Golf 2.0 tdi -05 sammui kesken ajon

Aloittaja latimer, 16.10.18 - klo:19:57

« edellinen - seuraava »

latimer

Golf siis sammui kesken ajon, eikä enää käynnistynyt. Alkoi ensin nykimään ja noin parin sadan metrin päähän matka loppui. Vikakoodien luku ei antanut mitään tulosta. Otin tankilta tulevat polttoaineletkut suodattimesta irti eikä polttoainetta tullut startatessa. Pienellä suihkauksella jarrukliineriä, auto kävi niin kauan, kun ainetta riitti.

Pari kysymystä asiaan liittyen: Jos käynnistyksenesto menee jostain syystä päälle, niin loppuuko polttoaineen syöttö tankissa olevasta polttoainepumpusta? Onko samaa nk. polttoaineen syöttöyksikköä käytetty jossain muussa konsernin automallissa? (Lähin tämän nimenomaisen mallin käytetty varaosa on turhan kaukana) Miten polttoainepumpulle tulevasta liittimestä mitataan virran tulo? 

Autoon on tehty muutama vuosi sitten ohjelmointi halpisohjelmalla ja eräs korjaaja epäili vikakoodin lukuongelman johtuvan siitä. Mene ja tiedä...

Terv. L

hiksi

Ajonesto ei sammuta autoa kesken ajon. Samaa pumppua varmaan on monessakin mallissa mutta jos ei kysyjän mallia ole mainittu niin mahdotonta sanoa missä muissa on sama. Ja pumpun liittimestä mitataan virran tulo yleismittarilla. Rikkinäinen pa-pumppu ei anna vikakoodia.

Jultsu

Ei kai tankissa olevan siirtopumpun kuulukaan käydä startatessa. Se käy silloin hetken kun ovi avataan tai lukot avataan kaukosäätimellä. Tandempumppu hoitaa polttoaineen kuljetuksen pumppusuuttimille, ja tarvittaessa imee myös tankista saakka tavaraa mikäli linjastoon ei ole päässyt ilmaa. Tandem on mekaanisesti kytketty suoraan nokka-akseliin joten tarkista polttoainesuodattimen suuttimille lähtevästä ja palaavasta letkusta että liikkuuhan tavara.

Olikohan pa-pumpun ohjaus releen kautta. VCDS:llä saa käytettyä tankkipumppua käsin päällä, jos tällöinkään ei kuulu mitään niin sieltä vikaa etsimään.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy