VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf IV (97–03) => Aiheen aloitti: PLe - 26.07.12 - klo:13:27

Otsikko: Golf IV moottorin häiriövalo palaa ?
Kirjoitti: PLe - 26.07.12 - klo:13:27
Kaverin auto oireilee moottorin häiriövalo palaa keltaisena kokoajan. Vikakoodi kertoi viaksi EGR-venttiiliä, se nyt vaihdettu. Edelleen valo palaa, ei siis syy EGR:ssä. Mitä avuksi ???
Otsikko: Vs: Re: Golf IV moottorin häiriövalo palaa ?
Kirjoitti: Guest-252155 - 26.07.12 - klo:14:25
Milläs koneella kaverin auto on?

1.4/1.6 16v koneet esimerkiksi eroaa dieseleistä kuin yö ja päivä EGR ohjauksen suhteen. Bensoihin voi solenoiditoimisen EGR:n joutua sopeuttamaan ja nollaamaan koodit jotta homma toimii.
Otsikko: Vs: Golf IV moottorin häiriövalo palaa ?
Kirjoitti: PLe - 26.07.12 - klo:16:11
Vikakoodi 16786 päällä.
Otsikko: Vs: Golf IV moottorin häiriövalo palaa ?
Kirjoitti: Guest-252232 - 26.07.12 - klo:18:42
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16786/P0402/001026 (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16786/P0402/001026)

Tuolta ohjeiden mukaan käymään paikat läpi...
Otsikko: Vs: Golf IV moottorin häiriövalo palaa ?
Kirjoitti: Poronen - 10.08.12 - klo:22:37
Minulla kävi niin että EGR:n vaihdon jälkeen Emission workshop-syttyi uudestaan. VW-huollossa todettiin että työ oli tehty väärin ja sen yhteydessä ei ollut puhdistettu en-muista-mitä. Ja niin se vaihto tehtiin heillä uudestaan (ensimmäinen vaihto toisessa huollossa joka sekin nyt osaa tehdä homman oikein). Alkuperäinen vaihtaja korvasi kustannukseni ja on sen jälkeen tehnyt taas kaikki autoni huollot ja hyvin. No alkukesästä Emission workshop syttyi taas, nyt vikakoodista paljastui että vika oli lambdatunnistimessa. EGR-ongelmien kohdalla mittarissa 60000, nyt 145000 ja matka jatkuu. Auto Golf IV 2003 1.6 77kW.