VAGarena.fi

Tekniikka => Alusta, vanteet ja renkaat => Aiheen aloitti: Octaavi - 24.10.12 - klo:11:49

Otsikko: Ocu1 -99, 175/80 R14, mitä tilalle?
Kirjoitti: Octaavi - 24.10.12 - klo:11:49
Pitäisi hommata talvirenkaat ja alkuperäistä Golf/Ocu -profiilia 175/80 R14 ei enää laaturenkaista löydy. Vaihtamalla 15 tuuman vanteisiin valikoima laajenisi. Mutta onko kokemusta esim. koosta 185/70 R14? Sentin leveämpi ja ympärysmitta -3%, valikoima hyvä. Meneekö alkuperäisille vanteille ongelmitta ja onko muuta mainittavaa haittaa kuin pikkuisen "välitykset" muuttuu?
Otsikko: Vs: Ocu1 -99, 175/80 R14, mitä tilalle?
Kirjoitti: Tureq - 24.10.12 - klo:12:04
Toki menee heittämällä alle noin pieni koonmuutos.

Toki vaihtoehtona se 15" vaihtaminen, tuskin on juuri kustannuskysymys löytää ocuun sopivia 15" peltivanteita, vaikka jotkin renkaanlisut päälläkin, itse ostin 15" vanteet michelinin kesärenkailla satasella, kesä ajettu, toinenkin menee.
Otsikko: Vs: Ocu1 -99, 175/80 R14, mitä tilalle?
Kirjoitti: Guest-280655 - 24.10.12 - klo:12:51
Itse vaihdoin aikanaan IV-Golfiin juurikin tuollaiset 185/70R14 Nordmanit talvirenkaiksi kun nuita 80-profiilisia ei löytynyt mistään. Sopivuus vanteellehan on ihan yhtä hyvä kuin millä tahansa muullakin sopivan tuumakoon renkaalla. Mahtuvuudessa ei ole mitään pelkoa. Pieni pudotus halkaisijassa ei tuossa kokoluokassa vaikuttanut juuri mitään.

Sanoisin että hyvät renkaat oli nekin niin kauan kuin autolla körötteli. Uskoisin että paremmat ne "kunnon" renkaat tuossa koossa on kuin "mitkäsattuu" renkaat tuossa 175/80R14 koossa. Tuollaista kokomuutosta ei tarvitse muutoskatsastaakkaan, joten anti mennä vaan.