VAGarena.fi

Tekniikka => Moottori ja voimansiirto => Aiheen aloitti: okalli - 20.06.12 - klo:09:41

Otsikko: Savutus, käynnistyksen yhteydessä
Kirjoitti: okalli - 20.06.12 - klo:09:41
Auto touran dsg 07
Aina käynnityksen yhteydessä tuprauttaa mustat savut. Pimeänä kaksi hehkua, johtuuko siitä?
turpo menossa. Pitääkö ajaa 3-vaihteella muutama kilometri!!!!!! vai onko joku erg venttiili rikki voiko sitä itse putsasta ja mistä se löytyy.
Otsikko: Vs: Savutus, käynnistyksen yhteydessä
Kirjoitti: wille84 - 20.06.12 - klo:16:30
Hehkujen vaihdosta olisi varmaan halvin ja helpoin lähteä vikaa hakemaan.

Voi tietysti olla EGR venttiilikin jumissa, löytyy koneen takaa turbon ja pakosarjan yläpuolelta > siitä metalli putki imusarjaan. Haulla varmaan löytyy tarkempia ohjeita puhdistukseen.

Ei taida karstoja polttamalla parantua ainakaan enää kun vikaa jo on, ennalta ehkäisevästi se paremminkin auttaa kun välillä ajaa reilummillakin kierroksilla.
Otsikko: Vs: Savutus, käynnistyksen yhteydessä
Kirjoitti: stallione - 27.06.12 - klo:11:39
Pöläyttää mustat savut täälläkin käynnistäessä. Aina tehnyt niin! Seat leon 08 dsg diesel.