Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - LateJ

#1
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
31.03.20 - klo:17:24
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 31.03.20 - klo:14:41
Pahus, masensit lisää :(. Yks vaihtoehto 136hv diesel. Tästä kokemuksia? Audi Centerillä ei yhtään koeajo autoa uudellamaalla.

Mulla oli vm 2010 A4 B8:ssa 136hv diesel. En tiedä minkä verran tuolla moottorilla on yhteistä nykyisen 136hv dieselin kanssa, mutta suoritusarvot näyttää ainakin olevan hyvin samanlaisilta. Kaupunkiajossa tolla ehti hyvin ja tuntui jopa ihan tehokkaalta kun vääntöä on se 320Nm heti 1500 kierroksesta. Tietysti siinä vaiheessa kun vauhti ja kierrokset nousee ei enää tapahdukaan juuri mitään. Tehon riittävyys on tässäkin varmasti hyvin henkilökohtaista joten en arvaisi tuota kokeilematta ostaa. :)

Jos 150g rajaan pitää päästä niin yksi vaihtoehtohan olisi ottaa 40 TFSI Business Comfortina (149g) ja ottaa siihen lisävarusteena sporttipenkit ja urheilualusta. Näillä valinnoilla sedan jää 148g päästöihin. Sitten kun auto on maassa ja kilvissä vaihtaa alle kivemman näköiset vanteet ja laittaa noille 16" vanteille vaikka talvirenkaat: http://www.audi.fi/AV35WB0E. Ihan samanlaiseksi tuota ei taida saada kun näissä on joka varustetasossa (comfort/advanced/s-line) vähän erinäköiset puskurit.

#2
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
30.03.20 - klo:17:31
Auton luovutus oli viime viikon maanantaina ja näin viikon ajelun perusteella hyvä peli. Tosi hiljainen ja hyvä ajaa. Karoqin jälkeen pitää kyllä opetella taas nöyryyttä autoon pujottautuessa, mutta tuo nyt oli tiedossa. Digimittaristo on hieno ja sopii fiilikseen hyvin ison keskinäytön kanssa. MIB3 on minulla toiminut ihan ok, profiilin luonti sun muut onnistui kerrasta eikä toistaiseksi ole näkynyt mitään sekoiluja.

Pari harmitusta:
- Ovien automaattilukitusta ei saa pois. Tämä pitänee koodailla jossain itse kun huoltokaan ei asiaa kuulemma osaa korjata. Kai tuo vielä facelift B9:ssäkin jotenkin onnistuu.
- Olisi pitänyt ottaa se advanced key system. Karoqissa ehti tottumaan siihen että avaimeen ei tarvitse koskea, samoin kauppakassien kanssa oli helppo avata takaluukku potkimalla puskurin alle (first world problem, tiedetään). Ajattelin että eipä nuo nyt isoja juttuja ole ja säästän tonnin varusteissa, mutta pieleen meni.

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 29.03.20 - klo:18:20
Leasing auto vaihtamassa, joten toi Comfort varustelutalo houkutteleva kun mukana vetokoukku ja webasto. Rahaa ei jäisi enää paljoa varusteisiin.
Aikaisemmissa autoissa ei ole ennen ollut adaptiivista vakkaria, joten olisiko siitä mitään hyötyä kehä/kaupunki painotteisessa ajossa?

Edellisessä Karoqissa oli adaptiivivakkari ja se meni pakkovarusteiden listalle. Ainakin siinä tapauksessa että jono ei pysähtele ihan hirveästi. Hidastaminen (pysähdyksiinkin) sujuu ihan hyvin mutta liikkeelle lähdöt tapahtuu ainakin näissä minun kokeilemissani sen verran verkkaisesti että mieluummin hoidan asian itse. Tosin tässäkin tapauksessa hoidan vain tuon liikkeelle lähtemisen joutuisasti ja napsautan samantien vakkarin päälle ja annan auton hoitaa etäisyyden edellä ajavaan.

Tämänhetkinen A4-hinnasto sopi minullekin varsin hyvin kun itselleni pakollisia varusteita ovat koukku, webasto(tms) ja adaptiivinen vakkari mitkä tällä hetkellä sai A4:ään hyvin pienellä panostuksella.
#3
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
11.03.20 - klo:22:33
Florett-harmaa. Vähän kipuilin tuon ja Terra-harmaan välillä, mutta tehdas ratkaisi ongelman ja lukitsi konfiguraation yllärinopeasti.
#4
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
11.03.20 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: LateJ - 30.01.20 - klo:22:36
Tänne lähti myös tilaukseen parin Skodan jälkeen 40 TFSI Avant Business Advanced Comfort Edition.

Nyt oli auto saapunut maahan, luovutukseen ehtinee maalis-huhtikuun vaihteen tietämillä eli toimitusajaksi muodostuu noin 2,5kk. Tämä oli nyt kolmas uutena tilaamani A4 ja kaikki tulleet 2-3 kuukaudessa tilauksesta, premium-toimitusajat verrattuna Skodan yli puolen vuoden odotuksiin. ;D (oikeasti tietysti riippuu mitä tilaa ja milloin tilaa)
#5
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
31.01.20 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.01.20 - klo:06:37
Comfort edition on huokutteleva tarjous ( ilmeisesti tämän vuoiden quattrokuu tarjous ?).

Sepä se. Jotain hyvääkin aneemisessa quattrotarjonnassa, kun quattrokuuta ei enää juhlita niin tulee vajaavetoisiinkin hyvät talvikamppikset. :)
#6
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
30.01.20 - klo:22:36
Tänne lähti myös tilaukseen parin Skodan jälkeen 40 TFSI Avant Business Advanced Comfort Edition. Plugari oli ensin hakusessa, mutta tällä hetkellä myynnissä olevista mikään ei oikein sytyttänyt ja Karoqin diili loppuu huhtikuussa joten ratkaisuja piti tehdä. Eli mennään nyt sitten vielä ainakin yhden auton verran perinteisellä polttiksella (tai onhan se MHEV!). Valmistusta arvottiin viikolle 12 ja luovutus viikolle 16, toivottavasti pitää kutinsa kun nykyinen auto lähtee alta viikolla 17.

Audi muodostui lopulta hinnaltaankin aika kilpailukykyiseksi talvikamppiksen myötä. Vetokoukku ja webasto (tms) pitää olla, joten melkein kaikki muut vaihtoehdot antaa tuossa heti sen vähintään pari tonnia tasoitusta. Kilpailukykyisyys toki vaatii malttia lisävarusteiden ruksinnan kanssa, mutta tämä nyt on normijuttu Audin kanssa.

Lisävarusteiksi tulee hintaan nyt kuuluvan comfort-paketin lisäksi digidigimittarit, flat ratti, laajennettu led-sisävalopaketti, adaptive cruise+lane assist, matrix ledit, usb-tökkelit takapenkille ja läppähintainen metalliväri (bisneskulin harmaa). Saa nähdä alkaako kyrsimään kun en ottanut advanced key systemiä (nykyisessä Skodassa toi on ja on ihan kiva). Koeajon perusteella sound system oli siedettävä joten B&O jäi kans pois.

Värin kanssa on ehkä vielä hieman epävarmuutta. Floret-harmaa lienee käytön kannalta helpoin väri, mutta terra-harmaa houkuttelisi ehkä vielä. Pitänee kysellä että voiko tuota ylipäätään enää vaihtaa ja tehdä sitten päätöksiä.
#7
Yhden illan ajeluiden perusteella Karoq 1.5 TSI DSG Style vs 2016 Octavia RS 2.0 TSI DSG:

  • Alusta on hyvä. Tietysti paljon räsää mukavuuspainotteisempi mutta yllättävän hyvin toi taittuu mutkiinkin.
  • Melutaso kesärenkailla (17" Hankook mikälie) hiljaisempi kuin RS 2 talvea ajetuilla 17" CVC6 kitkoilla. Paljon hiljaisempi kuin RS 18" Bridgestone kesägummeilla.
  • Tehoero on, noh, huomattava. :) Tämä oli toki tiedossa etukäteen eikä sinänsä mikään yllätys.
  • Kuiva DSG (semmoinenhan tässä oli?) toimii yllättävänkin sivistyneesti. Ei minusta sen kulmikkaampi kuin RS:n DSG:kään.
  • Sisätiloiltaan Karoq on ehkä yllättävänkin paljon Octaviaa kompaktimpi. En tiedä mitä noi erot senteissä on mutta Karoq tuntuu käytännössä sisätiloiltaan selkeästi Octaviaa pienenemmältä. Korkeutta toki on vaikka kuinka.
  • Infotainment on mennyt paljon eteenpäin 2 vuodessa. Bolero toimii sutjakasti, care connect yms lähti toimimaan tosta vaan. Canton ihan ok, ainakin parempi kuin RS:n perusäänentoisto.
#8
Karoq (17-) / Vs: Uusi Karoq tilattu
25.04.18 - klo:21:18
Itse päädyin myös sporttirattiin, vaikka siitä lämmitys tosiaan puuttuukin. Nykyisen RS:n sporttiratti on kyllä viimeisen päälle hyvä ruori, ja kun ainakin kuvien perusteella Karoqin sporttiratti on hyvin samanlainen (ellei peräti sama ilman punaisia tikkauksia?) niin valinta oli helppo.

Luovutus huomenna, saa nähdä miltä 1.5 TSI tuntuu 2.0 TSI:n jälkeen.
#9
Karoq (17-) / Vs: Uusi Karoq tilattu
09.04.18 - klo:20:04
Lainaus käyttäjältä: LateJ - 27.02.18 - klo:21:44
23.11. tilatun 1.5 TSI DSG Stylen valmistusviikoksi oli vahvistunut viikko 13. Tammikuussa synttäriarvio oli viikko 11, eli aika lähelle osui.

Auto oli valmistunut ilmeisesti ajallaan ja kerennyt viime viikon lopulla jo Suomeenkin asti. Näemmä saavat aika vauhdilla laivattua noita kun auto oli satamassa jo valmistusta seuraavalla viikolla. Luovutus säkällä parin viikon sisään.
#10
Karoq (17-) / Vs: Uusi Karoq tilattu
27.02.18 - klo:21:44
23.11. tilatun 1.5 TSI DSG Stylen valmistusviikoksi oli vahvistunut viikko 13. Tammikuussa synttäriarvio oli viikko 11, eli aika lähelle osui.
#11
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
14.03.14 - klo:18:49
Uudessa kampanjassa varusteisiin kuuluu myös tällainen:
Sport optiikkapaketti (mustat pakoputken päät, kiiltävänmusta mittariston kehys, jaloteräksiset polkimet)

Miltähän toi kiiltävänmusta mittariston kehys näyttää?
#12
Auto kävi tänään ensimmäistä kertaa huollossa, syynä jonkin verran vasemmalle puoltava ohjaus. Kaupungissa tätä ei huomannut, mutta maantiellä autoa joutui paimentamaan ärsyttävästi. Ohjauskulmat oli kuulemma jonkin verran pielessä, säädön jälkeen auto kulkee suoraan kuten pitääkin.
#13
Edellinen liisari oli A4 2.0 TDI, mihin olin kovasti tyytyväinen. Nyt uutta autoa valitessa sattui olemaan juuri sopivasti menossa Land of quattro-kampanja, missä sai faceliftatun mallin ok-varusteilla suht järkevään hintaan. Lopulta helppo päätös jatkaa vielä toiset kolme vuotta B8:lla.
#14
Kokemuksia muutaman päivän ajelun perusteella. Pakosti menee vähän hehkutukseksi, mutta periaatteessa sama auto on parantunut yllättävän paljon edelliseen pre-fl B8:iin verrattuna. Alla olevat huomiot on siis kirjoitettu vertauksena edelliset 3,5 vuotta ajossa olleeseen A4:ään, sen absoluuttisempaa arvoa niillä ei taida olla.

Tärkein parannus on tietenkin quattro, josta tuntuu irtoavan aika loputtomasti huvia näillä keleillä. Samoin tuo 150hv TDI on yllättävän pirteä moottori. Tehoero (+14hv edellisen A4:n 136hv TDI:hin verrattuna) tuntuu suuremmalta kuin onkaan, varsinkin ottaen huomioon auton 160kg kasvaneen omapainon. Onneksi ei tullut hairahdettua yli 3ke kalliimpaan 177hv malliin. Vissiin jonkinmoinen konepäivityskin on tapahtunut, ainakin öljykorkki on tässä uudessa ihan eri paikassa kuin edellisessä autossa (kts. liitteet).

Väri: Ibisvalkoinen on hieno! Tosi puhdas valkoisen sävy joka sopii lumiseen maisemaan komeasti. Luulisi olevan myös kohtalaisen immuuni kiveniskemille sun muille.

Ã,,änentoisto: Sound system on hyvinkin hintansa arvoinen päivitys perusäänentoistoon. Mitään äärimmäistä hifiä ASS ei toki tarjoa, mutta huomattava parannus pre-fl perusbisnesradioon verrattuna kuitenkin.

Ilmastointi: 3-alueilmastointi tuntuu hoitavan hommansa sivistyneemmin kuin yksialueilmastointi. Ilmastointi ei ole pitänyt missään tilanteesta melua itsestään, kabiini lämpiää nopeasti ja tasaisesti ilman turhaa puhinaa tai suhinaa.

Penkit: Audin sporttipenkkeihin ihastuin joskus, kun minulla oli muutaman päivän huollon sijaisautona A5 SB. Ihan älyttömän hyvät jakkarat, ja eipä ne siitä huonone A4:äänkään asennettuna.

Yleinen laatuvaikutelma: Toistaiseksi autosta ei ole kuulunut yhtään hälyääntä, tuulensuhinaa tai muutakaan ärsyttävää ääntä, eli tältä osin erinomainen suoritus. Sisävalopaketin mukana tulleet valaistut jalkatilat on pimeällä hienot. Ja nyt on hanskalokerossakin valo, premiumia.

Tämä on ensimmäinen autoni jossa on parkkitutkat. En kyllä tajua mikä funktio niillä on, peilistähän sen näkee mihin auto on menossa, nyt peilien lisäksi joutuu kuuntelemaan tutkan piipitystä. Tietty jos haluaa peruutella silmät kiinni niin ehkä tuosta on sitten jotain apua. Onneksi piipityksen saa valikosta pois päältä.

Ainoa oikeasti negatiivinen asia on ohjaus. Faceliftin sähkötehostus vaan ei ole yhtä tunnokas ja hyvä kuin pre-fl hydraulitehostin. Drive Selectin dynamic-asennolla ohjaus jäykistyy ja paranee vähän, mutta edellisen auton tasolle ei päästä. Tietty lopullisen tuomion voi antaa vasta kesärenkaiden kanssa. Mutterointia ei ole kuitenkaan esiintynyt.

Kokonaisuutena aika muikea peli, kyllä kelpaa.
#15
Lainaus käyttäjältä: laavu - 24.01.14 - klo:21:37
Onko nuo talvivanteesi minkä kokoiset? Veikkaan, että koko on 17". Itse vielä mietin, hankinko juuri nuo samat talvivanteeksi 16" vai 17" koossa.

Oikein veikattu, talvigummit on myös 17" vanteilla. 16" näytti mielestäni S Linen kanssa vähän vaatimattomalta niin päädyin sitten 17" kokoon. Kesärenkaiden vanteina on ne Loq:n vakio-17" vanteet, talvivanteita en valitsemaan päässyt, mutta olen oikein tyytyväinen tuohon leasing-firman tai autoliikkeen tekemään valintaan.
#16
Audi A4 2.0 TDI 110kW quattro Land of quattro Edition

Tilattu: 12.11.2013
Luovutettu: 24.01.2014
Mittarilukema luovutuksessa: 10km

Ulkoväri: T9T9 Ibisvalkoinen
Sisätilat ja materiaali: Atrium-kangasverhoilu (musta)

Varustepaketit

Land of quattro Edition -varustelu vakiovarusteiden lisäksi:

  • S line ulkonäköpaketti
  • Urheiluistuimet, edessä
  • Nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä, 3-puolainen
  • Xenon Plus -ajovalot ja LED -huomiovalot
  • Vakionopeussäädin
  • Bluetooth-Hands-free -liitäntä
  • Ajotietokone värinäytöllä
  • Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
  • Keskikyynärnoja etuistuinten välissä
  • Audi hold assist -paikallaanpitoavustin
  • Alumiinivanteet, 5-puolainen design, koko 7.5 J x 17, renkaat 225/50 R17

WKM Ambiente-varustepaketti

  • Audi sound system
  • sisävalopaketti
  • 3-alueinen automaatti- ilmastointi
  • kiiltolistat sivuikkuinoiden ympärillä
  • rengaspaineen tarkkailutoiminto

Lisävarusteet

1BE Urheilullisempi alusta (tämä tuli myöhemmin vakiovarusteeksi Land of quattroon, mutta tilaushetkellä vielä lisävaruste)
2H1 Audi Drive Select -järjestelmä


Semmonen. Vähän vähemmän peruskulibisness kuin edellinen A4, eiköhän nelivedosta irtoa iloa seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.

#17
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
07.01.14 - klo:17:22
Eipä tuon perustella hirveästi vielä voi päätellä, mutta olisko ekat kuvat oikeasta B9:stä renderöintien sijaan: http://www.worldcarfans.com/114010768382/next-gen-audi-a4-spied-for-the-first-time
#18
Hieno Audi! Jos oman tilauksessa olevan olisi voinut speksata ilman liisarin (ja budjetin.. :) ) rajoituksia niin lopputulos olisi saattanut olla hyvin samanlainen.
#19
Mulle kävi niin, että 3-sarjan sun muiden kokeilemisen jälkeen facelift-A4:n kabiiniin istuminen oli kuin olisi kotiin tullut. Eihän se nyt ihan moderneinta designia enää ole, mutta jotenkin istuu meikäläisen tyylitajuun kuin leka päähän. Vielä kun nykyiseen A4:ään verrattuna seuraavassa on sporttipenkit, 3-alueilmastointi ja tietty faceliftin myötä aavistuksen päivittyneet hanikat niin sisustakin tuntuu sen verran erilaiselta, että eiköhän moisessa jaksa seuraavat kolme vuotta istua.

B9:n esittelyn jälkeen tietysti voi olla on toinen ääni kellossa, toivotaan että vasta 2015. :)
#20
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
06.11.13 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.11.13 - klo:19:16
Urheilualusta on "melkein pakollinen" S linen kanssa. Muistinkin (väärin) sen olleen mukana paketissa. Taitaa omat ajatukset olla A3:n varustepaketeissa vielä.

Myyjä onneksi huomautti urheilualustan puuttumisesta, itsekin oletin sen kuuluvan automaattisesti S line-ulkonäköpakettiin. Varsinkin kun olen pitänyt kovasti urheilualustasta nykyisen A4:n kanssa (mun makuun just sopiva) niin tuon pois jääminen olisi kyllä jäänyt harmittamaan.
#21
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
06.11.13 - klo:19:05
Tänään lähti tilaukseen Land of quattro 2.0 TDI (110kW) A4. Land of quattro-kampanjan perusvarusteet oli jo sinänsä kulibisnesliisaajalle aika hyvät, mutta otin vielä lisäksi sporttialustan, Ambiente-paketin ja Drive Selectin.

Ambiente-paketti olisi ollut muutoin ihan selkeä valinta, mutta siinä mukana tulevat kiiltolistat aiheutti vähän pään raapimista, valkoiseen autoon olisi kumminkin sopinut ehkä kivemmin mustat ikkunanpielet. Toisaalta S Line-etusäleikkö on kiiltomusta niin nyt tulee sitten kiiltomustaa B-pilareihinkin. Automyyjän mukaan jo useampi ostaja on jättänyt sen Ambiente-paketin ottamatta noiden kiiltolistojen takia, ja pakettia ei kuulemma voi tilata ilman listoja, vaikka haluaisi.

Koeajossa alla oli A5SB, ja ohjaus tuntui siinä drive selectin dynamic-moodissa kaikkein parhaalta, joten otin nyt sitten sen drive selectinkin mukaan, vaikka navittomassa manuaali-A4:ssä tuo jääkin aika torsoksi. Individual-asetus puuttuu eikä manuaalivaihteiston asetuksetkaan mihinkään muutu vaikka kuinka ruuvaisi eri moodeja. Pitää toivoa, että myös mutterimoodi puuttuu. :)

#22
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
21.10.13 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: JaniS_ - 20.10.13 - klo:12:25
En ole ajanut näitä malleja, mutta kumpaan itse päätyisitte ja miksi? Ainakin paperilla näyttää tämä bensaversio huomattavasti paremmalta. Nopeampi, suurempi tehoinen ja yhtä vääntävä kuin tuo 150hv diesel. Valmistajan ilmoittama kulutusero 1.1L/100km. Oma ajomäärä noin 15-20 tkm/vuosi, joten polttoainekulut eivät nouse kynnyskysymykseksi. Lähinnä kiinnostaisi tietää, että puoltaako mikään tuo dieselin hankintaa? Kokemuksia em.moottoreista?

Omalla rahalla ostaessa nykykilometreillä (~15tkm/vuosi) ehdottomasti 1.8TFSI. Minulla oli joku aika sitten huollon sijaisautona A5 SB varustettuna tuolla "ihmemoottorilla". Noiden muutaman päivän perusteella kiva kone, joskin kulutuksen puolesta minulla ei ollut mitään toivoa päästä edes lähelle mainostettuja lukemia.

Tällä hetkellä näyttää kuitenkin siltä, että seuraavaksi autoksi minulle on tulossa Land of Quattro-2.0 TDI (150hv). Syynä tähän työnantajan leasing-politiikka, joka suosii vahvasti <135g co2-päästöjä. Eipä nykyisen A4:n 136hv TDI:kään ole mitenkään raivostuttavan tehoton ole ollut, ja luulisi 150hv:stakin saavan Quattron kanssa edes talvella vähän hupia irti. :)
#23
Nyt tullut sitten lopulta virallistakin tietoa Ocu-III:sta.

Ehkä yllättävänkin pian tulossa, esittely marraskuussa ja myyntiin ensi vuoden alkupuolella: http://www.autocar.co.uk/car-news/moscow-motor-show-2012/moscow-motor-show-skoda-octavia-details-announced
#24
17.1.2005 olen tankannut silloiseen Pösöön 95E:tä hintaan 0.974â,¬/l. Aika alhaalla on käyty vielä 2008 lopulla, joulutankkaus 24.12.2008 on mennyt hintaan 1.104â,¬/l.

Dieseliä on saanut vielä 15.10.2010 hintaan 1.109â,¬/l, aika nopeasti on noussut tuokin näemmä.
#25
Hyviä puolia:

  • Vaivattomuus
  • Kulujen ennalta-arvattavuus
  • Parkkipaikkakolhuista, kiveniskemistä sun muista ei tartte paljon ressata

Meidän firmassa liisaria on pidettävä se normaali 3 vuotta, mikä on tällaiselle kesto-autokuumeilijalle aika tuskaisen pitkä aika. Audi on nyt vajaan vuoden vanha ja autokuume valtava. Toisaalta eipä mene toimintatonneja joka kevät harkitsemattomiin autonvaihtoihin.

Onneksi ei ole tilaa eikä rahaa harrasteauton pitämiseen. :)
#26
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
14.04.11 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: jni - 14.04.11 - klo:20:29
Kysymyksestä päättelen, että ei löydy. Skodalta muuten löytyy. ;)

Löytyy sittenkin. :) 320dA xDrive, ~52ke.
#27
Peugeot / Vs: Peugeot
18.02.11 - klo:19:25
Lainaus käyttäjältä: JeanC - 18.02.11 - klo:19:22
Mistäs tuon Webaston ja lasikaton bongasit.
Itse kun pdf:n avaan, niin lukee et activeen tulee xenonit ja bluetooth  ???

Webasto ja lasikatto kuuluu Activen vakiovarusteisiin, jotka on listattu täällä: http://www.peugeot.fi/autot/esittely/hinnat_ja_varusteet?malli=508-sw. Ei tarvitsisi bisness-activea paljon lisävarustella.

Mielenkiintoista nähdä mihin 508:n leasing-vuokrat asettuvat, perinteisesti ranskalaiset eivät ole olleet niitä halvimpia. :)
#28
Nyt kun omassa A4:ssäkin alkaa olla hieman enemmän kilometrejä alla, näyttäisi kulutus asettuvan reiluun 6l/100km (2.0 TDI 100kW). Ihan tyytyväinen olen Audin pihiyteen, samanlaisessa ajossa 1.8 TSI DSG Octavia vei 10000km aikana keskimäärin 8,2l/100km. Ajan siis lähes pelkästään kaupunkiajoa Tampereen alueella, elokuussa tuli yksi tankillinen enimmäkseen maantieajoa, jolloin kulutus laski 5,3 litraan/100km.

#29
A4 B8 Chat-ketjusta:

Lainaus käyttäjältä: LateJ - 31.07.10 - klo:14:59
Nyt kesälomalla on tullut vähän enemmän maantieajoa (ja siten lujempia vauhteja), ja olen ihmetellyt takaa kuuluvia yllättävän voimakkaita tuulensuhinoita. Tutkin ilmiötä tänään vähän enemmän, ja näemmä apparin puolen takalasi falskaa jostain. Ilmeisesti joko tiivisteessä on jotain vikaa tai sitten lasi ei nouse ihan ylös asti. Teippasin kokeeksi lasin ja tiivisteen sauman umpeen ja suhinat loppuivat siihen.

Nyt on vihdoin ja viimein saatu ongelma korjattua parin huoltokerran jälkeen. Jotain tiivisteitä vaihtoivat takaovesta ja nyt ei suhise. Muuten homma olisi korjaantunut jo ekalla kerralla, mutta joutuivat tilaamaan tiivisteet jostain ja lisäksi huollossa oli ruuhkaa, joten huoltoaikaa joutui hieman odottamaan. Tiedä sitten ovatko suhinat kuinka yleisiä, eli kyseessä ei välttämättä ole ihan tyyppivika. :)
#30
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TFSI
06.08.10 - klo:21:45
Tosi nätti A4! Omaan verrattuna noi vanteet (ja sumarit kromirinkuloineen) tekee kyllä hirveän eron. S Line-alusta tais olla vielä hippasen mun autossa olevaa urheilualustaa matalampi, ehkä sekin vaikuttaa vähän.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy