VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Superb II (08-15) => Aiheen aloitti: erkka_s - 18.12.12 - klo:20:05

Otsikko: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: erkka_s - 18.12.12 - klo:20:05
Terve,

Olisi tarkoitus vaihtaa ensi kesäksi alle 18" vanteet superbiin rengaskoolla 235/40/18. Alustaksi on tarkoitus vaihtaa KW Street Comfort, nykyisen "traktori"-alustastan tilalle. Nyt vain pitää löytää sopivat vanteet. Autona siis Skoda Superb Combi ja väri Black Magic Pearl.
Ideana on joko 5,7 tai 10-puolaiset ja värinä hyper silver tai vast.

Tässä muutamia vaihtoehtoja joita olen ajatellut:

TSW Bardo:
(http://www.tsw.com/img/alloy-wheels-rims-tsw-bardo-5-lug-rear-silver-std-700.jpg)

TSW Panorama:
(http://www.tsw.com/img/alloy-wheels-rims-tsw-panorama-5-lug-rear-silver-std-700.jpg)

TSW Tanaka:
(http://www.tsw.com/img/alloy-wheels-rims-tsw-tanaka-5-lug-rear-hyper-silver-std-700.jpg)

Momo Strike:
(http://rimstyle.com/data/products/types/momo_strike_ms/xlarge/1.jpg)

Itse olen tykästynyt TSW-vanteiden yksinkertaiseen tyyliin.
Jos jollain on muita hyviä vaihtoehtoja katson niitä mielelläni.
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: 765turbo - 18.12.12 - klo:20:30
Ei minusta nuo Lunatkaan ihan huonot ole vaikka ovatkin alkuperäiset, tsw kyllä stylempi ja madalletussa varmaan komee.

Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: lucifer - 18.12.12 - klo:20:36
Mulla olis sama projekti mustaan TW:hen.
Alustaksi ajattelin kans joko Street comforttia tai var1 basic (joka on 200 halvempi kuin var1)
Vanteiksi joku 5-puola malli 18"-koossa.
Onko minkä hintaluokan settejä edellämainitut?
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: -ruoska- - 18.12.12 - klo:20:36
Mites tällainen (http://www.wheelbasealloys.com/18_Inch_Privat_Vulcan_Alloy_Wheels__811)?
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: erkka_s - 18.12.12 - klo:20:49
Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 18.12.12 - klo:20:36
Mites tällainen (http://www.wheelbasealloys.com/18_Inch_Privat_Vulcan_Alloy_Wheels__811)?

10-puolaisissa tuo kulma hyökkää pahasti päälle mielestäni. Niissä sopii mielestäni ohut ja suora, kuten esim nämä OZ Racingit (http://www.wheelbasealloys.com/18_Inch_OZ_Racing_Lounge_10_Silver_Alloy_Wheels__2887)
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: ePa - 19.12.12 - klo:05:34
Miksi 235? Alkuperäinen koko 18 fillarille on 225/40.

Tuleeko vanteesta orggista leveempi tms?
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: Nilkki - 19.12.12 - klo:09:23
Olen A3:n katsellut myös tuota Panoramaa ja Tanakaa. Tällä hetkellä olen kallistumassa Panoraman suuntaan. Autotekiltä kyselin hintoja, mutta ei noista malleista osannut tarkkaan sanoa, kun ovat niin uudet mallit. Käski kysellä keväämmällä uudestaan.

TSW Rivagea mietin yhtenä vaihtoehtona. Niiden hinta tuhannen euron luokkaa 4 kpl 17 tuumaisena. Arvioivat että Panorama ja Tanaka samassa hintaluokassa. Toki 18" hieman kalliimmat, mutta vähän suuntaa antaa tuo 17" hinta.

(http://www.tsw.com/img/alloy-wheels-rims-tsw-5-lugs-rivage-silver-std-250.jpg)
TSW Rivage
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: erkka_s - 19.12.12 - klo:16:10
Lainaus käyttäjältä: ePa - 19.12.12 - klo:05:34
Miksi 235? Alkuperäinen koko 18 fillarille on 225/40.

Tuleeko vanteesta orggista leveempi tms?

Ihan 8 tai 8.5 tuumaiset riippuen vanteesta. Tuo 235 jäi ajatuksiin kun alunperin ajattelin 19 tuumasia, joissa pitäisi käyttää 245:sia jotta kantavuus olisi tarpeeksi korkea. Joten ehkä nuo 235:set antaa hieman mukavemman kyydin kun alkuperäiset 225:set ;)
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: Hefner - 19.12.12 - klo:16:32
Miten olis Devino Lux (http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.rengaspari.fi/index.php%3Fname%3DGetFile%26nodeIDX%3D1160&imgrefurl=http://www.rengaspari.fi/index.php?name%3DContent%26nodeIDX%3D464%26parentIDX%3D243%26rootIDX%3D0&h=402&w=400&sz=32&tbnid=welJSQNaCR2D5M:&tbnh=90&tbnw=90&prev=/search%3Fq%3Ddevino%2Blux%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=devino+lux&usg=__VUoaFqLHw1sMmnCuwGvENqwePQ0=&docid=zeJRMuQ6sPTJHM&hl=fi&sa=X&ei=W8_RUOHjJKaC4gS1zYCAAQ&sqi=2&ved=0CC4Q9QEwAA&dur=2536) ? Mä voisin omani myydä, kun on muuta tulossa kesäksi :)
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: erkka_s - 19.12.12 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: Hefner - 19.12.12 - klo:16:32
Miten olis Devino Lux (http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.rengaspari.fi/index.php%3Fname%3DGetFile%26nodeIDX%3D1160&imgrefurl=http://www.rengaspari.fi/index.php?name%3DContent%26nodeIDX%3D464%26parentIDX%3D243%26rootIDX%3D0&h=402&w=400&sz=32&tbnid=welJSQNaCR2D5M:&tbnh=90&tbnw=90&prev=/search%3Fq%3Ddevino%2Blux%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=devino+lux&usg=__VUoaFqLHw1sMmnCuwGvENqwePQ0=&docid=zeJRMuQ6sPTJHM&hl=fi&sa=X&ei=W8_RUOHjJKaC4gS1zYCAAQ&sqi=2&ved=0CC4Q9QEwAA&dur=2536) ? Mä voisin omani myydä, kun on muuta tulossa kesäksi :)

Ei kiitos. Haen täysin hopean väristä vannetta, ja tuossa näyttää olevan tumma sisus.
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: Janneh - 19.12.12 - klo:21:02
TSW Rivage +1

Tyylikäs kulmikas 5-puolavanne istuu mun silmään
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: lucifer - 10.01.13 - klo:20:39
Mites mahtaa mahtua 18"x8,5+9,5" 35et:llä, eteen 225 ja taakse 235. Profiilia en muista.
Niin ja vakiosta pitäis madaltaa KW:n Street Comfortilla (ei tonttiin kuitenkaan)
Siis lähinnä raappiiko edessä/takana?

Vakiohan taitaa olla 7.5" leveä ja et siinä 45 luokkaa??
Kevyt strechihän noihin tulis, takana hieman enemmän concavea.
Niin ja auto musta sedan..

Tälläset olis mielessä:
http://www.bmautosport.co.uk/showroom/product_info.php/new-3sdm-005-alloys-white-polished-with-deeper-concave-rear-et3535-p-3680?cPath=51_52_113 (http://www.bmautosport.co.uk/showroom/product_info.php/new-3sdm-005-alloys-white-polished-with-deeper-concave-rear-et3535-p-3680?cPath=51_52_113)
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: lucifer - 10.01.13 - klo:21:07
Janneh "blackline" on alla 19"x8,5 et 45 eli ton mukaan sinne ei mene 35:n et (19"?) mutta mites 18"?

Lainaa
Lainaus käyttäjältä: Janneh - 22.05.12 - klo:22:28

Kyllä tuossa sormen mentävä rako vielä on. Hiukan raapii edestä lokarin kiinnitysruuveihin ku ne on niin nolosti sinne suunniteltu Rengas on 235/35/19 ja se on ihan maksimi.. ET35.. Vanteita en ole punninnut.

Leveyssuunnassa tuo ET35 on kyllä maksimi.. Vanteet jää pakosti noilla madalluksia hoikan kapealle mutta nou kän duu.. Ei ole superbin kaaret kovin leveälle venytetty 



Eikös sulle kuitenkin tullut ET45 vanteet kun ne ET35 ei mahtuneet kunnolla?
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: lucifer - 11.01.13 - klo:12:34
No niin mikä aivopieru taas..olin katsonut 5x100 jaollista kun jako on 5x112  :-[
Eli homma muuttuu totaalisesti eli näillä speckseillä tulis 5x112 jaolliset:  etu 18"x8.5" et42 ja taka 18"x9.5" et40
Eli mitenköhän näillä käy?
Rengaskoko pysyy edellämainittuna 225/235
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: Golfauto - 11.01.13 - klo:12:46
Laita nää ja oo pimp daddy 8)
http://www.vannehaku.fi/10447/cam-ac2-chrome-black-18-alumiinivanteet-215-35-kesarenkaat/ (http://www.vannehaku.fi/10447/cam-ac2-chrome-black-18-alumiinivanteet-215-35-kesarenkaat/)
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: Janneh - 12.01.13 - klo:12:23
8,5" ET42 vanne eteen + 235 leveä kumi + reilu madallus = sisälokarit muokkaukseen

8,5" ET 35 on siis toivoton

(http://i4.aijaa.com/b/00619/11585748.jpg)

(http://i11.aijaa.com/b/00586/11585807.jpg)

Kuvassa siis 19x8,5" et 45 235/35. Edessä ja takana sama. Edessä ottaa sisälokariin töyssyissä. On toki rajusti tiputettu. Vakioalustalla ei varmaan olisi ongelmia

Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: lucifer - 19.01.13 - klo:14:18
Siis eturengas olisi 225 leveä, ei 235
Katselin laskurilla että vakiovanne 7,5" 18" et 46 vs 8,5" 18" et 46 menisi 11mm syvemmälle (sisäänpäin) kuin vakio.
7,5" 18" et 46 vs mensi 1mm syvemmälle kuin vakio.
Eli raappiiko sulla Janneh renkaat sisä vai ulkopuolelta kiinni? Eli onko sun paketti liian sisällä vai ulkona? Tietty toi tuumaa isompi koko saattaa vaikuttaa aika paljon asiaan.
kun sulla on 40mm halkasijassa plussaa noihin mun kokoihin.

Tällä vertailin:
http://rimsntires.com/specs.jsp (http://rimsntires.com/specs.jsp)

Tässä toinen:
http://www.willtheyfit.com/ (http://www.willtheyfit.com/)
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: vmn - 21.01.13 - klo:22:41
Mitä järkee? Kallis, epämukava ja äänekäs, renkaat kuluu nopeasti, ajoturvallisuus heikkenee sateella (tätä ensisijaisesti ajattelen, jos satut vastaan).
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: Janneh - 22.01.13 - klo:00:37
Ulkoa raapii töyssyssä. Jos ET luku olisi paljonkin suurempi niin ottaisi helposti kiinni iskariin. Yllättävän pienet pallon tähän autoon mahtuu.

http://www.briskoda.net/forums/ (http://www.briskoda.net/forums/)

Tuola on aika hyvin juttua tästäkin aiheesta

Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: Hämppy - 23.01.15 - klo:14:29
Osaako joku kertoa mahtuvatko minun vanhan Octavia RS -07:n vanteet (8x18 ET45) pyörimään nykyisessä vakioalustaisessa Skoda Superb Combi -11:sta vai pitääkö käydä keväällä vannekaupassa? Jos tulkitsen aiempaa keskustelua oikein, niin kyllä?
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: ram1 - 23.01.15 - klo:15:27
Lainaus käyttäjältä: Hämppy - 23.01.15 - klo:14:29
Osaako joku kertoa mahtuvatko minun vanhan Octavia RS -07:n vanteet (8x18 ET45) pyörimään nykyisessä vakioalustaisessa Skoda Superb Combi -11:sta vai pitääkö käydä keväällä vannekaupassa? Jos tulkitsen aiempaa keskustelua oikein, niin kyllä?
Jep
Otsikko: Vs: 18" vanteet Superbiin
Kirjoitti: jaripetteri - 03.07.15 - klo:12:40
Olisi suunnitelmissa 225/45-18" rengaskoko ja Eibach B12 Pro-Kit laittaa Superbiin. Alusta putoaa siis tuon noin 30mm onko Superbissa ongelma? Vanteet 8x18" ET42 tai 45 (molemmat löytyy).