "vapailla markkinoilla". Vaihtohyvitys = jälleenmyyntiarvo - korvaus siitä, että joku muu myy autosi. Joissain tapauksissa nämä voivat tietenkin olla samat eurosummat.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Neppis - 11.01.13 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: McHendry - 11.01.13 - klo:22:57
Meitsin A5 on 36kk ikäinen, ovh. varusteineen oli aikanaan luokkaa 85ke ja jos olisi lunastus innostanut arvio oli luokkaa 46-48ke välillä 86000km ajettuna. Täysin tarkkaa hintaa en ole kysynyt, kun tarvetta ei ole moiseen ryhtyä.

Taitaa olla aika ladattu A5 tuolla ovh:lla, eli ilmeisesti saksasta käytettynä tuotu?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Urlaub - 11.01.13 - klo:23:13
Lainaus käyttäjältä: Neppis - 11.01.13 - klo:23:07
Taitaa olla aika ladattu A5 tuolla ovh:lla, eli ilmeisesti saksasta käytettynä tuotu?

Tuossahan puhuttiin lunastamisesta eli tarkoittanee liisaria.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 11.01.13 - klo:23:17
Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:11
Veikkaus: skriko veikkaa/tietää lähimmäksi

Bruttohintaa on mahdoton edes arvata kun ei tiedä mihin autoihin ja minkä hintaisiin olet kysynyt välirahaa. Nettohyvitys pyörii siellä 40 000 tietämillä. Oman autonsa nettohyvitystä ei kukaan tule koskaan tietämän, sillä se hinta minkä myyjä sanoo sinulle viimeiseksi hinnaksi tai välirahaksi ei ole koskaan se viimeinen.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: McHendry - 11.01.13 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: Neppis - 11.01.13 - klo:23:07
Taitaa olla aika ladattu A5 tuolla ovh:lla, eli ilmeisesti saksasta käytettynä tuotu?

Ihan kotimainen kottero. :) raamit olivat aikanaan vapaammat ja sitä tuli hyödynnettyä. :)

Tähän taitaa viä saada lisättyä varusteita. En muista koodeja, mutta suurin piirtein seuraavaa:

- navi kovalevyll
- parkkitutkat edessä ja takana
- Adaptiivinen vakkari
- nahkapenkit sähköllä ja kuskin muistilla
- BO poppikoneet
- taittuvat himmenevät peilit
- säädettävä alusta drive select vai mikä se olikaan
- metalliväri
- kolmialue ilmastointi
- kääntyvät xenonit
- 18 kesävanteet olisikohan s line jotain ja 17 tuuman hieman vakiosta poikkeavat talvelle
- iPod liitännät
- BT handsfree en muista oliko vakio vai lisä
- tavaratilapaketti
- lohkolämppäri
-230v pistoke sisällä
- sisävalopaketti
- automaatti
Ja varmaan vielä jotain muuta sälää, jota ei tuu nyt listattua
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: clima - 11.01.13 - klo:23:27
OT: McHendry, pistätkö vaikka A5 ketjuun vähän speksejä autosi varusteista, olisi kiva tietää mitä kaikkea 85 tâ,¬ sisältyy?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 11.01.13 - klo:23:34
Tuolla aikaisemmin kuin puhuttiin tuosta, että kannattaa ostaa sellainen auto jonka haluaa, eikä aina niin kannata tuijottaa siihen jälleenmyyntiarvoon. Kait ihminen joka tienaa tarpeeksi voi niin tehdäkin. Minulla ei ole koskaan ollut varaa ostaa autoa katsomatta jälleenmyyntiarvoa niiden autojen kesken joista olen valinnut. 2010 kun syksyllä viimeksi ostinuuden auton  olisin ( hullu kun olen ) eniten halunnut Honda CR-z:n. Se olisi maksanut varusteineen 2000â,¬ enemmän kuin Rocco. Ostin Roccon koska ei ole varaa hävitä autolla noin paljon. Nyt jos minulle tarjottaisiin vaihdossa 2010 mallin Hondaa 22 000 ajettuna pyytäisin niinkuin kaikki muutkin 8000 väliä. Se oli mielestäni hyvä valinta. Nyt myydessäni minulla on 10 000 enemmän seuraavaan autoon. Asuntokaupoissa oikealla valinnalla ja ostoajankohdalla tuohon summaan tulee 0 perään. Se on pakko tehdä näin kun ne lääkärinopinnot jäivät ruumiinavaukseen.
Nyt ei saa sylettää kun tämä ketju oli nimeltään ...
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Mikko - 12.01.13 - klo:00:05
Jos minä haluaisin säästää niin jättäisin auton hommaamatta kokonaan, varsinkin uuden sellaisen. Ostaisin korkeintaan jonkun vanhan Toyotan, Saabin tms. jonka ajaisin paaliin asti ja sitten seuraavan samanlaisen.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 12.01.13 - klo:00:09
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 12.01.13 - klo:00:05
Jos minä haluaisin säästää niin jättäisin auton hommaamatta kokonaan, varsinkin uuden sellaisen. Ostaisin korkeintaan jonkun vanhan Toyotan, Saabin tms. jonka ajaisin paaliin asti ja sitten seuraavan samanlaisen.

Jos nuo huollot maksavat tuollaisia mitä täällä kirjoitetaan, niin kyllä taksilla ajelisi halvemmalla kun maksaisi vanhan auton kuluja + korjauskuluja,
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Mikko - 12.01.13 - klo:00:14
Ne huollot mitä sille tarvitsisi tehdä tehtäisiin tietenkin itse, sen takia pitäisikin olla vanhaa tekniikkaa. Jos huollon hinta ylittää auton arvon niin uusi muutamalla satasella tilalle... Tämä vaan jos välttämättä haluaa auton. Muuten tietenkin ilman autoa.

Auton omistamisessa kun ei ole mitään järkeä jos sitä ajattelee vaan kustannusnäkökulmasta.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: pokkus - 12.01.13 - klo:01:07
Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.01.13 - klo:23:34
Asuntokaupoissa oikealla valinnalla ja ostoajankohdalla tuohon summaan tulee 0 perään.

Niin, rommaajat ovat kohta 20 vuotta odottaneet sitä oikeaa aikaa ostaa... ::) Voihan sitä aina odottaa sen x-määrän vuosia oikeaa ajankohtaa ajatellen, mutta se ei paljon auta sillä hetkellä kun asunnolle on oikeasti tarvetta. Nuo romahduksiin perustuvat asuntokaupat kun on enemmän kiinni onnesta kuin "selkeästä suunnittelusta". Romahduksen aikaan ne rikkaat ja hyvin menestyvät rikastuu entistä enemmän ja köyhä köyhtyy entisestään. Näitä aikoja varten nimenomaan kannattaa olla niitä säästöjä eikä elää pelkästään velalla. Tietenkin jos sille omalle elämänlaadulle ei anna minkäänlaista painoarvoa, niin kannattaa vielä odotella seuraavat 5, 10 tai 15 vuotta ja säästää selvää rahaa... :)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 12.01.13 - klo:06:17
Viiisi myyjä kahdeksasta tarjosi autosta 45000â,¬,mistä lie samasta ohjelmasta hinnan katsonut?Varusteet ostetaan kerran tokaisi yksi myyjä. 2â,¬/km laski siis auton hinta,niin ja jälleenmyynti hinnasta tai siis hinnasta joka lappuun lasille laitettaisiin,tämän "paljasti" kaksi myyjä; 51900-52900â,¬
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: topias - 12.01.13 - klo:06:42
Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 11.01.13 - klo:22:53
Itse en pysty uuteen autoon laittamaan 50-60 tuhatta vaan tyydyn pari vuotta vanhaan ja haen sen sieltä mistä edullisemmin saa. Nykyisessäkin on 20 tuhannen edestä pelkkiä varusteita ja uutena olisi maksanut Suomessa yli 50 tuhatta. Nyt edullinen hankinta hinta pitää arvon laskun aivan eri lukemissa ja tuosta voi vielä parin vuoden päästä saadakin kohtuullisesti rahaa. Vanha pitää tietysti itse myydä, mutta silloin ei rahoita autokauppaa välirahailla.
minultakaan ei löydy 50ke autoa varten. viime syksynä tuli tilanne, että pääsin ostamaan uutta ilman vaihdokkia. pian katseet suunnattiin käytettyihin ja saksaan.
auto löytyikin, uutena lähes tuon 50ke hintainen 1, 5 vuotias ja 8tkm ajettu, jossa arvonalenema jo 20ke. luulen myös, että hinnanlasku on maltillista lähivuosina. sellainen fiilis tuosta jäi, että uudet autot taitaa olla osaltani hankittu, jos ei eläkepäiviksi jotain karvalakki golfia osta. valtionkassakin tuossa karttuu mukavasti, joten kaikille jää hyvä mieli. merkkiorganisaatiolle ehkä ei, mutta hekin saavat uuden asiakkaan huoltoonsa.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: topias - 12.01.13 - klo:06:46
Lainaus käyttäjältä: Audis - 12.01.13 - klo:06:17
Viiisi myyjä kahdeksasta tarjosi autosta 45000â,¬,mistä lie samasta ohjelmasta hinnan katsonut?Varusteet ostetaan kerran tokaisi yksi myyjä. 2â,¬/km laski siis auton hinta,niin ja jälleenmyynti hinnasta tai siis hinnasta joka lappuun lasille laitettaisiin,tämän "paljasti" kaksi myyjä; 51900-52900â,¬
ihanan kallista :o
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: toukopouko - 12.01.13 - klo:07:09
Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:28
comfort jakkarat ja 20" pallot on jo 10ke

Niin, se nyt varmaan on jo autoa ostaessa päivän selvää, että tuollaiset varusteet ovat taloudellisessa mielessä aivan järjettömiä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: FullFrame - 12.01.13 - klo:09:39
Kolme tarjousta viikon sisään pyytänyt itse: Vuoden ikäisen 520D Pemarin hyvitys kahdesta paikasta 48te ja yhdestä reilu 37te.

Ei nettohyvitykset, eli tarjoukset laskettu uuden auton listahinnoista. Tuo hyvitys 37te oli BMW 320ia xdrive touringiin nyt kampanja-aikana, eli kertonee ettei kovin paljon alennuksia tipu uudesta.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: johansa - 12.01.13 - klo:10:18
Lainaus käyttäjältä: Audis - 12.01.13 - klo:06:17
Viiisi myyjä kahdeksasta tarjosi autosta 45000â,¬,mistä lie samasta ohjelmasta hinnan katsonut?Varusteet ostetaan kerran tokaisi yksi myyjä. 2â,¬/km laski siis auton hinta,niin ja jälleenmyynti hinnasta tai siis hinnasta joka lappuun lasille laitettaisiin,tämän "paljasti" kaksi myyjä; 51900-52900â,¬

Ehditkin jo itse vastaamaan ennen kuin ehdin kommentoimaan. 45.000,- olisi ollut myös minun veikkaus ja reilu 50.000,- hintalapuksi, kun menee liikkeessä myyntiin.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: jjj84 - 12.01.13 - klo:10:57
Lainaus käyttäjältä: Audis - 12.01.13 - klo:06:17
Viiisi myyjä kahdeksasta tarjosi autosta 45000â,¬,mistä lie samasta ohjelmasta hinnan katsonut?

http://www.autovista.eu/tuotteet/hinnoittelu/ (http://www.autovista.eu/tuotteet/hinnoittelu/)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: VAG! - 12.01.13 - klo:15:57
Lainaus käyttäjältä: Audis - 12.01.13 - klo:06:17
Viiisi myyjä kahdeksasta tarjosi autosta 45000â,¬,mistä lie samasta ohjelmasta hinnan katsonut?

Onko tämä nettohyvitys vai vaihtohyvitys?

Kallista on joka tapauksessa ;)
Otsikko: Vs: Keskustelua jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: VAG! - 12.01.13 - klo:16:08
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 11.01.13 - klo:01:32
Minua lähinnä säälittävät sellaiset "elämäntapa penninvenyttäjät" joiden tärkein ja lähes ainoa elämän ohjenuora on säästäminen. ... Ihmisiä jotka juoksevat niiden tarjousnakkien perässä "elämäntapana" vaikka olisi varaa ostaa ihan normihintaista sisäfilettä lähikaupasta. Minusta se on jotenkin kovin onnetonta.

Mä olen hiukan tätä sorttia. Periaatteessa voisin ostaa kaupasta mitä vain ruokapöytään. Siis ihan normaalista marketista kun on puhe. Mutta en silti niin kykene tekemään, vaan seuraan tarjouksia varsin tarkkaan ja arkiostoksissa alennukset ohjaavat ostokäyttäytymistäni aika paljon. Muutenkin minulle on hyvin vaiketa ostaa yhtään mitään listahinnoilla. Vaatteetkin ostan kaksi kertaa vuodessa alennusmyynneistä :) Uuden auton ostaminen se vasta jahkailua onkin, kun aina saa paremman tarjouksen jostain 8)

Mutta toisaalta en kerää rahaa tilille sen takia, että tilillä oleva raha tekisi onnelliseksi, vaan sen takia, että sillä säästyneellä rahalla voi ostaa jotain kivaa. Tosin se kivakin pitää ostaa luonnollisesti alennuksella ;D
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 12.01.13 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: Audis - 12.01.13 - klo:06:17
Viiisi myyjä kahdeksasta tarjosi autosta 45000â,¬,mistä lie samasta ohjelmasta hinnan katsonut?Varusteet ostetaan kerran tokaisi yksi myyjä. 2â,¬/km laski siis auton hinta,niin ja jälleenmyynti hinnasta tai siis hinnasta joka lappuun lasille laitettaisiin,tämän "paljasti" kaksi myyjä; 51900-52900â,¬

Oliko kyseessä netto vai bruttohyviys?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 12.01.13 - klo:18:29
Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.01.13 - klo:18:26
Oliko kyseessä netto vai bruttohyviys?

Netto ,mutta uuden auton hinnasta ei silti ihmeitä saanut alea,ilman vaihturia huomattavasti enempi ja on se järkyttävän kallista,onneksi en ollut eka omistaja!
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 12.01.13 - klo:18:30
Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 12.01.13 - klo:10:57
http://www.autovista.eu/tuotteet/hinnoittelu/ (http://www.autovista.eu/tuotteet/hinnoittelu/)

Jonkun tälläisen muistinkin olevan,mahtaako olla kuinka suurissa määrissä käytössä,enemmän kuin nettoauto?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 12.01.13 - klo:18:55
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 12.01.13 - klo:01:07
Niin, rommaajat ovat kohta 20 vuotta odottaneet sitä oikeaa aikaa ostaa... ::) Voihan sitä aina odottaa sen x-määrän vuosia oikeaa ajankohtaa ajatellen, mutta se ei paljon auta sillä hetkellä kun asunnolle on oikeasti tarvetta. Nuo romahduksiin perustuvat asuntokaupat kun on enemmän kiinni onnesta kuin "selkeästä suunnittelusta". Romahduksen aikaan ne rikkaat ja hyvin menestyvät rikastuu entistä enemmän ja köyhä köyhtyy entisestään. Näitä aikoja varten nimenomaan kannattaa olla niitä säästöjä eikä elää pelkästään velalla. Tietenkin jos sille omalle elämänlaadulle ei anna minkäänlaista painoarvoa, niin kannattaa vielä odotella seuraavat 5, 10 tai 15 vuotta ja säästää selvää rahaa... :)

Kyllä se elämänlaatu aika hyvänä pysyy kun myy oman asuntonsa juuri huipulta ja ostaa aina uuden pohjalta. Ei tarvitse asua vanhoissa luukuissa, remontoida niitä ja maksella taloyhtiön remontteja Tietenkin se on helpompaa ihmiselle, jonka ei tarvitse tai joka ei saa koskaan muuttaa paikkakuntaa työn perässä. Ei siis ole pakko ostaa asuntoa tiettynä ajankohtana vaan voi odottaa.  On käynyt kait sitten tuuri kun eka uusi kämppä oli -50%, seuraava käytetty jonka hinta X3 11 vuodessa ja nykyinen uusi hinta noussut 42%/3 vuotta. Kyllä elämänlaatu on hyvää kun aina uudessa kämpässä suunnittelee seuraavaa siirtoa. Ihan sama meneekö 5 vai 10 vuotta.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: VAG! - 12.01.13 - klo:20:05
Lainaus käyttäjältä: Audis - 12.01.13 - klo:18:29
Netto ,mutta uuden auton hinnasta ei silti ihmeitä saanut alea,ilman vaihturia huomattavasti enempi ja on se järkyttävän kallista,

Eli olisitko saanut käteiskauppana uudesta autosta paremman alennuksen kuin vaihtoauton kanssa?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Urlaub - 12.01.13 - klo:20:12
Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.01.13 - klo:18:55
Kyllä se elämänlaatu aika hyvänä pysyy kun myy oman asuntonsa juuri huipulta ja ostaa aina uuden pohjalta. Ei tarvitse asua vanhoissa luukuissa, remontoida niitä ja maksella taloyhtiön remontteja Tietenkin se on helpompaa ihmiselle, jonka ei tarvitse tai joka ei saa koskaan muuttaa paikkakuntaa työn perässä. Ei siis ole pakko ostaa asuntoa tiettynä ajankohtana vaan voi odottaa.  On käynyt kait sitten tuuri kun eka uusi kämppä oli -50%, seuraava käytetty jonka hinta X3 11 vuodessa ja nykyinen uusi hinta noussut 42%/3 vuotta. Kyllä elämänlaatu on hyvää kun aina uudessa kämpässä suunnittelee seuraavaa siirtoa. Ihan sama meneekö 5 vai 10 vuotta.

Aika harva tälläkään palstalla keskustelevista taisi olla asunnonostoiässä edellisissä pohjissa eli vuonna 1993. Jos jostakin vuodesta 1995 lähtien on asunut vuokralla uusia pohjia odotellen, niin onnea vaan..
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 12.01.13 - klo:23:38
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.01.13 - klo:20:12
Aika harva tälläkään palstalla keskustelevista taisi olla asunnonostoiässä edellisissä pohjissa eli vuonna 1993. Jos jostakin vuodesta 1995 lähtien on asunut vuokralla uusia pohjia odotellen, niin onnea vaan..

No jos ei ole ollut asunnonostoiässä 20 vuotta sitten ja on siis alle nelikymppinen, niin kuka sitten olisi asunut vuokralla vuodesta -95. Asuntojen hinnat eivät nousseet mihinkään ennen vuotta -96. Syksyllä -96 alkoi nousu ja jatkui ja jatkui. Seuraava ostopaikka oli 2008 syksy-2009 kesä. Kyllä itsekin olisin ostanut asunnon minä vuonna tahansa tuolla välillä ja myynyt ennen finanssikriisiä. Juna lähti 92 ja pääsi asemalle 2008. Uusi juna lähti 2008 ja matka jatkuu.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Loco - 13.01.13 - klo:02:12
Runsaat 37000â,¬ hyvitettiin -09 A4 Avant q S-tronic 155kW laitteesta vaihdossa BMW 320d x-Driveen automaattiin joulukuussa tehdyssä tilauksessa. Bemarin saan helmikuussa. Kampanja oli tuolloin automaatti 0â,¬. Audilla ajettu vain n. 35000 km.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Routa - 13.01.13 - klo:11:12
Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.01.13 - klo:00:09
Jos nuo huollot maksavat tuollaisia mitä täällä kirjoitetaan, niin kyllä taksilla ajelisi halvemmalla kun maksaisi vanhan auton kuluja + korjauskuluja,
Tuo nyt on ihan höpöhöpöä. Minulla oli pitkään tuollainen parin kolmen tonnin kottero. Korjauskulut vuosittain oli 200â,¬:n pinnassa. Vanhaan autoon tarvinnut esim. kummoista kaskovakuutusta niin jo siinä säästi helposti nuo korjauskulut vrt. tuoreempi. Korjaukset toki teetettiin pienillä nyrkkipajoilla tai sitten itse. Eihän nyt marmoritiskille kannata vanhan auton kanssa mennä ryöstettäväksi.

Pitää vain osata valita kestäväksi ja luotettavaksi tiedetty malli ja etsiä hyväkuntoinen yksilö. Jos olisin riitävän fiksu niin ajaisin edelleen tuolla, mutta kun teki mieli vaihtaa autoa niin nyt kärsin arvon alenemasta ja muista tuoreemman auton kuluista.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 13.01.13 - klo:14:20
Lainaus käyttäjältä: Audis - 12.01.13 - klo:18:29
Netto ,mutta uuden auton hinnasta ei silti ihmeitä saanut alea,ilman vaihturia huomattavasti enempi ja on se järkyttävän kallista,onneksi en ollut eka omistaja!

Jos tuo nettohyvitys oli 45 000 ja uuden auton hinnasta ei saanut paljon alennusta niin epäselväksi jäi mikä todellinen nettohinta oli uudelle.
Autoliike ei kerro koskaan todellista nettohintaa ellei tiedä 100% varmasti tai luule, että asiakkaalla ei ole vaihtoautoa. Vaikka asiakas kuinka selittäisi että myyn omani itse, niin ei sittenkään tule lopullista nettoa.
Syy: automyyjä ei luota asiakkaan autonmyyntikykyyn ja ajattelee, että asiakas aikansa myyskentelee autoaan pitkään hintaan, ei saa myytyä ja tulee kuitenkin vaihdolle. Siksi automyyjä ei halua kertoa kuinka vähän hän oikeasti hyvittää vaihtoautosta, eikä kerro todellista nettoa. Todellinen netto selviää sitten, kun ostaja tulee ilman vaihtoa, pyytää tarjouksen ja sen jälkeen tekee itse tarjouksen. Epäilen Audis, että jos olisit myynyt heti kaverillesi auton 45 000, niin välirahaksi olisi jäänyt huomattavasti pienempi summa, kuin mitä pyydettiin 45 000:n nettohyvityksellä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: vincent - 13.01.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.01.13 - klo:14:20
Jos tuo nettohyvitys oli 45 000 ja uuden auton hinnasta ei saanut paljon alennusta niin epäselväksi jäi mikä todellinen nettohinta oli uudelle.
Autoliike ei kerro koskaan todellista nettohintaa ellei tiedä 100% varmasti tai luule, että asiakkaalla ei ole vaihtoautoa. Vaikka asiakas kuinka selittäisi että myyn omani itse, niin ei sittenkään tule lopullista nettoa.
Syy: automyyjä ei luota asiakkaan autonmyyntikykyyn ja ajattelee, että asiakas aikansa myyskentelee autoaan pitkään hintaan, ei saa myytyä ja tulee kuitenkin vaihdolle. Siksi automyyjä ei halua kertoa kuinka vähän hän oikeasti hyvittää vaihtoautosta, eikä kerro todellista nettoa. Todellinen netto selviää sitten, kun ostaja tulee ilman vaihtoa, pyytää tarjouksen ja sen jälkeen tekee itse tarjouksen. Epäilen Audis, että jos olisit myynyt heti kaverillesi auton 45 000, niin välirahaksi olisi jäänyt huomattavasti pienempi summa, kuin mitä pyydettiin 45 000:n nettohyvityksellä.
Mutta skriko, kuinkas tässä sinun kuviossasi selviää mitä siitä omasta pitäisi saada jotta se löisi leiville eli kuinka selviää sen oman vaihdokin nettohyvitys vaihtotilanteessa?
Vai tarkoititko tuolla itse tarjouksen tekemisellä sitä, että nyt tuodaankin se oma vaihdokki yllättäen kauppiaan iloksi mukaan kuvioihin.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 13.01.13 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: vincent - 13.01.13 - klo:16:42
Mutta skriko, kuinkas tässä sinun kuviossasi selviää mitä siitä omasta pitäisi saada jotta se löisi leiville eli kuinka selviää sen oman vaihdokin nettohyvitys vaihtotilanteessa?
Vai tarkoititko tuolla itse tarjouksen tekemisellä sitä, että nyt tuodaankin se oma vaihdokki yllättäen kauppiaan iloksi mukaan kuvioihin.

Sen tarjouksen voi ottaa välirahalla ja ilman ja kertoa myyjälle vaikka että on varma ostaja, mutta jos jostain kumman syystä kauppa omasta menisi puihin niin kysyy "varuiksi" välirahaa. Sitten jos väiraha on 15 000 ja uuden netto 30 000 niin oman netto olisi 15 000. Tässä tapauksessa jos 1000 riittää, niin oman myisin vaikka 15 000 suoralla rahalla, koska jos menen ilman vaihtoa kaupoille niin tuo netto 30 000 lähtee ainakin 29 000. Lopullinen kauppasumma on aina eri summa kuin se jolla myyjä tekee tarjouksen. Lopullista ja tarkkaa nettohintaa ei voi tietää mutta siinä vaiheessa kun tekee tarjouksen. Siis ostaja tekee tarjouksen myyjälle. Jos myyjä pyytää 30 000 ethän voi tietää lähteekö auto 28 000 jos et sano myyjälle, että olen valmis maksamaan tästä autosta 28 000 ja kaupat tehdään nyt.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: SNG - 13.01.13 - klo:21:04
Joo, minäkin lähtisin siitä, että "todellinen netto" ei ole juurikaan yli 40kâ,¬.

Itse veikkasin 39.5kâ,¬, eli ehkä kuitenkin hiukka alakanttiin (siis todellinen netto, josta skrikokin puhuu).
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: vincent - 13.01.13 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.01.13 - klo:20:33
... Lopullista ja tarkkaa nettohintaa ei voi tietää mutta siinä vaiheessa kun tekee tarjouksen. Siis ostaja tekee tarjouksen myyjälle. Jos myyjä pyytää 30 000 ethän voi tietää lähteekö auto 28 000 jos et sano myyjälle, että olen valmis maksamaan tästä autosta 28 000 ja kaupat tehdään nyt.
Kiitos, tämä selvä - kyllähän siinä tilanteessa, kun suoraan pääsee tarjoamaan ilman vaihdokkia on hyvässä asemassa. Myös tarjousten pyytäminen eri liikkeistä ( ja vastaavasti tekeminen ) helpottuu tuossa tilanteessa.
Itsellä siinä mielessä hyvä tilanne tällä hetkellä, ettei omaa vaihdokkia välttämättä ole joten voi käytännössä katsoa kuinka tämä homma oikein toimii. ( Sanon ei välttämättä, koska talouden tämän hetken ainoa auto on menossa vaihtoon, mutta pitäisi vielä hankkia toinenkinkin ihan 'uusi' auto. )
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 15.01.13 - klo:21:02
Volkswagen Scirocco DSG 160 hv vuosimalli 2011 siis ei vielä edes kahta vuotta rekisteröinnistä ja takuu voimassa.
Hinta uutena varusteineen 49 000. Tänään hyvitetty nettona 23 500.
Yhtään ei lisävarusteista saanut vaikka niitä oli melkein 14 000:lla.
4 700 huonompi hyvitys nettona 122 hv valkoinen ilman varusteita, ovh jotain vajaat parikymppiä vähemmän.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: VAG! - 15.01.13 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:21:02
Hinta uutena varusteineen 49 000. Tänään hyvitetty nettona 23 500.
Yhtään ei lisävarusteista saanut vaikka niitä oli melkein 14 000:lla.

Nettohyvitysten katseleminen on kyllä tylyä puuhaa. Monille tulee parempi mieli, kun katselee vain bruttoja :)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 15.01.13 - klo:21:08
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.01.13 - klo:21:05
Nettohyvitysten katseleminen on kyllä tylyä puuhaa. Monille tulee parempi mieli, kun katselee vain bruttoja :)

Juuri näin. Kyllä on hullun hommaa, kun auto pudottaa arvoaan melkein puolet kahdessa vuodessa. Mutta niinkuin Audikselle oli sanottu, lisävarusteet maksetaan vain kerran. Tuossakin joku saa 14 000 euron varusteet lähes ilman.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Kiviharju - 19.01.13 - klo:21:28
Tämä on taas tätä perus valittamista ja sitä että omaa "kullanmurua" pidetään todella kalliina mutta...

Mitäs areenan asiantuntijat ovat mieltä siitä että myyjä tarjosi profiilin Golfista 71tkm ajettuna 17300â,¬ vaihdossa FR Leoniin, joka tosin nousi kyselemättä seuraavana aamuna 18000â,¬:on
Toki ymmärrän että autossa on melkein puolenvuoden odotusaika, mutta hyvitys vaikuttaa kuitenkin melko pieneltä eikä alennuksia uudesta paljoa herunut ainakaan vielä.
Taitaa olla varastot täynnä käytettyjä VI Golffeja ::)

Vertailuna 300 sarjan BMW:hen vaihdossa hyvitys oli 23500â,¬(noin 6kk sitten) ja käytettyyn Subaruunkin pariviikkoa sitten 19800â,¬.

Edit: Nettiautosta löytyy 2 samanlaista melkein samaverran ajettuna kyseessä toki myyntihinnat.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5282701 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5282701) 21800â,¬
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5342031 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5342031) 22650â,¬
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: exari - 19.01.13 - klo:21:48
Jos vielä yli puolet on arvoa jäljellä 4 v jälkeen hyvinhän se on?  toki vähän ajettu...
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: tn62634 - 19.01.13 - klo:21:54
Johan n. 20000 eurolla saa uudenkin Golfin.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: pokkus - 19.01.13 - klo:22:01
Mitä nyt nopeasti katsoin niin tuollaisia Golffejahan saa kaupasta parinkympin molemmin puolin. Tingattuna varmaan lähelle jo tuota sinun saamaasi hyvitystä vastaavaan hintaan. "Omille tuunauksille", lisävarusteille ja hyvälle kunnolle ei taideta juuri painoarvoa antaa. Tai sitä ei ainakaan auto myyvälle henkilölle kerrota eikä se hänen hyvityksessäkään juuri näy. Tuohon kun vielä laskee päälle autoliikkeen katteen, niin minusta näyttää tarjous suurin piirtein olevan linjassa. Tietenkin itse myymällä yksityiselle ja sen jälkeen ostamalla uusi auto ilman vaihdokkia luultavasti toisi jopa parin tonnin säästön.

Itse olen aina käyttänyt karkeata laskukaavaa, että auto tiputtaa vuodessa noin 20% arvostaan (lähtien auton ovh-hinnasta) ja mielestäni tällä päästään aina suht lähelle totuutta. Ei ehkä päde jos autoa vaihtaa ensimmäisen vuoden aikana, mutta hiukan vanhempien yksilöiden kanssa toimii yllättävän hyvin. Eikä tietenkään tapauksia, jossa autolla ajetaan >50tkm vuodessa.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: apo - 19.01.13 - klo:22:08
Meillä Touranin hankintahinnasta oli jäljellä karvan vaille 6v/102000km hieman yli 60%, kun katsotaan, mitä kauppakirjassa lukee. Ja trafin mukaan auto näyttää olevan jo seuraavan omistajan hoteissa.
Liikkeen pyynti oli 200e enemmän, kuin mitä me saatiin siitä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Kiviharju - 19.01.13 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 19.01.13 - klo:22:01
"Omille tuunauksille", lisävarusteille ja hyvälle kunnolle ei taideta juuri painoarvoa antaa.
Olikin puhetta että auto tulee liikkeeseen vakiona jos niin tahdotaan.
Että jos kauppoja aletaan vääntämään, niin kohta on GT(D)Rabbit maskia, Fabia RS DRL ledejä, soitinta ja varauksella kesävanteita kaupan ;)

Eikai tuo hyvitys sitten niin huono ollutkaan, ja alennuksia ei ole vielä tingitty... Hämäsi vain esimerkiksi tuohon käytettyyn Subaru Legacyyn tarjottu hyvitys, tosin Leonin tilatessa arvo ei laske ;) puoleen vuoteen.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: pokkus - 19.01.13 - klo:22:55
Niin tokihan liike laskee sillekin hinnan minkä verran auton arvo tippuu lisää tuon 6kk:n aikana. Mutta suosittelen sitä muutkin ovat puhuneet, että otat kaksi tarjousta eli ilman vaihtoautoa ja vaihtoauton kanssa. Tässä tapauksessa voit itse yrittää myydä autoa yksityiselle ennen lopullista kauppaa ja säästää satasia, mutta et kuitenkaan joudu pahaan pulaa, jos auto ei menekään kaupaksi. Olethan jo kilpailuttanut muut liikkeet läpi ~200km säteellä? Itse esimerkiksi olen nämä viimeisimmät hankinnat täällä kummatkin hakenut reilun 100 mailin päästä.

Kuten jo tuossa aiemmin sanoin, niin Suomessa on yleensä kannattavampaa myydä oma auto yksityiselle ja ostaa uusi auto ilman vaihtaria. Täällä taas homma ei olekaan ihan niin selkeä, koska vaihtoauton tapauksessa uuden verotettavan auton hinnasta vähennetään vaihtoauton osuus ja verot maksetaan vain tästä erotuksesta. Yksityiskaupassa tämä ei onnistu. Monesti vaihtoauton tuodessa tehdas saattaa antaa jopa tonnin erikoisalennuksen, joka ei ole pois diilerin voitosta vaan menot maksaa tehdas.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Kiviharju - 19.01.13 - klo:23:05
Muualta en ole vielä Leonista tarjousta kysynyt.
Jos saan puhuttua emännän ympäri niin täytyy kierroselle lähteä/ruveta soittelemaan...
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Kopsu - 19.01.13 - klo:23:07
Leon taitaa olla aika tiukkaan hinnoiteltu joten uuden hinnasta ei varmaankaan tingitä kovin paljoa. Muutaman viime vaihdon kokemuksella liike hinnoittelee vaihtoauton kaavalla vastaavan pyyntihinta miinus 2900 â,¬ ja kaikki tämän yli menevä on alennusta uuden hinnasta. Tuntuu toimivan jos vaihturin hinta on haarukassa 10000-25000. Tietysti jos uutukaisen toimitusaika on 6 kuukautta arviointi menee hiukan hankalammaksi. Itsellä oli Leonista pyydetyissä tarjouksissa noin 2500 euroa eroa hyvityshinnoissa ja "hyvin" hyvittävät liikkeet olivat myös VW:n jälleenmyyjiä. Magneetti ei arvostanut omaa -11 mallista golfia kovinkaan korkealle mutta opeliin olisivat kuulemma hyvittäneet paremmin.  ::)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 19.01.13 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: Kopsu - 19.01.13 - klo:23:07
Leon taitaa olla aika tiukkaan hinnoiteltu joten uuden hinnasta ei varmaankaan tingitä kovin paljoa. Muutaman viime vaihdon kokemuksella liike hinnoittelee vaihtoauton kaavalla vastaavan pyyntihinta miinus 2900 â,¬ ja kaikki tämän yli menevä on alennusta uuden hinnasta. Tuntuu toimivan jos vaihturin hinta on haarukassa 10000-25000. Tietysti jos uutukaisen toimitusaika on 6 kuukautta arviointi menee hiukan hankalammaksi. Itsellä oli Leonista pyydetyissä tarjouksissa noin 2500 euroa eroa hyvityshinnoissa ja "hyvin" hyvittävät liikkeet olivat myös VW:n jälleenmyyjiä. Magneetti ei arvostanut omaa -11 mallista golfia kovinkaan korkealle mutta paremminopeliin olisivat kuulemma hyvittäneet .  ::)

Ei se auton nettohyvitys saman liikkeen sisällä miksikään muutu vaikka vaihtaisit sen Opeliin tai johonkin muuhun. Vai aattelitko, että asiakas maksaa autostasi sitten enemmän kun hän ostaa sen sieltä liikkeestä minne sen vaihdossa annoit kun se on tullut vaihdossa Opeliin.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 19.01.13 - klo:23:35
Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 19.01.13 - klo:21:28
Tämä on taas tätä perus valittamista ja sitä että omaa "kullanmurua" pidetään todella kalliina mutta...

Mitäs areenan asiantuntijat ovat mieltä siitä että myyjä tarjosi profiilin Golfista 71tkm ajettuna 17300â,¬ vaihdossa FR Leoniin, joka tosin nousi kyselemättä seuraavana aamuna 18000â,¬:on
Toki ymmärrän että autossa on melkein puolenvuoden odotusaika, mutta hyvitys vaikuttaa kuitenkin melko pieneltä eikä alennuksia uudesta paljoa herunut ainakaan vielä.
Taitaa olla varastot täynnä käytettyjä VI Golffeja ::)

Vertailuna 300 sarjan BMW:hen vaihdossa hyvitys oli 23500â,¬(noin 6kk sitten) ja käytettyyn Subaruunkin pariviikkoa sitten 19800â,¬.

Edit: Nettiautosta löytyy 2 samanlaista melkein samaverran ajettuna kyseessä toki myyntihinnat.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5282701 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5282701) 21800â,¬
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5342031 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5342031) 22650â,¬

Aika normaalilta hyvitykseltä kuulostaa nyt kuitenkaan tietämättä mikä on haluamasi auton veroton hinta. Hyvityshintahan on nyt tammikuussa aivan toinen kuin heinäkuussa 2012. Autohan on jo vuoden vanhempi.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Kopsu - 21.01.13 - klo:07:57
Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.01.13 - klo:23:31
Ei se auton nettohyvitys saman liikkeen sisällä miksikään muutu vaikka vaihtaisit sen Opeliin tai johonkin muuhun. Vai aattelitko, että asiakas maksaa autostasi sitten enemmän kun hän ostaa sen sieltä liikkeestä minne sen vaihdossa annoit kun se on tullut vaihdossa Opeliin.

Ööö.. ...En.  :) Mutta ilmeisesti Leonin hinnassa ei ole yhtä paljon pelivaraa kuin Obelixissa.

Ja sen oman kullanmurun, eli -11 mallisen Golf 1.4 TSI:n arvonalenema vaihdettaessa Leoniin: 25 kuukautta, 38 tkm. Pudotus 22,5 % listahinnasta (+talvirenkaiden hankintakulu). Ihanan kallista mutta ei nyt ihan tolkutonta.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 21.01.13 - klo:08:46
Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 19.01.13 - klo:21:28


Mitäs areenan asiantuntijat ovat mieltä siitä että myyjä tarjosi profiilin Golfista 71tkm ajettuna 17300â,¬ vaihdossa FR Leoniin, joka tosin nousi kyselemättä seuraavana aamuna 18000â,¬:on
Toki ymmärrän että autossa on melkein puolenvuoden odotusaika, mutta hyvitys vaikuttaa kuitenkin melko pieneltä eikä alennuksia uudesta paljoa herunut ainakaan vielä.

Edit: Nettiautosta löytyy 2 samanlaista melkein samaverran ajettuna kyseessä toki myyntihinnat.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5282701 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5282701) 21800â,¬
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5342031 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5342031) 22650â,¬

Tarjous on ihan normaali,tuttu vaihtoi vm 10 1.2 tsi golfin loppuvuonna ja hyvitykset vaihteli 14-15.5ke välissä!
Ja kun katselet noita nettiauton myynnissä olevia,niin niihinkin nähden 17 hyvitys on linjassaan,katetta kun pitää saada nykypäivänä se 5ke joka autosta!  >:(
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Count - 21.01.13 - klo:17:15
Minä kyselin eilen piruuttani miten vaihtuisi mun Ibiza ST (03/2012 1.2 TSI DSG Copa Plus 27tkm ajettu) nettiauton id 5148606:n ...
Ibizasta saisi kuulemma 12000â,¬ ja välirahaa pitäisi antaa 7000â,¬.

OK, eihän tuo Ibiza enää ihan uudenkarhea ole mutta joku roti nyt sentäs... 
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: VAG! - 21.01.13 - klo:17:33
Tähän väliin vähän off-topicia, mutta kuitenkin aiheesta. Kävin vääntämässä kauppaa meidän Superbista useamman saksalaisen ja luxemburgilaisen merkkiliikkeen kanssa. Häkkikauppiaita en käynyt häiritsemässä. Taistossa oli mukana niin uutta farkkua, kuin käytettyä maasturia. Merkkeinä MB, BMW ja Audi. Kaikki liikkeet hyvittivät tonnin sisään saman summan, eli 16 - 17000 euroa. Tämä siis nettohyvityksenä, mitä ei ole koristamassa uudesta saadut alennukset. Käytetyjen kohdalla summa oli käytännössä paperillakin tuo, mutta uusien kohdalla luki papereihin olisi voinut laittaa vaikka 27 000 euroa :) Olisi ollut hyvä mahdollisuus välirahaveijoiluun!

Tästä voi katsella listausta vastaavista autoista. (http://suchen.mobile.de/auto/skoda-superb.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&makeModelVariant1.makeId=22900&makeModelVariant1.modelId=12&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&maxFirstRegistrationDate=2010-12-31&minMileage=40000&maxMileage=70000&minPowerAsArray=184&minPowerAsArray=KW&ambitCountry=&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS) Nämä kaikki siis liikkeissä myynnissä. Saksassa tinkaaminen on "kunnon" liikkeissä aika vähäistä, kun ollaan käytettyä ostamassa, mutta uusista sai kunnon alennukset. Eli tuon listauksen hinnat ovat hyvin lähellä todellisia myyntihintoja.

Liikkeet ottavat Saksassa siis 7 - 8000 euroa välistä tämän auton kohdalla. Oma kottero 7/2010 rekisteröity ja vähän reilu 50 tonnia mittarissa.

Uuden vastaavan Elegancen listahinta on tällä hetkellä 38 000 euroa Saksassa. Toki tuosta lähtisi varmaan 10% pois vain kysymällä, mutta aika kovaa on arvonalenema prosenteissa ::)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 21.01.13 - klo:19:08
Lainaus käyttäjältä: Count - 21.01.13 - klo:17:15
Minä kyselin eilen piruuttani miten vaihtuisi mun Ibiza ST (03/2012 1.2 TSI DSG Copa Plus 27tkm ajettu) nettiauton id 5148606:n ...
Ibizasta saisi kuulemma 12000â,¬ ja välirahaa pitäisi antaa 7000â,¬.

OK, eihän tuo Ibiza enää ihan uudenkarhea ole mutta joku roti nyt sentäs...

Tämä selittää sen miksi autokauppa suomessa seisoo,AHNEET liikkeet suurin syy,ei mikään euroopan kriisit,vielä 5-7 vuotta sitten sai vaihtoa tehtyä huomattavasti pienemmillä välirahoilla,mutta silloin ei ollutkaan airport lasipalatseja!
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: xch - 21.01.13 - klo:19:13
Itselläni vaihto mielessä, Passat Variant 1.9 TDI, vm 2008, paras nettohyvitys 16500 eur. Mielestäni auton arvo säilynyt hyvin, 5 vuodessa tippunut n. 11000 eur
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Vaginisti - 21.01.13 - klo:19:13
Lainaus käyttäjältä: Audis - 21.01.13 - klo:19:08
Tämä selittää sen miksi autokauppa suomessa seisoo,AHNEET liikkeet suurin syy,ei mikään euroopan kriisit,vielä 5-7 vuotta sitten sai vaihtoa tehtyä huomattavasti pienemmillä välirahoilla,mutta silloin ei ollutkaan airport lasipalatseja!

Asiaa...jollainhan ne palatsit kustannetaan mutta nyt se alkaa kääntyä heitä itseään vastaan, koska on olemassa jokin kipuraja vaihtoarvon pienuudessa.

Kävin huvikseni kysymässä vaihtoa uuteen golffiin, myyjä veti hinnastosta listahinnan Golffille ja tarjosi Polosta suhteellisen huvittavan hinnan. Ei sillä, että uskoisin, että ottaisivat Polon nollakatteella harmeikseen mutta joku raja sentään... No, tämä 'tarjous' oli niin tyrmäävä, että Pololla ajetaan varmaan vuosi tai parikin. Myyntihenkisemmän tarjouksen jos olisi raapustanut, olisi saattanut vaihtuakin. Lopputulos on se, että kauppaa ei synny ollenkaan ja se tuskin on autokaupankaan etu.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 21.01.13 - klo:19:25
Kyllä niistä lasipalatseistakin auton halvalla saa kun ei maksa mitä pyytävät ja ostaa auton oikealla aikaa eikä joka kuumeen noustessa pakolla.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Vaginisti - 21.01.13 - klo:19:32
Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.01.13 - klo:19:25
Kyllä niistä lasipalatseistakin auton halvalla saa kun ei maksa mitä pyytävät ja ostaa auton oikealla aikaa eikä joka kuumeen noustessa pakolla.

Pitää varmaan paikkansa, itsellä on tarkoitus välttää kuumetta ja kun sopiva hetki tulee, niin sanoo itselleen, että jos ei ensimmäinen diili miellytä niin mikään pakkohan ei ole just silloin vaihtaa. Hyvä vaihtoehto on kaiketi kyttäillä esim. ajamattomia jo maassa olevia autoja, joista voisi kuvitella saavansa mukavat alennukset. Varusteet ja väri vaan pitäisi osua kohdalleen.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 21.01.13 - klo:19:42
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 21.01.13 - klo:19:32
Pitää varmaan paikkansa, itsellä on tarkoitus välttää kuumetta ja kun sopiva hetki tulee, niin sanoo itselleen, että jos ei ensimmäinen diili miellytä niin mikään pakkohan ei ole just silloin vaihtaa. Hyvä vaihtoehto on kaiketi kyttäillä esim. ajamattomia jo maassa olevia autoja, joista voisi kuvitella saavansa mukavat alennukset. Varusteet ja väri vaan pitäisi osua kohdalleen.

Mutta älähän nyt Vaginisti. Eikös täällä palstalla juuri jotkut kirjoittele, että kun kyttää ja odottelee eikä osta juuri nyt mulle heti ,niin katsos se elämänlaatu kärsii. Ihan sinulta järkevää ajatusta. Kyllä niissä myymättömissä autoissa useasti on hyviäkin varusteita ja värejä. Itellä oli unelma väri Sciroccossa vihreä. Kävi tuuri että kukaan ei ostanut vihreätä siinä kaupungissä mihin eksyin kaupoille. Taas helmiäisvalkoinen ei ole Lappeenrannassa haluttu väri ja sieltä saisin seuraavasta autosta hyvän alen. Mutta kyllähän täällä moni on oikeassa, eihän sitä helmiäisvalkoista kannata ottaa jos punaisen haluaa. Kannattaa maksaa punaisesta 5000 enemmmän ettei elämänlaatu kärsi ;)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Count - 21.01.13 - klo:19:58
Mjoo, tuota Ibizaa ostaessa annoin vaihdossa '06 2.0 TDI DSG Trendline Touranin, vanhan taksin jolla oli ajettu 386tkm (josta 86tkm omaa ajoa), hyvittivät siitä vaihdossa 4500â,¬ + kampanjatarjouksena 800â,¬ edestä K-ryhmän lahjakortteja joten efektiivinen hyvitys minulle 5300â,¬.
Meni jobbarille Turun suuntaan, jonka viimeinen pyyntihinta nettiautossa ennen kauppoja oli 4990â,¬. Jobbari fiksasi autosta oikeanpuolen etulokarin kaaresta kuorivat maalit, oikaisi lommon vasemmasta takanurkasta ja paikkasi naarmut puskurista sekä fiksasi takaluukusta ruostevauriot kilpivalojen kohdalta, joten minusta saamani hyvitys oli aikalailla kohdallaan.

Ibizasta en (skrikon kauhuksi) tinkinyt yhtään ja maksoin parkkitutkastakin nurisematta pyydetyn rahan. Sitä se viiden sekunnin miettimisaika teettää :D
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: 1.8 "APR" Q - 21.01.13 - klo:20:32
Olen hyvin tyytyväinen tähän viimeisimpään Audi-kauppaan.
Oman auton arvo tippunut. n. 15 kuukauden aikana,jolloin kilometrejä tuli mittariin n. 55-60 tkm. 15,3%
Tuo on laskettu oman auton hinnasta ostettaessa,eli mukana on lisävarusteet ja uuden auton toimituskulut.
Jos vertaa nyt hinnastossa olevaan Alpine-pro quattro hinnastoon,niin auton arvo olisi ilman lisävarusteita tippunut 9.9%....tyypillisestihän ensimmäinen omistaja maksaa aina lisävarusteet ja niistä ei mitään hyvitetä.
Ja tuo vaihdokkihan oli Audi A4 1.8 TFSI Quattro...ja tilauksessa on Audi A3 2.0 TDI sport business quattro.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: rob-s - 21.01.13 - klo:20:35
LainaaOman auton arvo tippunut. n. 15 kuukauden aikana,jolloin kilometrejä tuli mittariin n. 55-60 tkm. 15,3%

Tulli käyttää "harvinaisempien" autojen kanssa laskentakaavaa -1% / täysi kk eli se olisi 15KK = 15%
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Markku J - 21.01.13 - klo:20:49
Aivan uskomattoman hyvä kauppasopimus 1.8 "APR" Q ! Muistaakseni sinulla oli aiemminkin tosi hyvä kauppa, kun tätä nykyistä Audia vaihdoit. Mutta tämä uusi kuulostaa jo lähes uskomattomalta noinkin paljon ajetun vaihtarin kanssa. Ehkä kilometrit eivät vaikuta olennaisesti, jos ovat reilusti alle 100 tkm ja auto on noin tuore iältään ?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Cayman - 21.01.13 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 21.01.13 - klo:20:35
Tulli käyttää "harvinaisempien" autojen kanssa laskentakaavaa -1% / täysi kk eli se olisi 15KK = 15%

Tämäkin jos joku on päin pers**** oleva kaava,mutta lähde nyt tullin kanssa tappelemaan!
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: 1.8 "APR" Q - 21.01.13 - klo:20:57
LainaaAivan uskomattoman hyvä kauppasopimus 1.8 "APR" Q ! Muistaakseni sinulla oli aiemminkin tosi hyvä kauppa, kun tätä nykyistä Audia vaihdoit. Mutta tämä uusi kuulostaa jo lähes uskomattomalta noinkin paljon ajetun vaihtarin kanssa. Ehkä kilometrit eivät vaikuta olennaisesti, jos ovat reilusti alle 100 tkm ja auto on noin tuore iältään ?
Yep..niin oli. Olen tehnyt kaikki Audi-kauppani saman myyntipäällikkönä kanssa ja ilmeisesti jotain "kanta-asiakas" alennusta on hinnassa. Ei halua päästää näin hyvää asiakasta muualle.
Bonuksena 2'95% rahoitus ja ekan vuoden kasko kaupan päälle.
Pörhö pääsi samaan välirahaan,mutta korko kovempi ja ei vakuutusbonusta...
Täytyy olla todella taas tyytyväinen tähän kauppaan....palvelu on vielä ollut huippuluokkaa kyseisessä liikkeessä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Natte - 08.02.13 - klo:10:36
http://www.talouselama.fi/uutiset/bmw+kay+kaupaksi+kuin+haka+mutta+ostajia+voi+odottaa+karu+yllatys/a2168234 (http://www.talouselama.fi/uutiset/bmw+kay+kaupaksi+kuin+haka+mutta+ostajia+voi+odottaa+karu+yllatys/a2168234)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: cipher - 08.02.13 - klo:10:47
Raflaava otsikko. Mutta ovatko erot jutussa analysoitujen merkkien/mallien kohdilla nyt sitten merkittävät / dramaattiset - mielestäni ei.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Antza - 08.02.13 - klo:10:55
LainaaEsimerkiksi BMW 320d Touring -malli maksoi 49 450 euroa uutena, mutta viisivuotiaana enää keskimäärin 18 600 euroa. Arvonalenema on huikea 30 850 euroa, eli 62 prosenttia lähtöhinnasta. Vuotta kohti hinta on tippunut melko poskettomat 6170 euroa.

Audin A4 2,0 TDI:n hinta on vastaavasti tippunut 39 520 eurosta 17300 euroon eli 22 220 euroa. Pudotus on prosentteina 56,2 ja vuotta kohti 4444 euroa.

Parhaiten tässä kisassa pärjää Mercedes. C 200 CDI Classic STW:n hinta on tippunut 41 900 eurosta 20 850 euroon eli 21 050 euroa. Alenemaprosentti on 50,2 ja vuotta kohti laskettu alennus on 4210.
Onko tuo Bemari ollut joskus noin kallis - nyt näytti olevan listahinta 45792eur. Ja muutenkin vähän huonot verrokit kun Audissa ja Mesessä noin 140hv ja Bemari pykälää tehokkaammalla moottorilla.

Sikäli toki jutussa ollaan oikeilla jäljillä että hyvin sujuva uusmyynti lisää käytettyjen yksilöiden tarjontaa (viimeistään siis silloin kun nyt myytäviä aletaan päivittämään - toisaalta nytkin BMW-kauppiaille tulee jossain määrin Bemareita vaihdossa) mikä puolestaan tulee jossain määrin laskemaan hintoja.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: xch - 08.02.13 - klo:12:18
Lainaus käyttäjältä: Natte - 08.02.13 - klo:10:36
http://www.talouselama.fi/uutiset/bmw+kay+kaupaksi+kuin+haka+mutta+ostajia+voi+odottaa+karu+yllatys/a2168234 (http://www.talouselama.fi/uutiset/bmw+kay+kaupaksi+kuin+haka+mutta+ostajia+voi+odottaa+karu+yllatys/a2168234)

Täytyy sanoa, että euromääräisesti tuollaisen 50ke hintaluokan auton arvonalennus on kyllä viidessä vuodessa jäätävä, helposti yli 25ke, tässä esimerkin BMW:n tapauksessa selvästi enemmän... Autoilu on...
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: jf - 08.02.13 - klo:12:22
Edellisestä A6:sta hävisi kolmessa vuodessa vain 60% arvosta, joten ei bemari sen pahemmalta vaikuta.  :P
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Kopsu - 08.02.13 - klo:12:24
Ainakin vanhemmilla ihmisillä tuntuu olevan käsitys että Peugeotissa saa mukavuutta ja varusteita vähällä rahalla. Kun työkaverin vaihtaman 3008:n arvonlasku 3v/60tm oli noin 15000 â,¬ tulee mieleen että onkohan sitä vastinetta sittenkään ihan tarpeeksi?
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: mixa76 - 08.02.13 - klo:14:51
Lainaus käyttäjältä: Kopsu - 08.02.13 - klo:12:24
Peugeotissa saa mukavuutta ja varusteita vähällä rahalla.

Kyllä vain, mutta vain käytettynä!!!  ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Trifid - 10.02.13 - klo:21:09
Sattuisiko kellään olemaan TM:n mukana tullutta "arvotaulukko" lähimailla? Olisin kiinnostunut Touranin hinnoista.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: monster - 10.02.13 - klo:21:42
Katsot Nettiautosta mitä Touraneista pyydetään... TM:n taulukot oli ainoa paikka hahmottaa autojen arvoja 80-luvulla - ei enää  ;D
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 14.02.13 - klo:14:21
Kylläpä pitää hyvin hintansa Volkswagen Scirocco 118 kw manuaali. Eilen kaveri olisi vienyt väkisin autoni, kun sai juuri omansa myytyä ja jäi kävelymieheksi. Tappiota olisi tullut ostohinta-myyntihinta 2050â,¬ ja mukaan laskettu vielä ostamani aluvanteet talvirenkalle. Kokonaista 683,33â,¬/vuosi.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: muuli1010 - 14.02.13 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.02.13 - klo:14:21
Kylläpä pitää hyvin hintansa Volkswagen Scirocco 118 kw manuaali. Eilen kaveri olisi vienyt väkisin autoni, kun sai juuri omansa myytyä ja jäi kävelymieheksi. Tappiota olisi tullut ostohinta-myyntihinta 2050â,¬ ja mukaan laskettu vielä ostamani aluvanteet talvirenkalle. Kokonaista 683,33â,¬/vuosi.

Eiko olisi kannattanut jo myyda ? Vastaavaa tarjousta ei toiste helpolla saa.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 14.02.13 - klo:14:39
Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 14.02.13 - klo:14:34
Eiko olisi kannattanut jo myyda ? Vastaavaa tarjousta ei toiste helpolla saa.

Ei olisi. Hinta oli 600â,¬ halvempi kuin vähän enemmän ajettu muualla. Sitten kun ei ole mitään muuta autoa jonka tilalle haluais.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: muuli1010 - 14.02.13 - klo:15:05
Autojen hintahan ei yleisesti ottaen kaytettyna nouse joten ko yksilo on sitten halvalla ostettu, toinen juttu on sitten se etta tarkoittaako tuo 600 e liikkeen myynti vai pyyntihintaa ? No yhta kaikki jos myyjalla ei ole haluja myyda niin koko arvon sailyminen on siina mielessa spekulatiivinen etta niin kauan kun kauppaa ei synny ei sita voi maarittaa.

Tiedan toki itsekin se etta jos hieman erikoisemman volyymimallin voi kohtuuhinnalla ostaa niin sen arvo pysyy melko hyvin verrattuna ihan tavsi kulkineeseen, mutta tuo edellyttaa sita etta auton onnistuu hankkimaan kohtuuhinnalla jota vastapuoli voi pitaa lahes laillistettuna ryostona.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 14.02.13 - klo:15:17
Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 14.02.13 - klo:15:05
Autojen hintahan ei yleisesti ottaen kaytettyna nouse joten ko yksilo on sitten halvalla ostettu, toinen juttu on sitten se etta tarkoittaako tuo 600 e liikkeen myynti vai pyyntihintaa ? No yhta kaikki jos myyjalla ei ole haluja myyda niin koko arvon sailyminen on siina mielessa spekulatiivinen etta niin kauan kun kauppaa ei synny ei sita voi maarittaa.

Tiedan toki itsekin se etta jos hieman erikoisemman volyymimallin voi kohtuuhinnalla ostaa niin sen arvo pysyy melko hyvin verrattuna ihan tavsi kulkineeseen, mutta tuo edellyttaa sita etta auton onnistuu hankkimaan kohtuuhinnalla jota vastapuoli voi pitaa lahes laillistettuna ryostona.

Joo, eipä ne käytetyt autot juuri hintaansa nosta kun ne liikkeestä uutena ajaa pihalle.600 tarkoittaa liikkeen tiukkaa viimeistä käteishintaa ilman vaihtoautoa. Kaveri siis yritti saada mun auton 600 halvemmalla. Kyllä arvon voi määrittää jos kaveri seisoo pihassa ja on valmis ostamaan auton ja lyömään rahat tiskiin. Auton arvohan on aina se, minkä siitä joku on valmis maksamaan rahaalla käteen. Halvalla tuli tuo tosiaan ostettua. Ehkäpä autoliike joka sen myi, piti sitä sitten ryöstönä. ;D
Otsikko: Re: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: rambleri - 14.02.13 - klo:15:50
Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.02.13 - klo:15:17
Joo, eipä ne käytetyt autot juuri hintaansa nosta kun ne liikkeestä uutena ajaa pihalle.600 tarkoittaa liikkeen tiukkaa viimeistä käteishintaa ilman vaihtoautoa. Kaveri siis yritti saada mun auton 600 halvemmalla. Kyllä arvon voi määrittää jos kaveri seisoo pihassa ja on valmis ostamaan auton ja lyömään rahat tiskiin. Auton arvohan on aina se, minkä siitä joku on valmis maksamaan rahaalla käteen. Halvalla tuli tuo tosiaan ostettua. Ehkäpä autoliike joka sen myi, piti sitä sitten ryöstönä. ;D

Eikö kauppamies tuon olisi jo myynyt? ;D Sitten vaan joku kikkare/tavisauto hetkeksi alle ja odottamaan sitä mallia joka täyttää omat kriteerit.
Otsikko: Vs: Re: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 14.02.13 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: rambleri - 14.02.13 - klo:15:50
Eikö kauppamies tuon olisi jo myynyt? ;D Sitten vaan joku kikkare/tavisauto hetkeksi alle ja odottamaan sitä mallia joka täyttää omat kriteerit.

Taitaa mennä vielä pitkään kun uusi Sciroccon malli tulee markkinoille. Ei jaksa tavisautolla niin kauan ajella. Kyllähän vähän ajetun Roccon aina saa myytyä kovaan hintaan.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: cipher - 14.02.13 - klo:21:47
Eli edes uusi myynnissä oleva malli ei tiputtaisi tuon helmen arvoa? Muilla malleilla tuppaa pieni tiputus tulemaan - ehkä tuo on sitten poikkeus.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 15.02.13 - klo:17:21
Lainaus käyttäjältä: cipher - 14.02.13 - klo:21:47
Eli edes uusi myynnissä oleva malli ei tiputtaisi tuon helmen arvoa? Muilla malleilla tuppaa pieni tiputus tulemaan - ehkä tuo on sitten poikkeus.

Tuskinpa uusi malli vaikuttaa minun autoni jälleenmyyntihintaan. Jos uusi malli tulee vuonna 2015, niin 2010 mallin vanha Scirocco ja 2015 mallin uusi Scirocco eivät kilpaile keskenään samoista ostajista. Tilanne olisi toinen jos autoni malli olisi 2014. Kilometrimäärä takaa hyvän jälleenmyyntiarvon, se tulee 2015 olemaan viisi vuotta vanhassa autossa 42 000.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 04.05.13 - klo:02:18
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 21.01.13 - klo:19:32
Pitää varmaan paikkansa, itsellä on tarkoitus välttää kuumetta ja kun sopiva hetki tulee, niin sanoo itselleen, että jos ei ensimmäinen diili miellytä niin mikään pakkohan ei ole just silloin vaihtaa. Hyvä vaihtoehto on kaiketi kyttäillä esim. ajamattomia jo maassa olevia autoja, joista voisi kuvitella saavansa mukavat alennukset. Varusteet ja väri vaan pitäisi osua kohdalleen.

Etkös juuri eilen kirjoittanut ketjussa "uuden auton osto" kuinka menet kauppaan ja ostat auton..... ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Vaginisti - 04.05.13 - klo:08:09
Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.05.13 - klo:02:18
Etkös juuri eilen kirjoittanut ketjussa "uuden auton osto" kuinka menet kauppaan ja ostat auton..... ;D ;D ;D ;D

Kirjoitti Skriko klo 2:18 yöllä  ;D Ei lisättävää :D
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 31.10.15 - klo:21:18
Peugeot RCZ R nettohinta 1,5v/30 000km sitten uutena 54 000. Nyt 34 600. Vajaa 20 000 tullut hinta alas jo pelkkänä arvonpudotuksena ja sitten vielä käyttökulut päälle.  ??? :o
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: vwmies - 31.10.15 - klo:21:39
Lainaus käyttäjältä: skriko - 31.10.15 - klo:21:18
Peugeot RCZ R nettohinta 1,5v/30 000km sitten uutena 54 000. Nyt 34 600. Vajaa 20 000 tullut hinta alas jo pelkkänä arvonpudotuksena ja sitten vielä käyttökulut päälle.  ??? :o

Ranskikset parhaita grilliltä ?  ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Re: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: vwmies - 31.10.15 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.02.13 - klo:21:38
Taitaa mennä vielä pitkään kun uusi Sciroccon malli tulee markkinoille. Ei jaksa tavisautolla niin kauan ajella. Kyllähän vähän ajetun Roccon aina saa myytyä kovaan hintaan.

Totta, eihän maailmalla myytävä malli rantautunut maahantuojan toimesta Finlandiaan ollenkaan...  :o
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 31.10.15 - klo:21:43
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 31.10.15 - klo:21:39
Ranskikset parhaita grilliltä ?  ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D
Hieman tuo auto kiinnostaisi, mutta kun on ollut maahantuojan esittelyauto, niin on saanut aikamoista kohtelua. Kyseinen auto on ollut myös testiautona kaikilla mahdollisilla lehdillä.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 05.08.16 - klo:22:02
Jotkut viisaat kun sanovat että auto pudottaa hintaansa eniten sen jälkeen kun se on uutena ostettu ja laitettu kilpiin. Siis ensimmäisenä rekisteröinnin jälkeisenä vuonna.
Esimerkki.
Ostin uuden Volkswagen 160 heppaisen manuaalilaatikolla olevan Sciroccon 2010.
Myyntihinta putosi välillä 2010-2015 siitä mitä maksoin siitä uutena 28,84%, siis keskimäärin 5,768% vuodessa.
Nyt sen myyntihinta putosi vuodesta 2015-2016 yhdessä vuodessa 31,05%.
Rahassa hinta putosi välillä 2010-2015 7 700â,¬ siis 1 540â,¬ vuodessa.
Rahassa hinta putosi 2015-2016 yhdessä vuodessa 5 900â,¬. 
Esimerkki.
Ostin uuden Opel Astra GTC 200 manuaalin 2015. Myyntihinta putosi siitä mitä maksoin uutena 7,393%.
Rahana hinta putosi vuodessa uusi-vuoden vanha 1 900â,¬.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Eka Golf - 05.08.16 - klo:23:13
Hinta tippuu eniten ekana vuonna ja seuraavana toiseksi eniten, yleensä tuo yli 10tâ,¬?
Ostin (vaihdoin) vaimolle uuden kulkineen äitienpäivälahjaksi, entinen reilut 2v vanha, väliraha 5tâ,¬ + kylkiäiset!  ???
Mikä meni "vikaan", hävisinkö minä vai merkkiliike?  8)
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 06.08.16 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 05.08.16 - klo:23:13
Hinta tippuu eniten ekana vuonna ja seuraavana toiseksi eniten, yleensä tuo yli 10tâ,¬?
Niin riippuu auton hinnasta ja kuka, miten ja mistä sen ostaa.
Kuten edellä kirjoitin Oma autoni tippui uudesta ei 10 000â,¬ ekana vuonna, vaan 7 700â,¬ viitenä vuotena yhteensä.
Opel tippui ekana vuonna uudesta ei 10 000â,¬, vaan 1 900â,¬.
Kaitpa joku joka ei osaa tehdä kauppaa ja tykkää antaa rahojaan autoliikkeille voi hävitä halvallakin autolla sen 10 000â,¬ ekana vuonna.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: kt - 06.08.16 - klo:17:40
Kun ajat auton kaupasta ulos, niin hinta putoaa autoveron verran. Ja lisää siitä eteenpäin noin 1000...1500 euroa per vuosi kilometreistä riippuen.
Auton arvo jo lähtöjäänkin on vain sen autoveroton hinta. Sen arvoinen se on kun on tehtaalta yleiseen myyntiin tullut ja maasta riippuen siihen valtiot laittaa lisukkeet ostajille.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: sakal83 - 06.08.16 - klo:19:22
Tuo ei päde ihan joka merkin kohdalla. Esimerkiksi toyotalla ja varsinkin variksesta puhuttaessa. Tänään juuri kaupan äitilleni tehneenä katselin huuli pyöreänä, paljonko joutuu pulittamaan vuoden/kahden vanhoista variksista. Mutta samalla myös loksahti suu auki mitä 2007 vuosimallin ja 112tkm ajetusta variksesta hyvitetään.
Jos tuota ylläolevaa mallia käytettäisiin, niin äitini auton hinta olisi nollassa, joka oma mielestänikin olisi lähempänä sitä totuutta, mitä taas liikkeessä siitä hyvitettiin.
Ensiviikolla varmaankin äitini vanhaa autoa myydään liikkeessä jossakin 8kâ,¬ tienoilla? Ja ihmettelen vielä enemmän sitä, kuka sen siitä maksaa :o
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: kt - 06.08.16 - klo:19:45
Tottahan vaihtoautoilla on aina joku minimihintakin. Usein se on luokkaa 1500 euroa eikä hinta sen alle autokaupassa mene.
Ja tietenkin kallis auto menettää vuosittain jopa 2000 euroa ja halpa alle 1000 euroa. Siitä se muodostuu ja putoaa myynti ja pyyntihinta vuosittain. Kukahan siitä maksaa 8000, jää nähtäväksi. Yrittää sopii eikä yrittänyttä laiteta.
Pitäähän autokauppiaankin elää, joten sieltä tulee ne extrat siihen auton hinnan päälle. Ilmoituskulut ja kahvitukset renkaanpotkijoille.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 06.08.16 - klo:23:24
Kun te täällä kirjoittelette että auton hinta putoaa x euroa kun se ajetaan liikkeestä ulos, niin putoaa mistä ja mihin.???
Itse ainakin lasken sen hinnan pudotuksen näin.
Ostin uuden ajamattoman Volkswagen Sciroccon vuonna 2010 merkkiliikkeestä hintaan 26 700â,¬.
Myin auton 2015 5 vuotta vanhana yksityiselle hintaan 19 000. Mielestäni autoni hinta putosi viidessä vuodessa 7 700â,¬.
Väittääkö joku muu jotain.???
Kaitpa ne tosi kalliit autot voivatkin pudota 10 000â,¬ ensimmäisenä vuonna.
Tuttu osti 2013 uuden ajamattoman Toyota GT 86 auton metallivärillä hintaa 37 000.
Myi sen nyt 3 vuotta vanhana 28 000. Hinta putosi 9 000 kolmessa vuodessa.
Auton listahinta oli kuitenkin 48 402,70â,¬.
Ihmettelen kuinka myymätön auton täytyy olla että pudottaa arvoaan 10 000â,¬ ekana vuonna kun tuollainen marginaalipeli kolmiovinen auto pudottaa 9 000 kolmessa vuodessa.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: tärpätti - 07.08.16 - klo:00:03
Ajomääräkin vaikuttaa ratkaisevasti arvon alenemaan, mikäli auto on ostettu käyttöä varten eikä koristeeksi, arvon alenema on eriluokkaa. Mitä oon sivusta seurannu kavereiden autojen vaihtoa, niin 30te auton arvo alenee n. 4000e/vuosi kun sillä ajetaan 40tkm vuosi.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: pomo - 07.08.16 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 06.08.16 - klo:19:22
Tuo ei päde ihan joka merkin kohdalla. Esimerkiksi toyotalla ja varsinkin variksesta puhuttaessa. Tänään juuri kaupan äitilleni tehneenä katselin huuli pyöreänä, paljonko joutuu pulittamaan vuoden/kahden vanhoista variksista. Mutta samalla myös loksahti suu auki mitä 2007 vuosimallin ja 112tkm ajetusta variksesta hyvitetään.
Jos tuota ylläolevaa mallia käytettäisiin, niin äitini auton hinta olisi nollassa, joka oma mielestänikin olisi lähempänä sitä totuutta, mitä taas liikkeessä siitä hyvitettiin.
Ensiviikolla varmaankin äitini vanhaa autoa myydään liikkeessä jossakin 8kâ,¬ tienoilla? Ja ihmettelen vielä enemmän sitä, kuka sen siitä maksaa :o

Tojota kauppa pyörii Toyota liikkeissä! Sen ostaa joku semmoinen, jonka tojotasta liike hyvittää liikaa niin kuin sinun äitisi autostakin! Ei kai sillä ole väliä mikä on lasissa hinta, väliraha ratkaisee!
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: -karppa- - 07.08.16 - klo:11:13
Kyllä tuo 10kâ,¬ vuodessa voi hyvinkin hävitä autosta. Ostin uuden XC70 D5 volvon, jonka suomihinta oli 78.000 euroa noilla varusteilla. Myin volvon kolme vuotta myöhemmin 37tkm ajettuna n.45kâ,¬ hintaa. Huudattamalla olisi voinut saada pari tonnia enemmän. Tämä ostaja myi auton 2,5 vuotta myöhemmin alle kuusi vuotta vanhana ja 68tkm ajettuna 32-33kâ,¬ hintaan. Joten kyllä auton hinta voi tuon 10kâ,¬ vuodessa tippua.

Sen vuoksi kannattaakin ostaa 3-5 vuotta vanha vähän ajettu auto mistä joku muu on maksanut tuon suurimman hinnanpudotuksen ja itse voit saada vielä hyvä käyttöauton pitkäksi aikaa (Kunhan et osta vag:sta ;) )
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: vwmies - 07.08.16 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.08.16 - klo:11:13
Sen vuoksi kannattaakin ostaa 3-5 vuotta vanha vähän ajettu auto mistä joku muu on maksanut tuon suurimman hinnanpudotuksen ja itse voit saada vielä hyvä käyttöauton pitkäksi aikaa (Kunhan et osta vag:sta ;) )

Näinhän moni rahan päällä ymmärtävä tekeekin, oli sitten ykkös- tai kakkosauto....
Ostaa 3v. ikäisen max. 100tkm ajetun ja hukkaa sen jos on ok yksilö 2-3v. kuluttua, ennenkuin 200tkm menee rikki.

OT: Ajoin ex 3C 1.9TDI farkku Paskatillani (vaihtotarjous marmoripalatsissa 2½v. 30tkm  = 17tâ,¬) juurikin nuo vuodet, ja
kulkineeni arvo nousi samassa 2½v. ajassa niin että hyvitys olikin 63tkm 5v. ajetusta yli 19tâ,¬.....  ;D
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Epes - 07.08.16 - klo:12:07
Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 07.08.16 - klo:00:03
Ajomääräkin vaikuttaa ratkaisevasti arvon alenemaan, mikäli auto on ostettu käyttöä varten eikä koristeeksi, arvon alenema on eriluokkaa. Mitä oon sivusta seurannu kavereiden autojen vaihtoa, niin 30te auton arvo alenee n. 4000e/vuosi kun sillä ajetaan 40tkm vuosi.

Aika hyvin tuo pitää paikkansa. Meikäläisen Seatin kanssa kävi juuri noin mutta 20tkm per vuosi ajomäärällä. Kuukausi sitten tehtiin kaupat ja uutta odotellaan. Seat tuntui muutenkin olevan joillekin kauppiaille vähemmän haluttu vaihtoauto ja hyvitykset melko matalia.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: skriko - 07.08.16 - klo:17:38
Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 07.08.16 - klo:00:03
Ajomääräkin vaikuttaa ratkaisevasti arvon alenemaan, mikäli auto on ostettu käyttöä varten eikä koristeeksi, arvon alenema on eriluokkaa. Mitä oon sivusta seurannu kavereiden autojen vaihtoa, niin 30te auton arvo alenee n. 4000e/vuosi kun sillä ajetaan 40tkm vuosi.
Kyllä se koristeeksikin ostettu auto pudottaa reilusti hintaansa jos ei osaa tehdä kauppaa, ei ostopäässä, eikä myyntipäässä.
Netillä näkyy olevan myynnissä eräskin urheilullinen 4 vuotta vanha auto jolla on ajettu 1 000 km. 22500â,¬ sipareita on siitä tarjottu. Itse ostaisin sen niin, että myyjä saisi vain 20500â,¬ tappion 1 000 km ajoilla. Ei ole vielä kypsä poimittavaksi, odotellaaan.
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: pomo - 08.08.16 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: Epes - 07.08.16 - klo:12:07
Aika hyvin tuo pitää paikkansa. Meikäläisen Seatin kanssa kävi juuri noin mutta 20tkm per vuosi ajomäärällä. Kuukausi sitten tehtiin kaupat ja uutta odotellaan. Seat tuntui muutenkin olevan joillekin kauppiaille vähemmän haluttu vaihtoauto ja hyvitykset melko matalia.

Erikoista, minulle sanottiin Skodaa ostaessa useammassa liikkeessä, että ottavat mieluummin Seat altean kuin tojota corollan! Ja olisivat maksaneet ok hyvityksenkin!
Otsikko: Vs: Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta
Kirjoitti: Epes - 10.08.16 - klo:08:02
Lainaus käyttäjältä: pomo - 08.08.16 - klo:17:10
Erikoista, minulle sanottiin Skodaa ostaessa useammassa liikkeessä, että ottavat mieluummin Seat altean kuin tojota corollan! Ja olisivat maksaneet ok hyvityksenkin!

Kuten sanoin "joillekin kauppiaille", ei kaikille. Loppujen lopuksi sain ihan asiallisen tarjouksen omasta mielestäni, vaikka jouduinkin myymään vajaa 3v vanhan auton halvemmalla mitä siitä uutena maksoin ;D