VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Scirocco => Aiheen aloitti: hammeri - 02.11.12 - klo:23:50

Otsikko: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: hammeri - 02.11.12 - klo:23:50
Miten hyvin tehtaan ilmoittamat lukemat pitävät paikkansa? Suunnitelmissa vaihtaa nykyinen Audi A4 2.0TFSI Sciroccoon. Tuossa Audissa ei tunnu pitävän tehtaan ilmoittamat kulutukset lähimainkaan paikkaansa. Tällä hetkellä ajotietokone näyttää sekalaisessa ajossa kulutuksen 10,50... ja tehtaan mukaan kulutus pitäisi olla alle 7.0.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: jaris - 03.11.12 - klo:07:52
...1.4:sen kulutuksista en tiedä, mutta ennakoiva-ajo sekä nopeus vaikuttaa dramaattisesti kulutukseen.

Oma ajoni on sekalaista ajoa reilun 20km:n pätkissä,(kylmäkäynnistys molemmissa päissä) ja jos ajan max 80 km/h(noin puolet 100:sen rajoitus), sekä käytän moottorijarrutusta mahdollisimman paljon (reilut välit edelläkulkeviin) pääsen tuon työmatkan reilusti alle 7 litran, mutta jos ajan kuten suurin osa autoilijoista, eli aina vähintään rajoitustuen mukaan, mielummin vähän yli ja poltan jarruvaloja joka liikennevaloissa sekä nopeusrajoitusten vaihtuessa, niin kulutus nousee yli 9:ään litraan.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Keke78 - 03.11.12 - klo:09:39
Fabialle luvataan 6.2 ja käytännössä meikäläisen sekalaisessa ajossa menee 7.6. Nämä siis ajotietokoneen antamia lukemia. Eli suht lähelle valmistajan lupauksia päästään raskaallakin kaasujalalla, jos yrittäis ajaa taloudellisesti niin varmasti pääsis tuohon luvatun kulutuksen huulille. 
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: re2 - 03.11.12 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: hammeri - 02.11.12 - klo:23:50
Miten hyvin tehtaan ilmoittamat lukemat pitävät paikkansa? Suunnitelmissa vaihtaa nykyinen Audi A4 2.0TFSI Sciroccoon. Tuossa Audissa ei tunnu pitävän tehtaan ilmoittamat kulutukset lähimainkaan paikkaansa. Tällä hetkellä ajotietokone näyttää sekalaisessa ajossa kulutuksen 10,50... ja tehtaan mukaan kulutus pitäisi olla alle 7.0.

Minulla Scirocco (1.4TSI 90kW) hörppii 98E:tä ajotietokoneen mukaan keskimäärin 7.3 litraa sataselle. Pääasiassa kaupunkipyöritystä, mutta vahvasti moottoritiepainotteisesti. Kulutuslukemat kyllä nousivat selvästi kun rengastus vaihtui isompaan (18").

Mielenkiintoinen vertailu on edessä, sillä itselläni on juuri tapahtumassa vaihto toisinpäin, eli Audi A4 2.0TFSI Avant on tulossa tilalle. :) Siinä Quattro ja S-tronic pistänevät myös oman lisänsä kulutukseen.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: skriko - 03.11.12 - klo:15:03
Täällä Scirocco 118 kw manuaalivaihteilla. Pienin kulutus tankillisella ollut 5,7 ja suurin 6,4. Keskikulutus 6,0. Ajo taajama ja kaupunkiajoa.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: wolf6 - 03.11.12 - klo:15:14
Edellisellä Golfilla(1.4TSI 90kw DSG)ilmoitettu oli 6l ja tankkauksista laskettu kulutus oli normaali ajolla 5.6-6.2l kesällä. Talvella noin puolilitraa enempi.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Kasis - 03.11.12 - klo:16:32
1.4TSI 118kW+DSG, eikä kertaakaan(muistaakseni) alle 6l normi sekalaisessa ajossa. Nyt työmatkat(n.30km/suunta) menty kitkoilla 6,3-6,8l ajotietokoneen mukaan. Kesärenkailla (17") 6,5-7,5l sekalaisessa ajossa.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: RoccoScientist - 03.11.12 - klo:22:54
Täällä Scirocco 1.4 TSI 90 kW BMT syö 98E:tä vuositasolla n.7 l/100 km. Pätkäajo kaupungissa on päivittäistä, mutta maantie- ja motariajoa kertyy myös kerran pari viikossa. Parhaimmillaan tankillinen on mennyt karvan alle kuuden litran keskikulutuksella, pahimmillaan on tainnut mennä vajaa yhdeksän litran keskikulutuksella. Talvella syö pätkäajosta johtuen selvästi kesää enemmän, vanne- ja rengaskoko ovat olleet samat kesät talvet.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: teemur - 03.11.12 - klo:23:46
118kW+DSG yhdistelmä menee nyt parhaimmillaan työmatkaa 5,2L/100km keskikulutuksella, tuon alemmas en ole päässyt (satanut koko ajan). Kyseinen reitti = tolpassa esilämmitys, tyhjäkäyntiä noin 45 sek, maantietä 20km noin 95km/h mittarissa, kaupunkia/taajamaa 10km keskinopeudella 40km/h, maantietä 25km noin 95km/h mittarissa, moottoritietä 15km noin 115km/h mittarissa

Tankillisella menee nyt noin 880km = 51 litraa eli kaikkien ajojen keskikulutus tällä hetkellä noin 5,7. Painotus toki maantieajossa joten alhainen lukema ei ihmetytä

Toinen ääripää taitaa olla Turku - Helsinki (lentoasema) keikat kesällä 140-150 vauhdilla 19" gummeilla, mennyt joskus yli 8/100km



Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Kasis - 04.11.12 - klo:04:54
Pitäiskö lopettaa vakkarin käyttö, jos vaikka kulutus pienenisi tuonne 5 alkaviin lukemiin ??? Itse olen maksimissaan päässyt 760km tankillisella.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Keke78 - 04.11.12 - klo:05:32
Vittu te kyllä ajatte ko mammanpojat jos pääsette noihin 5-6 litran kulutuksiin. Tehkää joku perässä: Joensuu - Tornio väli keskinopeudella 101km/h kesäisenä perjantaipäivänä kun on muutakin liikennettä ja viimeiset 140km menee jonossa.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Passatti - 04.11.12 - klo:08:41
Kyllä pääsette vähällä kulutuksella.En ole Passatilla päässyt kertaakaan alle 6.4 l/100 km.Silloinkin ajoin maantieajoa eikä yli 80km/h kertaakaan.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Mikko - 04.11.12 - klo:08:49
7,5-8 välillä keskimäärin pyörii omassa taajama/kaupunkipyörityksessä. Maantiellä/moottoritiellä menee kuivalla juuri alle 7 ja märällä lähemmäksi 8. Pihistelyenkka on 4,9 l/100 km ja välillä ruuhkassa ajaessa ei pidemmällä natkallakaan alle kympin pääse. 118kW moottori ja DSG kyljessä. Renkaat on kokoa 235/35R19.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: vkjoki - 04.11.12 - klo:09:01
EU-normikulutus ei ole lupaus käytännön kulutuksesta, vaan sen on tarkasti standardoiduissa olosuhteissa ja tarkalleen samanlaisella kuormituksella ja ajosyklillä saatu vertailukelpoinen kulutustasoa kuvaava indeksikulutus. Omista ajotavoista, ajosyklistä ja kuormasta sitten riippuu, meneekö käytännön kulutus yli vai alle normikulutuksen.

Vakionopeudensäätimen käyttö voi sekä nostaa että pienentää kulutusta. Jos autoilija ajaa tasaisesti ja ennakoiden, vakionopeudensäädin saattaa hieman nostaa kulutusta, mutta jos ajo on nykivää ja ajonopeus vaihtelee, vakionopeudensäätimen käyttö pienentää kulutusta.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: maik - 04.11.12 - klo:11:32
Meillä VW kuluttaa n. 7,5L ja ajo käytännössä pelkkää kaupunkia. 2.0TSI Exeo manuaalilaatikolla vie 9L satasella, kesällä menee reilusti allekin kun enemmän motariajelua.
Aikaisempi B8 1.8TSI (-08) multitronicilla vei n. 8.5L.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: s-mod - 04.11.12 - klo:12:57
Tosin auto fabia rs! Viimeiset 4500km ajotietokoneen mukaan 8.2l/100km, josta pikkukaupunki pyöritystä (n.9.8l/100km) ja motaria ja maantietä (n.7.1l/100km). Tehon lisäys ei näkynyt kulutuksissa mitenkään, vaikka vaihtaakin vähän aikaisemmin isommalle vaihteelle!
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Kasis - 04.11.12 - klo:13:06
"Te" jotka pääsette 1.4TSI:llä 5, jotain kulutuksiin, käytättekö 98 vai 95?

s-mod, mikä softa sulla ja minkälaisia vääntölukemia irtoaa? (teho olikin jo näkyvillä)
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Keke78 - 04.11.12 - klo:13:34
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 04.11.12 - klo:12:57
Tosin auto fabia rs! Viimeiset 4500km ajotietokoneen mukaan 8.2l/100km, josta pikkukaupunki pyöritystä (n.9.8l/100km) ja motaria ja maantietä (n.7.1l/100km). Tehon lisäys ei näkynyt kulutuksissa mitenkään, vaikka vaihtaakin vähän aikaisemmin isommalle vaihteelle!

Ootko kellottanu paljonko paremmin tuo räsä potkasee chipillä  0-100 ja 0-200?  Mulla loppuu takuu muutaman kuukauden päästä joten ois ihan sama iskeä joku viri-softa kylkeen.

Ps. 101 keskinopeuteen joutu ajamaan aika pitkiä pätkiä +180km/h..... Repikää siitä jeesustelijat.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: s-mod - 04.11.12 - klo:14:10
0-100 paras 6.2s eli parani 0,6s . 0-400m vakio 15.5s chipillä 14,8s (kerran kokeiltu)
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Kasis - 04.11.12 - klo:16:07
Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.11.12 - klo:13:34

Ps. 101 keskinopeuteen joutu ajamaan aika pitkiä pätkiä +180km/h..... Repikää siitä jeesustelijat.
Mistäs nyt tuulee?

Eihän tuohon keskinopeuteen tarvita, kuin pieni pätkä vähän yli satasta, eikä tarvitse ajaa yli 120km/h.
Kesällä mentiin turkuun ja keskinopeus oli koko matkalta 105km/h, enkä ajanut mitään suuria ylinopeuksia.  :P
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Keke78 - 04.11.12 - klo:17:07
Lainaus käyttäjältä: Kasis - 04.11.12 - klo:16:07
Mistäs nyt tuulee?

Eihän tuohon keskinopeuteen tarvita, kuin pieni pätkä vähän yli satasta, eikä tarvitse ajaa yli 120km/h.
Kesällä mentiin turkuun ja keskinopeus oli koko matkalta 105km/h, enkä ajanut mitään suuria ylinopeuksia.  :P

Helsinki-Turku mottoritie on hiukan eri asia kuin 550km maantietä josta viimeiset 150 kilsaa ajellaan 60 rajoituksella. 
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Markku J - 04.11.12 - klo:17:12
Just tankkasin A1:n 1,4 TFSI S tronicin. Laskettu keskikulutus avopuolison työmatka-ajossa oli 6,58 l/100 km. Tähän sisältyy järkyttävää ruuhkassa köröttelyä pari km / 20 min päivittäin. Samalla reitillä minulla menee Bemulla nyt 9,0 ja A4 2.0 TFSI:llä meni 9,7.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: P.Alikka - 04.11.12 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.11.12 - klo:17:07
Helsinki-Turku mottoritie on hiukan eri asia kuin 550km maantietä josta viimeiset 150 kilsaa ajellaan 60 rajoituksella. 
Rajansa liioittelullakin... Kyllä se viimeine pätkä Tornioon on motaria ja sitä kuudenkympin aluetta ei taida olla kovin montaa kilometriä. Vai mistä h#lvetistä sinne oot kiertänyt?
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: kt - 04.11.12 - klo:18:39
16" Michelin Energy kesärenkailla varustetun, 2,5bar, Golfplussan kulutuslukemia.
Jokaisen ajon kesto on ollut vähintään tunti. Kuski ja ajotapa on sama.
Moottori on TSI 1,4 90kW + Dsg
Matkat on pääasiassa maantiajoa. Pitemmällä ajolla yleensä matalampi lukema.
Turha tyhjäkäynti ja pysähdykset vaikuttavat ajotietokoneen keskinopeuteen kivasti.
Ajotietokoneen mukainen keskinopeus ja kulutus.
* 68 km/h kul 5,5  l/100km
* 73 km/h kul 5,9 
* 76 km/h kul 5,1 
* 77 km/h kul 5,7 
* 80 km/h kul  5,7
* 82 km/h kul 6,7
* 87 km/h  ja  6,2     
* 91 km/h ja 6,7   
* 96 km/h ja 7,6
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: RoccoScientist - 05.11.12 - klo:14:19
Sellainen sivuhuomio, että tässä luetellaan nyt monenlaisen moottorin kulutuksia, joista osaa ei saa Sciroccoon lainkaan. Scirocoon saa 1,4 TSI 90 kW BlueMotion Technologyn (turbo) tai 1,4 TSI 118 kW:n (turbo + kompura). Muihin konsernipeleihin saa sitten 1,4 TFSI 92 kW:tä, 1,4 TSI 132 kW:tä ym. ja sitten on vielä tuotannosta poistuneita tehoversioita turbolla ja kompuralla. Lisäksi itseäni kiinnostaisi onko tämän 1,4-litraisen koneen kohdalla eroa otsikon mukaisessa 1,4 TFSI:ssä ja Sciroccoon saatavilla olevassa 1,4 TSI:ssä, vai onko kyse tässä tapauksessa vain nimeämiserosta?
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Kasis - 05.11.12 - klo:19:39
Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.11.12 - klo:17:07
Helsinki-Turku mottoritie on hiukan eri asia kuin 550km maantietä josta viimeiset 150 kilsaa ajellaan 60 rajoituksella. 
Olisit heti kertonut, etkä pihtaillut tietoa.  ;)
Toi sun keskinopeus kuulu melkein topikkiin, oletko ajanut yli 200km/h.  ;D
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: teemur - 05.11.12 - klo:22:35
Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.11.12 - klo:05:32
Vittu te kyllä ajatte ko mammanpojat jos pääsette noihin 5-6 litran kulutuksiin. Tehkää joku perässä: Joensuu - Tornio väli keskinopeudella 101km/h kesäisenä perjantaipäivänä kun on muutakin liikennettä ja viimeiset 140km menee jonossa.

Olet oikeassa, nää pienimmät lukemat syntyy vain jos kulutusta ajattelee ajaessaan. Lisään omaan työmatkani keskikulutukseen 0,4l/100km jos en asiaa ajattele. Tosin, jos saman reitin ajaa 100 kertaa vuodessa eessuntaassun, alkaa reitin metkut ja säästöpossukohdat oppia. Tosta aiemmasta postistani, ajalen +15km/h rajotuksiin mutten haluu menettää korttia. Ohituksiakin tulee tehtyä, ja sillo mennää mitä peli antaa myöden, ei kai sitä nyt tarvii karstottaa  ;D

Sanoisin että ajettu reitti vaikuttaa 0-3 litraa / 100km ja kuski 0-1 L/100km. Tuskin noissa moottoriyksilöissä suuria eroja on (lukuunottamatta uusi ja vaikka 90tkm ajettu)

Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: niko - 06.11.12 - klo:01:24
Itsellä 118kw DSG hörppii n. 7,5-8 L satasella. Tankkiin lataan 98:ia. Pääosin tulee ajeltua kaupunkiajoa. Renkaina 235/40R18.
Tänään meni tuumaa pienemmät kitkat alle ja kulutus tippu heti, mielenkiinnolla oottelen mitä seuraava kokonainen tankillinen näyttää kulutukseksi. :)
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Aanold - 06.11.12 - klo:08:13
Lainaus käyttäjältä: niko - 06.11.12 - klo:01:24
Itsellä 118kw DSG hörppii n. 7,5-8 L satasella. Tankkiin lataan 98:ia. Pääosin tulee ajeltua kaupunkiajoa. Renkaina 235/40R18.
Tänään meni tuumaa pienemmät kitkat alle ja kulutus tippu heti, mielenkiinnolla oottelen mitä seuraava kokonainen tankillinen näyttää kulutukseksi. :)

Itselläni tippui ajotietokoneen mukaan kulutus noin puoli litraa satasella kun vaihdoin 18"->17" kitkat.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: JarnoF - 06.11.12 - klo:08:30
Lainaus käyttäjältä: niko - 06.11.12 - klo:01:24
Itsellä 118kw DSG hörppii n. 7,5-8 L satasella. Tankkiin lataan 98:ia. Pääosin tulee ajeltua kaupunkiajoa. Renkaina 235/40R18.
Tänään meni tuumaa pienemmät kitkat alle ja kulutus tippu heti, mielenkiinnolla oottelen mitä seuraava kokonainen tankillinen näyttää kulutukseksi. :)

Aika turha arvioda mitään yhden päivän ajojen perusteella. Sen verta muitakin satunnaismuuttujia aina mukana noissa kulutuksissa. ;)

Spritmonitorilla voi vähän yrittää, mutta sielläkin lopputulos on tietysti vain vähän sinnepäin.
Tires:
Summer: 8.20 l/100km, 16.674 km and 1.367 l
Winter: 8.26 l/100km, 6.468 km and 534 l

Tuohon vaikuttanee tietysti vielä ulkolämpötila/Defa/lumen määrä/kuun asento/etc.... mutta aika samoissa mennään meidän autolla kesärengas vs. nastat. Talvirajoitukset tietysti pudottaa kulutusta.

Toinen huomio:
Fuelsort:
95E10: 8.47 l/100km, 4.688 km and 397 l
98E5: 8.15 l/100km,18.454 km and 1.504 l

Etanolibensaa palaisi enemmän /100km. Näinhän sen tosin pitäisikin olla, mutta että se ihan näkyisi jopa "exelissä". Kilsoja ei ole kyllä tullut tasan 95 vs. 98... Laskin joskus kuitenkin, että hinnassa tienaa öbaut tankillisen vuodessa E10 tankkaamalla.

Loput faktat löytyy painamalla tuota allekirjoituksen linkkiä.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: hammeri - 12.11.12 - klo:23:42
Lainaus käyttäjältä: niko - 06.11.12 - klo:01:24
Itsellä 118kw DSG hörppii n. 7,5-8 L satasella. Tankkiin lataan 98:ia. Pääosin tulee ajeltua kaupunkiajoa. Renkaina 235/40R18.
Tänään meni tuumaa pienemmät kitkat alle ja kulutus tippu heti, mielenkiinnolla oottelen mitä seuraava kokonainen tankillinen näyttää kulutukseksi. :)

Aika pienellä kulkee, jos tosiaan kaupungissa saat tuon kulutuksen. Itsellä kaupungissa A4 2.0TFSI Avant ajotietokoneelta näyttää 13-14L satasella...
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Golfauto - 13.11.12 - klo:00:11
Lainaus käyttäjältä: hammeri - 12.11.12 - klo:23:42
Aika pienellä kulkee, jos tosiaan kaupungissa saat tuon kulutuksen. Itsellä kaupungissa A4 2.0TFSI Avant ajotietokoneelta näyttää 13-14L satasella...

Mulla on toi 118kw (1.4 ja 98 polttoaine) golffi DSG:llä ja menee kaupungissa kasiin ihan helposti vaikka antais vähän kenkääkin. 7.9 tais olla yleensä oma työmatka ja joskus huvikseni kokeilin oikein ennakoiden ja särmästi ajaa niin tai mennä 6.9.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: katteja - 31.12.12 - klo:11:43
Aika kova kulutus on tuossa 1.4TFSI koneessa kulutus suhteessa omaani 2.0TSI 155KW DSG laatikolla.
Tuo 2.0 on mennyt nyt 8.1L/100km sekalaisessa ajossa (pääasiassa kaupunki ja taajama kurvailua)
Maantiellä saanut pitkällä siirtymällä jopa 6.4 L / 100km = 300km ajoa.. en mitenkään aja tavallista nuukemmin vaan ripeesti tempastaan nopeus sallittuun maksimiin ja sitä vakkarilla sitten körötellään.

Et toi rocco menee mielestäni kohtuu kulutuksella verrokkina suorituskykyyn, R mallista tuli mieleen että onhan se voima hienoa mutta, siinä ei oikein ole rahalle vastinetta ainakaan täällä liukkaassa härmässä..
Kun tuosta 147 ja 155kw saa edullisemmin päivityksellä melkein vastaavan tehoisen, kunhan ei ota yli 350nm vääntöä koneesta ulos voimansiirron kestämättömyyden takia. Toki se voi kestää 30tkm mutta entä 130tkm..
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: re2 - 31.12.12 - klo:12:43
Lainaus käyttäjältä: katteja - 31.12.12 - klo:11:43
Aika kova kulutus on tuossa 1.4TFSI koneessa kulutus suhteessa omaani 2.0TSI 155KW DSG laatikolla.
Tuo 2.0 on mennyt nyt 8.1L/100km seka ajossa (pääasiassa kaupunki ja taajama kurvailua)

Tai sitten sen kaksilitraisesi kulutus vain on kovin pieni.  :)
Verrokkina nyt vaikkapa oma upgrade 1.4TSI (90kW) -> 2.0TFSI (155kW). Tällä isommalla viimeisimpien tankillisten todellinen keskikulutus ollut n. 12 l/100km luokkaa. Toki kaupunki- ja motaripyörittelyä talvikelissä ja päälle quattro-lisä kera isomman rovin. Samat ajot hoituivat kuitenkin reiluun seitsemään litraan tuolla pienemmällä.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: TAG - 31.12.12 - klo:13:00
Lainaus käyttäjältä: katteja - 31.12.12 - klo:11:43
en mitenkään aja tavallista nuukemmin vaan ripeesti tempastaan nopeus sallittuun maksimiin ja sitä vakkarilla sitten körötellään.

Toi on juuri se nuukempi tapa ajaa. Eli reipas kiihdytys tavoitenopeuteen ja sitten kaasun nosto (/vakkari päälle).
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: oopp99 - 31.12.12 - klo:16:05
Itse pidän ihmeen isona noita teidän 1.4:n kulutuksia.
Oma 2.0 TSI DSG, kesällä 235/18" ja talvella 225/17" ja viimeisen 7000km (alkaen syyskuu 2012) keskikulutus on 8,5 L/100km. Vakiosoftalla (APR stg 1 juuri asennettu, sen kulutuksesta en vielä tiedä).
Tuo on siis luonnollisesti seka-ajoa ja pensana ainoastaan 98.
Varsin pientä on vaihtelu maantien ja kaupungin välillä, maantiellä kun hiljaksiin ajelee (Talvikelit), menee melkein 7 litralla (7,2 tms) ja kaupungissakaan harvoin menee yli kymppiä vaikka kuinka ruuhkassa seisoisi. Aivan eri asia on sitten jos tarjoaa kenkää konehuoneeseen, silloin ainetta kuluu.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Wekotin - 31.12.12 - klo:16:16
Itsellä ennätys kesäkelissä on 90km/h nopeudella ajaessa Turusta Hesaan motaria 5,5 l/ 100km 1.4 TSI 118kW:llä. Katajanokalle mennessä oli noussut 5,9 l/100km. Näin ääriesimerkkinä. Kulutusmittari heittää 0,1 todelliseen. Takasin päin tullessa posotettiinkin rajoitusten mukaan niin keskikulutus oli siellä lähempänä kasia.

Keskikulutus pyörii siinä omilla ajoilla 7,5 - 8,2 tuntumassa. Varmaan aika 50/60 tajaamaa - maantietä.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Mikko - 01.01.13 - klo:20:34
Oma ennätys on Turku-Espoo väliltä 4,9 l/100km. 1.4 TSI 118 kW DSG siis kyseessä.

Omilla arkiajoilla keskinopeus nousee todella harvoin 30 km/h:n, usein ei edes 20 km/h:n yli ja matkat on pääasiassa alle 15 km mittaisia niin se kyllä selittää aika paljon isompia kulutuksia. Osaltaan selittää myös vanne- ja rengaskoot ja se ettei autossa ole lohkolämmitintä tms. Normaalisti arkisin talvikeleillä pysytään yli 8 litran kulutuksissa, kesällä menee puolisen litraa vähemmän. Maantiellä (kuivalla) kulutus tippuu talvella nopeasti 6,5 litran tuntumaan, kesällä moottoritiellä menee vajaa litra enemmän.
Otsikko: Vs: 1.4TFSI kulutus
Kirjoitti: Mikko - 09.01.13 - klo:12:54
Tuli tänään aamulla otettua oman tyypillisen ajoreissun jälkeen ajotietokoneesta jotain tietoja ylös:

- Keskikulutus: 8,7 l/100 km
- Matka-aika: 55 minuuttia
- Keskinopeus: 24 km/h

Kyseessä siis aika tyypillinen aamuruuhkassa ajo töihin. Lähtö kylmästä hallista, ei lämppäriä. Auto edelleen Scirocco 1.4 TSI 118 kW DSG ja sekä D, että S -asennossa tuli ajeltua, mutta taloudellisista lähtökohdista. Tuon alle kulutuksessa en näillä ajoilla paljon pääse. Paitsi kesällä.