Diesel Octavia 1.9 vm 2001 110 hp alkoi nykimään ajossa pari kuukautta sitten (nollakeli ja lumipyry). Samalla mittaristoon syttyi sellainen keltainen kierukka.
Kun kone oli jonkin aikaa sammuksisa, nykiminen loppui, mutta kierukka jäi palamaan. Noin viikon kuluttua sekin sammui. Kävin tarkastuttamassa vikakoodit, mutta mitään muuta ei löytynyt kuin häiriö toisen takaoven lukossa.
Nyt taas vika uusiutui ja sama poppa syttyi. Nykimistä tapahtuu vain pienillä kierroksilla, mutta ei yli 2000 rpm. Pakkasta n. 25 astetta, mutta yleensä pakkanen ei vaikuttamut ainakaan entiseen OCU II Dieseliin.
Vinkkejä???
"keltainen kierukka" käyttöohjekirjassa voisi olla jotain neuvoja tuollaiseen tilanteeseen.
Lainaus käyttäjältä: wille84 - 23.12.12 - klo:20:04
"keltainen kierukka" käyttöohjekirjassa voisi olla jotain neuvoja tuollaiseen tilanteeseen.
Valitettavasti näyttäisi ohjekirjan mukaan olevan "yleinen häiriöilmoitus" alkaen palaneista jarruvalopolttimoista...
Lainaus käyttäjältä: Jokkeri - 23.12.12 - klo:19:22
Diesel Octavia 1.9 vm 2001 110 hp alkoi nykimään ajossa pari kuukautta sitten (nollakeli ja lumipyry). Samalla mittaristoon syttyi sellainen keltainen kierukka.
Kun kone oli jonkin aikaa sammuksisa, nykiminen loppui, mutta kierukka jäi palamaan. Noin viikon kuluttua sekin sammui. Kävin tarkastuttamassa vikakoodit, mutta mitään muuta ei löytynyt kuin häiriö toisen takaoven lukossa.
Nyt taas vika uusiutui ja sama poppa syttyi. Nykimistä tapahtuu vain pienillä kierroksilla, mutta ei yli 2000 rpm. Pakkasta n. 25 astetta, mutta yleensä pakkanen ei vaikuttamut ainakaan entiseen OCU II Dieseliin.
Vinkkejä???
Vika ilmaantui jälleen. Lisää vinkkejä kaivattaisiin...
Lainaus käyttäjältä: Jokkeri - 03.03.13 - klo:21:06
Vika ilmaantui jälleen. Lisää vinkkejä kaivattaisiin...
Vika luultavasti löytyi. Jakajapumpulta tuleva johdinsarja oli jouduttu katkaisemaan ja liitin vaihtamaan uuteen entisen ilmeisesti vaurioiduttua. Tämän liittimen vaurioituminen on kuulemma auton tyyppivika. Johtoliitoksissa oli hapettumia ja kun liittimet puristeli uudelleen pihdeillä, nykiminen loppui. Lisäksi helmapeltiin kiinnitetystä "tötsästä" lähtevä alipaineletku oli haljennut ja kun sen vaihtoi uuteen, turbokin tuntuu tulevan mukaan myös suuremmilla kierroksilla. Kiitokset Matille hyvistä neuvoista.