Eli webasto ei toimi. Uuden akunkin vaihdoin. Manuaalisesti kun yrittää käynnistää, kuuluu vain naksetta pari minuuttia. Mitään muuta ei tapahdu, ei edes yritä savuttaa. Voiko johtua kesäkiisselistä vai oisko jokin kalliimpi ongelma?
Oisko webasto mennyt "lukkoon"? Mistähän paikalta sulake mahtaisi löytyä?
Pikkusen tarkemmat tiedot potilaasta vois auttaa, mutta luutavasti kyse on tehdasasenteisesta diesel webastosta?
Vikakoodi kertoisi enemmän, mutta jos ei käyntiin yritä niin veikkaisin vesipumppua, tosin silloinkin ilmapuhallin taitaa pöhistä hetken. Jos on lukossa niin ei tee mitään, weban valo vain palaa hetken. Yritä käynnistää moottorin käydessä, toimiiko silloin?
Eli -06 2.0 tdi ja webasto on 5kW tehdasasenteinen, kello asennettu jälkikäteen. Vikakoodeja en ole vielä ehtinyt käydä luetuttamassa. Weba ei lähde käyntiin ajonkaan aikana automaattisesti eikä manuaalisesti kellosta. Kun oli 5 astetta pakkasta, meni veden (90C) lämpiämiseen pieni ikuisuus.
Manuaalisella käynnistyksellä kellon takaa kuuluu naksetta joka kerta parisen minuuttia, mutta joka n. kymmenellä yrityksellä/satunnaisesti puhallin lähtee pyörimään.
testerille mars mars
Voivoivoi :'( Reipas 700e köyhempänä... Hehku paskana. Vaihdetaan ainoastaan koko palopesäelementin kanssa.
Taitaa mulla olla palopesä tukossa tms. Lähtee aika ajoin käyntiin ja päästää melko miehekkäät pöllyt. Joskus taas ei lähde päälle. Kaveri on lukenu koodit jo pariin otteeseen. Viimeisen jökin yhteydessä tuli taas tuttu virsi...
Address 18: Aux. Heat Labels: 1K0-815-071.clb
Part No: 1K0 815 071 P
Component: Standheizer 031 1312
Revision: A Serial number: 09010046
Coding: 0000012
Shop #: WSC 73700 205 17966
VCID: 3261263AAD636588E71
2 Faults Found:
01406 - No Flame
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 203
Mileage: 171949 km
Time Indication: 0
Date: 2012.11.26
Time: 16:59:21
Freeze Frame:
Start
Temperature: 75.0°C
Temperature: 69.0°C
01409 - Repeated Flame-Out
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 202
Mileage: 171937 km
Time Indication: 0
Date: 2012.11.26
Time: 15:52:59
Freeze Frame:
Malfunction
Temperature: 32.0°C
Temperature: 27.0°C
Onneksi on piuhalämppärikin, mutta ajon aikana olisi kiva saada vähän lämpöapuja... :-\
Palopesän putsaus ei paljoa maksa jos on paikat itse tehdä. Muistaakseni nimim. vankka teki tänne foorumille ohjeetkin. Ihan perustyökalut riittää torxit, 1/4" hylsysetti pitkällä jatkolla ja parit letkunpuristinpihdit ettei vedet karkaa kun weban irrottaa. Puhdistukseen varaa vähän paperia ja bräkcleaneria.
Tuolla ffp-foorumilla ovat putsailleet turboja mr Musclella. Onnistuiskoha töräyttää weba täyteen vaahtoa ja ajaa sitten tyhjäksi? ;D
Lainaus käyttäjältä: firstvw - 02.12.12 - klo:11:29
Tuolla ffp-foorumilla ovat putsailleet turboja mr Musclella. Onnistuiskoha töräyttää weba täyteen vaahtoa ja ajaa sitten tyhjäksi? ;D
Taitaa webbannen olla jotain metalliseoshassäkkää jotein ite jättäisin laittamatta. :D Puhistus ei oo mikään raketti homma melko työläskylläkin. Tälle talvelle sen taas tein.
Homma lyhkäsesti:
Puskuri irti
pesunestesäilöstä moottorit ja ruuvit veks (nesteet tulee sitten ulos)
Seuraavaksi pesunestesäilön alaosa irti. Tarvii löysätä säilön yläosa, että saa säiliöt irtitoisistaan.
Tästä vaiheeta voisi päästä helpommin jos pystyy puottaan koko webasto-säilöpaketin alas.
Seurvaaksi letkut umpeen ja irti webastosta. samoin sähköt.
Webasto irti autosta.
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 02.12.12 - klo:12:20
Taitaa webbannen olla jotain metalliseoshassäkkää jotein ite jättäisin laittamatta. :D Puhistus ei oo mikään raketti homma melko työläskylläkin. Tälle talvelle sen taas tein.
Homma lyhkäsesti:
Puskuri irti
pesunestesäilöstä moottorit ja ruuvit veks (nesteet tulee sitten ulos)
Seuraavaksi pesunestesäilön alaosa irti. Tarvii löysätä säilön yläosa, että saa säiliöt irtitoisistaan.
Tästä vaiheeta voisi päästä helpommin jos pystyy puottaan koko webasto-säilöpaketin alas.
Seurvaaksi letkut umpeen ja irti webastosta. samoin sähköt.
Webasto irti autosta.
Ei olisi karstaisesta TT-V:n palopesästä kuvaa? Pystyykö sen tosiaan nuohoamaan, että tulee toimiva peli? Sillä kysyn, että yhden TT-C:n (mikä siis perinteisellä höyrystimellä) olen purkanut ja palopesää ei kyllä pysty putsaamaan, ettei se höyrystyspohja mene paskaksi.
Oletko TT-V:stä sitä venturiputkea rassanut mitenkään?
Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 02.12.12 - klo:17:51
Ei olisi karstaisesta TT-V:n palopesästä kuvaa? Pystyykö sen tosiaan nuohoamaan, että tulee toimiva peli? Sillä kysyn, että yhden TT-C:n (mikä siis perinteisellä höyrystimellä) olen purkanut ja palopesää ei kyllä pysty putsaamaan, ettei se höyrystyspohja mene paskaksi.
Oletko TT-V:stä sitä venturiputkea rassanut mitenkään?
Tässäpäs kuvat mitä olen ottanut omasta:
Klik (https://dl.dropbox.com/u/11709851/kuvat/IMG_2838.JPG) Klak (https://dl.dropbox.com/u/11709851/kuvat/IMG_2840.JPG) Klok (https://dl.dropbox.com/u/11709851/kuvat/IMG_2841.JPG) Poks (https://dl.dropbox.com/u/11709851/kuvat/IMG_2842.JPG)
Siis tuon keraamisen juttun putsasin karstasta
Laitetaas tää viel tänne LINKKI (http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.autostuudio.ee%2Ftooted.html%3Fpage%3Dshop.getfile%26file_id%3D1797%26product_id%3D8980&ei=roW7UNyAJ-WJ4ATvnoCIBg&usg=AFQjCNEKq08-5XQyg2c2u9g8R_heH6IWOg&cad=rja)
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 02.12.12 - klo:18:43
Siis tuon keraamisen juttun putsasin karstasta
Ok, eli tuossa keraamisessa pesässä höyrystyminen ilmeisesti tapahtuu, kun putkesta pruutataa ainetta.
Tuo poltin on ilmeisesti mallia "Diesel burner with fuel preheating (FPH)" (opas sivu 10)?
Hyvä homma jos jonkinlaista naftan esilämmitystä on itse Webastossakin.