Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - TapsaR

#2
Pitää vaihtaa jarrusatula golffiin -99 variat ja 1.6 8v 101hv koneella, käyttöönotto 10/1999. Motonet tarjoaa kahta mallia ja sopivuudesta eikä noiden erosta ole tietoa. Olisiko joku paininut saman asian kanssa ja tietäisi kumpiko sopii:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/239418/676803?ajoneuvo=621
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/239420/605019?ajoneuvo=621

#3
Myynnissä CFHC 2.0Tdi commonrail kone osina, ajettu 170tkm, itse ajoin 158-170, hyvin pelasi eikä kuluttanut öljyä.
Koneesta mennyt jakohihna käynnistäessä. Kone purettu korjaamon toimesta vian selvittämiseksi ja kaikkine käänteineen totesin että nyt vaihtokonetta kehiin…

Eli tässä ollaan:

Kansi, alakerta ja turbo myyty.

Korkeapainepumppu 300â,¬

Suuttimet 4kpl 350â,¬, kpl 100â,¬

Korkeapaine varaaja/jakotukki anturi/venttiileineen + suuttimien putket 100â,¬

Johtosarja 70â,¬

Kaikki muutkin moottoriin liittyvät osat löytyvät, Egr, alipainepumppu, letkut, putket yms.
Jakohihnapyörät ja paininvivut on hajalla. Kaikista voi tarjota jos jotain kaipaa tai koko kasa sopivaan hintaan, olisko 400â,¬ ?


Osat löytyy Janakkalasta Tervakoskelta.
nolla neljä nolla 5273518 , tapsa(piste)rintamaki(at)gmail(piste)com
#4
Tietäisikö joku foorumilainen että sopiiko 2.0TDI CR CFHC kone joka on ollut DSG vaihteistossa kiinni, manuaaliin ilman ongelmia?

Vauhtipyörän ja muutakin saa vanhasta koneesta.
#5
Onko foorumilaisten kohdalle osunut Vag konsernin commonrail koneissa jakopäävikoja?

Omasta Ocu 2FL 2011 2.0TDI CR korkkasi hihnasta hampaat käynnistyksen yhteydessä kampiakselipyörältä. Korjausarvio on noin 2,5kâ,¬, tämän jaosta neuvottelu kesken myyjäliikkeen kanssa.
Hihnalla ajettu 80tkm / 3 vuotta, tehty merkkiliikkeessä kun autolla oli ajettu 90tkm, jotain vikaa ollut ja mennyt osin takuutyönä.
Hihna on todella hyvän näköinen ja kireys on hyvä, mikä lie aiheuttanut?
#6
Olisko jollakin kokemusta onnistuuko 2011 vuoden octaviasta huollon nollaus mittariston kautta tai jollakin edullisella laitteella. Ei onnistu samoin kuin -08 vuoden Ocussa enkä ole löytänyt toimivaa ohjetta. Ohjekirjan ohje on jotenkin vajaa kun teksti loppuu kesken...

VCDS toimii, mutta jätetään se nyt pois tästä keskustelusta, kun en nyt ole sitä hankkimassa.
#7
Saisiko joltakin apua koodin P0016 tarkempaan tutkimiseen.

Ongelma on: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36434.0

Octavia 2011 2.0TDI CR CFHC sammuu kun käynnistää kuumalla moottorilla minuutin pari käynnistyksen jälkeen, vika on satunnainen ja nyt oli viikon pois. Lähtee nopealla uusinta startilla käyntiin ja jää käyntiin, jos uusinta startissa viivyttelee niin saa startata vaikka kuinka monta kertaa, koneen jäämättä käyntiin.
Vikakoodiksi tuli Motomaatissa P0016.

Googlettelin että vika voisi olla G40 ja tai G28 anturivika, jakopää kulunut / väärä ajoitus, tai Likainen moottoriöljy?

Jakopää on 90tkm ajettu, hihnapyöriä myöten hyvän näköinen.

Onko järkeä vaihtaa jompikumpi anturi kokeillaan periaatteella vai pitäskö tutkia lisää?


nolla neljä nolla 527351kahdeksan , YV , tapsa.rintamaki(at)gmail.com
#8
Octavia 2011 2.0TDI CR CFHC sammuu kun käynnistää kuumalla moottorilla minuutin pari käynnistyksen jälkeen, vika on satunnainen ja nyt oli viikon pois. Lähtee nopealla uusinta startilla käyntiin ja jää käyntiin, jos uusinta startissa viivyttelee niin saa startata vaikka kuinka monta kertaa, koneen jäämättä käyntiin.
Vikakoodiksi tuli Motomaatissa P0016.

Googlettelin että vika voisi olla G40 ja tai G28 anturivika, jakopää kulunut / väärä ajoitus, tai Likainen moottoriöljy?

Jakopää on 90tkm ajettu, hihnapyöriä myöten hyvän näköinen.

Onko järkeä vaihtaa jompikumpi anturi kokeillaan periaatteella vai pitäskö tutkia lisää?

#9
Onko dieselissä katalysaattorilla toimintaan vaikuttavaa merkitystä, vaikuttaako ahtimen tai egr toimintaan? Jos poistan/tyhjään autostani Octavia 2 1.9tdi BXE katalysaattorin, ei ole DPF, saavutaanko mitään hyötyä tai haittaa?

Jostain luin että näissäkin oleva katti olisi NOX-katalysaattori jolla vähennetään typenoksideja, mutta sitähän ei mitata, joten sillä ei ole merkitystä.
#10
Octavia -08 oleva 1.9 BXE koodinen pumppusuutin diesel kyseessä, jonka savut pitäisi mennä alle 1. Olen katsastuttanut tuon itse nyt 3 kertaa ja joka kerralla on hyväksytyn savuarvon saaminen ollut aikaa vievää touhua. Viime vuonna tuli ties monennen polkaisun jälkeen 0.99 jolla leima irtosi. Nyt ei tullut enään alle 1 mutta taas ihan rimaa hipovia oli, leima tuli kun kolmen keskiarvo oli riittävän lähellä ja tuo oli jo 5 uusinta mittausrundi. Arvot on alusta asti lähellä, joten irtoavasta noesta ei varmaan ole kyse. Nyt katsastus inssi meinasi että ei ole ainoa tällainen ja EU3 muutos EU4 koneeksi tehty paperilla, josta tämä ongelma johtuu.

Jakopää laitettu vuosi sitten merkkiliikkeessä, ei vaikuttanut. Ilmaputsari oli nytkin uusi. Polttoaineen seassa ollut RL-2 välillä ja suodattimen vaihdon yhteydessä olen täyttänyt kotelon Liquimolyn Diesel Purge aineella ja käyttänyt sen verran että aine on mennyt suuttimille ja jättänyt sitten vaikuttamaan.
Kilometrejä on nyt 330tkm, koneelle ei ole tehty mitään remontteja, 250 alkaen öljyt vaihdettu 10-15tkm välein, öljyä kuluu tuolla vaihtovälillä reilu puoli litraa. Lämpimällä kelillä kylmänä käynnistäessä tuo pölläyttää siniharmaan pilven, mielestäni haisee dieselille. Kylmillä keleillä pölläytys on lähes huomaamaton. Vetoja tuossa tuntuu olevan samalla tavalla kuin vastaavissa.

Aina ennen katsastusta ajettu noenpoisto ajoa ja poljettu sen mitä tuo laiskanmiehendiesel liikkuu kuomukärryn tai asuntovaunun kanssa. Ajot ovat pääasiassa maantieajoa 25km työmatkaa ja välillä pidempää ajoa.

Onko tullut vastaavia vastaan ja olisiko ideoita millä seuraavalle leimalle voisi valmistautua, ettei tarvi kenkiä konetta siellä? Mitä kannattaisi tarkistaa tai joku hyvä kikka kolmonen...
#11
2003 vuoden passattin jäähdytin vuotaa ja nyt pitäisi osata hankkia sopiva jäähdytin, kone 2.0 20v ALT, manuaali vaihteisto ja manuaali ilmastoinnilla.

Jäähdyttimiä löytyy tuohon ainakin kahta mallia 22 ja 32mm kennon paksuudella, tuossa on nyt 22mm kenno.

Nettikaupoista tuon saisi halvalla, mutta en uskalla tuota tilailla, kun mielestäni niissä menee sopivuudet ilman mitään järkevää logiikkaa, valmistajasta riippuen jotkin 22 ja 32 sopii sekä ilmastoinilla ja ilman, ja molempia paksuuksia löytyy erikseen samalta valmistajalta ilmastoituun ja ilman ilmastointia. Lisäksi oli jotkin kuumanilmaston mallit...

Esimerkiksi Motonet myy molempi seuraavanlaisille sopivuuksilla:
32 mm kenno
Jäähdytin Audi-A4
Sopivuudet:
- 1,6/1,8/T/TDi (ei Autom, 32mm paksu kenno)
- 1,6/1,8/1,8T/2,0/1,9TDi jos ilmastointi ja OE-no 8D0121251BH (ei Autom

22mm kenno
Jäähdytin Audi-A4/A6/Passat
Sopivuudet:
- 1,6/1,8/1,8T/2,0/1,9TDi jos OE-no 8D0121251AT/8D0121251BA (ei Autom, 22mm paksu kenno)

OE-numeroa en nähnyt maskin irroituksella. Sopiikohan tuohon kumpivaan?
#12
Kuinka moottorin alemman tukikumin apurunkoon tulevat kumit saa vaihdetuksi? Nykyiset on aika pehmeet ja nuo olisi tarkoitus uusia kun uudetkin on jo hankittuna.

Kumit on ulkokehältään lasikuitua, joka on painettu alumiinisen apurungon poraukseen. Pitääkö vanhasta nirhetä ulkokehä halki vai saako nuo hakattua esimerkiksi ylöspäin?
#13
Pitäisi löytää Octavia 2, 2008, 1.9TDI, jäykemmät/korottavat jouset eteen. Niitä Weitec SDkits palikoita saa eteen, mutta löytyisikö pelkästään jäykempiä jousia, muuten kuin orginaalina "marmoritiskiltä" Huonontien alustan neljä jousta ja iskaria reilu 1100â,¬.
Eli etujouset hakusessa, jossain purkaamolla oli Scout etutolpat, sopiikohan jouset ja jos sopii, paljonko ne korottaa?

Taakse laitoin nyt Sachs jäykemmät jouset ja Monroe HD-iskunvaimentimet, näillä takapää nousi lähtökohtaan verraten noin 30mm, etupäähän nähden 20mm korkeammalle. Jouset on selkeästi jäykemmät kuin väsyneet orginaalit, vastaavat kun saisi eteen niin ei aina raappisi sivuteillä kiinni ja kestäisi kuormaakin paremmin.
#14
Golf IV, vika ollut "aina". Repsikan penkki ei lämpiä, kuinka lämmitysvastuksen säätö on toteutettu? Penkille meneviin vastuksenjohtoihin tulee 2V jännite, kun säätö on täysillä. Onko tehonsäädin jossain kojetaulun sisuksissa vai vasta penkin alla?
#15
Edellinen omistaja vaihtanut ovenkahvan repsikan oveen ja alkuperäinen lukkosylinteri mennyt sen mukana, joten ainoa ovi mistä pääsee autoon on kuskin ovi. Autossa on kyllä jälkiasenteinen keskuslukitus, jolla ovet saa kiinni muttei auki, ohjainlaite rikki. Uuden lukkosylinterin saa tilattua mutta maksaa sen lähes 200â,¬.

Onko peräkontinlukossa sopivat osat etuoven lukkoon? Lukko on kylläki jumissa, mutta luulisi sieltä haitat saatua kaivetuksi pientä väkivaltaa käyttäen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy