VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Audi => A6 C7 (11-) => Aiheen aloitti: Miikhail - 06.01.13 - klo:16:06

Otsikko: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Miikhail - 06.01.13 - klo:16:06

Autokuumetta hieman....ja merkinvaihto on todennäköinen (johtotähdestä --> rinkula-autoon) ..
Mutta josko ensin yrittäisin saada OIKEAA tietoa perusvioista ja takuuaikaisista korjauksista ko. mallin osalta...
Eli

Millaisia vikoja ja häiriöitä olette jo ehtineet  hoidattaa tämän uusimman mallin osalta....??

Moottorin -/ automaattilaatikon toiminta (bensa / Diesel )  ?


Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Miikhail - 15.01.13 - klo:22:57

Vikojakin varmasti on...
mutta eikö kukaan kehtaa niistä mainita   :o
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: JOHANNES - 21.01.13 - klo:17:09
Minulla 2,0 Tdi multi. 18kk ja 53tkm. v..kylmä kun ei ole lisälämmitintä, jos yli 20 pakkasta lämpee onnettomasti, uusissa vakiona. Keskinäyttö,vaihdettu, kun narisi, ei muuta vikaa.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Pekka T - 21.01.13 - klo:18:50
Lainaus käyttäjältä: Miikhail - 15.01.13 - klo:22:57
Vikojakin varmasti on...
mutta eikö kukaan kehtaa niistä mainita   :o

Tuolla Audi A6  C7 kokemukset (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6072.msg141100#msg141100) ketjussa niistä on ihan tarpeeksi juttua, ei joka asialle tarvita omaa ketjua.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: JeanC - 21.01.13 - klo:19:02
Lainaus käyttäjältä: Miikhail - 06.01.13 - klo:16:06
ja merkinvaihto on todennäköinen (johtotähdestä --> rinkula-autoon) ..
Palkkatason aleneminen vai muuten vaan bitti poikittain? Miksi?
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Pekka T - 21.01.13 - klo:19:05
Lainaus käyttäjältä: JeanC - 21.01.13 - klo:19:02
Palkkatason aleneminen vai muuten vaan bitti poikittain? Miksi?

No mutta JeanC, palkankorotuksestahan tässä ennemminkin on kyse.  ;)
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Janneh - 21.01.13 - klo:19:07
Rahamiehen merkki jos on varaa korjailla näitä konsernin tuotteita  8)
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Miikhail - 23.01.13 - klo:16:23

Ajatus oli vain selkeyttää .... sillä "Kokemukset"-ketjussa merkittävä painoarvo tuntui yht´äkkiseltään
olevan onnentoivotuksissa, koskien auton... värin  ja rengastuksen valintaa ...   ::)
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Pekka T - 23.01.13 - klo:16:41
Lainaus käyttäjältä: Miikhail - 23.01.13 - klo:16:23
Ajatus oli vain selkeyttää .... sillä "Kokemukset"-ketjussa merkittävä painoarvo tuntui yht´äkkiseltään
olevan onnentoivotuksissa, koskien auton... värin  ja rengastuksen valintaa ...   ::)

Selvä, luit varmaankin sieltä nämä ohjaukseen liittyvät pykältämiset, toisilla sitä on ja toisilla taas ei ole ollenkaan.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: VAG! - 23.01.13 - klo:16:53
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 21.01.13 - klo:18:50
Tuolla Audi A6  C7 kokemukset (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6072.msg141100#msg141100) ketjussa niistä on ihan tarpeeksi juttua, ei joka asialle tarvita omaa ketjua.

Jos katsoo foorumin otsikoita, niin Octaviassa on 'Tyyppiviat ja niiden korjausvinkit'. A4:ssä on "Mahdolliset tyyppiviat". Joten aika loogista jatkumoahan olisi se, että kutosesta ei tehdä Tyyppivika-ketjua lainkaan ::)
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Miikhail - 23.01.13 - klo:17:49

Jeah...

Ensimmäisten käyttäjien "kokemuksia"/ koettelemuksia kertyy tietenkin uuden mallisarjan myötä koko ajan lisää....
.....ehkä jossain vaiheessa vioille oma osio  --> olettamalla... että niitä vikoja löytyy enemmän :D

Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: JeanC - 23.01.13 - klo:17:53
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 21.01.13 - klo:19:05
No mutta JeanC, palkankorotuksestahan tässä ennemminkin on kyse.  ;)
Johtotähdestä Volkkariin, no joo  ;D ;)
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: SKU - 23.01.13 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.01.13 - klo:16:53
Jos katsoo foorumin otsikoita, niin Octaviassa on 'Tyyppiviat ja niiden korjausvinkit'. A4:ssä on "Mahdolliset tyyppiviat". Joten aika loogista jatkumoahan olisi se, että kutosesta ei tehdä Tyyppivika-ketjua lainkaan ::)

Ehdotan vaan ominaisuudet, tai kaupantekijäiset ;)

Jos yksittäisiä juttuja ei lasketa, niin tuo ohjauksen pykälöinti on ehdottomasti yleisin vika. Ei kai näissä muita suurempia ongelmia ole ollut. Ainahan autoissa jotain yksittäisiä pikkujuttuja on (paitsi tietysti konsernin jumalautossa), mutta en minä niitä tähän listaisi. Ja toisaalta erillisen vikatoikin perustaminen on vähän turhaa, kun niitä ei kukaan jaksa kuitenkaan tuosta isommasta tänne moderoida. Yleensäkin jonkun asian löytäminen taas megaketjusta on ilman googlea vaikeeta ja jopa sen kanssa, mutta se on toinen juttu se.

Vikoihin liittyen, ohjausvaihteita ei sitten toistaiseksi (pääsääntöisesti) vaihdella kunnes tulee tehtaalta uudet ohjeet.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: A6 first timer - 17.08.13 - klo:21:55
n. 1,5 vuotta takana A6 sedanin kanssa ja hyvin on mennyt. Ohjauksessa ei ole ollut niin rajuja ilmiöitä kuin joissain kirjoituksissa, en ole päivitellyt softaa kun hyvin menee nykyiselläkin. Takana oli talvella joku jousen ylilyönti -suojakumi irronnut, korjattiin odottaessa ja sen jälkeen pysynyt paikallaan. Mitään muuta vikaa ei ole ollut, ei pienempää eikä isompaa. Jos valintatilanne tulisi eteen tänään, A6:n hakisin kaupasta uudestaan.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Juhah - 22.08.13 - klo:09:25
Itsellä alla 2013 A6 3.0 tdi 150kw, ajettu 15 000 km. Ei mitään ongelmia. Todella hyvä auto.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: iluvilu - 22.08.13 - klo:18:53
Vaimon/perheen käytössä A6 Avant -12, tdi 150 kW 40 000 km -ei ongelmia, hyvä kyyti, ohjauskin ok
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Adams - 22.08.13 - klo:21:48
Kohta 30tkm takana (TFSI q) ja ainoana ongelmana radion surkea kuuluvuus. Asiaa on tutkittu ja paikkoja herkistelty, mutta edelleen vaiva jatkuu. Osaltaan vaivaa kärjistää B&O:n loistava sointi muilta lähteiltä kuin radio, mutta silti pitäisi sen radion paremmin kuulua. Tässä uudessa 4G -mallissa on muuten kaksi antennia (sijaitsevat C-pilareiden sisässä), kun taas vanhemmassa 4F:ssä antenneja oli kolme. Onko muilla ollut ongelmia radion kuuluvuuden kanssa?
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Acanthus - 23.08.13 - klo:16:17
A6 ja A7 taitavat olla teknisesti melko identtisiä ainakin äänentoiston suhteen.
Itsekin olen huomannut, että äänentoiston laatu oleellisesti heikkenee, kun kuuntelee radiota CD:n sijaan. Radio kuuluu sinänsä ihan häiriöttömästi, ainoastaan taajuusalue kapenee ja dynamiikka pienenee, mikä johtunee itse radiolähetteen rajoitteista.

Tuo muuten niin loistava B&O vain tuo vian selvästi esille. Jos äänessä on muita häiriöitä, on tietenkin kyse viasta, joka pitää korjata. Näitä pieniä, jokus harmillisiakin vikoja, on vaan vaikea saada korjautettua. Itse olen jo 18 kk taistellut ohjausongelman kanssa, eikä vieläkään näy loppua.

SD-muistikortilta ja kiintolevyltä äänenlaatu on radion ja CD:n väliltä, koska järjestelmä ei hyväksy pakkaamattomia tiedostoja, joita kotilaitteistossa (sekin B&O) käytän.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: nemos - 23.08.13 - klo:22:18
2 vuotta ja 2 kk takana. Alussa oli radionkuuluvuushäiriötä, josta olen täällä raportoinut, ja johon ratkaisu lopulta löytyi. Tänä kesänä kuului muutaman kerran lievää narinaa kojetaulusta lämpötilan ollessa noin +15 astetta ja ajomatka 10...20 km lähdöstä. Poistui hetkellisesti painamalla mittariston lippaa ja kokonaan auton lämmettyä enemmän. Sitä ei ole enää kuulunut, vaikka lämpötila on ollut sopiva, joten ilmeisesti tämä ilmiö meni toistaiseksi ohi. Ohjauksessa edellisinä talvina lievää pykälöintiä. Renkaat (17" Pirelli P7) kuluvat kohtuuttoman nopeasti (=vähintään tuplanopeutta aikaisempiin autoihini verrattuna) ja menevät tämän kesän jälkeen vaihtoon, kun kesärengaskilometrejä on hieman yli 20 000. Renkaista eivät ottaneet valitusta vastaan.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Adams - 24.08.13 - klo:00:11
^^ Tosiaan huono kuuluvuus ilmenee mm. siten, että pidemmillä ajomatkoilla radio "roikottaa" jo heikkenevän taajuuden radiolinkkiä mielestäni liian pitkään ja kun vaihto lopulta tapahtuu vahvemman taajuuden linkille, on kuuluvuus virheetön.

^ Nyt kun otit puheeksi mittariston narinan niin sehän on minulta vaihdettu takuuseen. Vika on yleinen ja huollossa mittariston kehykset irroitetaan ja jos se helisee sitä ravistettaessa, menee mittariston kehykset vaihtoon. Lisäksi minulla laitettiin myös rämisevään HUD:in kehyksiin pehmustetta, jolla tuli kuntoon. Aika näköjään kultaa muistot, kun en näitä vikoja muistanut...
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: kai75 - 13.12.13 - klo:22:26
Lieneekö tämä rapakelin vai auton vikaa mutta kysympä kuiten...

Onko muilla ollut advanced key -järjestelmän kaa sellaista ongelmaa, että rapakelillä ulkopuolen ovenkahvojen lukitusnapit eivät olisi toimineet kuin vasta useammalla kosketuksella? Itsellä ja puolisolla molemmilla on käynyt viikon sisällä kerran niin et lukkoja on saanut "houkutella" lukkoon.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Nalle - 14.12.13 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 13.12.13 - klo:22:26
Lieneekö tämä rapakelin vai auton vikaa mutta kysympä kuiten...

Onko muilla ollut advanced key -järjestelmän kaa sellaista ongelmaa, että rapakelillä ulkopuolen ovenkahvojen lukitusnapit eivät olisi toimineet kuin vasta useammalla kosketuksella? Itsellä ja puolisolla molemmilla on käynyt viikon sisällä kerran niin et lukkoja on saanut "houkutella" lukkoon.

Kyllä vain sama ongelma vaivaa, joutunut usein kaivamaan avaimen taskusta jotta saa ovet lukkoon, ei näin!!
Sama ilmiö vaivaa myös takaluukun liiketunnistinta ja se oikeastaan häiritsee enemmän näillä keleillä. Usein on kantamuksia ja kun tunnistin ei useammasta potkuliikkeestä huolimatta avaa luukkua, joutuu laskemaan kantamukset likaiseen maahan. En ole kurkannut auton alle, että missä se liiketunnistin sijaitsee, mutta tuskin auton normaali pesu sitä puhdistaa. Ei näillä keleillä auton pesu oikein houkuttele, kun lämpötila pyörii nollan molemmin puolin ja suolapaskaa riittää...
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: kai75 - 22.12.13 - klo:14:10
Lainaus käyttäjältä: Nalle - 14.12.13 - klo:10:32
Kyllä vain sama ongelma vaivaa, joutunut usein kaivamaan avaimen taskusta jotta saa ovet lukkoon, ei näin!!
Sama ilmiö vaivaa myös takaluukun liiketunnistinta ja se oikeastaan häiritsee enemmän näillä keleillä. Usein on kantamuksia ja kun tunnistin ei useammasta potkuliikkeestä huolimatta avaa luukkua, joutuu laskemaan kantamukset likaiseen maahan. En ole kurkannut auton alle, että missä se liiketunnistin sijaitsee, mutta tuskin auton normaali pesu sitä puhdistaa. Ei näillä keleillä auton pesu oikein houkuttele, kun lämpötila pyörii nollan molemmin puolin ja suolapaskaa riittää...

Meillä on takaluukun tunnistin toiminut ihan OK, kunhan "potkii" oikeaan kohtaan. On meinannut olla molemmilla opettelussa oikea kohta potkimiselle. Me ei ole löydetty takaluukun tunnistinta vaikka on useampaan kertaan puskurin alle tutkailtu et jos satut löytämään tunnistimen niin kerrotko tarkan paikan  :)

Pitänee lukea käyttiksestä noista ovien lukoista ja jollei sieltä löydy parempaa tietoa niin ilmoittaa viimeistään seuraavassa huollossa et tsekkaavat lukot. Nyt taas lukot ovat toimineet kuten pitää paitsi yhden kerran ne piti kauppareissulla laittaa säätimestä lukkoon...  :-\

Tää ehkä OT:a mut miten autoa pestessä saisi nuo ovien lukot "oikeasti" lukkoon (eli avaimettoman järjestelmän pois käytöstä), ettei lukot naksuisi auki ja takaisin lukkoon kun sienellä/painepesurilla auton kylkeä hivottelee?
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: MLu___ - 07.01.14 - klo:15:33
Kävipä ihmeellinen homma viikonloppuna. Pysähdyin hetkeksi parkkiin lukemaan karttaa auto käynnissä. Kun lähdin liikkeelle, niin parkkitutkan näyttö jäi päälle vaikka vauhtia oli jo normaali kaupunkinopeus. Radio-nappia painamalla radion näyttö palautui, mutta esikiristin alkoi kiskoa kuskin turvavyötä sisään. Avasin sitten vyön, kun olo alkoi tuntua tukalalta. Kiristin jatkoi kiskomista niin, että vyötä ei saanut enää uudestaan kiinni.

Sammutin auton ja käynnistin uudestaan, minkä jälkeen vyön sai kohtuullista voimaa käyttämällä kiskottua ulos, ja homma alkoi taas toimia normaalisti.

Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: MLu___ - 01.03.14 - klo:20:48
Kävin pitkästä aikaa tankilla, ja bensatankin luukku oli lakannut aukeamasta. Premium-vaikutelma kyllä vähän kärsii, kun joutuu kaivamaan kynnellä sitä muovilärpäkettä.  >:(

Eihän tuo iso vika ole, mutta aina siitä on oma vaivansa, kun joutuu käyttämään autoa pajalla.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: MLu___ - 27.05.14 - klo:14:19
Onkohan vika vai ominaisuus, että turvavyön esikiristin on "laiskistunut" käytössä? Eli onko se oppinut, että osaan kiristää vyön itsekin, vai onko mennyt rikki? Uutena se kiskaisi vyötä ihan kunnolla ajoon lähtiessä, mutta nyt kiristymistä ei juuri huomaa.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Akusti - 28.05.14 - klo:07:55
Tankin luukku vaihdettu myös (siis koko assy) kun sinne tapin koloon ilmeisesti kertyy töhnää, johon se lukitustappi jää pohjaan jumiin. Suunnitteluvirhe, hoituisi putsaamalla mutta erwin sanoo että assyä ei saa irti rikkomatta eli se on aina uusittava. Kannattaa katsoa myös että ylivuotoletku on kunnolla paikallaan, se reikä korkin alapuolella mistä menee letku takahelman alle.

Turvavyön kiristimelle on asetukset dynamic, auto, comfort,  olisiko nollaantunut? Löytyy drive selectin individual valikosta ja master-asetus settings, seats-valikosta, Nuo joskus sekoilee kun avaat omalla avaimella ovet, ja nakkaat avaimet takintaskussa takapenkille, sitten rouva tulee käsilaukun + toisen avaimen kanssa ja auto tunnistaakin sen avaimen startatessa. Meni yli kaksi vuotta selvittää miksi tuo sekoilu johtuu.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: kai75 - 23.07.14 - klo:09:35
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 22.12.13 - klo:14:10
Meillä on takaluukun tunnistin toiminut ihan OK, kunhan "potkii" oikeaan kohtaan. On meinannut olla molemmilla opettelussa oikea kohta potkimiselle. Me ei ole löydetty takaluukun tunnistinta vaikka on useampaan kertaan puskurin alle tutkailtu et jos satut löytämään tunnistimen niin kerrotko tarkan paikan  :)
Itselleni vastaten eli tuo takaluukun aukaisun tunnistin (putkimainen/letkumainen tunnistin) löytyy puskurin "sisältä" eli sitä ei auton alle kurkkiessa näe, vasta kun pääsee auton alle tsekkailemaan auton ollessa "pukilla". Viimeksi Audilla huollossa pääsin käymään auton alla kunnolla tsekkailemassa auton pohjarakenteita (huollossa kysyvät et haluaako käydä auton alla katsomassa)  :)

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 22.12.13 - klo:14:10
Pitänee lukea käyttiksestä noista ovien lukoista ja jollei sieltä löydy parempaa tietoa niin ilmoittaa viimeistään seuraavassa huollossa et tsekkaavat lukot. Nyt taas lukot ovat toimineet kuten pitää paitsi yhden kerran ne piti kauppareissulla laittaa säätimestä lukkoon...  :-\
Lukoista ei löytynyt vikakoodeja ja antoivat tehtaan teknisen tiedotteen liittyen Advanced Key -lukkojen käyttöön. Jos jotakuta kiinnostaa lueskella niin löytyy täältä linkistä:

"https://onedrive.live.com/embed?cid=0C412286D8A819F0&resid=C412286D8A819F0%21141&authkey=AKKCRS8SEEnPVzg"

Eivät saaneet huollossa poistettua kuskin A-pilarin ja kattoverhouksen saumasta tulevaa särinää/räpinää, joten auto on nyt uudella käynnillä takuukorjauksessa. Sen ajan alla huollon sijaisauto A4 2.0TFSI 165kW Stronic (v. 2014), joka tuntuu ihan mukavalta vehkeeltä  :D Tosin n. 100 hv:n puuttumisen kyllä huomaa, mutta eiköhän tuollakin ehdi  ::) Stroniccikin pelaa mielestäni paremmin kuin aikaisemmassa sijaisauto A3:ssa vai johtuisiko se vaan tehokkaammasta padasta...
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: AQuus - 06.10.14 - klo:17:03
Terve kaikille!

Näin kylmien tullen taas ilmeni vika joka viime keväänä alkoi kiusata mutta poistui ilmojen lämmittyä ja jäi jo unholaan vähän itseltäkin.

Eli kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle alkaa jostakin tuulettimen syövereistä kuulumaan "nakutusta". Ã,,äni tuntuisi tulevan hieman enemmän apumiehen puolelta kojetaulua. Ã,,äni alkaa n. minuutin ajon jälkeen ja kestää n. 30 sekuntia loppuen siihen. Ã,,äni kuuluu vain auton liikkuessa ja muuttuu erilaiseksi jos tuulettimen nopeutta manuaalisesti muuttaa. Vaikka laittaisi sisäkierron tai muuttaisi pyydettyä lämpötilaa ei äänen ilmeneminen tästä muutu. Myöskään muilla ilmastoinnin asetuksilla ei ole merkitystä asiaan. Ilman kosteuskaan ei tunnu tähän vaikuttavan, vain lämpötila (alle +10)

Autossa on nelialueilmastointi ja yleensä kaikki säädöt yhtenäiset, mutta myöskään eri säädöillä eri alueille ei tähän ole vaikutusta. Vikahan on tietysti mahdollisimman hankala diagnosoida kun käytännössä kuuluu vain aamuisin heti liikkeelle lähdön jälkeen.

Onkohan kyseessä jokin tuulettimen laakeri, joka tällä lailla ääntelee vai voiko vika olla jossakin muualla? Tuntuu niin kummalliseslta kun tämä ääni tosiaan alkaa melko tarkkaan minuutin ajon jälkeen riippumatta siitä onko auto käynyt pihalla jo hetken vai lähdenkö sillä suoraan liikkeelle.

Vikahan ei varsinaisesti ole vaarallinen eikä myöskään tunnu siltä että olisi mitenkään pahentunut...mutta tuo ääni vaan aamuisin sattuu päähän  >:(
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: JouniH - 21.04.15 - klo:15:00
Mitä puslia teiltä on vaihettu edestä kun kolinaa on alkanut kuulumaan? Olisko kenelläkään osanumeroita mitä on vaihettu? Jarrusatuloiden värähtelyjouset katottu ja niissä ei ole vikaa.

Ilmeisesti jollaki oli vaihettu numero 8 puslat. Etkassa luki hydrotuki. Kuva selventämään asiaa.

(http://i289.photobucket.com/albums/ll224/jouniher/audia64g.jpg) (http://s289.photobucket.com/user/jouniher/media/audia64g.jpg.html)
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: kai75 - 14.06.15 - klo:19:09
Onko ilmapussijousitukset ollu muilla kunnossa?

Meillä tuli pari kertaa "suspension fail" tjsp + sen jälkeen alkoi tiputtelemaan turvajärjestelmiä ja vakkaria pois käytöstä. Toisella kertaa saatiin suspension -vika päällä ajettua airportiin ja vikakoodiluvun tuomio oli et jousitus nostaa auton normikorkeuteen liian hitaasti ja siksi tulee vika päälle.

Tuomion seurauksena korkeusanturit ja ilmakompura vaihtuu uusiin (audin piikkiin) kun auto menee 60tkm:n huoltoon 2 vkon päästä.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: johansa - 17.06.15 - klo:19:15
Mulla nyt 21tkm mittarissa, ei ole ollut ongelmia ilmapussien kanssa. Muutenkin auto toiminut hienosti.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: kai75 - 30.06.15 - klo:09:24
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 14.06.15 - klo:19:09
Onko ilmapussijousitukset ollu muilla kunnossa?

Meillä tuli pari kertaa "suspension fail" tjsp + sen jälkeen alkoi tiputtelemaan turvajärjestelmiä ja vakkaria pois käytöstä. Toisella kertaa saatiin suspension -vika päällä ajettua airportiin ja vikakoodiluvun tuomio oli et jousitus nostaa auton normikorkeuteen liian hitaasti ja siksi tulee vika päälle.

Tuomion seurauksena korkeusanturit ja ilmakompura vaihtuu uusiin (audin piikkiin) kun auto menee 60tkm:n huoltoon 2 vkon päästä.
Kompuran + antureiden uusiminen töineen teki reilu 1200â,¬, oli halvempi kuin arvelin...  :o

Et tiedoksi muille pussijousilla ajeleville.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: JOHANNES - 31.08.15 - klo:09:43
140tkm ja kaikki 4 pyöränlaakeria  >:( vaihtoon
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Akusti - 31.08.15 - klo:17:26
80k lasissa eikä ole ollut ongelmia pusseissa.
Kompura on muuten keskellä taka-akselin takana auton alin kohta.
Että jos kolahtaa niin sitten ollaan ns. tontissa...
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: xp9 - 08.09.15 - klo:12:16
47tkm ajettu -13 mallin sedan mukavuuspenkeillä. Mielestäni kuskin penkkiä ei enää "kiristetä" kun auton starttaa, toisin kuin teki aluksi. Onkohan jotakin rikki vai enkö vain osaa?
Repsikan penkkiä vissiin kiristellään, koska matkustajat aina sitä jaksaa ihmetellä.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: ManfredvonManstopper - 12.09.15 - klo:10:35
Oletko tarkistanut, että penkin muistin asetukset eivät ole nollaantuneet? Tuolloinhan penkki on valmiiksi 'säädöissään'.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: xp9 - 13.09.15 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: ManfredvonManstopper - 12.09.15 - klo:10:35
Oletko tarkistanut, että penkin muistin asetukset eivät ole nollaantuneet? Tuolloinhan penkki on valmiiksi 'säädöissään'.
Ei ne mielestäni ole nollaantunut. Enkä kyllä ihan ymmärrä miten se siihen vaikuttaisi. Aikaisemin penkkiä siis "kiristettiin" kun auton starttasi ja sammuttaessa taas hieman avattiin. Nyt tuo ominaisuus on mielestäni kateissa.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: xp9 - 14.09.15 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: ManfredvonManstopper - 12.09.15 - klo:10:35
Oletko tarkistanut, että penkin muistin asetukset eivät ole nollaantuneet? Tuolloinhan penkki on valmiiksi 'säädöissään'.
Vika löytyi penkin ja ratin välistä eli olit ihan oikeassa. Vaihdoin avainta tässä taannoin ja samalla penkin säädöt nollantui. Penkki oli kyllä muistissa, mutta nuo sivuttaistuet piti tallentaa vielä erikseen. Niillä on ilmeisesti jokin oletusarvo johon ne palautuu aina kun auton sammuttaa. Eli käytönopastuksella selvittiin tällä kertaa :)
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: MLu___ - 20.01.16 - klo:20:15
Lämmityslaitteen puhallin on temppuillut viime päivinä. Kylmänä lähtee pyörimään, mutta kun parin kilsan ajon jälkeen sammuttaa auton puolilämpimänä hetkeksi, niin eipä enää lähdekään pyörimään. Auton sammutus ja käynnistys auttaa joskus, mutta ei aina.

Onkohan tuo joku jäätymisongelma vai oikea sähkövika?

Sähkö tuntuu olevan hankalaa Audille. Takavalo ja oven ohjainboksi on jo pitänyt vaihtaa. Jälkimmäinen katkaisi matkan, kun boksi söi akun tyhjäksi.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Jmtillo - 21.01.16 - klo:10:21
Lainaus käyttäjältä: MLu___ - 20.01.16 - klo:20:15
Lämmityslaitteen puhallin on temppuillut viime päivinä. Kylmänä lähtee pyörimään, mutta kun parin kilsan ajon jälkeen sammuttaa auton puolilämpimänä hetkeksi, niin eipä enää lähdekään pyörimään. Auton sammutus ja käynnistys auttaa joskus, mutta ei aina.

Onkohan tuo joku jäätymisongelma vai oikea sähkövika?

Samaa vikaa mullakin puhaltimen kanssa, se tosin puhaltaa ihan hiljaa kun hyytyy. Juuri ja juuri pitää tuulilasissa aukon mistä ajella.
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: Andy1975 - 03.08.16 - klo:12:48
Hei,

Onkohan normaalia, että kun ratti on käännettynä melkein tappiin saakka niin alkaa kuulua sellainen matala jurina. Ensin ajattelin, että kuuluu ohjaustehostimesta, mutta koska ääntä ei kuulu paikallaan rattia käännellessä päättelin, että sen täytyy kuulua jostain muualta. Eli onkohan vika vai ominaisuus? Ã,,äni kuuluu sekä eteen- että taaksepäin mentäessä.

-Antti
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: slim - 02.04.17 - klo:18:12
Mahdoton löytää maailmaltakaan ohjeita, joten tiedoksenne, että Audi adaptive light: system fault ja:
(http://3.cdn.prestigeimports.inspirelightning.com/wp-content/uploads/2017/02/Audi-Dashboard-Warning-Lights-Adaptive-light-Yellow.jpg)
ei välttämättä ole niin kallis korjata kuin voisi ensi alkuun pelästyä. Minä selvisin 5,95 â,¬:lla. Nimittäin kääntymisvalo (h7) oli vain palanut. Oikealla puolella vaihto on astetta hankalampaa, kun ilmansuodatinkotelo on edessä. Se kuitenkin nousee nätisti kumikiinnikkeistään, kun on ensin löysännyt kaksi kiristyspantaa kotelon ja moottorin välisessä putkessa, sekä irroittanut "haitarikiinnikkeen" kotelon ja puskurin välissä (3.0 tfsi).
Otsikko: Vs: Viat ja muut häiriöt
Kirjoitti: passo - 14.04.17 - klo:16:11
Moi,

eilen näytöllä vilahti "Gearbox malfunction: you can continue driving (limited functionality)" -viesti ja vikakoodien mukaan ei vaihtanut 2:stä vaihteesta ylös tai alas. Kyseessä A6 3.0 TDI V6 Quattro 150kW vm 2012 ja 150tkm. Muuten laatikko on tuntunut toimivan "ok". Millaistahan ongelmaa on tulossa?