Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

passo_s

Passat GTE-20
Uutena ilmiönä että CarPlay käynnistää jostain syystä aina taustalla YLE areenaa, joka johtaa siihen että antennin kautta kuunneltava radio lopettaa heti samalla toimimisen. En saa muuten ilmiötä pois kuin kirjautumalla puhelimesta YLE areenaan tai vaihtamalla puhelin parituksen bluetoothille jolloin CarPlay yhteys katkeaa.

sparrow77

Kellään yli 200tkm ajettuja GTE-Passatteja? Yksi 201tkm ajettu olisi myynnissä, mutta muutamalla lisätonnilla saa jo huomattavasti vähemmän ajetun.

Itsellä ollut lähinnä vanhempia paljon ajettuja autoja, joista sitten iän myötä laukeaa vähän mitä sattuu. Mites tuommoiset enempiajetut, mutta silti uudehkot autot?

velim

En ole vielä päässyt ihan 200tkm mutta 173tkm on; jarrut on rempattu lähinnä ruostumisen takia ja huollot tehty ei-merkki korjaamoissa. Nyt ajossa nitisee ja natisee jonkin verran, sivuttaiskeinuntaa on mielestäni aika paljon eli joko alkaa jouset väsyä vai liekko ominaisuus. Niin ja B8:n ominaisvika eli toinen ajovalon pesurin suojakansi on kadonnut ... Muuten ei ole toistaiseksi pahaa sanottavaa.
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

muaddib

Kertokaapa viisaammat kun en näistä ymmärrä. Tammikuussa auto oli merkkiliikkeessä määräaikaishuollossa ja jarruista ei ollut huomauttamista (pitäisi olla tarkastettu kun siihen liittyvä ruksi on huoltokirjassa ok). Rengasliikkeessä sanoivat keväämmällä, että takaa ovat sen verran ruosteessa että pitäisi rempata. Talvella en ollut nastarenkailla viitsinyt tehdä kovia jarrutteluja ja kyllähän ne jarrut rohisevat silloin harvoin kun niitä tarvii. Nyt olen kesärenkailla jarrutellut reippaammin välillä jotta ruosteet karisisivat. Pitäisikö tässä ryhtyä teettämään jotakin vai pärjäänkö ainakin ensi vuoteen? (Jos nyt näillä tiedoilla voi mitään sanoa...)

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: muaddib - 28.05.21 - klo:10:31
Kertokaapa viisaammat kun en näistä ymmärrä. Tammikuussa auto oli merkkiliikkeessä määräaikaishuollossa ja jarruista ei ollut huomauttamista (pitäisi olla tarkastettu kun siihen liittyvä ruksi on huoltokirjassa ok). Rengasliikkeessä sanoivat keväämmällä, että takaa ovat sen verran ruosteessa että pitäisi rempata. Talvella en ollut nastarenkailla viitsinyt tehdä kovia jarrutteluja ja kyllähän ne jarrut rohisevat silloin harvoin kun niitä tarvii. Nyt olen kesärenkailla jarrutellut reippaammin välillä jotta ruosteet karisisivat. Pitäisikö tässä ryhtyä teettämään jotakin vai pärjäänkö ainakin ensi vuoteen? (Jos nyt näillä tiedoilla voi mitään sanoa...)

Sama juttu täällä, mutta kun katsari antoi 2v leiman nämä ajetaan loppuun... kosmeettinen vika lähinnä, pari kertaa kuukadessa reippaampi kiihdytys vaihde vapaalle ja nolliin jarrutus...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Vilttonen

Näyttää vähän siltä, että Side assist (BLISS) vai mikä ikinä se nyt Volkkareissa on, on mennyt rikki. Auto Passat GTE farkku 2017. Talvisin se on välillä pudotellut pois yhteyttä ilmeisesti loskan takia ja herjannut jotain "ei yhteyttä" muistaakseni, mutta nyt mokoma tekee sitä kesälläkin. Putsasin auton ja erityisesti peilien alapinnat, mutta koko himmeli ei suostu kytkeytymään päälle ja kertoo suoraan ettei yhteyttä. Onko muilla näistä kokemusta?  >:(

Mazda kutosessa tälläisten kanssa ei ollut koskaan ongelmaa, mutta vaginassa tuntuu olevan vaikeeta. Onkohan kallis remontti edessä?

M_M

Ne tutkat on takapuskurin alla auton takakulmissa, sieltä yrittäisin putsailla jos jostain.

Vikakoodien luku toki myös suositeltavaa, jotta näkee tarkemmin mikä sitä kiukuttaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

dzeidzei

Näyttää ainakin omalle 2018 ruotsin tuonnille olevan k-auton oma volkswagen -sivuilla tuollainen 19.5. alkanut kampanja "Korkeajänniteakun kunnostus". Onkos kenelläkään tuosta sen enempää tietoa?

Vilttonen

Lainaus käyttäjältä: M_M - 30.05.21 - klo:20:39
Ne tutkat on takapuskurin alla auton takakulmissa, sieltä yrittäisin putsailla jos jostain.

Vikakoodien luku toki myös suositeltavaa, jotta näkee tarkemmin mikä sitä kiukuttaa.

Kiitos, uskaltaakohan sinne painepesurilla kevyesti suihkia jos olisi vaikka jotain mökkitien kuraa kertynyt liikaa?

fidelity

Lainaus käyttäjältä: dzeidzei - 31.05.21 - klo:14:05
Näyttää ainakin omalle 2018 ruotsin tuonnille olevan k-auton oma volkswagen -sivuilla tuollainen 19.5. alkanut kampanja "Korkeajänniteakun kunnostus". Onkos kenelläkään tuosta sen enempää tietoa?

Akun tiivistys ilmeisesti kyseessä. Kaiketi sama kampanja, josta on ollut täällä aiemmin puhetta, on nyt ulotettu näihinkin vuosimalleihin. Minulle soittivat K-Caarasta viime viikolla ja varasivat ensi viikon perjantaille ajan tuohon hommaan.

Sikäli harmi, etteivät huomanneet tuota kampanjaa jo aiemmin, kun minulla oli auto juuri 19. - 21.5. siinä pulttientiivistyshuollossa. Olisi varmaan hoitunut siinä samalla.

Wiiseli

Meidän auto kävi kyseisessä kamppiksessa. Käsitin et avaa laatikon ja kattoo ettei ole kosteutta sisällä. Jos on kuiva niin tiivistys ja takas paikoilleen.
PASSAT GTE VM. 2020

Vilttonen

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 31.05.21 - klo:14:14
Kiitos, uskaltaakohan sinne painepesurilla kevyesti suihkia jos olisi vaikka jotain mökkitien kuraa kertynyt liikaa?

No ainakin kuraa sinne oli kertynyt ihan pirusti. Painepesurilla koitin hellästi suihkia, mutta en löynyt vielä virtoja päälle. Kuivukoot hetken. Epäilen, että liittimet yksikköihin tai yhteen niistä vois olla hapertunut suolavellissä. Jos ei nyt illalla lähde toimimaan se on näköjään pakko käyttää pajalla.

Huonosti on kyllä suunniteltu jos elektroniikka kylpee suoraan sorassa ja kurassa. Eihän noi voi kestää millään tai sitten joku oleellinen kotelo on pudonnut multa matkalla mitä en ole huomannut...

Banned

Ei siellä mitään koteloja ole. Farmariin on ilmeisesti saatavilla jonkin näköiset suojalipareet. Sedaniin ei niitä ole edes viitsitty valmistaa.
Passat GTE

aMatsoni

Lainaus käyttäjältä: Banned - 02.06.21 - klo:08:37
Ei siellä mitään koteloja ole. Farmariin on ilmeisesti saatavilla jonkin näköiset suojalipareet. Sedaniin ei niitä ole edes viitsitty valmistaa.
Omakin GTE-farmari kävi huollossa, kun side assist ja peruutusavustin eivät pysyneet päällä. Puskurin sisällä oli paljon kuraa ja putsasivat paikat. Sen jälkeen on toiminut.

Kertoivat, että vanhempien työohjeiden mukaan laitetaan suojalipareet, mutta uusimpien ohjeiden mukaan vain putsataan.

Vilttonen

Lainaus käyttäjältä: aMatsoni - 02.06.21 - klo:12:09
Omakin GTE-farmari kävi huollossa, kun side assist ja peruutusavustin eivät pysyneet päällä. Puskurin sisällä oli paljon kuraa ja putsasivat paikat. Sen jälkeen on toiminut.

Kertoivat, että vanhempien työohjeiden mukaan laitetaan suojalipareet, mutta uusimpien ohjeiden mukaan vain putsataan.

Kiitos kommentista! Täytyy varmaan vuosihuollon yhteydessä kysellä noista lipareista jos saisi ne sinne asennettua.

Oma side-assist ei lähtenyt toimimaan pesun jälkeen vaikka kuraa putsasin ihan hemmetisti pois takapuskurista. Ei sen mukana raahaminenkaan varmaan järkevää touhua ole ;D Tänään sitten postissa käydessä tuo viimein lähti toimimaan kun oli hetken ajellut töyssyistä parkkipaikkaa pitkin. Tiedä sitten onko kosketushäikkä vai kerkesikö tuo vaan kuivua pesun jäljiltä. Todella epäluottava joka tapauksessa ja autoa ostaessa huomasin heti saman kun posotin loskakelissä kotiin. Kyllä nuo mielestäni pitäisi koteloida paremmin.

passo_s

Passat GTE -20
Weconnect nyt toimi miten toimii, mutta on ollut nyt kaksi viikkoa täysin mykkä. Otin sitten yhteyttä weconnect tiimin ja kun annoin auton VIN numeron tuli weconnecti tiimistä heti ohje ajaa huoltoon. Eivät kertoneet mitä siellä tehdään eikä kertonut merkkihuoltokaan. Tietääkö joku? Kovin on salaista :)


Banned

Takuuaikana huollossa mainitsin side assistin toimimattomuudesta. Maksoin sitten putsaamisesta 50 € :P Ei ollut mekaaninen vika, niin "korjaaminen" ei mene takuuseen.
Passat GTE

makelja

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 03.06.21 - klo:07:59
Passat GTE -20
Weconnect nyt toimi miten toimii, mutta on ollut nyt kaksi viikkoa täysin mykkä. Otin sitten yhteyttä weconnect tiimin ja kun annoin auton VIN numeron tuli weconnecti tiimistä heti ohje ajaa huoltoon. Eivät kertoneet mitä siellä tehdään eikä kertonut merkkihuoltokaan. Tietääkö joku? Kovin on salaista :)

Mulla oli sama juttu taannoin. Autossa menee joku moduuli ns. nollajumitilaan ja se vaatii koko softan uudelleen asennuksen. Vie muutaman tunnin. Pyydä samalla että päivittävät kaikki mahdolliset hommat siitä ettei tarvitse mennä heti uudelleen. Mulle päivittivät myös navin uusimpana versioon.

aMatsoni

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 03.06.21 - klo:07:59
Passat GTE -20
Weconnect nyt toimi miten toimii, mutta on ollut nyt kaksi viikkoa täysin mykkä. Otin sitten yhteyttä weconnect tiimin ja kun annoin auton VIN numeron tuli weconnecti tiimistä heti ohje ajaa huoltoon. Eivät kertoneet mitä siellä tehdään eikä kertonut merkkihuoltokaan. Tietääkö joku? Kovin on salaista :)
Mulla taas Passat GTE -17 ja viime vuonna WeConnect jumahti pariin kertaan niin, että vaati huoltokäynnin. Diagnosointi tehtiin WeConnect-puhelintuessa ja näkivät siellä lokitiedoista, että auton verkkoyhteydet olivat katkenneet kokonaan (WeConnect-sovelluksella lähettämäni pyynnöt näkyivät, mutta auton vastaukset puuttuivat). Huollossa autosta vain resetoitiin etäohjainlaite, aikaa meni ehkä 10 minuuttia.

velim

Ei pitäisi mennä kehumaan miten hyvin on mennyt, nyt lakkasi lataus toimimasta. Virtaa tulee ja "tilapäisen laturin" ledien mukaan yrittää ladata, autosta kuuluu jostakin klik ja muutaman sekunnin jälkeen kliklik, aivan kuin jokin yrittää kytkeytyä ja sitten irrottautuu. Auton keulassa syttyy punainen ledi latausvirheen merkiksi.

Mikähän meni rikki, selviääköhän sulakkeen vaihdolla vai onko edessä kalliinpi remontti ???

-16/174tkm
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

passo_s

#3890
Onkohan sukolataamisesta kyse eli onkohan se sukojohdon valvontamötikkä ehjä? Työkavereilla firman Passat GTE kieseistä näitä vaihdeltiin useilta.

velim

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 05.06.21 - klo:09:06
Onkohan sukolataamisesta kyse eli onkohan se sukojohdon valvontamötikkä ehjä? Työkavereilla firman Passat GTE kieseistä näitä vaihdeltiin useilta.

Joo, suko, 10A (vanhempi orig. laturi) ... Vaikuttaisi olevan kunnossa mutta pitää käydä testaamassa latausta asemalla, kunhan koulun päättäjäisistä selvitään ...
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

velim

Lainaus käyttäjältä: velim - 05.06.21 - klo:09:29
Joo, suko, 10A (vanhempi orig. laturi) ... Vaikuttaisi olevan kunnossa mutta pitää käydä testaamassa latausta asemalla, kunhan koulun päättäjäisistä selvitään ...

Noniin, ei lataudu kaapelilla mutta toimii kyllä hypridiajossa eli latautuu ja käyttää sähkömoottoria ajon aikana, tuli testattua eilen +200 km lenkillä, latautuu jopa latausmoodissa bensalla (tässä vanhemmassa mallissa tämä mahdollisuus.

Tänään oli mahdollista lukea vikakoodeja vcds:llä ja ...

2097168 - Battery Charging Malfunction
          P33EA 00 [008] - -
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 58
                    Reset counter: 61
                    Mileage: 174320 km
                    Date: 2021.06.04
                    Time: 17:38:01

                    Ready to charge-Operational readiness in H-V system: not active
                    Ready to charge-Status charge readiness: engine: operational
                    Ready to charge-Status charge readiness charge mngmt.: operational

Tutkimukset jatkuu ...


VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

TWBE

Lainaus käyttäjältä: dzeidzei - 31.05.21 - klo:14:05
Näyttää ainakin omalle 2018 ruotsin tuonnille olevan k-auton oma volkswagen -sivuilla tuollainen 19.5. alkanut kampanja "Korkeajänniteakun kunnostus". Onkos kenelläkään tuosta sen enempää tietoa?

Ainakin yhdessä laadunparannuskamppanjassa tehtiin niinkin korkeateknologinen taidonnäyte kuin korkeajänniteakun latauslaitteen ohjetarran kiinitys. (Ihme pelleilyä).

Wiiseli

Meille (vm. 2020)  avautui taas uusi kamppanja...nyt laitettaisiin acc: hen jotain uusia juttuja!🤣
PASSAT GTE VM. 2020

makelja

Mistä nuo kamppikset löytyvät?

ECOisti

Tuli vaihdettua kaasu-Passatti GTE:ksi ja muutama ihmetys, tietäisikö joku näistä.
Sen verran taustoja, että auto on Ruotsin tuonti, facelift-malli, olikohan käyttöönotto pvm joskus marraskuussa 2019.

- Auton lataaminen tilapäislaturilla. Laturin pohjassa mainitaan, että olisi 10 A -versio. Minulla on vain pieni epäilys, että se ei lataa täydellä 10 A (2,3 kWh) teholla, koska auton päästä on valittuna latausmoodiksi "Rajoitettu". Tietääkö joku mitä tämä "Rajoitettu"-moodi tarkoittaa? Toinen vaihtoehto on "Maksimi", jos nyt nämä termit oikein muistan, mutta sitä en ole uskaltanut vielä nykyisellä seinärasian takana olevalla 10 A sulakkeella hirveästi testailla... En tosin ole kellottanut aikaa, että paljonko oikeasti menee tyhjästä täyteen.  :)

- Pari kertaa auton käynnistyksen jälkeen on tullut ilmoitus eri assistanteista, eli travel assist, lane assist, liikennemerkkien tunnistus, jne., että ne eivät ole käytössä / eivät toimi. Kun autolla lähtee ajamaan tai odottaa hetken, niin virheet häviävät ruudulta. Onko muilla tällaista, mistä voi johtua?

- Samoin pari kertaa autoa käynnistettäessä ruutuun lävähtää, että pysäköintijarrua ei ole aktivoitu. Vaikka aivan varmasti olen käsijarrun laittanut päälle aiemmin...

- Autoa pestessä jostain pääsee etuovien kahden tiivisteen väliin vettä hieman. Näkyy pienenä norona tai kosteutena lukon alla olevassa peltiosassa. En kuitenkaan jaksa uskoa, että se mistään lukon kautta pääsisi vuotamaan.

Muuten olen ollut tähän astiseen ajokokemukseen varsin tyytyväinen, auto on jotenkin jämäkämmän oloinen kuin B7-mallin entinen kulkine. Autossa on ledit, vaan ei adaptiiviset. Aika näyttää miten hyvin nämä ns. perusledit toimivat pimeällä.

Tehdastakuuta on jäljellä ja ajattelin, että onko nuo tähän astiset huomioni miten normaaleja vai laitetaanko auto tutkimuksiin saman tien.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 08.06.21 - klo:10:06
Tuli vaihdettua kaasu-Passatti GTE:ksi ja muutama ihmetys, tietäisikö joku näistä.
Sen verran taustoja, että auto on Ruotsin tuonti, facelift-malli, olikohan käyttöönotto pvm joskus marraskuussa 2019.

- Auton lataaminen tilapäislaturilla. Laturin pohjassa mainitaan, että olisi 10 A -versio. Minulla on vain pieni epäilys, että se ei lataa täydellä 10 A (2,3 kWh) teholla, koska auton päästä on valittuna latausmoodiksi "Rajoitettu". Tietääkö joku mitä tämä "Rajoitettu"-moodi tarkoittaa? Toinen vaihtoehto on "Maksimi", jos nyt nämä termit oikein muistan, mutta sitä en ole uskaltanut vielä nykyisellä seinärasian takana olevalla 10 A sulakkeella hirveästi testailla... En tosin ole kellottanut aikaa, että paljonko oikeasti menee tyhjästä täyteen.  :)

Autosta kun valitsee rajoitetun latauksen niin latausvirta on muistaakseni 5A.

Maksimi on sitten se maksimi mitä auto pystyy vastaanottamaan eli 1 x 16A, toki jos kaapelissa on rajoitus, kuten sinun kaapelissa on 10A, niin auto ottaa vain 10A.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 08.06.21 - klo:10:12
Autosta kun valitsee rajoitetun latauksen niin latausvirta on muistaakseni 5A.

Tarkennus, se puolittaa laturin latausvirran. Eli jos käytössä wallbox joka antaa sen 16A, silloin rajoitettu on 8A. 10A laturilla, 5A ja 8A laturilla, 4A.

passo_s

Passat GTE-20
Onkos linkkiä mistä näkee avoimet kampanjat?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy