VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf VII (12-) => Aiheen aloitti: ranelius - 12.10.12 - klo:21:26

Otsikko: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: ranelius - 12.10.12 - klo:21:26
Olen tilaamassa uutta VII Golfia (Comfortline) ja ajattelin valita Comfortlinen peruspenkkien tilalle ns. "urheilulliset istuimet", joiden lisähinta on parisataa euroa. Kuvien perusteella VII Golfin Comfortlinen peruspenkit näyttävät vähän lättänöiltä ja kangas halvan oloiselta. Urheilullisissa istuimissa on vähän enemmän muotoa ja laadukkaamman oloinen kangas. Tämän näköiset:
(http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW_Images.nsf/5G1_TW-PB1-3_B.jpg)

Kyseessä ei siis ole mitkään varsinaiset sporttipenkit (mallia GTI tms.) vaan Comfortlinen "mukavuusistuinten" ja GTI:n penkin välimaastoon sijoittuva versio. Kiinnostaisi tietää millainen ko. istuin on päivittäisessä käytössä. En halua että reunojen muotoilut rupeavat ahdistamaan pitemmän päälle. Jaksaako ko. pulkilla istua väsymättä pitempäänkin ja mahtuuko näihin normaalikokoinen aikuinen istumaan mukavasti (etteivät sivutuet purista selkää/persettä)?  ???

-r

***

MUOKKAUS / vkjoki 17.10.2012: otsikkoa laajennettu koskemaan kaikkia Golf VII:n istuinvaihtoehtoja
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: herra neljäkymmentä 7 - 12.10.12 - klo:21:33
no,ei meilläkään oo tohon mitään viisasten kivea josta kattoo vastausta,se riippuu niin monesta asiasta ::) :)
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: ranelius - 12.10.12 - klo:22:26
kiitos hyödyllisestä ja avartavasta vastauksesta. lähinnä haen nyt omakohtaisia kokemuksia ko. pulkista, hitti vai huti arkikäytössä normaalimittaisella aikuisella. ovat tulossa 1,2 TSI koneella varustettuun autoon eli mitään liian sporttista menoa ei ole tiedossa. tykkään kunnon sivutuista mutta esim. GTI Golfin sivutuet ovat jo hivenen ahistavat ja painavat kylkiä.

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 12.10.12 - klo:21:33
no,ei meilläkään oo tohon mitään viisasten kivea josta kattoo vastausta,se riippuu niin monesta asiasta ::) :)
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: Myhky - 12.10.12 - klo:22:30
Kysy uudelleen parin kuukauden päästä. Kiva olisi tietää itsekin mutta täytyy vain odottaa jotta selviää kunhan saa auton alle. Tuskin löydät täältä ketään kuka olisi penkkejä vielä päässyt testaamaan saati ajellut niillä päivittäisessä käytössä. Itselläni on nykyisessä comfortlinen peruspenkit ja kaipaan enemmän tukea. Toivottavasti sitä löytyy riittävästi urheilujakkaroista.
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: ropellihattu - 12.10.12 - klo:22:36
Niin, johan niitä 7-koppaisia golfeja onkin ihmisillä jotta saadaan kommentteja.

Että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Mutta varmasti kutoskoppaan asti löytyy kokemusta joten sellaisen sporttipenkeillä omistava voi varmaan kommentoida.

Lienee melko vähän muutoksia kutosen ja seiskan välillä, noin oletuksena. Mutta tämähän on arvailua koko säie kunnes tulee se eka jolla moinen auto noilla penkeillä on.
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: k23001 - 12.10.12 - klo:22:38
Veikkaisin että siinä saa Comfortlinen penkkiin saman muotoilun kuin on vakiona Highlinen penkeissä. Todennäköisesti sama ero kuin nykygolffissa, eli miedommat kuin GTI:n penkit. Istumallahan se lopullisesti tietysti selviää.

Demotourilla taitaa olla suomen ensimmäinen Golf nähtävillä.
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: Filixon - 16.10.12 - klo:12:07
Mistä johtuu, että uudet Golf-luokan autot muuttuvat taas entistä matalammiksi? Eikö kuskista ala kohta tuntua siltä kuin istuisi lattialla tai vain vähän tienpinnan yläpuolella?
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: Ocu_P - 16.10.12 - klo:12:12
V-Variantini oli sportline ja penkit sopivat itselleni täydellisesti. Selkävaivoista ajoittain kärsivänä oli helppo valita ne sporttipenkit (edullisemmat) myös tulevaan seiskaan. Oletan, että ovat samantyyppiset kuin V:ssä.
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: heifetz - 16.10.12 - klo:12:28
Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.10.12 - klo:12:07
Mistä johtuu, että uudet Golf-luokan autot muuttuvat taas entistä matalammiksi? Eikö kuskista ala kohta tuntua siltä kuin istuisi lattialla tai vain vähän tienpinnan yläpuolella?

Se on nykyään muotia. Valitettavasti.
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: Marko_K - 16.10.12 - klo:13:16
Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.10.12 - klo:12:07
Mistä johtuu, että uudet Golf-luokan autot muuttuvat taas entistä matalammiksi?

Koska se on erittäin toimiva tapa pienentää kulutusta ja se taas on asia, johon tänä päivänä kiinnitetään hurjasti huomiota.
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: heifetz - 16.10.12 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.10.12 - klo:13:16
Koska se on erittäin toimiva tapa pienentää kulutusta ja se taas on asia, johon tänä päivänä kiinnitetään hurjasti huomiota.

Miksi sitten kokoajan kuitenkin julkistetaan SUV/MPV autoja joissa mennään täysin eri suuntaan ;) Eiköhän start/stopit, madallukset yms ole lähinnä viherpesua.

Mielestäni perhe/käyttöautot saisivat pysyä perhe/käyttöautoina. Urheiluautot sitten erikseen.
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: Marko_K - 16.10.12 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: heifetz - 16.10.12 - klo:13:30
Miksi sitten kokoajan kuitenkin julkistetaan SUV/MPV autoja joissa mennään täysin eri suuntaan ;) Eiköhän start/stopit, madallukset yms ole lähinnä viherpesua.

Valmistajilla on tietyt rajat, joiden alle päästöjä pitää painaa ja niissä katsotaan koko tuotannon keskiarvoja. Eivätköhän ne pienennä sieltä, mistä on helpoin ottaa ja volyymit isoimmat.
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: Filixon - 16.10.12 - klo:14:16
Mahdetaankohan korkeammasta Golf Plussasta julkaista enää ollenkaan versiota VII?
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: Myhky - 17.10.12 - klo:21:36
Siinä seiskagolffin urheilulliset istuimet. Ei mitkään gti-penkit mutta tuki näyttää riittävältä.

(http://www.savonsanomat.fi/incoming/2012/10/15/4841950.jpg/BINARY/w480/4841950.jpg)
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: vkjoki - 17.10.12 - klo:21:47
Ihan standardi-istuimet ne ovat ne urheilullisetkin - viritetty moneen makuun sopiviksi.

Mutta ainoa keino on koeistua itse ja mieluummin vielä pitkään. Toisten mielipiteellä ei tällaisessa asiassa ole mitään arvoa.

Ei kannata unohtaa myöskään ergoActive-istuimia, joiden lisähinta Comfortlineen on runsaat 700,- ja Highlineen noin 400,-. Ko. istuimissa kuljettaja saa säädöt 14 suuntaan mukaanlukien reisituen pituussäädön. Näitä istuimia saa vain täysin mustina. Istuinverhoiluna on kangas/nahka.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuinvaihtoehtoja: vakio, urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Ritzenhoff - 20.10.12 - klo:10:09
Bugaako mulla nyt jotenkin tämä prkleen ipadi vai miksi tuossa konfiguraattorissa ei näy tuota ergoactive vaihtoehtoa. Kun valitsee highline varusteisen pirssin, niin vaihtoehtoina on 3 eri perushintaista kangas/alcantara yhdistelmää ja vain 1kpl + 2500â,¬ nahkavaihtoehto, muita vaihtoehtoja ei ole.

Pitäisikö siellä tosiaan lisäksi olla tuollainen +400â,¬ ergoactive nahka/kangas vaihtoehto vai onko sellainen vaihtoehto poistettu suomen konfiguraattorista nyt lähipäivinä?
Otsikko: Vs: Golf VII -istuinvaihtoehtoja: vakio, urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: optio - 20.10.12 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 20.10.12 - klo:10:09
Bugaako mulla nyt jotenkin tämä prkleen ipadi vai miksi tuossa konfiguraattorissa ei näy tuota ergoactive vaihtoehtoa. Kun valitsee highline varusteisen pirssin, niin vaihtoehtoina on 3 eri perushintaista kangas/alcantara yhdistelmää ja vain 1kpl + 2500â,¬ nahkavaihtoehto, muita vaihtoehtoja ei ole.

Pitäisikö siellä tosiaan lisäksi olla tuollainen +400â,¬ ergoactive nahka/kangas vaihtoehto vai onko sellainen vaihtoehto poistettu suomen konfiguraattorista nyt lähipäivinä?

Nämä vaihtoehdot löytyy multa:

Perushintaiset istuinverhoilut
   
Alcantara/kangasverhoilu Global Quarzit   
   
Alcantara/kangasverhoilu Global Shetland   
   
Alcantara/kangasverhoilu Global titaaninmusta   

Lisähintaiset istuinverhoilut
   
Kangas/nahkaverhoilu New York titaaninmusta ergoActive-istuimet   
ergoActive-istuimet. Urheilulliset istuimet edessä. 14-suuntaan säädettävä kuljettajan istuin. Kuljettajanistuimessa reisituen pituussäätö ja sähkösäätöinen ristiseläntuki hierontatoiminnolla.

CO2: 116 g/km
Autoveroton hinta (sis.alv 23%): 620 â,¬
Arvioitu autovero: 140,12 â,¬
Kokonaishinta: 760,12 â,¬
   
Nahkaverhoilu Vienna Shetland   
   
Nahkaverhoilu Vienna titaaninmusta   
   
Nahkaverhoilu Vienna Marrakesh   

Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline = urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: vkjoki - 20.11.12 - klo:18:44
Olen pari kertaa katsellut eri istuinvaihtoehtoja - ja koeistunutkin muutaman kerran. Tällaisia ovat olleet fiilikseni:
- Trendline: väritykseltään ja tikkauksiltaan erittäin vaatimattomat - ergonomia ihan OK
- Comfortline: asialliset, muotoilultaan ehkä hieman latteat, mutta sopivat hyvin selälleni
- Highline: hyvä ergonomia ja tyyli - Comfortlineen jos muutoin päätyisin, maksaisin kyllä 180,- lisähintaa saadakseni nämä Highlinen "urheilulliset" istuimet
- ergoActive: erinomaiset! - erityisesti kuljettajan istuimen reisituen pituus- ja korkeussäätö viimeistelevät hyvän istumisergonomian; osittain nahkaa ja osittain kangasta; lisähinta Highlineen (noin 400,-) on varsin kohtuullinen
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Ocu_P - 29.11.12 - klo:21:56
Heikkotasoinen kuvaotos tulevan autoyksiöni edullisemmista sport-penkeistä. Suosittelen sekä ulkoisen vaikutelman, että istumatuntuman perusteella.  :)
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: jjannhei - 04.12.12 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.10.12 - klo:14:16
Mahdetaankohan korkeammasta Golf Plussasta julkaista enää ollenkaan versiota VII?
Kuulemma ei.
Ilmeisesti Golf Plus jatkaa entisenlaisena vuoteen 2014 ja silloin julkaistaan sekä uusi Passat että Golf Plussan seuraaja, joka saa uuden nimen.
Lähde tälle on maahantuonnin henkilö, jonka sattumalta tapasin baarissa ja siinä jutellessa yllättäen autoista mm. nämä asiat tulivat selville.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline = urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: teemur - 05.12.12 - klo:08:58
Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 20.11.12 - klo:18:44

- ergoActive: erinomaiset! - erityisesti kuljettajan istuimen reisituen pituus- ja korkeussäätö viimeistelevät hyvän istumisergonomian; osittain nahkaa ja osittain kangasta; lisähinta Highlineen (noin 400,-) on varsin kohtuullinen

Missä pääsit kokeilemaan näitä istuimia? Ã...bo VW:llä ei moisia ollut missään autossa, josko PK-seudulla?
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Ocu_P - 05.12.12 - klo:09:08
Kaveri on jo saanut ajoon autonsa Ergoactive-penkeillä. Oikein hyvät on pikaisen koeistumisen perusteella.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: teemur - 05.12.12 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 05.12.12 - klo:09:08
Kaveri on jo saanut ajoon autonsa Ergoactive-penkeillä. Oikein hyvät on pikaisen koeistumisen perusteella.

Konfiguraattori / vw nettisivut näyttää ergoActive istuinten seuraksi hopeisia listoja kojelautaan ja oviin, Highlinessa kuitenkin pitäisi olla mustat. Minkälaiset oli kaverisi autossa, oliko se Comf vai High? Haluaisin mustat ehdottomasti...

Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Ocu_P - 05.12.12 - klo:10:33
Jos oikein muistan, niin mustat listat oli. Mutta en ole ihan varma. Auto on Highline lähes kaikilla mahdollilla varusteilla.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: teemur - 05.12.12 - klo:10:40
Kiitos tiedosta. Netistä myös bongasin istuinten kuvan, sisustassa oli mustat listat.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: optio - 05.12.12 - klo:10:44
Onkohan itse asiassa higline ja ergoActive penkeissä mitään eroa selkänojaltaan ja istuinosaltaan muuten kuin, että ercossa on reisituen pituussäätö, sähköinen ristiselän tuen säätö, erilaiset kankaat ja vähän säätöjä lisää?!
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: teemur - 05.12.12 - klo:13:10
+ hierontatoiminto ristiselälle  ;D Onhan tuossa jo mielestäni monta melkoista eroa vrt highlinen normi penkki

Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: optio - 05.12.12 - klo:13:19
Lainaus käyttäjältä: teemur - 05.12.12 - klo:13:10
+ hierontatoiminto ristiselälle  ;D Onhan tuossa jo mielestäni monta melkoista eroa vrt highlinen normi penkki

Hain lähinnä sitä, että onko esim. sivuttaistukea enemmän vai onko vain viritellyt higlinen penkit.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: teemur - 05.12.12 - klo:13:27
OK, nyt ymmärrän. Sivutuesta vaikea sanoa mitään kokeilematta, ulkonäkö monesti penkeissä pettää...
Sivutukea kyllä saisi olla enemmänkin, mitän highline penkki tarjoaa. Omalle kapealle vartalolle ainakin
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: digiGolf - 05.12.12 - klo:19:15

Viime viikolla alkoi iskias vaivata ensimmäisen kerran.
Onneksi tuli tilattua 1.4 (Comf) Ergoactive-penkit. Koeajossa vaikutti hyvältä.
video penkistä
Volkswagen ergo seat (http://www.youtube.com/watch?v=1eWrMVKjfkI&playnext=1&list=PL86Mhgv9jLWHxnxlDCATlb4Yfn_KN3gIL&feature=results_main#ws)
Otsikko: Vs: Re: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: vkjoki - 06.12.12 - klo:08:28
ergoActive-istuimilla varustettu Golf 7 on esillä ainakin VW-Herttoniemessä.
Otsikko: Vs: Re: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Arcca - 06.12.12 - klo:09:49
Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 06.12.12 - klo:08:28
ergoActive-istuimilla vastustettu Golf 7 on esillä ainakin VW-Herttoniemessä.

Lisätään listaan Porvoon Laakkonen.
Otsikko: Vs: Re: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: teemur - 06.12.12 - klo:18:44
Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 06.12.12 - klo:08:28
ergoActive-istuimilla varustettu Golf 7 on esillä ainakin VW-Herttoniemessä.

Kiitos tiedosta. Täytyy käydä huomenna kun on asiaa muutenkin Helsinkiin ja samalla voisi morjestaa vanhat tyäkaverit hertsikasta   :)
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: jtn58 - 08.12.12 - klo:13:07
Onko kukaan päässyt koeistumaan lisävarusteena saatavia sporttipenkkejä (ei ergoActive)? Missähän niihin pääsisi tutustumaan ihan livenä?
Otsikko: Vs: Re: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: TAG - 08.12.12 - klo:13:48
Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 06.12.12 - klo:08:28
ergoActive-istuimilla varustettu Golf 7 on esillä ainakin VW-Herttoniemessä.

Samoin Espoossa helmiäisvalkoisena
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: herra neljäkymmentä 7 - 08.12.12 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 08.12.12 - klo:13:07
Onko kukaan päässyt koeistumaan lisävarusteena saatavia sporttipenkkejä (ei ergoActive)? Missähän niihin pääsisi tutustumaan ihan livenä?
no on ku ne on samanlaiset mikkä on vakiona highlinesa. Mulle tulee semmoset ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Golf VII "urheilulliset istuimet"
Kirjoitti: TAG - 08.12.12 - klo:13:57
Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.10.12 - klo:12:07
Mistä johtuu, että uudet Golf-luokan autot muuttuvat taas entistä matalammiksi? Eikö kuskista ala kohta tuntua siltä kuin istuisi lattialla tai vain vähän tienpinnan yläpuolella?
Ymmärtäisin että mataluutta ei kuitenkaan ole maavaraan ulotettu. Otsapinta-alaa olis muistaakseni jotain A4 kokoluokkaa saatu vähennettyä. Eli ilmanvastus saman verran pienempi kuin poikittainen A4 lämyskä vastustaisi.
Otsikko: Vs: Re: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: teemur - 08.12.12 - klo:17:58
Lainaus käyttäjältä: TAG - 08.12.12 - klo:13:48
Samoin Espoossa helmiäisvalkoisena

Kävinkin Espoossa kokeilemassa, olihan hyvät istuskella. Säädettävän reisituen säätövaraa olisi saanut olla enemmänkin...

OT: olipa muuten todella hieno palatsi tuo Espoon VW!
Otsikko: Vs: Re: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: TAG - 08.12.12 - klo:18:29
Lainaus käyttäjältä: teemur - 08.12.12 - klo:17:58
Kävinkin Espoossa kokeilemassa, olihan hyvät istuskella. Säädettävän reisituen säätövaraa olisi saanut olla enemmänkin...

OT: olipa muuten todella hieno palatsi tuo Espoon VW!

Muuten on Suomen suurin yhden merkin autoliike.
Otsikko: Vs: Re: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: nemos - 08.12.12 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: TAG - 08.12.12 - klo:18:29
Muuten on Suomen suurin yhden merkin autoliike.

Ei ainakaan lattiapinta-alaltaan.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: jtn58 - 18.12.12 - klo:17:54
Saksalaiselta keskustelupalstalta löytyi pari kuvaa Comfortlineen lisävarusteena saatavista karvalakkimallisista sportti-istuimista.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Golffari7 - 18.12.12 - klo:18:30
Samoilta noi muuten näyttäis, kun highlinenki, mutta penkin keskimateriaali on vaan alcantaran sijaan, jotain normi kangasta.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Cayman - 04.02.13 - klo:08:14
Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 18.12.12 - klo:17:54
Saksalaiselta keskustelupalstalta löytyi pari kuvaa Comfortlineen lisävarusteena saatavista karvalakkimallisista sportti-istuimista.

Ensi kokemusten mukaan VI Golfin Comfortlinen vakiojakkarat olivat mukavat/paremmat kuin nämä sporttijakkarat jotka nykyisessä seiskassani on.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Rosmo - 21.02.13 - klo:09:01
Luin saksalaiselta keskustelupalstalta ergoActive penkeistä, että niissä ei olisi nahkaa juuri nimeksikään. Kävin Herttoniemen Volkswagen centerissä jokunen viikko sitten ja silloin ainakin myyjä antaumuksella selitti, että penkit ovat kangas/nahkapenkit. Samaa sanoo configuraattorikin.

Teillä, joilla ko. penkit ovat käytössänne, osaatteko valaista asiaa? Onko aitoa nahkaa vain ja ainoastaan kankaan vieressä oleva siivu, vai onko esim. takapenkin keskipaikka aitoa tavaraa? Entä niskatuet ja keskikyynärnoja edessä? Netistä kun olen yrittänyt etsiä kuvia penkeistä, näyttäisi siltä, että nahkaa ei tosiaan ole kuin ihan nimeksi. Esim. etupenkkien takaosat olisi jotain synteettistä keinomateriaalia.

Ihmettelinkin myyjälle hintaeroa aitojen nahkapenkkien ja ergoActiven välillä. Highlinessä hintaeroa tulee yli 2000 euroa ja jos ergoissa olisi niin paljon nahkaa kuin päältäpäin näyttäisi, olisi se aika hyvä diili.

Penkit ovat hyvät istua ja varmasti niiden muutaman sadan lisäeuron arvoiset, jos perus Highline-penkin säätövara ei riitä. Itseäni jäi nyt vain mietityttämään, jos penkit ovat kuitenkin päasiallisesti keinomateriaalia... Markkinointimies Wolfsburgissa nauraa partaansa.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Murska - 23.02.13 - klo:18:54
Nyt on viikko istuttu sporttijakkaroissa ja muuten olen niihin tyytyväinen mutta selkänojan sivutuet on väärän malliset ja painaa kylkiä. Jos pitkään istuu ja joutuu nojaamaan sivutukiin niin kyljet on kipeenä kuin päivän mikroautolla ajon jälkeen. Katotaan kumpi sopeutuu ensin penkki vai kuski...

Enkä ole edes selän leveydeltä kovinkaan poikkeuksellinen, perinteinen XL/56 iiihana soomalainen äijä 8)


Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Golffari7 - 24.02.13 - klo:02:50
^somelainen jatka tarkotit?
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: moti - 24.02.13 - klo:13:29
OT: oliko niin että VI-golffiin ei saanut rahallakaan saksassa/suomessa parempiä penkkejä kuin Highlinen urheilulliset penkit? Onko niissä ristiseläntuen säätö mekaaninen vipu vai nelikenttäsähkösäätö?
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Murska - 24.02.13 - klo:15:50
Rahalla saa ErgoActive jakkarat missä on enemmän säätöjä ja hierovaa toimintoa, eikä ole edes mahottoman hintaiset.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: moti - 24.02.13 - klo:15:58
Lainaus käyttäjältä: Murska - 24.02.13 - klo:15:50
Rahalla saa ErgoActive jakkarat missä on enemmän säätöjä ja hierovaa toimintoa, eikä ole edes mahottoman hintaiset.
Kyllä, kyllä VII-golfiin, mutta kiinostaisi mikä oli tilanne VI-golfissa jos tiirailee käytettyjä.

ps. vaatiiko tämä foorumi aina nuo varmistukset ennenkuin voi postata uuden viestin?
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Karvis - 24.02.13 - klo:16:15
Lainaus käyttäjältä: moti - 24.02.13 - klo:15:58
Kyllä, kyllä VII-golfiin, mutta kiinostaisi mikä oli tilanne VI-golfissa jos tiirailee käytettyjä.

ps. vaatiiko tämä foorumi aina nuo varmistukset ennenkuin voi postata uuden viestin?

Mitkä varmistukset?
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Murska - 24.02.13 - klo:16:42
Sitten kun 10(?) viestiä tulee täyteen niin ei kysy enään varmistuksia. En huomannutkaan että kyselit 6 koppaisen jakkaroista...
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: vkjoki - 24.02.13 - klo:18:30
Lainaus käyttäjältä: moti - 24.02.13 - klo:13:29
OT: oliko niin että VI-golffiin ei saanut rahallakaan saksassa/suomessa parempiä penkkejä kuin Highlinen urheilulliset penkit? Onko niissä ristiseläntuen säätö mekaaninen vipu vai nelikenttäsähkösäätö?
Tietääkseni ainakaan Suomessa ei saanut eikä saa, mutta Saksan markkinoista en osaa sanoa. Golf 6 GTI:ssä uskoisin olevan eri istuimet kuin Highlinessa.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: vkjoki - 24.02.13 - klo:19:20
Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 21.02.13 - klo:09:01
Luin saksalaiselta keskustelupalstalta ergoActive penkeistä, että niissä ei olisi nahkaa juuri nimeksikään. Kävin Herttoniemen Volkswagen centerissä jokunen viikko sitten ja silloin ainakin myyjä antaumuksella selitti, että penkit ovat kangas/nahkapenkit. Samaa sanoo configuraattorikin.

Teillä, joilla ko. penkit ovat käytössänne, osaatteko valaista asiaa? Onko aitoa nahkaa vain ja ainoastaan kankaan vieressä oleva siivu, vai onko esim. takapenkin keskipaikka aitoa tavaraa? Entä niskatuet ja keskikyynärnoja edessä? Netistä kun olen yrittänyt etsiä kuvia penkeistä, näyttäisi siltä, että nahkaa ei tosiaan ole kuin ihan nimeksi. Esim. etupenkkien takaosat olisi jotain synteettistä keinomateriaalia.

Ihmettelinkin myyjälle hintaeroa aitojen nahkapenkkien ja ergoActiven välillä. Highlinessä hintaeroa tulee yli 2000 euroa ja jos ergoissa olisi niin paljon nahkaa kuin päältäpäin näyttäisi, olisi se aika hyvä diili.

Penkit ovat hyvät istua ja varmasti niiden muutaman sadan lisäeuron arvoiset, jos perus Highline-penkin säätövara ei riitä. Itseäni jäi nyt vain mietityttämään, jos penkit ovat kuitenkin päasiallisesti keinomateriaalia... Markkinointimies Wolfsburgissa nauraa partaansa.

Kaikissa Golf 7:n esittelymateriaaleissa kerrotaan, että ergoActive-istuimet ovat materiaaliltaan "kangas/nahka". Nahka tarkoittaa vain ja ainoastaan oikeaa nahkaa, muutoin esitteessä pitäisi olla "kangas/keinonahka/nahka". Siis materiaalin on oltava kangasta ja nahkaa - ja jos ei ole, asiakasta huijataan.

Ja asiakastahan huijataan! Pidän huijausta aika vakavana. Saattaisi olla peruste hinnanalennukselle.

Ohjekirjasta asia ei selviä. Siellä on kyllä hoito-ohjeita kankaalle, keinonahalle ja nahalle, mutta missään ei kerrota, mistä keinonahkaa löytyy.

Päällisin puolin istuimissa on nahkaa runsaasti. Ja siihen nähden ergoActive-istuinten hinta on tosi edullinen. Olen ajatellut, että selitys on "Made in Pakistan" tms.

Mutta kyllä epäluotettavan kynsitaskulampputestin tulos on tämä: aitoa nahkaa ovat vain ja ainoastaan istuinkankaan ja selkänojan kankaan vieressä olevat siivut, siis ne alueet, joissa materiaalin kuuluu hengittää. Takaistuimen keskipaikan verhoilu, kaikki niskatuet, keskikyynärnojat edessä ja takana sekä etupenkkien takaosat ovat keinonahkaa. m.o.t.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Rosmo - 26.02.13 - klo:11:15
Tämän diagnoosin tein itsekin viikonloppuna Espoon liikkeessa, jossa oli sisällä yksi auto ko. penkeillä.

Asiaa myyjälle ihmetellässäni, myönsi hänkin tosiasian. Aitoa nahkaa on vain nimeksi, loput keinonahkaa. Huijauksen makua. Meni into ko. penkkeihin... Tyylikkäät ja hyvät istua, mutta markkinointimateriaalin kangas/nahka-penkkejä ne eivät ole.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: VAG! - 26.02.13 - klo:14:04
Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 24.02.13 - klo:19:20
Mutta kyllä epäluotettavan kynsitaskulampputestin tulos on tämä: aitoa nahkaa ovat vain ja ainoastaan istuinkankaan ja selkänojan kankaan vieressä olevat siivut, siis ne alueet, joissa materiaalin kuuluu hengittää. Takaistuimen keskipaikan verhoilu, kaikki niskatuet, keskikyynärnojat edessä ja takana sekä etupenkkien takaosat ovat keinonahkaa. m.o.t.

Skodassa on osittain sama juttu kokonahassa. Niskatuen sivut on keinonahkaa, mutta muut niskatuen pinnat on nahkaa. Koko takapenkki ja keskikyynärnojan yläpinta on nahkaa, mutta penkkien sivut ja takaosat ovat keinonahkaa. Mutta esitteessä asia on ilmaistu varsin eri tavalla kuin VW:llä. Skodan esitteessä sanotaan "istuinpinnat nahkaa", eli ei väitetä, että kaikki istuimien pinnat olisivat nahkaa ;)
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: digiGolf - 28.02.13 - klo:00:15


Valmistajalta saatu tieto:
ergoActive-penkeissä istuinosan reunat ovat nahkaa. Takapenkin keskiosa, istuinten taustat, niskatuet ja keskikyynärnoja keinonahkaa.
Lisäksi: ergoActive-istuimilla, ja sen elektroniikalla on normaali kahden vuoden takuu. Sisältyy myös huolenpitosopimukseen.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: moti - 28.02.13 - klo:09:49
Mersun uudessa A-sarjassa on nähtävästi kokonaan keinonahkaiset penkit. Yllättäen TM, joka yleensä morkkaa myös aitoja nahkapenkkejä ei haukkunut niiden materiaalia lainkaan, tosivat vain että niitä on tosi vaikea erottaa aidosta nahasta. Olisiko niin että tämä uusissa euroautoissa käytettävä keinonahka olisi istumaominaisuuksiltaan parempaa kuin ne vanhat hiottavat keinonahkaviritykset. Volvollahan ollut penkeissä jo vuosia muovin tuntuista keinoainetta. Sitä markkinoidaan mm. helppohoitoisuudella. Kahdella kaverilla on Volvon kuskin penkin verhoiluun tullut murtumia n. 60tkm jälkeen, jotka Volvo on vaihtanut takuuna takuuajan jälkeen.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Murska - 28.02.13 - klo:10:46
Keinonahka alkaa pikkuhiljaa yleistymään autojen verhoilussa, edullisempi hinta ja nykyisillä vinyyleillä päästään pikkuhiljaa samaan kestävyyteen. Sama tilanne alkaa olla nahkasohvissa, niissä on enemmän vinyyliä kun oikeaa nahkaa. Lisäksi ympäristötekijät ja eläintuotteiden paheksujat painaa niskan päälle, aivan samalla tavalla kun turkisbisneksessä.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Joey - 06.03.13 - klo:13:29
Itsellä on nyt paripäivää ajossa ollut Golf ja eipä ainakaan istuinmukavuudesta ole mitään moitittavaa omalla kohdalla.
Riittävä reisituki ja hyvä ajoasento itsellä.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Zaasa - 26.03.13 - klo:18:38
Olisiko kenelläkään kuvaa Golf Highlinen Alcantra Titan Black penkeistä,sisustuksesta?
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Golffari7 - 27.03.13 - klo:00:30
Eipä tossa nyt tarvinnu ku edelliselle sivulle tätä topicki kääntää nii löytyy kuvaa. Google myös on kiva kaveri, itse löysin varmaan 100 kuvaa golfin titan black alacantara sisutuksesta yhdella haulla ja aikaa kului alle minuutti. Lisäksi youtube on myös oiva paikka katsella jopa liikkuvaa kuvaa auton sisustasta ;) jos nyt et vieläkään löytänyt, niin tämmönen tuli youtubesta ensimmäisenä vastaan: Volkswagen Golf VII 1.4 TSI 140 BHP Highline interior overview | At first glance (http://www.youtube.com/watch?v=9wsKw9Qrrkc#ws)
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: lari - 16.08.13 - klo:16:30
No niin löytyi vanha aihe... ja nyt varmaan ihmisillä enemmän kokemusta istuimista: itse tilasin varianttiin ne n. 200:n sport-istuimet ja tänään näin ja koeistuin ekan kerran niitä Laakkosella. Kangas (se raidallinen kuosi) vaikutti jotenkin muoviselta ja ehkä hiostavalta ... onko kokemusta miltä se sport-penkin kangas tuntuu takapuolen alla ? Tai vertailua std comfortlinen penkin kankaaseen ?

Muuten sport-penkki malliltaan sopi mun ahteriin hyvin.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Zaasa - 16.08.13 - klo:21:33
Sport penkeistä ei ole käytännön kokemusta kuin kokeilemalla.Ergoactiveja voin suositella,materiaali hyvää,ei hiosta.Säädöt erinomaiset,istuin mukavuus sporteja parempi.Hyvän näköiset
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Ocu_P - 16.08.13 - klo:21:40
Minulla on seiskassa no edullisemmat sporttipenkit ja olen ollut tosi tyytyväinen niihin kaikinpuolin.  :) Kangasta en ole kokenut hiostavaksi. Suosittelen.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: lari - 17.08.13 - klo:08:01
Onkos noissa sport-penkeissä säädettävä ristiseläntuki ? En huomannut tarkistaa ...
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Ocu_P - 17.08.13 - klo:11:07
On, mutta ei mitään erityissäätöjä.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Henri S - 17.08.13 - klo:11:44
Onko kukaan istunut Golf VII nahkapenkeillä? Onko ergoactive penkien veroiset istumamukavuudeltaan, tuennaltaan ? Säädöt ei niissä niin monipuoliset eikä hierontaa ole,
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: digiGolf - 17.08.13 - klo:16:14

Erco istuimet ovat 9 kk käytön perusteella olleet hyvät. Nyt kun auto menee vaihtoon (Variant), harkitsen uuteen kuitenkin
sporttipenkkejä. Perusteluna 1. hierontatoimintoa ei ole paljon tullut käytettyä 2. Autoa käyttää useampi henkilö pääasiassa lyhyisiin matkoihin, jolloin käytännössä vain perussäätöjä on muutettu (pitäisi olla muistitoiminto),  3. Vain osa penkistä on nahkaa, muu osa on keinonahkaa ja kangasta.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: lari - 19.08.13 - klo:18:54
Ergo istuimet vaikuttaa pikaisen kokeilun perusteella todella hyvältä. Ja ehkä tässä yhteydessä ei pitäisi puhua pelkistä istuimista koska koko autohan muuttuu 'premium luokkaan' kun kerran oven verhoilu on nahka/keinonahkainen, samoin kyynärnoja edessä, Sama tahti takapenkkien puolella. Suosittelen !

Ja nyt sitten vaan odottelumoodiin...
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Zaasa - 19.08.13 - klo:20:16
^Ei ehkä pitäisikään puhua pelkästään Ergoactive penkeistä vaan Ergoactive sisustasta.
Highlinen ja Comfortlinen sisusta muuttuu täydellisesti vaihdettaessa Ergoacive istuimet.Ovien ja kyynärnojien(myös keski) kankaat nahkaan,takaistuimessa enemmän muotoilua,takana myös keskikyynärnoja nahkaa. Itse todella tykkään paketista,on enemmän kuin 400â,¬ arvoinen jonka maksoin Ergoactivesta :)
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: digiGolf - 19.08.13 - klo:20:26

ErgoActive-penkeissä vain istuinosan reunat ovat nahkaa. Muu on keinonahkaa (takapenkin keskiosa, keskikyynärnoja, niskatuet ja istuinten taustat).

Muuten istuimet ovat kyllä hyvät istua ja monipuoliset säädöt
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Zaasa - 19.08.13 - klo:20:30
^Eipä sillä väliä,laadukkailta näyttää ja hyviltä tuntuu :)
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Huppe - 03.09.13 - klo:10:34
Ergot testattu vihdoin. Hierontatoiminto on vähän niin ja näin, tarvinneeko tuota ihmeemmin. Ei hirmuista eroa omasta mielestäni Highlinen penkkiin, mutta ei kyllä kovin iso rahakaan, varsinkin jos vertaa comfort-penkin ja sporttipenkin välillä. Itse en edes miettisi mitään Comfort-penkkiä.

Hyvät penkit, ei mahda mitään. Harmittaa kun Skodaan ei saanut mitään vastaaviakaan.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Zaasa - 03.09.13 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: Huppe - 03.09.13 - klo:10:34
Ergot testattu vihdoin. Hierontatoiminto on vähän niin ja näin, tarvinneeko tuota ä.

Hyvät penkit, ei mahda mitään. Harmittaa kun Skodaan ei saanut mitään vastaaviakaan.
Hierontatoimintoa en tarvitse päivittäisessä ajossa,matka-ajossa olen huomannut hyväksi.Itsellä alkaa ristiselkä puutumaan pidempään istuessa.Napista hieronta päälle,kummasti alkaa helpottamaan ja pitää vireystilaa paremmin ajaessa yllä :)

Muutaman kerran olen laittanut hieronnan päälle työpäivän jälkeen,ei huonolta tunnu silloinkaan :)

Toivottavasti myös Skoda saa joskus Ergoactivet,pidän niitä huomattavasti parempana kuin Skodan ja A3 sporttipenkkejä.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: GiraFFi - 05.09.13 - klo:18:47
Tuli käytyä ergo jakkaroita koeistumassa. Säädöt ei ihan niin laajat kuin bemarin 1-sarjalaisessa sportti jakkaroilla, mutta lähelle päästiin. Reilusti pehmeämmät olivat kyllä joka oli, kirjaimellisesti, mukava :)

Tämmönen 190cm ihmeellisillä käsien/jalkojen suhteilla varustettu joka tykkäis ajaa ratti sylissä ei siis saanu vielä iha kohilleen ajoasentoo, mutta lähellä oltiin, joten ei tuo nyt enää poissulkevana tekijänä ois toisin kun normi säädöillä varustetut jakkarat.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Murska - 12.09.13 - klo:15:12
Ergot piti tilata mutta olin vähän myöhässä joten tähän autoon niitä ei saatu, oli jo keretty lukitsemaan tilaustiedot tehtaalla. Ei noi Highlinen sporttijakkarat huonot ole kun niihin on tottunut, alkuun selkänoja painoi kylkiin mutta ei enään kun on tottunut jakkaroihin. Vielä kun korotin jakkaran etureunaa 6mm niin reisituki parani entisestään, samoin takana jalkatilaa paremmin koska nyt tulee pidettyä penkkiä pykälän edempänä.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: vkjoki - 12.09.13 - klo:19:34
Kun vuosi sitten olin viimeistelemässä Golf VII:n tilausta, kysyin myyjältä, onko tilauksessani mitään asiaa, jota minun kannattaisi vielä miettiä. Hän sanoi, ettei ihmeempiä, mutta perehdy nyt kuitenkin vielä ergoActive-istuimiin, koska ne ovat saaneet todella paljon ylistäviä lausuntoja. Päädyin lopulta tilaamaan ergoActivet, enkä todellakaan ole katunut. Kiitosta on tullut autoani ajaneilta ihan järjestään. Ja kilpailevien merkkien palstoilla olen nähnyt kymmeniä huokauskirjoituksia, joissa on todettu, että kunhan vielä Golf VII:n ergoja vastaavat istuimet saisi tähänkin autoon ruksattua. Itse arvostan mahdollisuutta kuljettajan istuimen reisipituuden säätöön ja etureunan korkeuden säätöön - niiden avulla saa istuimeen säädetyksi juuri sellaisen tatsin kuin itse haluaa.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Markku J - 12.09.13 - klo:19:58
Nuo ergoActivet ovat erittäin hyvät istuimet. Tilaisin ne Golfiin ilman muuta, jos kyseessä olisi hiukan varustellumpi, kalliimpi Golf, kuin minulla. Ihan tällaiseen "säästömalliin" en ottaisi, jos tarkoituksena on optimoida auton hinta ja arvon säilyminen. Comfortlinen penkitkin ovat varsin hyvät peruspenkeiksi. Lyhyitä matkoja ajellessa tällaiset peruspenkit ovat hyvät, kun niihin on helppo asettautua oikeaan ajoasentoon. Vahvemmin sivutuettuihin penkkeihin joutuu aina enemmän asettelemaan itseään oikeaan asentoon, ja myös autosta pois nouseminen on hieman hankalampaa sivutukien johdosta.

Jos tilaisin "unelmagolfin" Highline 1.4 TSI ACT DSG tai 2.0 TDI 4 Motion -mallina, niin ilman muuta ottaisin ergoActivet. Ainoastaan niissä oleva hierontatoiminto vaikutti turhakkeelta, mutta se ei lisänne hintaa noissa, kun se käyttää vain sähköistä ristiseläntuen säätöä hierontamoottorina.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: vkjoki - 12.09.13 - klo:20:03
^ Olen ollut minäkin tyytyväinen Golfin muihinkin istuimiin, kunhan niistä löytyy ristiseläntuen säätö. Enkä jatkossakaan vaadi istuimilta ergoActiven tasoa, mutta erinomainen arvosana niille on pakko antaa.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Markku J - 12.09.13 - klo:20:12
Samaa mieltä olen. ergoActivet ovat ehdottomasti parhaat Golfiin ja kestävät vertailun aika pitkälle muihinkin autoihin erikoisistuimin varustettuna. Comfortlinen penkit ristiseläntuen säädöillä ovat sitten se minimivaatimus itselleni. Niiden väliin mahtuu erittäin edullinen varuste "urheilulliset istuimet edessä" hintaan 150 eur + vero. Kai niissäkin on ristiseläntuen säätö ?

edit: Ocu_P kirjoitti ketjussa aiemmin, että urheilullisissa penkeissäkin on ristiseläntuen säätö. Ne olisivat jo budjettiversioonkin houkuttelevat noin halvalla hinnallaan (150 eur + vero).
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Pepeto - 18.09.13 - klo:08:07
ErgoActivet ovat kyllä näin parin päivän kokemuksella tosi loistavat istuimet. Ajoasennon saa just eikä melkein mieleisekseen. Etureunan korkeussäätö ja istuinosan pituussäätö ovat ne viimeinen silaus. Ja tekeväthän ne kyllä mustasta Highlinesta sisätiloiltaan vielä komeamman verhoiluineen.  8)
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Huikko - 28.09.13 - klo:17:22
Olen nyt ajanut noin 900km noilla trendlinen peruspenkeillä joissa ei ole edes ristiseläntukea. Ovat erinomaiset jakkarat. Toki on varmaan kalliimmat parempia, mutta niille jotka asian kanssa pähkäilevät niin uudessa Golfissa on yhdet parhaista peruspenkeistä nykyautoissa.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Henri S - 23.10.13 - klo:13:11
Eikö kukaan ole istunu Golf vii nahkapenkeillä?? Olis mukava kuulla onko ne yhtä hyvät kuin ergoactive penkit jotka on todella hyvät istua.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: nolte - 23.10.13 - klo:13:25
Lainaus käyttäjältä: Henri S - 23.10.13 - klo:13:11
Eikö kukaan ole istunu Golf vii nahkapenkeillä?? Olis mukava kuulla onko ne yhtä hyvät kuin ergoactive penkit jotka on todella hyvät istua.

Ne on niin tyyriit että tuskin moni on raaskinut ottaa Golfiaan nahkapenkeillä. Esittelyautoissakaan ei (juuri) koskaan näe nahkapenkkejä. Kerran olen nähnyt normaali-Golfin (VI Variant) nahkapenkeillä, mutta istunut en ole  :)
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: TuplaVW - 23.10.13 - klo:14:20
Lainaus käyttäjältä: Henri S - 23.10.13 - klo:13:11
Eikö kukaan ole istunu Golf vii nahkapenkeillä?? Olis mukava kuulla onko ne yhtä hyvät kuin ergoactive penkit jotka on todella hyvät istua.
Eipä ole ollut mahdollisuutta moisia kokeilla. Todennäköisesti muistuttavat Passatin vastaavia ja muidenkin penkkivaihtoehtojen  perusteella on kyllä syytä uskoa että ihan hyvät ovat nekin istua, jos siis hyväksyy muut täysnähkojen ominaisuudet (liukkaammat kuin alcantara tai kangas, ja aluksi viileät pinnaltaan kylmissä oloissa), toki niissä on puhtaanapidon kannalta omat etunsa.

Täysnahkoista taitaa aina jäädä Golfissa puuttumaan istuinosan kallistus sekä etureunan pituussäätö, jotka ovat ergojen valtteja hyvien perusomisnaisuuksien lisäksi. Tästä syystä päädyimme ergoihin Golfin osalta.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Henri S - 23.10.13 - klo:14:30
Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 23.10.13 - klo:14:20


Täysnahkoista taitaa aina jäädä Golfissa puuttumaan istuinosan kallistus sekä etureunan pituussäätö, jotka ovat ergojen valtteja hyvien perusomisnaisuuksien lisäksi. Tästä syystä päädyimme ergoihin Golfin osalta.

Eikös ainakin sähkösäätöisessä nahkapenkeissä ole istuinosan kallistus mahdollisuus, tälläisen käsitykseen olen tullut, mutta etureunan pituussäätö puuttuu
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: TuplaVW - 23.10.13 - klo:14:42
Lainaus käyttäjältä: Henri S - 23.10.13 - klo:14:30
Eikös ainakin sähkösäätöisessä nahkapenkeissä ole istuinosan kallistus mahdollisuus, tälläisen käsitykseen olen tullut, mutta etureunan pituussäätö puuttuu
Toivottavaa tietysti olisi että reilulla 3000 â,¬:lla ne tuon kallistussäädön sisältäisivät. Tiedot penkeistä tuntuu olevan vielä aika puutteelliset, kun varustehinnasto ei sitä kerro, ja esitekin on vielä "ensiesite" .
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: aerkank - 23.10.13 - klo:15:47
Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 23.10.13 - klo:14:20

Täysnahkoista taitaa aina jäädä Golfissa puuttumaan istuinosan kallistus sekä etureunan pituussäätö, jotka ovat ergojen valtteja hyvien perusomisnaisuuksien lisäksi. Tästä syystä päädyimme ergoihin Golfin osalta.

Mihinköhän tuo istuinosan kallistuksen säätövipu on ergoissa piilotettu, kun en ole siihen vielä törmännyt. Korkeutta säädettäessä istuinosan kallistus kyllä tuntuu muuttuvan, mutta että erillinen säätö  :o
Kerran istuinosan pituutta säädettäessä lukituskahva jäi hyppysiin. Tovin ähellyksen jälkeen kahvan sai juntattua takaisin, mutta nyt istuinosan pituuden säätöpala ei tunnu täysin lukkiutuvan etuasentoon. Siihen jää pieni pituussuuntainen liike, joka välillä tuntuu oudolta  ???
Ja tuo hierontatoiminto voisi olla äänettömämpi, siitähän kuuluu vieno surina. Aina kun hemmottelee itseään kuuluu takapenkiltä "Et viittis olla hieroskelematta itseäsi"  ;D
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: JHS - 23.10.13 - klo:17:13
Istuinosan kaltevuudensäädön muistelen olevan etureunassa vasemmalla alhaalla.  Jos seuraava videolinkki näkyy, siinä on  säädöt esitelty lukuunottamatta ristiseläntuen säätöä. Hierontatoiminto on lopuksi
VW Volkswagen Golf 7 - ErgoActive Seat (http://www.youtube.com/watch?v=uFG5OnlN-9E#ws)
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Pepeto - 23.10.13 - klo:17:38
Joo, siinä se istuinosan kaltevuussäätövipu on vasemmalla alhaalla. Oulun reissulla tuli todettua kyllä aivan loistaviksi nuo istuimet. Monesti on jalat tönkkönä muutaman tunnin ajon jälkeen. Nyt pidin suunnilleen tunnin välein 5-10 minuuttia ristiselän hierontatoimintoa päällä ja jalat toimivat normaalisti. Ja muutenkin ovat kyllä aivan parhaimpia istuimia, joissa olen istunut.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: aerkank - 23.10.13 - klo:17:57
Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 23.10.13 - klo:17:38
Joo, siinä se istuinosan kaltevuussäätövipu on vasemmalla alhaalla.

Usein käynti optikolla auttaa  8). Heti oven avattuani kyseinen vipstaaki paistaa suoraan silmään. Mutta kun 8 kuukautta sitten on säätänyt itselleen hyvän penkin kulman niin helpostihan sitä tuollaisetkin säädöt unohtuvat. Tosin nyt täytyy säätöä ruveta enemmän käyttämään, kun muutkin perheenjäsenet tarttuvat Golfin ohjaimiin.
Otsikko: Vs: Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive
Kirjoitti: Henri S - 12.11.13 - klo:17:43
Tälläiset on golfin nahkapenkit, vähän huono, parempi kuva tulee  kunhan auton saan ajoon