New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 14.01.12 - klo:18:14
Hävitätkö Volvon vai tuleeko kakkosautoksi?
Kakkoseksi... Eiku isännän leikkikaluksi, saa mamma hoitaa ostokset volvolla, ja totta puhuen saatan pidemmät reissut kuitenkin mennä möhköllä. Mutta kokeilun myötä kolahti niin pahoin tuo Beetle ettei ole muuta lääkettä kuin oman hankkiminen.

Jonde

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 14.01.12 - klo:17:55
Mistäs tuon repäisit, että kaikkien automerkkien ja autojen toimitusaika on nyt vähintään 6kk?

Kaksi kuukautta se vaan mullakin vie kun uusi oli jo pihassa. Tehdastilaus oli sekin.

Kyllä mulla on tossa mailissa yli 6kk aikoja esim hyundai coupelle, bmw 3er coupe ja monelle muulle pienemmälle autolle, toki jokaisella on näitä varastossa tai tilausputkessa olevia autoja. Mitään daciaa tai muuta kuraa en ole kysellyt, mutta jokainen vähänkin parempi merkki ja malli on sellainen että, kesäksi vasta saisi alle.
Kuten myös a3ccq, tänää kyselin tarjousta niin kesäkuulle saisi vielä vanhakorisen jos nyt tilaa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 14.01.12 - klo:19:05
Kyllä mulla on tossa mailissa yli 6kk aikoja esim hyundai coupelle, bmw 3er coupe ja monelle muulle pienemmälle autolle, toki jokaisella on näitä varastossa tai tilausputkessa olevia autoja. Mitään daciaa tai muuta kuraa en ole kysellyt, mutta jokainen vähänkin parempi merkki ja malli on sellainen että, kesäksi vasta saisi alle.
Kuten myös a3ccq, tänää kyselin tarjousta niin kesäkuulle saisi vielä vanhakorisen jos nyt tilaa.

No kyllä mulla oli ihan vaan 2kk toimitusaika tehdastilauksessa ja auto oli 3-sarjan farmari joka tilattu 10.000 euron arvoisella business varustelulla ja muutamilla lisämaksullisilla lisävarusteilla. Tietty en oo just nyt kyselly mutta keväällä 2011 tilanne oli ainakin näin nopea.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 14.01.12 - klo:19:05
Kyllä mulla on tossa mailissa yli 6kk aikoja esim hyundai coupelle, bmw 3er coupe ja monelle muulle pienemmälle autolle, toki jokaisella on näitä varastossa tai tilausputkessa olevia autoja. Mitään daciaa tai muuta kuraa en ole kysellyt, mutta jokainen vähänkin parempi merkki ja malli on sellainen että, kesäksi vasta saisi alle.

Dacia kuraa tai ei, pitkät on ainakin Dusterin toimitusajat.

5-6 kuukautta on tehdastilausmallien toimitusaika ja maahantuojan valmiiksi tilaamia autoja tulee seuraavan kerran 2 kuukauden kuluttua. Tuoretta tietoa perjantailta työkaverin kertomana. Tulossa olevat luvattiin kilpiin ennen veron korotusta, mutta tehdastilauksista luvattiin juhannukseksi..

vincent

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.01.12 - klo:17:11
Räkätyypit otettu punaisesta 1.2 TSI-vekottimesta, ensifiilikset:

-kajuutan ergonomia hyvä
-kajuutta ilmeeltään varsin hieno (plussaa kromin puutteesta  ;)  )
-vakio (?) penkit aivan ok
-punainen väri mustilla listoilla ihan kiva silmään, alumiinin väriset vanteet eivät sopineet kokonaisuuteen.  8)

En saannut kysyttyä oliko tuossa joku paketti.
Ton-1, mitäs mieltä olit tuon 1.2 TSI:n sopivuudesta/riittävyydestä Beetleen ?
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: vincent - 15.01.12 - klo:14:21
Ton-1, mitäs mieltä olit tuon 1.2 TSI:n sopivuudesta/riittävyydestä Beetleen ?

Ton-1 taisi päristellä ihan vain sisätiloissa, vai kävikö oikein koeajolla?  :D

Kävin minäkin eilen tähän Kuplaan tutustumassa, oikein hieno ja haluttava on, saisipa vielä nelivedon niin...
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

vincent

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 15.01.12 - klo:14:41
Ton-1 taisi päristellä ihan vain sisätiloissa, vai kävikö oikein koeajolla?  :D

Kävin minäkin eilen tähän Kuplaan tutustumassa, oikein hieno ja haluttava on, saisipa vielä nelivedon niin...
No niinpä saattoi ollakin - 'räkätyypit' - eihän näistä aina selvää ota.
Pitää yrittää päästä itsekin tuota katsomaan, emännälle Golfin seuraaja hakusessa ja koko perhe tuntuu antavan äänensä Beetlelle.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Filixon

Minäkin kävin tänään koekatsomassa ja -istumassa The Beetlen. Koeajamaan pääsisi täällä vasta huomenna. Nätti oli peli, mutta kun virittelin kuskipukin ja ratin itselleni sopivaan asentoon, ei taakse näyttänyt jäävän tilaa senkään vertaa kuin oli vanhassa kuplassa. Pettäneekö muisti ja mielikuvat?

Tuli mieleen, että kun tilat ovat takana valmiiksi niin ahtaat, ettei sinne matkustajia mahdu, niin mitäpä jos sinne sijoitettaisiin akkuja? Puhun nyt hybridistä. Voisikohan Beetlestä tulla volkkarin ensimmäinen hybridimalli? Sitä ihmettä minäkin kävisin koeajamassa, mutta tämän konseptin osalta kiinnostus taisi sammua tähän.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 15.01.12 - klo:17:24
Tuli mieleen, että kun tilat ovat takana valmiiksi niin ahtaat, ettei sinne matkustajia mahdu, niin mitäpä jos sinne sijoitettaisiin akkuja? Puhun nyt hybridistä. Voisikohan Beetlestä tulla volkkarin ensimmäinen hybridimalli? Sitä ihmettä minäkin kävisin koeajamassa, mutta tämän konseptin osalta kiinnostus taisi sammua tähän.

Tiloja en muutoin osaa kommentoida, mutta ei siitä volkkarin ekaa hybridiä ainakaan tule, kun Touaregia on jo viime vuonna saanut hybridinä, vaikka ei tänne tuodakaan. Jetasta tulee sitten ilmeisesti seuraava (2013). Sähkökäyttöisinä taas samoihin aikoihin Golf ja konseptiasteella myös kaksipaikkainen E-Bugster, joten siinä mielessä osuu jopa melkein topicciin... 8)


Peeveli

Tuli käytyä tänään vilkaisemassa Kupletti Espoon VW Centerissä. Nätti peli se on, ja hopea värikin istui siihen ihmeen hyvin. Malli oli se paras eli 2,0 tsi, vaimo ihasteli sen takasiipeä. Sisältä onnistunut yhdistelmä vag-toimivuutta ja selkeyttä sekä tiettyä retrohenkeä eli ei yliampuvaa vaan kestävän tyylikästä. Penkit tuntuivat aika hyviltä ja onneksi Kuplassa ovat säilyttäneet portaattoman selkänojan säädön. Hauska yksityiskohta tosiaan se ylempi pikku hanskalokero, se tuo mieleen originaalin Kuplan. Auton mittasuhteet ovat onnistuneet eli aivan muuta toista kuin edeltäjä. Semmoinen tunne tulee että tulee myymään meilläkin enemmän kuin edeltäjänsä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 15.01.12 - klo:14:41
Ton-1 taisi päristellä ihan vain sisätiloissa, vai kävikö oikein koeajolla?  :D


Just niin, tuulilasi tuli märäksi sisätiloissa. Ja sisäpuolelta.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 15.01.12 - klo:19:42
Semmoinen tunne tulee että tulee myymään meilläkin enemmän kuin edeltäjänsä.

Sen jo 'varmistaa' tuo hinnoittelukin, viimeksi -99 se 2.0 vapari oli n. 180 tmk ja nyt 1.2 TSI mikä vie koppaa ehkä jopa lipevämmin on 22 te.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 15.01.12 - klo:19:42
Tuli käytyä tänään vilkaisemassa Kupletti Espoon VW Centerissä. Nätti peli se on, ja hopea värikin istui siihen ihmeen hyvin. Malli oli se paras eli 2,0 tsi, vaimo ihasteli sen takasiipeä. Sisältä onnistunut yhdistelmä vag-toimivuutta ja selkeyttä sekä tiettyä retrohenkeä eli ei yliampuvaa vaan kestävän tyylikästä. Penkit tuntuivat aika hyviltä ja onneksi Kuplassa ovat säilyttäneet portaattoman selkänojan säädön. Hauska yksityiskohta tosiaan se ylempi pikku hanskalokero, se tuo mieleen originaalin Kuplan. Auton mittasuhteet ovat onnistuneet eli aivan muuta toista kuin edeltäjä. Semmoinen tunne tulee että tulee myymään meilläkin enemmän kuin edeltäjänsä.
Samaa Kuplaa tuli itsekin käytyä katsomassa. On se kyllä hieno, vielä paremman näköinen kuin kuvissa tai videoissa. Väri tosiaan hopea kiiltävän mustilla yksityiskohdilla, peilit, alasivulistat (jotka varmaan imitoivat vanhojen Kuplien astinlautoja), takaspoilerin yläosa.
Esim. se TV:ssä näkyvässä mainoksessa oleva valkoinen Kupla näyttää vähän oudolta, todennäköiseksi siksi että siinä on liian suuret vanteet. Tässä Espoon VW Centerissä olevassa oli auton kokoon nähden sopiva vannekoko (en tietenkään huomannut katsoa minkäkokoiset). Se hanskalokero tosiaan toi mieleen vanhan Kuplan. Sinne ei kyllä mahdu muuta kuin kynä ja parkkikiekko  :D

Filixon

Lainaus käyttäjältä: PTG - 15.01.12 - klo:18:51
Sähkökäyttöisinä â€" â€" konseptiasteella myös kaksipaikkainen E-Bugster, joten siinä mielessä osuu jopa melkein topicciin...

No toden totta! Hakuasanalla "e-bugster" löytyy YouTubestakin videoita enemmän kuin jaksaa katsoa. Ja kuplaksi tunnistettava ajoneuvohan niissä veikistelee...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Jonde

Tuli nyt käytyä ajamassa ihan ajan kanssa lentokentän vv-autosta löytyvä valkoinen 1.2tsi.
Alku ihastuksen jälkeen puutteita alkoi löytymään vähän liikaa.
-Karmittomat ikkunat, suomen talvi ja jäätyvät vag ovet/ikkuna aiheuttaa ennakkoluuloja liikaa näitä kohtaan.
-Ei esp/asr Off nappia
-Hiukan liian matalat ikkunat omaan makuun. Olo kuin chopatussa kuplassa.
-Järjettömän kokoiset kynnys/helmapalkit, ihan varmasti lahkeet likasena kun autosta poistuu huonommalla säällä.
-Ratin 1e tiimarimuovit siinä kohtaa missä monitoimiratissa on napit, siis jotain mitä ei pitäisi näkyä kun tata nanon tasoisessa autossa.
-Liian pieni taustapelili, mielelläni näkisin peilistä liikaa, kun liian vähän
-Vaatii valkoisen katon tai kattoluukun tuomaan sisälle valoa.
-Kyseisen mallin penkki painoi ikävästi kytkinjalkaa vaikka kuinka koitti asentoa hakea. (sisällä ollut 2.0tsi penkki oli parempi)
-Hieman levoton ajettava, takapää tuntui irtoavan todella pienellä ratin käännöllä sivulle mutkassa, alla 16" contin kitkat.
-Kyynärnoja jäi liian taakse tehden itsestään turhan.

hyvää sitten löyty jo seuraavista kohteista monen muun lisäksi.
-Rengasmelu kitkoilla oli todella minimaalinen, yllätyin kivasti.
-Ajoasento (penkkiä lukuunottamatta) todella hyvä, penkin sai lattiaan ja ratin tarpeeksi lähelle.
-Vaihdekepinnupin korkeus oli kerrankin riittävä.
-Yleisilme, on se vaan ulkoisesti nätti, matala ja leveä.
-Mukitelineiden määrä ja laatu

Urlaub

#465
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 15.01.12 - klo:19:42
Semmoinen tunne tulee että tulee myymään meilläkin enemmän kuin edeltäjänsä.

Aivan varmasti, kun hinnoittelu on oikeastaan käsittämättömän edullinen.

New Beetle maksoi tullessaan eli vuonna 99 rapiat 180.000 FIM eli yli 30 tonnia euroissa. Palkat ovat nousseet noista ajoista varmaankin 50 %:a ja nyt the Beetle maksaa 21 tonnia, niin sehän on puolet halvempi kuin New Beetle oli.

Edit: Tuolla jo ehdittiinkin kommentoida hintaa.

Vaikka siltä ei aina tuntuisi, niin kyllä uudet autot ovat Suomessa halventuneet rutkasti 2000-luvun puolella. Esim. Mersun W210 E 200 CDI maksoi ´99 rapeat 52 tonnia ja nyt vastaavan W212:n saa 46 tonnilla.

Samaan aikaan (2000 - 2011) suomalaisten keskipalkka on noussut yli 50 %:a. http://www.findikaattori.fi/table/13/

Filixon

Hyviä havaintoja Jondelta. Minulle karmittomista ovi-ikkunoista ja pimeähköstä sisävaikutelmasta tuli heti mieleen, että kesäiseksi avoautoksihan tämä Beetle on tarkoitettu, kun vain jätetään katto pois...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

heki

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.01.12 - klo:17:49
Aivan varmasti, kun hinnoittelu on oikeastaan käsittämättömän edullinen.

New Beetle maksoi tullessaan eli vuonna 99 rapiat 180.000 FIM eli yli 30 tonnia euroissa. Palkat ovat nousseet noista ajoista varmaankin 50 %:a ja nyt the Beetle maksaa 21 tonnia, niin sehän on puolet halvempi kuin New Beetle oli.

Muistan kun New Beetle tuli markkinoille, pidin sitä suhteettoman kalliina autona kokoluokka huomioiden. Ok, hyvänä ajettavana pitivät silloin jo, mutta silti. Tuolla 180.000 FIM:llä sai minusta silloin paljon fiksumpia autoja alle, kuin New Beetlen.

Mutta nyt, 21 tâ,¬ ei tunnu paljolta, päinvastoin. Olen samaa mieltä, että kärry on suorastaan halpa. Ja kun malliuudistus on ulkoisesti noinkin onnistunut, niin varmasti tulee olemaan paljon myyty malli myös meillä Suomessa. Nyt tämän voisi oikeasti ostaa myös kakkosautoksi! Edellistä mallia ei kakkosautoksi ostanut muuta kuin ne, joilla oli finanssipuoli vähintääkin hyvin balanssissa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 16.01.12 - klo:17:29
-Järjettömän kokoiset kynnys/helmapalkit, ihan varmasti lahkeet likasena kun autosta poistuu huonommalla säällä.

Muistelepa sitä vanhaa Kuplaa..

Oli siinäkin "astilaudoissa" leveyttä ja Jondenkin isällä vakosamettihousut oli varmasti likaisena, varsinkin kun oli niin leviät lahkeet.  ;)

GTI

Tuli myös viikonloppuna tsekattua ja ajettua Espoossa Beetle.Valitettavasti vain 1.2 oli mahdollista koeajaa.2.0 Sport kuitenkin täysin eri auto näöltään ja varusteiltaan ja myös hinnaltaan.Mainoksissa esiintyvä Beetle mielestäni paremman näköinen.Molemmissa samat 19" tuuman vanteet.Maksaahan se kyseisillä vanteilla jo 37 tuhannen euron paikkeilla,eli ei kovin halpa.Ja siihen lisäksi muutama varustepaketti päälle.Tämä tietysti 2.0 Sportin hinta.1.2 mielestäni liian vaatimattoman oloinen ja tehoton ja ilman DSG:tä ,varsinkin maantie ja moottoritienopeuksissa.1.4 tulossa syksyllä,hintaarvio siitäkin 30 tuhannen paikkeilla.

Filixon

#470
Vielä Beetlen takaosaston ahtaudesta: siitä ei avomallissa ole haittaa, kun ketterä voi kierähtää takapenkille ovia avaamattakin. Leveästä kynnyksestäkin saattaa tällöin olla hyötyä.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

k23001

Mielestäni ei tuon 2,0 tsi dsg:n hintakaan kovin paha ole. Ei hirveästi ole halvempiakaan vaihtoehtoja luokassa: 200 hv, automaatti ja hinta alle 35000 euroa.. Exeo taitaa olla tosin vielä edullisempi.

Lainaus käyttäjältä: GTI - 16.01.12 - klo:18:11
Tuli myös viikonloppuna tsekattua ja ajettua Espoossa Beetle.Valitettavasti vain 1.2 oli mahdollista koeajaa.2.0 Sport kuitenkin täysin eri auto näöltään ja varusteiltaan ja myös hinnaltaan.Mainoksissa esiintyvä Beetle mielestäni paremman näköinen.Molemmissa samat 19" tuuman vanteet.Maksaahan se kyseisillä vanteilla jo 37 tuhannen euron paikkeilla,eli ei kovin halpa.Ja siihen lisäksi muutama varustepaketti päälle.Tämä tietysti 2.0 Sportin hinta.1.2 mielestäni liian vaatimattoman oloinen ja tehoton ja ilman DSG:tä ,varsinkin maantie ja moottoritienopeuksissa.1.4 tulossa syksyllä,hintaarvio siitäkin 30 tuhannen paikkeilla.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.01.12 - klo:18:35
Vielä Beetlen takaosaston ahtaudesta
Ahdas varmaankin on,tuskin sitä perheautoksi kukaan on ostamassa. Yksin tai kaksin ajelua.
En kerennyt viikonloppuna katsomaan :(

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: k23001 - 16.01.12 - klo:18:39
Mielestäni ei tuon 2,0 tsi dsg:n hintakaan kovin paha ole. Ei hirveästi ole halvempiakaan vaihtoehtoja luokassa: 200 hv, automaatti ja hinta alle 35000 euroa.. Exeo taitaa olla tosin vielä edullisempi.

Odotas kun Tsiih kommentoi tähän Beeteln tehon jotakin.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Jonde

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.01.12 - klo:17:57
Muistelepa sitä vanhaa Kuplaa..

Oli siinäkin "astilaudoissa" leveyttä ja Jondenkin isällä vakosamettihousut oli varmasti likaisena, varsinkin kun oli niin leviät lahkeet.  ;)

Pitääkin kysyä kotona miten oli, kupla palveli meillä kotona ensimmäisenä autona 81-86.

Jarde

#475
Beetle on osunut nyt kohdalleen. Hintakin on ok. Ulkoa se on erityisen hieno. Perusmalli ei sisältä varsinaisesti häikäise. Musta kattoverhous tekee auton sisältä vähän hämärän. Ei selvinnyt onko se ainoa vaihtoehto. Edessä tilat ovat hyvät. Taakse ei aikuisella ole jalka-, eikä pääntilaa. Tavaratila on kuitenkin kohtuullinen.

Design malli pitäs saada. Sekin kaipaisi oikeastaan sportin kivan näköisen takaspoilerin. Tai ilmeisesti design mallin saa myös spoilerin, paitsi 1.2 TSi ja diesel moottoreiden kaveriksi. Ja ne disc vanteet on tosi makeet. Koko 18 " joka on oikeastaan jo liiankin iso. Tuuman siitä voisi tinkiä. Konfiguraattori näyttää, että design malliin voisi valita punaiset penkit. Siellä oleva kuva saattaa olla nahkaistuimista. Esitteen verhoilumallissa näyttäisi olevan vähemmän punainen kangas. Valkoinen ja punainen ulkoväri sopivat ainakin kivasti tähän autoon.

Hieno auto, mutta toimitusaika on kyllä pitkä. Ja se dsg pikkukoneen kaveriksi ehdoton. Onkohan into jo laantunut, kun sellaisen voisi saada?

Kapa

Tajuaisivat hommata liikkeisiin vertailuna sellaisen hyväkuntoisen alkuperäisen, jotta nuorempi polvikin oppisi jotain uutta (vanhaa).

heki

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 16.01.12 - klo:21:41
Tajuaisivat hommata liikkeisiin vertailuna sellaisen hyväkuntoisen alkuperäisen, jotta nuorempi polvikin oppisi jotain uutta (vanhaa).

VW Airportissa oli 1950 (?) luvulta Suomeen ensimmäisenä maahan tulleesta erästä 1 kpl, musta väriltään. Menee jonnekin automuseoon taas. Oli VW maahantuonnin puolella nyt säilytyksessä. Kerrassaan hieno idea, varsinkin, kun heillä oli heittää nimenomaan ensimmäisistä Suomeen tulleista autoista 1 näytille.

Tämä oli ollut uuden kuplan vieressä siis jonkun ajan...

Lisätään vielä, että oli kunnoltaan kerrassaan upea tuo vanha kupla.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 16.01.12 - klo:20:56
Odotas kun Tsiih kommentoi tähän Beeteln tehon jotakin.  ;D
Kai sitä täytyy kun kerran pyydetään ;D En kyllä ymmärrä mitä jälleen kerran ajat takaa, ilmeisesti pointtini ei vieläkään ole mennyt perille paksuun kalloosi  :D On ihan normaalia että jollekulle tuo isompi motti on sen rahatukun väärti. Ja toisille ei, se on makuasia. Molempia mielipiteitä täytyy kunnioittaa ja edes yrittää ymmärtää sitä toista. Minäkin yritän ymmärtää tuota sinun lausettasi, vaikka se on kirjoitusvirheineen kuin alakoululaisen kirjoittama.

Lainaus käyttäjältä: k23001 - 16.01.12 - klo:18:39
Mielestäni ei tuon 2,0 tsi dsg:n hintakaan kovin paha ole. Ei hirveästi ole halvempiakaan vaihtoehtoja luokassa: 200 hv, automaatti ja hinta alle 35000 euroa.. Exeo taitaa olla tosin vielä edullisempi.

Olen samaa mieltä, onhan Sciroccokin 38 te ja Beetlessä on sentään fiilistä.

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 16.01.12 - klo:21:41
Tajuaisivat hommata liikkeisiin vertailuna sellaisen hyväkuntoisen alkuperäisen, jotta nuorempi polvikin oppisi jotain uutta (vanhaa).
Aivan loistava ajatus!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 16.01.12 - klo:21:41
Tajuaisivat hommata liikkeisiin vertailuna sellaisen hyväkuntoisen alkuperäisen, jotta nuorempi polvikin oppisi jotain uutta (vanhaa).

Täällä meidän paikalliseen liikkeeseen oli hommattu "alkuperäinen" kupla. Tosin alkuperäistä oli sittemmin hieman "säädetty". Voi olla että aika kultaa muistot, mutta en usko että alkuperäisessä oli Pioneerin subbaria hattuhyllyllä  ::)

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=591.msg188159#msg188159


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy