Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Octavist

#1
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 23.05.20 - klo:21:59
Pitäs kyllä mennä. Ei tietenkään tiedä miten vaativat virheetöntä huoltokirjaa yms. Mulla oli sama juttu RS TDIn kanssa. Huolloissa eivät tuota huomanneet, hieman alle kaksivuotiaana tuosta sitten valitin. Meni tuolloin ihan takuun piikkiin. Mutta tyyppivika tuo on ja vielä turvallisuusvarusteessa.




Laittoivat tämän maahantuojan piikkiin (kustannus about 500 â,¬) kuntoon. Mutta on noilla pokkaa "@ Helkama-auto suomalaista perheyrittäjyyttä vuodesta 1905" , kun sanovat että turvavyön rikkoutuminen johtuu käyttäjän virheestä. Eli on vedetty turvavyötä väärässä kulmassa. Kerran kuulemma maksavat mutta toisella kertaa saa kaivaa kuvetta.
#2
Muistaakseni täällä on ollut aiemminkin tapauksia, joissa turvavyö on rispaantunut ohjurin reunaan hangatessa. Jotenkin luulin, että tämä lapsus olisi ollut jo korjattuna näissä uudemmissa Skodissa mutta ei. Oletteko saaneet näitä virhevastuuseen?






#3
Tämä homma selvisi mutta vaati korjaamokeikan. En nyt tarkkaa selontekoa saanut mitä tekivät mutta ilmeisesti tehtaalta käsin etäyhteydellä joutuivat tuota istuimen muistimodulia muokkaamaan. Joku bugi sen ohjelmistossa oli.

Ei tullut kuitenkaan itselle mitään kustannuksia tästä, vaikka takuu oli juuri umpeutunut. Aika selvä virhevastuuhommahan tuo tietysti oli mutta ellei olisi ollut ensimmäinen omistaja niin homma olisi voinut mennä vaikeammaksi.
#4
Lainaus käyttäjältä: M_M - 07.12.19 - klo:13:10
Perussäädön puutettahan tuo vaan näyttää valittavan, eli yrittäisin vielä säätöjen ajamista perusasentoon, myös tuon ristiseläntuen korkeussäädön.

Kai se jotenkin niin meni, että ajetaan jokainen säätö molempiin ääriasentoihin ja pidetään nappia pohjassa vielä hetki sen jälkeen kun pääty on saavutettu?


Juu tämä on tuttu metodi mutta nyt olen noita ajanut kaikkia ääriasennosta toiseen mutta ei vain tokene. Aivan kuin rajatunnistin ei vain pelaisi tuossa ristiseläntuen moottorissa.
#5
Lakkasi penkin muisti toimimasta eli ei ota vastaan tallennusta eikä aja muistipaikoista penkkiä mihinkään. Käsin säädettäessä toimii kyllä jokainen istuimen sähkömoottori.

Aiemmin pari kertaa tehnnyt sen, että joutunut resetoimaan istuimen (ajamalla penkin ääriasentoihin).

Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa?


Obdeleven lukijalla näyttää kyllä virhettä ristiseläntuen moottoriin. Virhe tulee aina takaisin, jos sen poistaa.
Varmaan keikka pajalle odotettavissa. Takuu sopivasti umpeutunut kuukausi sitten mutta virhevastuu hommiahan tuo on.






#6
Tuttu paikka Korson  S-Marketin alakerta, kun siellä tulee kaupassa asioitua.

Mutta turha  se on ketään  varoitella. Vuosikaudet ovat pyörittäneet toimintaa varmasti hyvällä tuotolla, kun siellä jatkuvasti tyytyväisiä asiakkaita jotka eivät välitä/tajua mitään auton maalipinnasta.

Hurjan näköistä touhua katsella niinkuin itsekin havaitsit.
#7
Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 16.11.17 - klo:18:57
Parkkihallissa ajaessani päätti Octavia vetäistä liinat kiinni piippauksen säestämänä, ilman mitään varoitusta. Vauhtia oli n. 20kmh, onneksi ei ketään ollut takana. Edessäni ei ollut mitään.

Onko kellään tästä kokemusta, pitäisikö viedä tutkan tarkastukseen tms., vai antaa vaan olla ominaisuutena ja pelätä että koska lasauttaa jarrut taas pohjaan?


Kyllähän tuosta on kokemusta ja taitaa olla tämän tutkan ominaisuus. Edellinen MY14 lasautti jarrut monesti pohjaan tuossa omalla parkkipaikalla, kun siinä on liian korkeat hidastetöyssyt. Nykyinen MY18  on tyytynyt vain piippailemaan noissa kohdissa eikä ole vielä jarrua tarjonnut eli onko ohjelmisto vähän viisastunut.

Tuo "front assist" menee vain oletuksena aina päälle autoa käynnistettäessä. Onnistuisiko sitten sen disabloiminen Obdelevenillä?
#8
Tarvetta olisi toiselle kaukosäätimelle. Voisiko joku täällä tuon https://www.ebay.com/itm/Neu-3V0963511-Webasto-telestart-Standheizung-Fernbedienung-Handsender-T91R-T100-/252697798346?hash=item3ad5f666ca:g:JtkAAOSwux5YSJK~ tilannut varmistaa, että tuon saa toimimaan uudessa 2017 Octaviassa.

Voisiko joku vääntää myös rautalangasta miten tuo toisen avaimen lisääminen tapahtuu? Pitääkö tuo sulake nro 7 irroittaa kojelaudasta? Vähän hurjalta tuntuu, kun ohjekirjassa sen takana on "Ilmastointilaite, lämmitys, seisontalämmityksen radiokauko-ohjaimen vastaanotin, automaattivaihteisto, takalasin lämmittimen rele"
#9
Kytkin pesurit kokonaan pois käytöstä mutta tuolta samasta paikasta näytti löytyvän kaikki muutkin asetukset.
#10
No niin sain homman alkuhämmennyksien jälkeen toimimaan. Katsoin https://www.youtube.com/watch?v=lWHSr-M0gog tuon videon ja nollasin virheet pois. Virhe joka minulla siis oli, kun käynnistin ensimmäisen kerran Obdelevenin auton kanssa "BEM koodattu väärin" (liittyy ilmeisesti jotenkin akkuun). Kaksi muuta virhettä käytön aikana olivat "polttonesteen määrä vähäinen" ja "lämpötilatunnistin ohjauspyörälämpötila. Eli ei siis mitään hälyttävää.

Tuota "Start/Stop vika" ilmoitusta ei ole tullut enää. Mittaristossa ainoastaan viiva A kirjaimen päällä ja valikoissa "Auton energiantarve suuri"


Tuo valopesurien valikko muuten löytyy  Elektroninen sähkökeskus (9) ja sieltä scheinwerferreinigungsanlage
#11
Lainaus käyttäjältä: Octavist - 22.10.17 - klo:20:12
Eli tälläisiä virheitä antaa. Tuo lisä- ja seisontalämmitysvirhe tuli ilmeisesti aiheesta, kun syttyi tuo polttoainevalo.


Voisiko joku muuten kertoa miten tuon viiveen saa noille lampunpesimille? Sitä en löytänyt äkkiseltään mistään.








Käydääs nyt yksinkeskustelua tästä aiheesta... Luin vikakoodit toisella OBD2-palikalla ja Torque-ohjelmalla. Se ei antanut onneksi mitään vikakoodeja.
Ja kaikki tekemäni koodaukset kyllä toimivat. Silti vähän epävarmuutta tulee, kun tuo noita häiriöitä näyttää. Ja tuo "tietoväylän diagnoosiliitäntä" oli siis heti ekan kerran ohjelmaa käynnistettäessä jo punaisena ilman, että olisin edes käynyt tuolla valikossa.

Ja vielä kysymys niille jotka ovat koodanneet tuon Start/Stop toiminnon voltit 7.4V -> 12.1, niin tuleeko teillä herjoja tuohon mittaristoon tästä? Näytti mittariston yläosassa "Start/Stop vika". Onko normaalia?
#12
Lainaus käyttäjältä: Octavist - 22.10.17 - klo:17:28

No niin nyt on auto ja Obdelevenin Pro-versio. Muuten näyttäisi toimivan ja jotain jo koodailinkin mutta skannauksessa näyttää, että Ohjainlaite-moduuli (16) virheellinen. Ja näkyy punaisena tuossa listassakin. Onko muilla tehnyt jotain samaa? Onko tuon järjestelmä muuttunut vain Skodan puolella ja nyt tämä Obdeleven ei ymmärrä tuota oikein? Tuolla Briskodan puolella jollain oli ollut myös tämä virhe ja oli ilmeisesti mennyt silti muuttelemaan tuo moduulin asetuksia jolloin kaikki oli mennyt lopulta sekaisin.

Eli tälläisiä virheitä antaa. Tuo lisä- ja seisontalämmitysvirhe tuli ilmeisesti aiheesta, kun syttyi tuo polttoainevalo.


Voisiko joku muuten kertoa miten tuon viiveen saa noille lampunpesimille? Sitä en löytänyt äkkiseltään mistään.






#13
Lainaus käyttäjältä: Octavist - 15.10.17 - klo:22:01
Itsellekin tämä palikka tulossa ja tarkoitus olisi ostaa tuo Pro-versio sillä ei oikein uskalla ainakaan noilla apseilla koodailla, kun ei sitten itse tiedä mikä muuttuu.
Auto tulossa myös vasta perjantaina (RS 245).

Pitäisikö tuon Obdelevenin nykyversion toimia tuon kanssa? Jossain vaiheessahan luin ettei näytä uusissa autonohjain-versioissa tietoja oikein.


No niin nyt on auto ja Obdelevenin Pro-versio. Muuten näyttäisi toimivan ja jotain jo koodailinkin mutta skannauksessa näyttää, että Ohjainlaite-moduuli (16) virheellinen. Ja näkyy punaisena tuossa listassakin. Onko muilla tehnyt jotain samaa? Onko tuon järjestelmä muuttunut vain Skodan puolella ja nyt tämä Obdeleven ei ymmärrä tuota oikein? Tuolla Briskodan puolella jollain oli ollut myös tämä virhe ja oli ilmeisesti mennyt silti muuttelemaan tuo moduulin asetuksia jolloin kaikki oli mennyt lopulta sekaisin.
#14
Itsellekin tämä palikka tulossa ja tarkoitus olisi ostaa tuo Pro-versio sillä ei oikein uskalla ainakaan noilla apseilla koodailla, kun ei sitten itse tiedä mikä muuttuu.
Auto tulossa myös vasta perjantaina (RS 245).

Pitäisikö tuon Obdelevenin nykyversion toimia tuon kanssa? Jossain vaiheessahan luin ettei näytä uusissa autonohjain-versioissa tietoja oikein.
#15
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
12.09.17 - klo:17:27
Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 12.09.17 - klo:16:17
Olikos kukaan laittanut spacereitä FL RS:ään? Takana jää noin 10mm sisään ja edessä noin 20mm. Kellään jo fiksua komboa tiedossa? Itsellä mielessä Eibach 11mm taakse ja 20mm eteen...


Tuossa kyllä muuttuu ajo-ominaisuudet jo aika rajusti, ainakin kääntösäde parkkipaikoilla kasvaa.

En kyllä itse mieltäisi, että etupyöriä tarvitsisi saada noin paljon ulos. Itselleni tulee alle ET 45 8" jolla vanne tulee ulos n. 12 mm enemmän kuin vakio  mutta vanteen keskiosa tulee vain 6 mm ulommaksi.
#16
Lainaus käyttäjältä: Valtsu- - 30.06.17 - klo:23:29
Tilauskirjat avautuivat 2018 vuoden malleista joten, Cupra ST 4drive käyty tänään 30.6. tilaamassa.

Auto menee tuotantoon vko 45 jälkeen. Rekisteröinti ja luovutus 01/18. Tämä meidän ensimmäinen uusi auto.
Vaihdossa menee hyvin palvellut Audi A4 3.0tdi.

Seuraavat suht. kattavat varusteet ruksittu:

- Digitaalimittaristo (vakiona 2018 malleissa)


Eihän tuo digitaalimittaristo ole nyt siirtynyt tuotannossa myöhemmäksi, kun Seatin lisävarustehinnastossa sanotaan:

"Digitaalinen mittaristo 10.25" mukautettavalla TFT-värinäytöllä (tuotannon aloitus vko 2/2018)" ?

Mielestäni tuo näytti vielä muutama päivä sitten "vko 45".


Vai onko tuo nyt sitten vaan isommalla ruudulla, koska sillä on 500 euroa lisähintaa? Onko normi-digitaalimittaristo ilman lisähintaa viikon 45 jälkeen ja ei siis enää edes saa normi analogista?
#17
Lainaus käyttäjältä: ilkkes - 04.08.17 - klo:08:05
Ei saa tehdasasenteisena. Normihinnat pitäisi löytyä Seat shopista, muutama kk sitten oli tarjouksessa 1180.


Näin pelkäsinkin. Seat shopin normihinnat kyllä ampuvat yli. Jotain luokkaa 2500 euroa.

Oletteko onnistuneet tinkaamaan niitä auton oston yhteydessä tuollaiseen järkevämpään 1200 euron hintaan?
#18
Lainaus käyttäjältä: ilkkes - 30.05.17 - klo:12:15
Tännekin on sitten tulossa uusi etuvetoinen Cupra. Ensimmäinen uusi auto, aikaisemmat olleet vuosimallia 2003, viimeisin Seat Toledo TDi.

Värinä Urban Silver (korvannut värin Estrella Silver).
-DSG
-KESSY
-ACC + Front assistant
-Pysäköintitutkat ja peruutuskamera
-Full link
-Sound System
-Kaukovaloavustin + kaistanpitoavustin
-Webasto + Remuc

4kk toimitusaikaan varauduttava, mutta voi tulla nopeamminkin.

Talvirenkaat ja vanteet pitää katsoa lähempänä talvea. Luultavasti 18 tuumaiset musta/harmaalla värityksellä nekin, kuten mukana tulevat 19 tuumaiset


Saako Cupraan tehdas-Webaston (+Remuc)? Ja mihin hintaan? Mistään hinnastosta en sitä löytänyt.
#19
Osaisiko täällä joku kertoa mistä löytyisi pääkaupunkiseudulla uusi Cupra 300 etuvetoisena koeajoon? Seat.fi chat palvelussa otettiin tietoni ylös ja luvattiin ottaa selvää mutta ilmeisesti kukaan ei sitten tiedä heillä tuota tai ketään ei vain kiinnosta sillä mitään yhteydenottoa ei ole kuulunut.
#20
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
17.05.17 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: Vertex - 16.05.17 - klo:14:23
Onhan tuossa 245:ssa paljon muutakin. Ainakin 7-DSG ja VAQ eli mekaaninen lukko. Todennäköisesti siinä on myös alcantara-penkit sähköllä ja 19" Extremet. Jos on, niin hintaero on järkevä. Ennen faceliftiä vastaavassa 230 mallissa oli VAQ, nahkapenkit muistilla, + 10 hv ja mustat putken päät. Sedanissa oli myös musta takaspoileri. Tuo 245:sen 7-DSG on märkä.

Tuolla hintaerolla ilman muuta kiinnostava. Hankin juuri pre facelift 230 mallin. Tuo 245 olisi kiinnostanut, mutta en malttanut odottaa. Siitä oli huhua, että toimitukset olisivat vasta vuoden lopussa. Yhden takatalvipäivän kokemuksella lukko on todella hyvä varuste. Samoin penkkien sähkösäätö on loistava, koska penkin säädöt saa tallennettua avaimelle. Omaan olisin mielelläni ottanut pienemmät, kuin 19". Ajatuksena oli vaihtaa ne jonkun kanssa pienempiin, mutta alle ovat jääneet.


Niin, eikös tuossa RS 230:ssä ole XDS+ ja tässä RS 245:ssä olisi sitten VAQ?
Eli 245:ssä olisi tuo elektorinisesti ohjattu "kitkakytkin" lukko ja 230:ssä jarrutetaan vain sutivaa pyörää jolloin tehoa siirtyy toiselle pyörälle.

Siten tuo 4000 â,¬ hinnankorotus olisi edes jotenkin perusteltua.


Harmi, kun laittavat noita 19" renkaita pakolla mukaan, kun ei kyllä yhtään miellytä omaa silmää nuo Extremet. Eikä tuon kokoisia renkaita ole ihan helppo myydäkään eteenpäin sillä suurin osa ei halua noita niiden epämukavuuden takia.
#21
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
15.05.17 - klo:23:39
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 15.05.17 - klo:23:14
RS 245 tullut hinnastoon.


Siis mitä hittoa? Tuo RS 245 on 4000 â,¬ kalliimpi kuin RS 230?

Taisi jäädä tuo kauppaan. Vai onko siinä nyt jotain merkittävää varustelueroa? Täytyy tutkia.
#22
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 15.02.17 - klo:09:13
http://www.topgear.com/car-reviews/seat/leon-st/20-tsi-cupra-300-5dr-dsg-4wd/first-drive

Vaikuttaa vähän turhan "sivistyneeltä" tämän 4WD:n käytös. Voima jaetaan siis renkaille tilanteen mukaan tasaisesti eli ilmeisesti liukkaallakaan ei mitään dramaattista luisua ole mahdollista suorittaa vaan auto menee mutkan virkamiesmäisellä tyylillä. Tämähän tietysti onkin oikein, kun puhutaan perheautosta mutta varmaan monella tätä ostavalla mielessään ralliautomainen ärhäkkyys jossain tilanteissa jossa on kiva vähän nostaa hymyä huulille.

Ja eikös tuo DSG:kin tapa aika tehokkaasti mukavuutta kaarreajosta, kun ei ole samaa moottorijarrutusta käytettävissä kuin manuaalissa, eikä pysty samalla tavalla ajamaan kaarretta "yhdellä vaihteella"?

Itsellänikin tästä kyllä ihan kelpo tarjous (niin aina) mutta joutuu kyllä käydä koeajamassa kesällä ja varmaan vielä uudestaan ensi talvena ennen rahansiirtoa.
#23
Tätä nelikkoako nyt ei sitten ole tulossa ollenkaan manuaali-vaihteisena?

Mitenkä tuo ei ketään täällä haittaa, kun taas itselleni DSG tälläisessä autossa tuntuu niin turn offilta?
#24
Lainaus käyttäjältä: Octavist - 06.02.17 - klo:00:25
No niin vaihdoin pariston Kessyn avaimeen ja alkoi herjaamaan "Key not detected".

Koitin tehdä ohjeen mukaan synkronoinnin eli


1 "Paina haluamaasi näppäintä radiokauko-ohjausavaimessa." (Mikä on haluamani näppäin??)

2 "Näppäimen painamisen jälkeen oven lukitus pitää avata avaimella lukkosylinterin
kautta 1 minuutin kuluessa."


Avain siis toimii noista fyysisistä näppäimistä lukituksen osalta mutta auto ei kännisty napista. Täytyy kokeilla tuota, että painaa avaimella käynnistysnappia.

Ei muuten mitenkään hirveän suurella tuoda tuota avaimella painamista ohjekirjassa esille. Siihen olisi auto jäänyt, kun olisi ollut jossain korvessa netin ulkopuolella.




Avain alkoi toimimaan, kun otin patterin hetkeksi irti ja laitoin takaisin.
#25
No niin vaihdoin pariston Kessyn avaimeen ja alkoi herjaamaan "Key not detected".

Koitin tehdä ohjeen mukaan synkronoinnin eli


1 "Paina haluamaasi näppäintä radiokauko-ohjausavaimessa." (Mikä on haluamani näppäin??)

2 "Näppäimen painamisen jälkeen oven lukitus pitää avata avaimella lukkosylinterin
kautta 1 minuutin kuluessa."


Avain siis toimii noista fyysisistä näppäimistä lukituksen osalta mutta auto ei kännisty napista. Täytyy kokeilla tuota, että painaa avaimella käynnistysnappia.

Ei muuten mitenkään hirveän suurella tuoda tuota avaimella painamista ohjekirjassa esille. Siihen olisi auto jäänyt, kun olisi ollut jossain korvessa netin ulkopuolella.
#26
Lainaus käyttäjältä: Octavist - 17.10.16 - klo:23:53
En tiedä onko vika vai ihan normaalia mutta aloin kuunnella, että turbo päästää aika kovan suhauksen, kun nostaa kaasun pois ahtopaineen nousun jälkeen. Vähän sellainen Subaru Impreza fiilis tuli äänestä.

Voisiko joku koittaa ikkuna auki kuulostella esim. 3 vaihteella saako tuollaisen suhahduksen aikaan? En ole aiemmin kyllä moista ääntä huomannut näissä RS-Octavioissa.

Tänään katsoin Torque-ohjelmalla ahtopaineen ja ei nosta yli 1 barin painetta. Muistan mitanneeni 1.2 bar uutena mutta en löydä netistä mistään tietoa mikä maksimipaine tällä RS 2.0 TSI:llä on. Ihan kuin jostain vuotaisi?
#27
En tiedä onko vika vai ihan normaalia mutta aloin kuunnella, että turbo päästää aika kovan suhauksen, kun nostaa kaasun pois ahtopaineen nousun jälkeen. Vähän sellainen Subaru Impreza fiilis tuli äänestä.

Voisiko joku koittaa ikkuna auki kuulostella esim. 3 vaihteella saako tuollaisen suhahduksen aikaan? En ole aiemmin kyllä moista ääntä huomannut näissä RS-Octavioissa.
#28
Lainaus käyttäjältä: tapani - 30.01.16 - klo:18:18
Onko jossain vikaa??? Octavia vm 15, noin 10000km ajettu,ei viikkoon starttailtu, tänä aamuna ja päivän mittaan joka käynnistyksessa tullut hajua, aivan kuin kytkimen luistossa tai palavaa öljyä, ajoon lähdettäessä tai hetken lämmettyä pihalla ei enää hajua tule. Oiskohan käytettävä ensi viikolla tohtorissa?

Olisikohan korkeapainepumppu (bensapumppu) halki niinkuin itseltäni siitä moottorin kyljestä. Ihan mukava vika, kun ruiskuttaa bensat koneen päälle varsinkin kesähelteellä. Noitahan on haljennut muillakin täällä eli ilmeisesti tuon osan toimittajalta tullut jotain sekundaerää tai sitten joku perustavanlaatuinen valmistusvika noissa ja saa vaihtaa takuun jälkeen omaan piikkiin noita monet.
#29
Lainaus käyttäjältä: Octavist - 20.05.15 - klo:10:33
Tosiaan huohotusputkihan tuo on ja kuulemma normaalia, että sen ympäristö hieman öljyinen.

Mutta oikea syykin löytyi eli se on tuo sama mikä täällä esiintynyt aiemminkin. Eli korkeapainepumppu vuotaa bensaa. Se on sen muovisen moottorisuojan alla piilossa joten ei välttämättä huomaa sen vuotoa ilman irroitusta. Olisi kyllä jäänyt tuolta merkkihuollon kaveriltakin huomaamatta ellen olisi itse sitä vielä siinä liikkeen pihalla jaksanut katsella ja tiennyt tuosta viasta täältä lukemalla.

Auto jäi korjaukseen heti ja perinteisesti yrittivät ensin maksattaa sijaisautoa asiakkaalla mutta, kun taas osasi vaatia ja uhkailla kuluttajasuojalla ym. niin järjestyi kuluitta. Outoa on kyllä tuollainen toimintamalli! Toinen on tietty soittaa tienpäältä ongelmasta Skoda-turvaan ja hinauttaa auto huoltamolle. Jos ajat itse huoltoon niin ajoturva ei ole voimassa.


No niin RS haettu tänään ja korkeapainepumppu vaihdettu.Mitään dokumenttia en asiasta pyydettäessäkään saanut mutta eipä tarvinnut mitään maksaakaan vaan pisti vaan sijaisauton avaimet tiskiin.

Sijaisauton kanssa ei ollut tosiaan senjälkeen mitään väliä liikkeelle kun saivat tehtaan maksamaan viulut. Parani palvelu huomattavasti heti.
Yritin tänään viritellä keskustelua miksi homma menee aina niin, että ensin yritetään takuujutuissa laittaa asiakas maksamaan sijaisauton kulut ja sitten, jos asiakas ei suostu niin homma järjestyy ilmaiseksi. Olisi oikeasti hyvä selvittää miten tuo homma oikeasti menee. Kuluttajasuojalakihan sanoo asiasta laveasti vain, että takuukorjauksista ei saa syntyä asiakkaalle kuluja. Onko tuossa mainittu kulu sitten, jos autoa tarvitsee mennäkseen töihin? Ei taida ennakkotapausta olla aiheesta.
#30
Lainaus käyttäjältä: spande - 20.05.15 - klo:09:39
Taitaa olla tuossa kyseessä huohotusputki ventiilikopalta ahtimen imupuolelle.

Tosiaan huohotusputkihan tuo on ja kuulemma normaalia, että sen ympäristö hieman öljyinen.

Mutta oikea syykin löytyi eli se on tuo sama mikä täällä esiintynyt aiemminkin. Eli korkeapainepumppu vuotaa bensaa. Se on sen muovisen moottorisuojan alla piilossa joten ei välttämättä huomaa sen vuotoa ilman irroitusta. Olisi kyllä jäänyt tuolta merkkihuollon kaveriltakin huomaamatta ellen olisi itse sitä vielä siinä liikkeen pihalla jaksanut katsella ja tiennyt tuosta viasta täältä lukemalla.

Auto jäi korjaukseen heti ja perinteisesti yrittivät ensin maksattaa sijaisautoa asiakkaalla mutta, kun taas osasi vaatia ja uhkailla kuluttajasuojalla ym. niin järjestyi kuluitta. Outoa on kyllä tuollainen toimintamalli! Toinen on tietty soittaa tienpäältä ongelmasta Skoda-turvaan ja hinauttaa auto huoltamolle. Jos ajat itse huoltoon niin ajoturva ei ole voimassa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy