VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Audi => A4 B6/B7 (01–07) => Aiheen aloitti: vaagen - 05.09.12 - klo:10:36

Otsikko: Audi A4 B7 1.9TDI 85kw
Kirjoitti: vaagen - 05.09.12 - klo:10:36
Tervehdys! Mielessä pyörinyt ajatus vaihtaa nykyinen bensasyöppö 1.8T A4 B7 Samanlaiseen dieseliin. Muutama 1.9 tdi on ollut "kiikarissa". Löytyykö palstalaisilta kokemuksia tästä pienemmästä moottorista? Muistanko väärin, että isompi 2.0 tdi 103kw kuluttaisi jonkin verran enemmän polttoainetta?
Otsikko: Vs: Audi A4 B7 1.9TDI 85kw
Kirjoitti: B8VW - 11.12.12 - klo:21:11
Mulla on ollut kohta 8 vuotta kyseinen B7, uudesta asti siis ja kilsoja on takana 190000km.
Mitään ihmeellisempää ei ole ollut, jotain kuluvia osia on vaihdettu mutta sehän on ihan normaalia. Ainoastaan merkkiääni joka ilmaisee esim. valojen päällä olon, dieselin vähyyden ja turvavyön aukiolon, hiljeni joku aika sitten eikä merkkihuollossa löytäneet vikaa niin oon antanut olla. Tovi meni että tottui tarkistaan valot, mutta nyt se tulee tarkistettua automaattisesti.
Mikään tykkihän tuo ei ole, mutta semmoista et varmaan haekaan kun moinen on vaihtoehtona mielessä... ;)
Kulutus on ollut luvattua 5,7 l/100, talvella pukkaa menemään vähän yli 6 litran, kesällä sitten vähemmällä.