Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

Foxit

Erikoinen eläin on tämä GTE. Suorituskyky tässä on kohdillaan mutta kovin taloudellinen tämä ei ole akuston hiipuessa. Viimeisimmän Tuulilasin (15/2014) mukaan GTE:n maantielenkin keskikulutus oli 5,9 l/100km kun Toyota Prius PHEV:llä sama lenkki oli mennyt 4,1 l/100km keskikulutuksella. 100 km/h vauhdissa soppaa palaa 6,4 l/100km ja samassa vauhdissa Charge-tilassa 9,8 l/100km. Jokapäiväisessä pätkäajossa ajo sujuu varmasti monella pelkän akun turvin kun latauksesta huolehtii mutta matka-ajossa 300 kg lisäpaino vaikuttaa negatiivisesti kulutuslukemiin. Volkkarin polttomoottorijärjestelmä ei pysty näköjään toimimaan niin hyvällä hyötysuhteella kuin Toyotan vastaava. Toisaalta taas Toyotan vastaava ei ole yhtä suorituskykyinen. Volkkarin hybridijärjestelmän luotettavuudesta ei ole vielä kokemusta mutta DSG-vaihteisto ei ole planeettavaihteistoa yksinkertaisempi. Luultavasti Prius PHEV ja Golf GTE asiakaskunta poikkeaa hyvin paljon toisistaan. GTE:n yhdistetty EU-kulutus 1,5 l/100km saattaa vain antaa ajoneuvosta turhan taloudellisen kuvan...
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Ouzi

Katsoin myös testiä ja totesin et omani kulkee pienemmällä ;) Varmaan kaupungissa vie sitten vähemmän kun sähköä paremmin pystyy hyödyntämään. Mut ei toi nyt mikään niin läpi huuto juttu kuitenkaan ole.

awallin


Onko samalla tekniikalla tulossa myös Seat Leon Verde?
google löytää uutisia vuodelta 2013, mutta onko tämä oikeasti jo markkinoilla?

MoFFe

Tehoa Golfissa on enemmän kun Priuksessa...  Golfin pelkkä bensamoottori on tehokkaampi kun yhdistetty sähkö/bensa Priuksessa.

Mutta joo, ois mielenkiintoista jos saisi koeajaan kuukauden tuota GTE:tä niin se kertoisi mikä oikea kulutus olisi (oikeassa elämässä). Kävin koeajamassa tuota E-tronia... Ihan veikeä auto. Mukava ajaa, eikä sitä huommanut kumpi moottori oli käytössä. Hiljainen se oli... Ehkäpä pieni pörinä kuului kun polttomoottori käynistyi mutta yhtä pehmeä ajo oli. Itselläni on about 30-35km töymatka yhteen suuntaan. Joten töihin pääsis pelkällä sähköllä ja takaisin sekoa(bensa/sähkö). Siinä sitten huomaisi sen oikean kulutuksen.

Minulla olisi vaan se ongelma ettei saisi autoa ladattua missään. Töissä ei ole sähkötolppaa ja kotona ainoastaan moottorilämmitykselle (kuukausimaksu). Pitäisi varmaan hankkia sähkömittarin siihen tolppaan muuten naapurit varmaan valittaisi että meikkäläinen vaan lataa autoa ja he maksavat sähköstä :)


awallin

onkohan tähän uskominen? Maanantaina uusia malleja ja (kalliimpia?) hintoja?
https://speakev.com/threads/vw-prices-going-up-on-27-april.8129/


mkleemol

Kävin koeajamassa GTE:n. Olen koittanut löytää tietoja auton todellisesta kulutuksesta reippaassa ajossa sekä tietoa siitä kuinka hyvin ja pitkälle auto kulkee pelkällä sähköllä. Näitä siis samalla selvittelin ja tässä nyt tuloksia muillekin tiedoksi.

Vertailukohtana minulla on Superb Elegance 1,8TSI DSG eli siihen suhteutan asioita. Normaalissa ajossa kulkee voimalinjan kannalta pehmeämmin kuin Superb (eli saman normaalin kiihtyvyyden saa aikaan vähäeleisemmin kuin Skodalla). Reippaassa räppäyksessä taas voittaa Skodan niin lukujen kuin tuntumankin puolesta, jonkin verran ripeämpi. Edellyttää kuitenkin vaihteiden käyttämistä käsin. DSG:n viiveet kick-down tilanteessa ovat vielä harmillisemmat GTE:ssä kuin 1.8TSI:ssä. Energiankulutus jää selvästi pienemmäksi kaikissa tilanteissa.

Yhteenvetona sanoisin, että mainio kulkine henkilölle, joka haluaa välillä räpätä, mutta ajaa yleensä normaalisti. Ajojen on myös hyvä sisältää suhteellisen paljon kaupunkiajoa, koska matka-ajossa tuo hybridi ei juuri eroa pelkästä bensasta (kulutuksen kannalta). Sähköä olisi myös hyvä olla saatavilla niin kotona kuin työpaikallakin ja päivittäisen ajomatkan pitäisi valtaosin jäädä alle 100 kilometriin. Tällöin saa matalilla energiakuluilla suhteellisen ripeästi kulkevan perusauton. Positiviista oli mm. järkevä 16" rengaskoko. Auto oli normaalissa ajossa mukava (Superbiinkin verraten), mutta toki äänekäs. Jos paljon haluaa räpätä, kannattaa hankkia adaptiivinen alusta, vakio on reippaassa ajossa aika vetelä. Puhdasta GTI:tä tai vastaavasti mahdollisimman taloudellista ajokkia kaipaava voi unohtaa GTE:n. Hankintahinta järkevillä varusteilla (Superb Eleganve verraten) nousee n. 49 keuroon, joten energiaa saa säästää melkoisen pitkään saadakseen hintaeron bensä tai diesel-autoon kirittyä kiinni. Neekerimallin Superbia 1.6TDI:llä tuskin saavuttaa millään kilometreillä, puhumattakaan taloudellisista pikkuautoista. Kunhan Superb, Passat ja A4 saavat tuon voimalinjan (tai sen +10kW sähköön ja +5kW bensamyllyyn), alkaa kasassa olla mielenkiintoinen paketti. Sähköllä ajaen olisi potentiaalia hiljaiseen menoon ja äänieristykset noissa isommissa lienevät paremmassa kunnossa. Myös varusteita voisi olla paremmin tarjolla, GTE:hen ei saa edes sähköpenkkejä muistilla. Muuten aika hyvin on tarjolla varustettakin.

Kiihtyvyys 0-100 km/h pelkällä sähköllä ~10,6 s (iPad + CT SPeedometer Lite, 2 vetoa ihan samaan aikaan)
n. 83 km/h vakionopeudella ajaen kulutus on 11-15 kWh/100km.

Tässä tarkempaa dataa muutamasta ajopätkästä. Autosta saa huonosti dataa ulos, joten otin "tähän asti ajetun" matkan tiedot määrävälein ylös ja laskin niistä kunkin osa-matkan tiedot. Auto näyttää matkan, matka-ajan sekä keskikulutuksen erikseen bensalle ja sähkölle (ja arvion jäljellä olevasta ajomatkasta kummallekin voimanlähteelle). Testit ajettu Helsingin ympäristössä, kehä III sisäpuolella.

Taustatietoja:
bensan hinta      1,5   â,¬/l
sähkön hinta      0,15   â,¬/kWh

Laskennassa on akkujen lataus vähennetty kustannuksesta eli on laskettu saadun 0,15 â,¬/kWh rahaa, mutta vastaavasti bensaa sitten palanut reippaasti. Startissa oli laturissa ja akku täynnä.

Ajotavat:
Normaali = nopeus vähintään rajoituksen mukaan (GPS, ei mittari), normaalit ripeät kiihdytykset, hidastetaan punaisiin ajoissa
Reipas = nopeus vähintään 3 km/h rajoituksen yli (GPS, ei mittari), ripeät kiihdytykset, pysäytetään punaisiin viime hetkellä (jarruakin käyttäen)
Ralli = nopeus vähintään 3 km/h rajoituksen yli (GPS, ei mittari), kiihdytykset kaasu pohjassa, pysäytetään punaisiin viime hetkellä (jarruakin käyttäen), mutkiin ei hidasteta

1. pätkä pääosin 3-tietä
2. ja 3. pätkä kaupunkialuetta
4. pätkä esikaupunkialuetta
5. pätkä esikaupunkialuetta ja 3-tietä (kilometrit pääasiassa 3-tiellä).

1. pätkällä asetus Hybrid, charging
2. ja 3. pätkällä vain sähkö
4. pätkällä Hybrid, charging
5. GTE, hybrid ja pelkkä sähkö (mm. 0-100 mittaukset ja muu räppäys tällä osuudella)


   
      
      
      
      
      
      
matka
[km]
[km/h]sähkön kulutus
[kWh/100km]
Bensan kulutus
[l/100km]
ajotapaEnergian hinta
[eur/100km]
11331,17,0Normaali / reipas10,7
12,54715,60Normaali / reipas2,2
5,32125,00Reipas4,4
5,318-21,014,1Normaali18,0
21,9412,68,1Ralli12,5

awallin

tämän(kin) (?) golfin hintaa nostettu 620eur uudessa 6.5.2015 hinnastossa  :-[

A3 e-tron perusmalli on nyt reilut 200eur halvempi... mutta ehkä e-tron perusmalli on riisutumpi kuin GTE

Iceborg

Tässä on tuon Golf GTE:n hankinta harkinnassa ja muutamia kysymyksiä heräsi.

Autossahan on täysin ledeillä toteutetut ajovalot, jos nyt lisävarusteluettolosta ruksii Xenon-paketin ja Dynamic light assistin niin tällöin ilmeisesti etuvalot muuttuvat tavallisen golffin xenon-umpioiksi?

Dynamic light assistia ei ilmeisesti noiden ledivalojen kanssa saa, mutta light assistin pystyy niihin raksimaan? Olenko ymmärtänyt oikein? Kuitenkaan en tahtoisi noista ledivaloista luopua vaikka tuo dynamic light assist on hieno varuste :/

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Iceborg - 26.05.15 - klo:09:43
Tässä on tuon Golf GTE:n hankinta harkinnassa ja muutamia kysymyksiä heräsi.

Autossahan on täysin ledeillä toteutetut ajovalot, jos nyt lisävarusteluettolosta ruksii Xenon-paketin ja Dynamic light assistin niin tällöin ilmeisesti etuvalot muuttuvat tavallisen golffin xenon-umpioiksi?

Dynamic light assistia ei ilmeisesti noiden ledivalojen kanssa saa, mutta light assistin pystyy niihin raksimaan? Olenko ymmärtänyt oikein? Kuitenkaan en tahtoisi noista ledivaloista luopua vaikka tuo dynamic light assist on hieno varuste :/

Kyllä se juuri tuolta näyttää hinnastotietojen perusteella, eli mukautuvia ledejä ei olisi saatavilla.

Ksenonit sentään ovat valmiita laittamaan vaikka energiaa tuhlaavatkin, ehkä juuri tuon takia että olisi jokin mukautuva valovaihtoehto saatavilla (mutta esim energiaa "tuhlaavaa" äänentoistoa Dynaudiota ei saa). Passattinhan sitten tuli uudemman sukupolven edustajana jo mukautuvuus ledeihinkin.
Vaikka noiden mukautuvien kannattaja olenkin, niin ehkä GTE:n henkeen tosiaan sopii nuo ledit paremmin  :)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

peedu

GTE:n LED-ajovalot vaikuttavat melko tehottomilta ainakin näin kevään/kesän iltahämärässä ajellessa.
Todellinen teho selvinnee vasta sitten syksyllä, kun on säkkipimeetä, asvaltti on märkää ja sataa vettä.
Jos GTE:n LED-ajovalot ovat yhtään samaa mallia kuin TM:n talviautotestissä mitatun uuden Passatin ledit, niin ei ne kovin tehokkaat ole.
Audi A4 Avant B9
Golf GTE
--------------------------------------

Iceborg

#40
Noniin, nyt on GTE laitettu tilaukseen. Väriksi valitsin Carbon steel Greyn ja otin vielä nahkasisustuksen.

Lisävarustelistalta raksin:

Travel Pro -paketin 8" navi, ACC jne.
DCC- mukautuva alustansäätö
Park Assist 2 -tutkat
Tummennetut taka- ja sivulasit
Car Net e-remote
Webasto
Avaimeton käynnistys
Varashälytin
Peruutuskamera

Vanteiksi valitsin Rio de Janeiro 17" nakit, vakioaluvanteet ovat kyllä melko kauhean näköiset...
Kolmisen kuukautta olisi alustavasti odotusaikaa eli loppukesästä/alkusyksystä pitäisi auton saapua. Ei tässä muuta kuin odottelemaan...:)

lari


Lyhyt koeajo tehty VW-Espoon esittelyautolla; alla näytti olevan 17 tuuman vanteet/renkaat  - renkaiden merkkiä en huomannut katsoa. Renkaat oman farkun 15-tuumaisiin verrattuna tietty piti hieman enemmän ääntä mutta ei pahasti.

Todelliset oman ajon kulutustiedot (siis muutakin kuin lyhyt koeajolenkki) tosiaan olisi kiinnostavia, mutta toisaalta selväähän lienee että ei GTEtä kai osteta sen takia että hinnan erotuksen vastaavahkoon bensamalliin saisi 'säästettyä'  pienemmillä bensakuluilla.

Mutta jos jollain on jo pidemmän ajan kokemuksia , niin kertokaapa kulutuksesta kuitenkin.

Kertokaapa te joilla on oma alla tai pidempi kokemus autosta että

  • onko se totta että kun GTE-moodin otat pois päältä niin sen jälkeen mennnään aina 'battery hold' moodiin  - oli sitten ennen GTE:n valintaa mikä tahanasa itse valittu moodi päällä ? Näin toi mielestäni toimi , mutta ehkä vaan kuvittelin ...
  • miksiköhän tuollainen logiikka oikein on toteutettu ?
  • jos olen valinnut hybrid moodin (tai minkä vaan niistä) niin säilyykö se käynnistysten välillä ?
  • myyjä sanoi että 2016 mallissa tulee noihin moodeihin muutoksia  - onko tietoa millaisia ?
  • saakohan noita tulevia (2016 ja sen jälkeen)  muutoksia ihan normaalisti softapäivityksinä ?







Apaju

^
Ei nyt vielä kovin pitkän ajan kokemuksia ole, mutta ensimmäisen reilun 6 tkm kulutuslukemia löytyy allekirjoitukseni kulutuslinkistä spritmonitorista ja sieltä löytyy myös muiden kulutuslukemia.
Noista omista voisi sanoa, että jos tankkauksen kulutus alkaa 4:llä niin silloin se on sisältänyt pidempää moottoritie ja matka-ajoa (noin 400 km) ja jos kulutuslukema alkaa 3:lla niin silloin se sisältää pääosin omaa työmatka-ajoani (n 120 km/päivä), jolloin akku on aina aamuisin täynnä ja töissä ei latausmahdollisuutta ole.

GTE moodin kun ottaa pois päältä GTE nappulasta, niin voimaan tulee tosiaan aina hold tila. Tietysti GTE moodin voi ottaa pois myös niin että painaa EV nappulaa, jolloin tilaksi tulee suoraan toi Ev ajomoodi.
Auton ajotilojen valinnoissa on myös omasta mielestä hieman kehittämistä. Sähköajon sekä hold ja GTE ajotilan saa kätevästi siis valittua painonapeilla, mutta ainakin pidemmässä ajossa käyttämäni hybrid auto tila pitää valita ensin CAR valikosta ja sen jälkeen HYBRID valikosta; tuntuu hieman hankalalta.

Auto pyrkii käynnistymään aina EV tilassa, siitä riippumatta mikä moodi on ollut päällä ennen sammutusta, pois lukien silloin kun akussa on vain vähän virtaa, niin auto käynnistyy hold tilassa.
VW ID.3 Life

lari

Thanks.

Google löytää mm. tällaisen 2016 muutoksista:

http://www.motor-talk.de/forum/golf-gte-modelljahr-2016-t5360668.html

"Hallo, mir ist aufgefallen das mit dem Modell Jahr 2016 beim GTE das es nur noch 3 satt 4 Auswahlmöglichkeiten gibt! Bei dem Vorführ GTE Modelljahr 2015 konnte ich noch zwischen E-Mode, GTE-Mode, Batterie halten, und Hybrid auswählen, jetzt fehlt der Batterie halten Modus! Zusätzlich wird jetzt, wenn man die E-Mode Tasten auswählt, direkt die Felder für die 3 Optionen Funktionen zur Auswahl angeboten, vorher musste man sich noch durch das Menü wühlen...!"

Mulle ei ihan aukea miten noi 3 optiota tulee sitten näkymään , mutta kaipa hieman helpommin / suoremmin kun ei tarvii niin paljon menuja plarata.

lari

nostetaanpas tätä ketjua hieman näkyviin:
- onko niistä GTE:n ledeistä jo iltojen hämärtyessä kenelläkään kommenttia ?
- GTE:n varustepaketeissa taas outoja kytköksiä : Xenon paketti on halpa (ilman veroa) 480 , mutta mukaan joutuu ottamaan "Kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist" paketin ja sille veroton hinta 715 !

Iceborg

Pitää käydä kokeilemassa ledien valotehoa, oma GTE tuli tiistaina ja tähän mennessä on suunpielet olleet korvissa 😀

Valot menee juurikin noin, itse otin ne vakiona olevat staattiset ledit ja light assistin xenonien sijaan koska silloin umpioista tulee samat kuin vakiogolffissa.

MY2016 GTE:ssä on juu vähän vaihtuneet nuo modet. Battery holdista on luovuttu ja e-mode namiskan avulla voi vaihtaa sähkö- ja hybridmoden välillä, edelleenkin käynnistyy vakiona e-modessa mutta on helppo vaihtaa hybridiksi kahdella napautuksella. Pitänee laittaa kuviakin tuosta jossain vaiheessa, komea väri toi carbon steel grey 😉

TAG

#46
Nyt alkaa olla mallilla jo sen verran ikää, että käytettyjä vähän ajettuja alkaa jo löytymään Saksasta. Sääliksi käy Suomen maahantuojaa, auto kun on täydellinen itse tuotava pienen autoveron ja suuren alv:n vuoksi.

Vajaan vuoden vanhojen hinta n. 5000km ajettuna, on alle 33.000â,¬ Saksassa. Siihen tullee n. 3.000â,¬ autoverot päälle. Ja kyseessä on esimerkisi helmiäisvalkoinen tapaus suuremmalla navilla, peruutuskameroilla ja melkein kaikilla muillakin varusteilla.

Eli tuossa näyttäisi olevan auto, jonka tuonti on erittäin kannattavaa, ainakin omaan käytöön.

TAG

#47
Lainaus käyttäjältä: Apaju - 21.07.15 - klo:19:56
^
Ei nyt vielä kovin pitkän ajan kokemuksia ole, mutta ensimmäisen reilun 6 tkm kulutuslukemia löytyy allekirjoitukseni kulutuslinkistä spritmonitorista ja sieltä löytyy myös muiden kulutuslukemia.
Noista omista voisi sanoa, että jos tankkauksen kulutus alkaa 4:llä niin silloin se on sisältänyt pidempää moottoritie ja matka-ajoa (noin 400 km) ja jos kulutuslukema alkaa 3:lla niin silloin se sisältää pääosin omaa työmatka-ajoani (n 120 km/päivä), jolloin akku on aina aamuisin täynnä ja töissä ei latausmahdollisuutta ole.

Tämä on kiinnostavaa. Omasta mielestäni kulutuksen suhteen on kaksi kiinnostavaa tietoa tämän auton suhteen.

1. Se kuinka paljon auto kuluttaa, jos sähköt on ladattu täyteteen ja sitten posotellaan pitää matkaa eri nopeuksilla (80km/h, 100km/h, 120km/h) hybridinä. Kuinka pitkälle sähkö pystyy auttamaan kulutuksen pitämisessä alhaalla ennenkuin tarvittaisiin uutta latausta.

2. Kuten edellisessä kohdassa, mutta lähtötilanteessa ajoakuissa ei apuvirtaa

Se kuinka paljon tuo kuluttaa, kun sillä räppää kunnolla, ei ole mielenkiintoista (kaikki menee ja nopeasti) ja sähköajon riittävyydestä on jo muutenkin tarpeeksi tietoa (n. 30-50 km)

tero_

Minkälaisia kokemuksia Golf GTE:n omistajilla on pakkaskeleistä?
Ulkomaan foorumeilla on mainintaa, että -10 asteessa toimii pelkästään polttomoottori.
Ja -28 asteessa edes polttomoottori ei käynnisty.

Tässä keskustelua viime tammikuulta:
https://speakev.com/threads/vw-golf-gte-cold-issue.14042/

Tuo -10 raja ei nyt kuulosta vielä aivan mahdottomalta, ikävältä kyllä.
Mutta -28 on aika paha, varsinkin jos se tapahtuu jossakin etäpäässä.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: tero_ - 02.06.16 - klo:21:13
Tässä keskustelua viime tammikuulta:
https://speakev.com/threads/vw-golf-gte-cold-issue.14042/

Tuossa linkittämässäsi keskustelussa on minunkin kommentti, ettei mitään erityistä ongelmaa ollut vaikka enimmillään mittari näytti -30 astetta. Tuo -10 on se raja jolloin pelkkä sähköllä ajo ei onnistu, hybridi(auto) tilassa voi kuitenkin ajella.
Nopeammin ohjaamo lämpenee kuin missään aiemmin omistamassani autossa.
VW ID.3 Life

tero_

Käytiin koeajolla. Yritettiin Golf GTE:tä, mutta koeajoyksilö oli juuri edellisenä päivänä myyty (löytyi kyllä vielä hallista tutkailua varten). Koeajettiin sitten Passat GTE.

Siinä myyjän kanssa keskusteltiin Golfin talvikäytöstä, ja tuli tietoon että akustolla on oma jäähdytys/lämmitys-järjestelmä. Kuulemma akusto pysyy yli -28 lämmössä jopa pari päivää, ja että töpselistä lähtiessä tuo akusto olisi siis valmiiksi lämmin vaikka kylmemmilläkin keleillä, ja bensakone ilmeisesti lähtee käyntiin kunhan auto on vain verkkovirrassa kiinni vaikka akusto olisi muuten jäähtynyt.

Onko foorumilaisilla samansuuntaista tietoa?

Apaju

^
Oma lämmitys/viilennysjärjestelmä laturilla, akuilla ja voima- sekä ohjauselektroniikalla tosiaan on.

GTE:n tekniset jutut jos kiinnostaa, niin suosittelen hankkimaan vaikka VW Erwinin kautta SSP 537 The Golf GTE itseopiskelukirjasen, josta löytyy 60 sivua teknistä yms tietoa autosta.
VW ID.3 Life

lari

Ihan mielenkiinnosta : onko GTE:n 1.4-koneessa ACT ?

teräksenharmaa


P. Laaja

Vilkaisinpa ohimennen mobile.de:stä Saksan hintoja vähän ajetulle Golf GTE:lle. Alkaa saada vähän ajettuja 28 kâ,¬ pintaan ja verot eivät ole päätähuimaavia tuonnissa, joten alkaa olla jopa melko houkutteleva tarjous, jos ajaa enimmäkseen taajamassa ja latauspisteitä on käytettävissä.

pizza_delivery

Mutta miten mottori tykkää jos ajaa hybridi moodilla ja sitten tulee tilanne jossa tarvi painaa enemmän kaasua jolloin kylmä polttomoottori mene käyntiin ja antaa kierroksia. Kai siellä jokin elementti pitää öljyä lämpimänä kokoajan?

teräksenharmaa

Ei tuolla hybridimoodilla ajella kuin poikkeustilanteissa pienillä tehoilla lyhyitä matkoja pelkällä sähköllä. E-moodilla voi toki ajella pitkiäkin pätkiä pelkällä pelkällä sähköllä ja herättää polttomoottori mukaan survomalla kaasupoljin vasten tulipeltiä. En usko että tuo vahingoittaa moottoria. Öljyä ei mikään lämmitä sähköllä ajettaessa, mutta eipä tuo lämpö mitään auttaisikaan. Tässäkin moottorissa öljy on varsin ohkaista sorttia, joka voitelee kyllä viileänäkin. Kylmä öljy nostaa kyllä kulutusta, mutta tuskinpa moottorille mitään vahinkoa tuosta koituu.

pizza_delivery

No tällä kertaa jätän vielä väliin ja keskityn ihan täysiveriseen bensiiniin. Ehkä 3 vuoden päästä voin haekita taas hybridiä. 8)

TAG

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 13.07.16 - klo:11:11
Ei ole ACT:tä.
Kun hybridissä voi kaiken ei tarvittavan ylimääräisen tehon työntää akkuun, ei ole paljon mieltä ottaa kaikkea minimaalista hyötysyhteen parannuskikkailua mukaan monimutkaistamaan ratkaisua entisestään. Lisäksi GTE:ssä 1.4 TSI toimii varmaan hyvin erilaisissa tilanteissa kuin mitä perusmoottori toimii, sähkö- ja bensatehon jatkuvasti vaihdellessa erilaisissa suhteissa.   

Cayman

Onko muilla kokemusta seuraavasta eli jos ajoakut tyhjät niin webasto ei mene päälle?
ID.3 Business
Golf VIII

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy