VAGarena.fi

Tekniikka => Moottori ja voimansiirto => Aiheen aloitti: tsiih - 14.06.12 - klo:18:25

Otsikko: TSI, vikakoodi P30C0 ja etanolibensa
Kirjoitti: tsiih - 14.06.12 - klo:18:25
Luin tänään ohimennen vikamuistia autostani ja kappas moottorin ohjainlaitteelle oli tallentunut moinen koodi P30C0 (12480) Polttoaineen laatu ei riittävä, hetkellinen.
En tiedä mistä moinen koodi on tullut mutta havaitsin lomareissullamme pientä tehottomuutta ylämäissä, ajattelin sen johtuvan vain kuormasta.
En tankkaa tästälähin enää 95E10:ä, katsotaan pysyykö koodi poissa.
Aika vähän löysin googlella juttua, yksi hollantilainen ja pari venäläistä foorumikirjoitusta. Työkaverini suomensi minulle noita venäläisiä ja sanoi heidän todenneen koodin johtuvan tosiaan heikkolaatuisesta polttoaineesta. Minua jäi tuo koodi vähän vaivaamaan, mistähän siitä saisi lisätietoa?
Otsikko: Vs: TSI, vikakoodi P30C0 ja etanolibensa
Kirjoitti: jarsiv - 14.06.12 - klo:18:29
Onko tankki päässyt hiljattain tyhjänpuoleiseksi? Olisiko ollut vettä liialti bensan seassa, että olisi siitä johtunut vikakoodi? Tai pesussa mennyt kikkakuutosella tankkiin vettä?
Otsikko: Vs: TSI, vikakoodi P30C0 ja etanolibensa
Kirjoitti: tsiih - 14.06.12 - klo:18:34
Ei mitään noista. Sitähän en tiedä mitä letkusta lorotan ja paljonko siinä on vettä. Mutta siirryn jokatapauksessa ysikasiin, kun yliäänikorvani ovat olleet kuulevinaan nakutustakin taas silloin tällöin...