kierrokset ei nouse kuin 3500 kun on kylmä ilma. vaikka kaasupolkimen painaa pohjaan. vai onko tämä joku ominaisuus. ajaessa kyllä nousee tappiin asti.
Ei ne nouse muutenkaan paikallaan ollessa, vaikka ei kylmä olisikaan. Ihan ominaisuus nyky autossa.
ei vaan ole tullut huomattua tuota, kuin nyt kylmällä kelillä. moottorin lämmöt kun ei oikeen nouse tyhjäkäynnillä.
Lainaus käyttäjältä: JNorr - 23.12.12 - klo:20:33
Ei ne nouse muutenkaan paikallaan ollessa, vaikka ei kylmä olisikaan. Ihan ominaisuus nyky autossa.
Täh?
Kyse ilmeisesti bensakoneisesta, koska kaasupoljin mainittu?
joo siis 1.8 TSI
Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 23.12.12 - klo:20:53
Täh?
Kyse ilmeisesti bensakoneisesta, koska kaasupoljin mainittu?
Mitä sitten? Ei ne kierrokset paikallaan nouse vaikka se bensa mylly onkin.
Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 23.12.12 - klo:20:53
Täh?
Kyse ilmeisesti bensakoneisesta, koska kaasupoljin mainittu?
Ei muuten nouse kierrokset ylös siinä tähtikeulassakaan paikallaan ollessa, taitaa topata jo 3000rpm kohdalle.
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.12.12 - klo:21:28
Ei muuten nouse kierrokset ylös siinä tähtikeulassakaan paikallaan ollessa, taitaa topata jo 3000rpm kohdalle.
Niinpä niin...
Eikä muuten nouse vag-diisseleissäkään.
Päästömittauksessa annetaan nousta testerin käskyttäessä kunhan tietyt reunaehdot (mm öljyn lämpötila) täyttyvät.
Vaihde päällä voi vag:ssa kierrättää rajoittimeen saakka vaikka kylmällä koneella. ::)
Esim M3 BMW:ssä täyden vedätyksen voi tehdä vasta kun kone on lämmennyt ;D
Eipä ole tullut mieleen lämmittää kylmää konetta kierroksia nostattamalla. Varsinkaan 3500 kierrokseen minuutissa. Ei ne kierrokset konetta lämmitä, kuluttavat vaan konetta, koska välykset ovat suuremmat kylmässä koneessa, eikä voitelukaan pelaa niin kuin pitäisi.
Moottoria pitäisi kuormittaa maltillisesti, jos sen haluaa lämpenevän. Samalla kannattaa pitää lämmityslaitteen puhallus niin pienellä kuin mahdollista, ettei lämmityslaitteen kenno jäähdyttäisi konetta entisestään.
niin ketään syyttelemättä: Nuo autoissa olevat estot "moottorin tuhoamiseksi" ovat mainioita apukeinoja uusavuttomille nykyihmisille...
Ei tulisi itselleni mieleenikään ottaa täyttä vääntöä tai tehoa koneesta kylmänä ulos saati kierräteellä rajoittimelle missään olosuhteissa. Dieselin nokitesti on ihan järjetöntä rääkkiä moottorille. Ehjä lämmin kone sen toki kestää, muttei se mitenkään sille hyvää tee.