VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: kabolt - 03.06.12 - klo:20:27

Otsikko: Vetokoukun asennutin, parking+brake+fault valo
Kirjoitti: kabolt - 03.06.12 - klo:20:27
hei!

koukun tosiaan asennutin ja tollanen valo alkoi palamaan, keltainen P ympyrässä näkyy näytöllä.
käskee katsomaan kyllä ohjekirjasta asian mutta
ohjekirja on saksaksi ja en saanut selville missä vika ja miten korjataan.
onko teillä vinkkejä? tietääkö kukaan mistä ohjekirjan saisi netistä esim. englanninkielellä tai jotain.
kiitos jos löytyy teiltä apuja, olen täällä vasta tulokas.
Otsikko: Vs: Vetokoukun asennutin, parking+brake+fault valo
Kirjoitti: mla - 03.06.12 - klo:20:47
Harvemmin se muunkaan kielinen ohjekirja sanoo muuta kuin, että vie auto huoltoon niin diagnosoivat vian.

Toki vikakoodit voi lukea VCDS:lläkin jos ei halua huoltoon asti autoa viedä tuon vuoksi.
Otsikko: Vs: Vetokoukun asennutin, parking+brake+fault valo
Kirjoitti: kabolt - 03.06.12 - klo:20:50
Lainaus käyttäjältä: mla - 03.06.12 - klo:20:47
Harvemmin se muunkaan kielinen ohjekirja sanoo muuta kuin, että vie auto huoltoon niin diagnosoivat vian.

Toki vikakoodit voi lukea VCDS:lläkin jos ei halua huoltoon asti autoa viedä tuon vuoksi.


Kyllä sinne huoltoon tässä ollaan menossa, mutta ajattelin kysäistä vielä jos olisi
samankaltaisia kokemuksia.
Otsikko: Vs: Vetokoukun asennutin, parking+brake+fault valo
Kirjoitti: wille84 - 03.06.12 - klo:21:07
Toimiiko käsijarru, sitähän tuo ainakin herjaa, kasijarrun katkaisjoita on mennyt rikki aika ajoin..
Otsikko: Vs: Vetokoukun asennutin, parking+brake+fault valo
Kirjoitti: mla - 03.06.12 - klo:21:25
Sama herja tulee myös silloin kun ajaa jarru päällä tovin, jos ei muista laittaa vyötä kiinni tai muutoin ottaa jarrua pois päältä.

Mitään ei siis välttämättä ole rikki, pitää vain lukea vikakoodit pois. Toki samalla todennäköisyydellä voi olla jotain vikaakin siinä, mutta kuten sanottua se selviää kun lukee ne vikakoodit. Ilman niitä tämä on vain arvailua.
Otsikko: Vs: Vetokoukun asennutin, parking+brake+fault valo
Kirjoitti: kabolt - 03.06.12 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: mla - 03.06.12 - klo:21:25
Sama herja tulee myös silloin kun ajaa jarru päällä tovin, jos ei muista laittaa vyötä kiinni tai muutoin ottaa jarrua pois päältä.

Mitään ei siis välttämättä ole rikki, pitää vain lukea vikakoodit pois. Toki samalla todennäköisyydellä voi olla jotain vikaakin siinä, mutta kuten sanottua se selviää kun lukee ne vikakoodit. Ilman niitä tämä on vain arvailua.


käsijarru pelaa hyvin ja nappi tottelee myös.
jotain tuossa koukun asennuksen yhteydessä on tapahtunut joka saa tuon keltaisen (P) palamaan,
eiköhän tuo selviä viimeistään pajalla kun pääsevät lukemaan noita vikakoodeja.


Vikakoodin lukemisellahan tuo selvisi sitten pajalla hyvin nopeasti.
Nyt kaikki kunnossa. Tietääkö kukaan onko 3C:n ohjekirjaa netissä esim. PDF-versiona enkuksi.
Mahaahantuojalta kirjan saa kyllä rahalla, mutta aikoinaan ainakin Seat Alteaan sai tuon PDF:n ilmaiseksi enkuksi
netistä mutta 3C:n kirjaan en ole vielä törmännyt.