Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

658136

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 18.03.20 - klo:09:39
Onko kukaan auton tilannut saanut mitään päivitystä auton valmistusaikataulusta. Onko tiedossa myöhästymisiä koronan takia, vai tuleeko sellaiset mahdollisesti viiveellä kun komponentit tms. loppuvat varastosta (jos ovat loppuakseen)? Oma auto on alustavasti menossa tuotantoon viikolla 20.

1167 km ajettu keskinopeudella 41 km/h. Keskikulutus 1,7 l/100 km. Ensimmäinen 300+ km ajettu liikkeestä kotiin ja siinä tuota bensaa palanut luonnollisesti. Tankista 6/8 jäljellä. Varsin hyvin riittää akkurange arjen perusajoihin.

658136

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 18.03.20 - klo:09:39
Onko kukaan auton tilannut saanut mitään päivitystä auton valmistusaikataulusta. Onko tiedossa myöhästymisiä koronan takia, vai tuleeko sellaiset mahdollisesti viiveellä kun komponentit tms. loppuvat varastosta (jos ovat loppuakseen)? Oma auto on alustavasti menossa tuotantoon viikolla 20.

Iltasanomien mukaan VW-konserni on sulkemassa Euroopan tehtaitaan "lähiviikkojen aikana".

Epes

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 18.03.20 - klo:11:29
Iltasanomien mukaan VW-konserni on sulkemassa Euroopan tehtaitaan "lähiviikkojen aikana".

Mitäpä täälläkään uusilla autoilla tekee vähään aikaan, kun hetken kuluttua pamahtavat päälle italialais/espanjalais/ranskalais - tyyppiset liikkumiskiellot.

Mr.Moon

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 18.03.20 - klo:11:29
Iltasanomien mukaan VW-konserni on sulkemassa Euroopan tehtaitaan "lähiviikkojen aikana".

Kappas, niinpä olikin. Mitään ei Tsekeistä vielä mainita, mutta näköjään on tulossa lisäyksiä listaan... Saas nähdä tuleeko auto sitten ennen syksyä...

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 18.03.20 - klo:12:42
Kappas, niinpä olikin. Mitään ei Tsekeistä vielä mainita, mutta näköjään on tulossa lisäyksiä listaan... Saas nähdä tuleeko auto sitten ennen syksyä...
Eilen alkoi alasajo Skodan tehtailla ja jatkuu 5.4. asti
https://europe.autonews.com/automakers/skoda-start-czech-plant-shutdowns
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Mr.Moon

Jep,
tänään tuli myyjältä sitten viesti että tehtaat menevät kiinni...

Aba

Lainaus käyttäjältä: Aba - 15.03.20 - klo:08:58
Nyt kun Connect ei toimi ja ei ole saanut autoa lämmitellä etukäteen niin testasimpa...Laitoin virrat päälle, kun johto oli vielä kiinni ja laitoin lämppärin täysille. Jätin avaimet autoon ja ovet kiinni. Ei lämmennyt. Virrat pysyi kyllä päällä ja puhallin puhalsi, mutta lämmintä ei tullut. Mä en osaa käyttää sitä autosta asetettavaa ajastinta e-managerin kautta niin, että lähtisi samana päivänä lämmittämään/lataamaan. Ainoa, millä sain sen toimimaan oli raksia kaikki viikon päivät, sitten se suostui samana päivänä lähtemään päälle. Kun aikaisemmin sitä testailin ja laitoin autosta ajastuksen niin Connectissa ajastus oli aina viikon päähän  :o

Eilen rupesi taas kuso kulkemaan. Reilu viikko siinä meni.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Mr.Moon

Uusi hinnasto ilmestynyt tänään. L&K Combi kallistui huimat 500,a.

Aba

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 20.03.20 - klo:14:54
Uusi hinnasto ilmestynyt tänään. L&K Combi kallistui huimat 500,a.

Ambition Combi kallistui yli kaksi tonnia  :o Tuleekohan jotain varustekompensaatiota??
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Aba - 20.03.20 - klo:16:40
Ambition Combi kallistui yli kaksi tonnia  :o Tuleekohan jotain varustekompensaatiota??
Saavat ehkä latausjohdon toimimaan täydellä teholla ja connect palvelun toimimaan paremmin  :D
Viikolla 30 on luvassa päivitystä MIB3 järjestelmään. Personalisoinnit muuttuu yms juttuja tulee.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 20.03.20 - klo:17:52
Saavat ehkä latausjohdon toimimaan täydellä teholla ja connect palvelun toimimaan paremmin  :D
Viikolla 30 on luvassa päivitystä MIB3 järjestelmään. Personalisoinnit muuttuu yms juttuja tulee.
Ehkä piuha saadaan jo silloin toimimaan. Kyselin maahantuojalta piuhasta ja vastaus oli ei mitään tietoa. Mennyt jo yli 2,5 kk siitä kun on huomattu tästä ongelmasta.Taitaa olla vai pienen Suomen ongelma niin ei ole kovin kiirettä asian suhteen.
Toivotaan ettei se päivitys mokaa kaikkea tossa autossa.
Always lead, never follow

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Aba - 20.03.20 - klo:16:40
Ambition Combi kallistui yli kaksi tonnia  :o Tuleekohan jotain varustekompensaatiota??

Taidetaan tehdä tilaa Octavialle. Kolmos-Ocun tehdastilaukset loppui tänään.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 20.03.20 - klo:21:08
Taidetaan tehdä tilaa Octavialle. Kolmos-Ocun tehdastilaukset loppui tänään.
Ei, vaan Passatille. 2K, hinta alas ja lisää varusteita...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tommiristo

Ensimmäinen lataus julkisissa 22 KW latauspisteessä. Auton valikosta valittuna verkon maksimiteho. Tunnissa mitätön määrä akkuun lisäprosentteja.

Millä teholla auto kykenee enimmillään akkujaan lataamaan? Käyttöohjekirjasta en löytänyt vastausta.

slarpa

3.7kWh on teoreettinen maksimi. Käytännössä riippuu akun lämpötilasta jne kuinka paljon tulee.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Timppe

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 21.03.20 - klo:19:52
Ensimmäinen lataus julkisissa 22 KW latauspisteessä. Auton valikosta valittuna verkon maksimiteho. Tunnissa mitätön määrä akkuun lisäprosentteja.

Millä teholla auto kykenee enimmillään akkujaan lataamaan? Käyttöohjekirjasta en löytänyt vastausta.

Kun akku on tyhjähkö, niin ottaa sen 3.6 kW tehoa, mutta se vähenee tietyssä pisteessä radikaalisti ja viimeiset prosentit tulee hitaimmin ihan niin kuin puhelimen akun pikalatauksessa. Ottaa vain kilowatin ja rapiat täydehköön akkuun.

Saat tunnissa siis prosentteja lisää paljon enemmän, jos niitä on alussa vaikka 20%, kuin jos alat ladata 80%:sta akkua.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

DrSalame

Moro,

Itse sain juuri upouuden superb IV:n yhdistettyä skoda connectiin monen päivän taistelun jälkeen. Oma mokani ilmeisesti oli että rekisteröin auton ensin kännykän kautta. Tämän jälkeen kun yritin aktivoida autosta, en päässyt ikinä kirjautumisesta eteenpäin, vaan aina tuli välittömästi virhe "Käyttäjäprofiilia ei voitu ladata". Tuntui kuin auto ei saisi nettiyhteyttä ollenkaan.

Kikka jolla sain toimimaan oli täällä mainittu kohta:
Lainaus käyttäjältä: Timppe - 10.03.20 - klo:19:53

Connect takkuaa samalla tavalla. OCU (On-line Connectivity Module, valmistaja LG "made in Vietnam") on myös huonosti koodattu. Se tosin tekee viikon välein itsekseen resetin ja siksi ilmeisesti minulla lähti Connect (VW:n We Connect) itsekseen viikonloppuna toimimaan. Saksalaiset hätäisemmät tosin nykäisevät sulakkeen 17 irti hetkeksi, niin buttaus palauttaa yhteydet.


eli irroitin ohjaamon sulakkeissa (ratin vasemmalla puolella laatiokon takana) sulakkeen nro 17 "Mittaristo, hätäpuhelu" muutamaksi minuutiksi. Sen jälkeen alkoi kirjautuminen toimimaan ja sain pääkäyttäjän lisättyä. Tosin piti avainparitus yrittää kahdesti kun ekalla kerralla auto alkoi ehdottaa ohjelmistopäivitystä kesken avainkikkailun... Eli tosiaan verkkoyhteydet palautui tuolla sulakenollauksella.

Tätä ennen pitää varmaan olla nämä toimenpiteet tehtynä, ainakin oletettavasti tuo auton poistaminen profiilista jos sen oli erehtynyt lisäämään.

Lainaus käyttäjältä: c900T - 31.01.20 - klo:11:37

Jos auton aktivointi SKODA Connect -tiliin on epäonnistunut:
1.   Poista kaikki käyttäjät auton soittimesta käsin (MENU  Käyttäjät  Asetukset (hammaspyöräkuvake)  Poista käyttäjiä).
2.   Poista auto SKODA Connect -tilistä (johon auto halutaan aktivoida) sovelluksessa tai portaalissa.
3.   Tee soittimelle ”hard reset” (paina soittimen virtakosketinta niin kauan, että soittimen näyttö herää uudestaan, noin 15 sekuntia).
4.   Palauta tietoviihdejärjestelmän tehdasasetukset (MENU  Asetukset  Tehdasasetukset).
5.   Lisää uusi käyttäjä (MENU  Käyttäjät).
6.   Sähköpostin ja salasanan syöttämisen jälkeen valitse ”KIRJAUDU”, ei ”rekisteröidy”, ja jatka prosessia soittimen opastamana.
7.   Kun soitin tarjoaa mahdollisuutta ”tee itsestäsi pääkäyttäjä”, valitse se, ja jatka prosessi loppuun.
8.   Kun soitin pyytää painamaan lukituksen avausta kahdesta avaimesta, avainten painallukset saavat kestää max 0,6 sekuntia ja painallusten tulee tapahtua 5 sekunnin sisällä.


slarpa

Mikä on AirCaren funktio? manuaalissa ei ole mitään mainintaa asiasta. Mitä olen kokeillut niin sen joutuu joka kerta halutessaan erikseen ottamaan käyttöön asetuksista.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

BertilDator

Tänään saimme Skoda Connectin ilmastoinnin etäohjauksen Androidilla toimimaan maahantuojan ystävällisellä avustuksella. Aika selkeä bugi Androidin appissa tai sen käyttämässä rajapinnassa ja pystyy itse toteamaan kärsivänsä samasta syystä johtuvasta ongelmasta jos "Air conditioning --> Temperature setting":in alla "Source of heat" on tyhjä, eli sen alla ei lue Electric eikä Auxiliary (kuten kuvassa).


Korjaus tapahtuu kirjautumalla iOSin Skoda Connectiin omilla tunnuksilla, laittamalla Auxiliary-lämmitys päälle (ehkä voi laittaa Electricinkin). Sitten Androidissa samaisen näytön yläreunassa Refresh-painiketta, ja pitäisi ilmestyä lukemaan Auxiliary. Muuhun ei iOS:ia tarvita, eli tuon jälkeen voi sammuttaa Androidissa lämmityksen ja alkaa käyttää sitä normaalisti.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 27.03.20 - klo:14:27
Mikä on AirCaren funktio? manuaalissa ei ole mitään mainintaa asiasta. Mitä olen kokeillut niin sen joutuu joka kerta halutessaan erikseen ottamaan käyttöön asetuksista.
Hienosti brändätty nimi sisäilmankierrolle ja korkeammalle puhallinnopeudelle, sanon ma. En sano etteikö tosin voisi auttaa esim. siitepölyallergikkoja jos tuon nappaa päälle niin puhdistaa auton sisäilmasta siitepölyt.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 27.03.20 - klo:14:31
Tänään saimme Skoda Connectin ilmastoinnin etäohjauksen Androidilla toimimaan maahantuojan ystävällisellä avustuksella. Aika selkeä bugi Androidin appissa tai sen käyttämässä rajapinnassa ja pystyy itse toteamaan kärsivänsä samasta syystä johtuvasta ongelmasta jos "Air conditioning --> Temperature setting":in alla "Source of heat" on tyhjä, eli sen alla ei lue Electric eikä Auxiliary (kuten kuvassa).


Korjaus tapahtuu kirjautumalla iOSin Skoda Connectiin omilla tunnuksilla, laittamalla Auxiliary-lämmitys päälle (ehkä voi laittaa Electricinkin). Sitten Androidissa samaisen näytön yläreunassa Refresh-painiketta, ja pitäisi ilmestyä lukemaan Auxiliary. Muuhun ei iOS:ia tarvita, eli tuon jälkeen voi sammuttaa Androidissa lämmityksen ja alkaa käyttää sitä normaalisti.
Minä kuvittelin, että se on laturi se lämmönlähde. En tajunnut, että siitä ylemmältä riviltä puuttuu jotain  ::)

Miten sen saa laitettua, jos ei ole Applen vehkeitä? Täytyykö lainata jonkun kaverin kännykkää, vai miten se tapahtuu? Nyt kun pitää olla turvaväli pitkä...
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

janike75

Lainaus käyttäjältä: janike75 - 10.03.20 - klo:15:44
Mulla tuli tismalleen sama teksti, ja ruudun ylälaidassa lukee ”komponenttisuojaus on aktiivinen”. Tuli siis OTA-softapäivityksen myötä, huollon testerillä tuota ei saa pois, vaan vaatii uuden radioyksikön. Mulle korjaus tulossa ensi viikolla, katsotaan miten käy.

Noniin, MIB3-yksikkö vaihdettu ja homma toimii taas. Eli komponenttisuojauksen poisto ei onnistu mitenkään muuten kuin vaihtamalla koko yksikkö uuteen. Jospa tämä nyt tästä...
Skoda Superb Combi iV L&K
Skoda Superb Combi Style, vm. 2017, 1.4 TSI
Skoda Octavia Combi, vm. 2014

livejungle

Lainaus käyttäjältä: janike75 - 30.03.20 - klo:21:59
Noniin, MIB3-yksikkö vaihdettu ja homma toimii taas. Eli komponenttisuojauksen poisto ei onnistu mitenkään muuten kuin vaihtamalla koko yksikkö uuteen. Jospa tämä nyt tästä...

Heh uskomatonta, montakohan noita on jouduttu vaihtamaan tuon takia :o ::)

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 27.03.20 - klo:14:41
Minä kuvittelin, että se on laturi se lämmönlähde. En tajunnut, että siitä ylemmältä riviltä puuttuu jotain  ::)

Miten sen saa laitettua, jos ei ole Applen vehkeitä? Täytyykö lainata jonkun kaverin kännykkää, vai miten se tapahtuu? Nyt kun pitää olla turvaväli pitkä...

Vaihdoin hetkeksi salasanani ja S-PINin, lähetin ne maahantuojalle meilillä, he soittivat takaisin ja tekivät puhelun aikana sen ymmärtääkseni iOSilla. Saman pitäisi siis hoitua jos jollain kaverilla on iPhone.

janike75

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 30.03.20 - klo:22:26
Heh uskomatonta, montakohan noita on jouduttu vaihtamaan tuon takia :o ::)

niinpä, aika raskas ja kallis moka...
Skoda Superb Combi iV L&K
Skoda Superb Combi Style, vm. 2017, 1.4 TSI
Skoda Octavia Combi, vm. 2014

passo_s

Lainaus käyttäjältä: janike75 - 30.03.20 - klo:21:59
Noniin, MIB3-yksikkö vaihdettu ja homma toimii taas. Eli komponenttisuojauksen poisto ei onnistu mitenkään muuten kuin vaihtamalla koko yksikkö uuteen. Jospa tämä nyt tästä...
Tarkoittaako MIB3 yksikön vaihto sitä että se keskellä autoa oleva näyttö vaihtuu myös? Kaippa se rauta on tehtaalle niin halpaa ettei tunnu missään ja viallinen menee alihankkijan piikkiin. Työtunneista tulee toki myös laskua. Sitähän ei lasken euroissa kukaan kuinka paljon asiakkaan työ ja vapaa-ajan tunteja menikään.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 31.03.20 - klo:09:28
Tarkoittaako MIB3 yksikön vaihto sitä että se keskellä autoa oleva näyttö vaihtuu myös? Kaippa se rauta on tehtaalle niin halpaa ettei tunnu missään ja viallinen menee alihankkijan piikkiin. Työtunneista tulee toki myös laskua. Sitähän ei lasken euroissa kukaan kuinka paljon asiakkaan työ ja vapaa-ajan tunteja menikään.
Ei tarkoita, vaan ne MIB3 sähköaivot on hansikaslokerossa sen peitelevyn takana. Näyttö on ihan oma erillinen osa ja se brikkautunut yksikkö on melko simppeli sinänsä vaihtaa. Päivitys sitten ottaa aikansa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

passo_s

#687
^ok, muistakaapa kiusata merkkiliikettä kun ko yksiköitä vaihdetaan, että mikäs CO arvo tästä nyt laskenallisesti tulee skoda yhtiön hiilijalan jälkeen. Meneekö ko osa tehtaalle, joka käyttää sen korjattuna tuotanossaan laittaen sitä uusiin autoihin joten ekoloogisuus siten taataan, harmilllisesta ko osan vikaantumisesta huolimatta minimoidaan sentään aiheutuvia päästöjä? Vai miten ko osasta aiheutuva ympäristöhaitan minimointi varmennetaan :) Tämä nyt juolahti vain mieleen kun luin kuinka VW ID3 osalta ko tuotantoketjun ympärostövaikutusta minimoidaan ja markkinoinnissa paasataan vähäpäästöisyydestä. ID3 ei vain tule uunista ulos kun softat kykkää.

Tee__Vee

Enpä ole saanut Connectin kautta polttoainekäyttöistä lämmitintä pelaamaan. En edes iOS-käyttiksen kautta, jossa tuo lämmönlähde on vaihdettavissa.
Ja edelleen soittorasia on mykkänä n. 1/3 kerroista, kun liikenteeseen lähdetään.
Häiriövalokin palaa, tilasivat ensin väärän osan huoltoon. Nyt odotellaan uutta osaa. Häiriö liittynee johonkin vesikierron venttiiliin.

Muutenhan tämä pelaa ihan mukavasti  ;D

perttirantala@hotmail.com

Hivenen harkitsin jo seuraavaksi autoksi mutta onneksi lukaisin tätä palstaa - ilmeisesti lapsentauteja ihan tarpeeksi - itsellä hermot ei kyllä kestä jatkuvaa tappelua auton ongelmien parissa. Passat GTE ollut pari-kolme vuotta ja senkin kanssa ihan tarpeeksi ongelmia ja tässä näkyy olevan vielä enemmän. Ehkäpä pitää katsoa Toyota RAV4 PHEV:n ongelmat seuraavaksi :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy