DSG:n 120tkm huolto

Aloittaja firstvw, 04.07.11 - klo:12:57

« edellinen - seuraava »

firstvw

Pukkais pian 120tkm huolto. Tehdäänkö DSG:lle vain öljyn/suodattimen vaihto vai kuuluuko mukaan myös jotain sopeutusta tai säätöä? Ajatuksena on viedä auto VW-huollon sijasta ns. ketju-korjaamoon. Että osaisin sitte huoltoa varatessa kysellä kaikki mahdolliset.

Mites moottorin ja vaihteiston softat, onnistuuko päivitys muualla kuin Laakkosella tai LMS servicellä (Tampereella)? Ja mitä päivitykset arviolta kustantaa jos ne kävis tarkistuttamassa ja mahdollisesti päivittämässä?

Potilas on -07 2.0TDI 125kW Passat

firstvw

Meikällä taitaa olla suomen ajetuin DSG passat kun ei kukaan ole aiemmin tähän huoltoon asti päässyt..

wtf

Huolto-ohjelmaan DSG:n osalta ei kuulu muuta kuin öljyn ja suodattimen vaihto.
Päivityksen onnistunee ainoastaan merkkiliikkessä jolla on tunnukset tehtaan palvelimiin.
Hinnat lienee sitten tapauskohtaisia.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

firstvw

#3
Loppusumma oli 600â,¬. Hinta puhelimessa 430â,¬, sis motin ja dsg:n öljyt, suodattimet ja jarrunesteen vaihdon. Lisäksi tiskillä sovittiin ilmansuodattimet vaihdettavaksi. Yllärinä jarrupalat eteen asennussarjoineen. Palojen hinta vähän kummastuttaa, melkein 100â,¬, mutta en ny viittiny niitä poiskaan otattaa ;)

Ei kai ny ihan ryöstö, mutta edellisen auton TI huoltoihin tottuneena aika kallista..

juupeli

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 04.07.11 - klo:12:57
Pukkais pian 120tkm huolto. Tehdäänkö DSG:lle vain öljyn/suodattimen vaihto vai kuuluuko mukaan myös jotain sopeutusta tai säätöä?

Kommentoin myöhässä, mutta miksi peräsit uusia säätöjä vaihteistoon? Oliko toiminnassa jotain häikkää?

sam68

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 20.08.11 - klo:12:37
Kommentoin myöhässä, mutta miksi peräsit uusia säätöjä vaihteistoon? Oliko toiminnassa jotain häikkää?

Saakohan tällä laatikon säädöllä pois sellaisen ominaisuuden kun paikaltaan lähdössä tahtoo herkästi nykäistä eli "tarttuu" liian myöhään? 150tkm ajettu pirssi..

oshar

Tuo nykäisy on valitettava ominaisuus muuten niin mukavassa lootassa.

pokkus

#7
Itse maksoin pk-seudulla DSG:n öljynvaihdosta muistaakseni tasan 200 euroa suodattimen kanssa. Ei ollut VW:n virallinen liike, mutta työssä ei ollut mitään valitettavaa ja auto pelasi kuin unelma vaihdon jälkeen. Suurin osa hinnasta muistaakseni muodostui itse öljystä, joka on aika kallista. Itse toimenpidettä ei voi käsittääkseni edes mokata, jos käytössä on tarvittava laitteisto. Laite siis imaisee vanhat öljyt pihalle ja sen jälkeen lykkää uudet tilalle ja tämä kaikki hoituu automaattisesti. Näin muistan minulle kerrottaneen. Siitä syystä ei siis ole kannattavaa maksaa ylimääräistä VW:n huollolle etenkin jos takuu on jo ummessa. Omalla kohdalla öljyt tosin vaihdettiin 90tkm kohdalla, kun 60tkm kohdalla niitä ei ollut vaihdettu. Samalla kertaa tehtiin hiukan laajempi vuosihuolto, joka sitten maksoi noin 180 euroa lisää kaikkine tarvikkeineen ja töineen.

Edit: paikka jossa tuon tein niin oli Auto Avirol. Voin suositella tuota paikkaa. Tekevät hyvää duunia ja kohtalaisella hinnalla. Antavat kysyttäessä hinnan etukäteen eivätkä sitä ylitä, vaikka joutuisivat hiukan extraa tekemäänkin. Tiskillä oleva kaljupäinen kaveri (en muista nimeä) on todella asiallinen, mukava ja asiantunteva sälli. Suosittelen asioimaan hänen kanssa jos mahdollista.
http://www.autoavirol.com/

firstvw

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 20.08.11 - klo:12:37
Kommentoin myöhässä, mutta miksi peräsit uusia säätöjä vaihteistoon? Oliko toiminnassa jotain häikkää?

Ei, loota toimii ok. Ajattelin vaan että kytkimethän kuluu jatkuvasti vähän ja optimaalisilla säädöillä liikkeellelähtö vois olla pehmeämpi.

Toinen juttu on että loota vaihtaa todella aikaisin kakkoselle. Oman pihan liittymä on loivassa mäessä. Siihen kun menee pintakaasulla ja laatikko vaihtaa ylämäessä kakkoselle, tippuu kierrokset todella alas..

Ajattelin kyllä käydä kyselemäs siihen uutta softaa, kannattaako koska se ei ole rikki?

Btw, jos olette vaikka liikennevaloissa niin pidättekö vaihteen aina D:llä? Itse tulee aika usein laitettua N:lle

tet

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.08.11 - klo:22:12
Siitä syystä ei siis ole kannattavaa maksaa ylimääräistä VW:n huollolle etenkin jos takuu on jo ummessa.

Onhan siellä marmorilla vielä yksi valtti joka saattaa asiaan vaikuttaa - liikkumisturva. Kaikilla ei ole AL-turvajäsenyyttä tai kaskossa vastaavaa matkanjatkumispalvelua.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 23.08.11 - klo:15:00
Btw, jos olette vaikka liikennevaloissa niin pidättekö vaihteen aina D:llä? Itse tulee aika usein laitettua N:lle

Jos on pidempi pysäytys tiedossa, niin usein itsekin siirrän N:lle. En tiedä onko tuolla vaikutusta, mutta luulisi tuon lootaa säästävän?
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

tet

^ Omassa 7-vaihteisessa tuolla ei ole mitään vaikutusta, koska kuivia kytkimiä ei luistatella missään tilanteessa. Noissa märkäkytkinmalleissa voi kaiketi ollakin jotain vaikutusta, jos sillä estetään kytkimen luistattelu.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

juupeli

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 23.08.11 - klo:15:37
Jos on pidempi pysäytys tiedossa, niin usein itsekin siirrän N:lle. En tiedä onko tuolla vaikutusta, mutta luulisi tuon lootaa säästävän?

Yritän olla miettimättä liikoja joten pykälä pysyy D:ssä. Jos tosiaan pitkään paikoillaan niin siirrän P:hen.

massimo

Mistä vuosimallista alkaen dsg:ssä öljynvaihtoväli on muuttunut 120 000 km
Auto on 2019 tiguan 2.0tdi nelikko
AUDI Q3
VW GOLF MK 7
VW POLO mk 5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy