Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - rami

#1
Ihmetyttää hieman tuon 1.4 TFSI 110 Kw (150 hv) moottorin äänimailma.
Moottori pitää kylmänä (pakkasella) käynnistäessä pirunmoista metakkaa kun avaa konepellin ääni on hieman samantyyppistä räpinää kuin dieselmoottorissa. Räpinä rauhoittuu kun kone lämpiää. Sama räpinä kuuluu kierrosluvun mukaan lämpimänäkin varsinkin hitaimmissa kaasutuksissa. Ã,,änimailmaa on vaikea kuvata, mutta lähinnä tulee mieleen niin kuin kammanpiikkejä vetää kynnellä. Tuo räpinä kuuluu nytkin vaikka ilma alkaa olla plussan puolella.
Onko muilla kokemuksia tuon koneen äänimailmasta?   Sirinää,räpinää jotain sen tyyppistä.
#2
Onko kellään tietoa kun Fabia II takapäästä kuuluu narinaa kuopissa ja heitoissa. Narina/kitinä on aika voimakasta.
Narinaa ei kuulu kun paikallaan painelee peräpäästä. :-[
#3
Hyvät kangaspekit ovat ehdottomasti mukavimmat käytössä. Ei kyllä kuluneet ja halkeilleet nahkatkaan mukavalta näytä.
En ikinä huolisi nahkapenkkejä autooni vaikka saisi samalla hinnalla kuin kangaspenkit.
Kangaspenkki on kesällä ilmava ja talvella lämmin.
Katselin Pasuunaa nahkapenkeillä ja tuli mieleen kalseanoloinen kokonaisuus ja Yäk.
Kaikista karseimman näköiset nahkapenkit ovat joissakin Volvoissa kun katselee käytettyjä. Vaalea nahka ja likaisia halkeamia täynnä. Lisäksi venyneet inhottavalle pusseille. ;D ;D ;D
#4
Lainaus käyttäjältä: exlex - 09.06.15 - klo:02:07
Heh.  ;D

Eli kun puhutaan vahvistimesta kuin vahvistimesta, niin se pystyy vahvistamaan signaalia vain tietyn verran. Tämän jälkeen vahvistin ei enää pysty, joten signaalia alkaa huojua / särkyä. Eli toisin sanoen jos vahvistat signaalia, joka on todella hiljaista, niin eihän vahvistan jaksa tietenkään tälläistä signaalia puhtaana vahvistaa. Myös tausta suhina ja kohina vahvistuu.

Eli tuo päätelmäsi, että vahvistin on täyttä kuraa tuolla perusten ei pidä missään määrin paikkaansa. Vahvistinta voidaan arvostella ainoastaan mitattujen normien perusteella eli. Koko taajuuskaistalla vahvistettua signaalia 20Hz-20000Hz ja alle 1.0% THD ja sitten kerrotaan vahvistimen toho. Toisena autossa äänen ei periaatteessa tarvitse olla niin puhdasta, kuin kalliissa kotistereroissa, koska autossa on taustalla melkoinen meteli muutenkin, joten eroa ei kuulisi.
Eihän autonkoppura ole muutenkaan mikään paras paikka kunnolliseen äänentoiston kuunteluun.
Kun on kunnolliset vehkeet ne rutise eikä rätise.
Itse olen harrastanut HI-FIä jo silloin kun oot ollut vielä siellä????.
#5
Huonosti on toteutettu A3 8V:ssä lämmönjako.
Lämpöä riittää muuten kohtuullisesti mutta lämmönjako ainakin etupenkillä oleville on toteutettu tosi huonosti.
Vaikka hakee säätöjä kuinka niin etujalkatilat ovat viileät,miltei kylmät jo -5 ast. pakkasella.
Mitähän lie kun tulee kunnon pakkaset?
Muuten ikkunoiden huurtuminen on hyvin vähäistä.
Pitäisi A3:ssa olla vakiovarusteena villasukat takakopissa. ;D
Kyllä tuon huomasi jo viimetalvena,mutta nyt asia saa jälleen vahvistusta kun ilmat viilenee pakkasen puolelle. >:(
#6
Rupes kitiseen tuo Fabia II:sen vm-08 (puoliaut. ilmast.)lämppärinmoottori 2,3-nopeudella.
Katselin guukkelista josta ymmärsin,että koko kojelauta olisi irroitettava tästä Fabia II mallista.
Onpas jumalaton homma jos näin vaikeeksi on tehty.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta hommasta?  ???
#7
A3 8V (12–) / A3 8V Ohjausongelmat
27.03.14 - klo:11:32
Aloitetaampas uusi ketju jossa aletaan ruotimaan Audi A3 8V ohjausongelmia.
Tänne vaan reippaasti kokemuksia ja tuntemuksia A3 8V ohjauksesta.
Katsotaampas mitä saadaan aikaan.
Keskustelusta tulee sen asiallisempi jos siihen ei turhaa provoilla.
ONGELMIA kyllä A3 8V ohjauksessa joillakin esiintyy se on päivänselvä asia.
Yhteistä näille ongelmille on lämpötilanvaikutus niihin.

Toki muutkin VAG merkit voivat ottaa osaa keskusteluun.
#8
Kovin tuntuvat Skodankuskit märisevän kaarreajovaloista.
Onhan se nyt aika selvä juttu ettei Skodan hintaiseen autoon voida rajattomasti laittaa hyvää elektroniikkaa.

Edit. Korjattu otsikko. Jyri
#9
A3 8V (12–) / Xenonvalot
06.12.13 - klo:16:25
A3 vm-2014 Xenonit kummastuttaa kun ajaa kuoppaisella tiellä.
Tapahtuu sellainen ilmiö,että valokiila pomppii tärinän mukaan.
Valot ovat aivan kun ne olisivat jotenkin irrallaan tai huonosti kiinnitetty. :-\
#10
Kylläpäs ovat laittaneet uuteen A3 Audiin pienet eturoiskeläpät.  Läppä on niin avuttoman kokoinen ja suojaa vaan suoraan helmaan menevää raparoisketta.
Heti kun käy pesulla ja ajaa muutaman kilsan niin eturengas roiskii edestä koko kyljen likaiseksi.
Yksi havainto minkä olen läpistä tenyt,että pöllyävä lumi menee justiinsa sinne etuoven alakuman saumaan. Toivotaan ettei jää ala paakkuuntumaan asian johdosta.
VW:ssä ja Skodassa ovat paremmin suunnitellut läpät jotka tulevat reilun sentin lokasuojan kaaren ulkopuolelle.
Ei kai tuollaiset läpät nyt olisi A3 Audiakaan niin paljon rumentanut etteikö niitä olisi voinut sellaisksi suunnitella.

Pitänee tsiigata jos jostain valmistajalta löytyisi hieman paremmin kylkeä suojaava malli.
Harmittaa kun tulee pesulta niin jo samassa on puolet etuovesta kurassa.
Talvirenkailla tilanne vaan pahenee. >:(
#11
 A3 vm.2014 
Olisiko kenelläkään tietoa pystyykö tuota radiota käyttämään sillä tavalla ettei tuo MMI näyttö "pyklää" itseänsä ulos joka kerta kun on jättänyt radion virransammutuksen jälkeen päälle. (jolloin näyttö menee itsestään sisälle)
Elikkä tarkoitan viimeistä ajosuoritusta jolloin on kuunneltu radiota.
Olisi paljon fiksumpaa jos tuo MMI näyttö ei pomppaisi ylös tuolta kovalla pakkasella jolloin (auto käynnistetään)sen mekanismit varmaan eivät hyvää tykkää.
Mielestäni siinä pitäisi olla vielä asetus josta voisi valita sellaisen tilan ettei näyttö pomppaisi ylös,vaan radio käynnistyisi siellä näytön alhaalla ollessa. Varsinkin siinä tapauksessa jos kuuntelee samaa asemaa ja pelkästään vain radiota niin turhaa se siinä pakkasaamuina pomppaa esille.
Vielä jos ajatellaan,että silloin kun autossa on monitoimiohjauspyörä mistä voi käyttää radiota ja infoa tulee mittareidenvälisisestä näyttöruudusta.

Monitoimiohjauspyörän ns. muistinappi (tähdellä merkattu)ratin oikella puolen mitä siihen voi tallentaa?
Tuo muistinappi on kyllä mielenkiintoinen,kertokoon joku lisää.
Manuaali tarjoaa jotain autotietoihin menoa????
#12
Mistä johtuu A3 Audissa kun nostaa jalan kaasupolkimelta ja painaa jarrua vaikka risteykseen saavuttua niin tapahtuu seuraava ilmiö: Kun polttoaineen sen hetken kulutusta ilmaiseva näyttö on päällä niin kulutuslukema (rullaa)käy hetkellisesti jopa 8.0 l/km.

Samalla kierroslukumittarin-neula nostaa väliaikaisesti kierroksia muutamalla sadalla.
Koko juttu kestää vain muutaman sekunnin.  Mitä voimakkaampi on jarrutus sen enemmän kulutusmittari ja kierroslukumittari pompaa näyttämään isompia lukemia.
Ottaako järjestelmä silloin virtaa jostain vai mikä juttu lie?

Liittyykö juttu jarrutehostimen toimintaan?
Outo juttu en ole aijemmin törmännyt moiseen juttuun.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy