Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - gunman

#1
Näyttäisi tuo pusla Motonetistäkin löytyvän.

Vakaajan hela 18-02526

Vitosgolfista en tiedä, mutta ei noihin yleensä mitään prässiä tarvita.
(nelosgolfiin ainakin pystyi vaihtamaan helposti. Aikaa meni max 15min/ puoli)
#2
Muutaman päivän tuo outous kesti. Nyt kake toimii kuten ennenkin. Mystistä.
#3
Superb III (15-) / Vs: Superb dsg6 ongelma
27.01.24 - klo:10:31
Minulla ateca 2.0tdi 190hv tekee välillä samaa aamuisin.
Tekee tuota ainoastaan pakkasilla kun olen lämmittänyt autoa webastolla.

Olen ajatellut, että moottori kuvittelee olevansa lämpimämpi kun onkaan ja
täten syöttää liian vähän polttoainetta tjms..
#4
Kaukosäädin alkoi satunnaisesti vilkutella oranssia, joten oli patterin vaihdon aika..

Ennen vaihtoa kake toimi niin, että kertapainallus starttinapista -> n. puolen sekunnin viive ->
vihreä led palaa noin kaksi sekuntia ja weba lähtee päälle.
Sama toiminta stoppinapin kanssa kera punaisen ledin.

Pariston vaihdon jälkeen starttinapin kertapainallus ei tee mitään.
Nappia kun pitää pohjassa, niin ledi syttyy samalla tavalla kuin ennen pariston vaihtoa ja
weba menee päälle.
Jos painan starttinappia ja pidän sen pohjassa kunnes led syttyy, päästän napin niin led sammuu
heti, eli palaa vaikka murto-osasekunnin. Tällöin weba kuitenkin lähtee myös päälle.

Stoppinappia kun painaa kerran, se vilkuttaa punaista.
Jos sen pitää pohjassa syttyy punainen led pariksi sekunniksi ja weba sammuu.


Mikähän tuohon tuli?
#5
Kaikissa omissani, missä on weba ollut, käynnistysrajana on ns. opiskelijavalo.
Eli jos polttoainevalo palaa webasto ei käynnisty.
Tästä jää myös vikakoodi muistiin, joka tuntuu kyllä aika hölmöltä.
#6
Parannusehdotukset / Vs: Moderointi
29.12.23 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.12.23 - klo:08:02Päivityksen yhteydessä tuli tietokantavika/ominaisuus mikä estää viestin tallentamisen jos siinä on erikoismerkkejä tai hymiöitä... Jos esikatselussa näkyy mustia kysymysmerkkejä niin pieleen menee, ko. merkit pois pyyhkimällä viesti tallentunee. Ei varmaan kuuluisi tämmöisten asioiden kanssa taistella vuonna 20 ja 23, mutta minkäs teet.

Jep, ja esimerkiksi iso ö-kirjain aiheuttaa herjat... Loistavaa, heh.
#7
Nuo laakerithan olisi varsin helppo tarkistaa, öljypohja irti, niin siinähän ne on näkösällä..
#8
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
22.12.23 - klo:14:03
Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 11.12.23 - klo:09:45Ajovalon pesuri aukeaa itsekseen.

Vuoden 16 b9 aukeaa valopesurit itsekseen, en tiedä johtuuko pakkasista vai liika miedosta pesunesteestä?
Onko tunnettu vika?
Noitahan jumiutuu auki asentoon kyllä mutta että aukeaa itsekseen?

Seat itselläni, mutta tekee tuota jos pesuneste on liian mietoa.
Ajoviima ilmeisesti "jäädyttää" ensimmäisenä valojen pesurit..
#9
Ja taitaa jarrukilpikin olla entinen..
#10
Ateca (16-) / Vs: Atecan hehkut
23.09.23 - klo:11:09
Moi.

Atecan moottorikoodi on DFHA.

Jännä homma, miksiköhän se paineanturihehku on juuri kolmosessa ja mikä sen tehtävä on?

Mätänetissä hehku ilman paineanturia 21,90â,¬  26-18888
#11
Ateca (16-) / Atecan hehkut
21.09.23 - klo:19:51
Johan sitä on hetken ilman huolia autoiltukin..

Keltainen moottorin kuva mittaristoon.
Lukaisin koodit, kakkos sylinterin hehku pimeänä.

Osaisiko joku kertoa mitkä hehkut näihin menee? 190 hepoinen versio..
Osassa on jokin paineanturi samassa ja maksaa kultaa ja mirhamia...

Mielestäni omituista, että sytyttää vikavalon mittaristoon yhden hehkun takia.
Eikös tuo pomppaisi katsastuksessakin tuon takia?
#12
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Seat Atecasta
21.09.23 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: gunman - 10.05.23 - klo:16:31
HOUSTON!

Apuva, ilmastointi ei pelitä.
Mitään vikakoodeja siihen liittyen ei ole.

Auto oli loppuvuodesta laatikkorempassa, jonka jälkeen lumessa auton alla oli neonvihreä/ keltainen laikku.
Voisi viitata vuotoon ilmastoinnissa, mutta pitäisihän ilmastoinnin paineista vikakoodi tulla, jos ei ole oikein??

Noin kuukausi takaperin auto vieraili jakopäärempassa, voisiko joku kompuran liitin olla irti jättämättä vikakoodia??

Unohtunut kommentoida lopputulema.

Autohan oli siis pariin otteeseen huollossa tämän takia.
Ensimmäisellä kerralla eivät vuotoa muka löytäneet, ainetta järjestelmässä 90+ grammaa, laskua noin 250â,¬

Kesän edettyä alkoi ilmastointi taas piiputtaa, varasin huoltoajan.
Jostain muistin lukeneeni, että täyttöventtiilit olisivat jonkinsortin tyyppivika näissä uuden ilmastointiaineen vekottimissa,
joten huollolle tästä mainitsin.
Kuinka ollakaan, vuoto löytyi juuri täyttöventtiilistä.
Laskua 330â,¬ kiitoooss.
#13
Lainaus käyttäjältä: Juusto - 15.09.23 - klo:19:09
Nimenomaan on kyse siitä, että kuskin pitäisi aina tietää, millaiset valot autossa on esim. kelin muuttuessa ja paikata automatiikan toimintaa, joka ei missään autossa toimi aina ja ikuisesti oikein!

Takavalottumuudesta puhutaan paljon (ilman parannusta ongelmaan), mutta vaatii jo vähän enemmän kokemusta ja ymmärrystä, että ymmärtää myös (etu-) ajovalojen merkityksen heikomman näkyvyyden keleillä, tieliikennelain mukaisesti.

Lainaus käyttäjältä: bassek - 15.09.23 - klo:13:20
Tiguanissa vm 2017 tämä käytännössä hoidettiin niin että ajovalot oli päällä syyskuusta huhtikuulle.
Valveutunut jälleenmyyjä tekee tuon koodauksen oma-aloitteisesti (yleensä maaseudulla toimiva firma).

Tuossa omassa allekirjoitukseni atecassa palaa takavalot myös päiväajovalojen kanssa.
Tuo vihreä sympoli syttyy ajovalojen sytyttyä.

Tuohon, ettei aina tiedä mitkä valot ovat päällä, on hyvin yksinkertainen konsti.
Pitää sitä valokatkaisijaa vaikka siitä syyskuusta huhtikuulle oikealle käännettynä, niin ajovalot palavat aina.
#14
Tässä kuvan tilanteessa sinulla on ajovalot päällä. Jos pelkät päiväajovalot päällä, tuo symboli ei loista vihreänä, vaan on sammuksissa.
#15
Itse olen havainnut pari paikkaa, joissa atecani front assist lyö hälyt tauluun liki aina.
Ajan unioninkatua etelään keskikaistaa aikomuksenani jatkaa kaisaniemenkadulle.
Jos vasemmanpuoleisilla kaistoilla on pysähdyksissä autoja aikoen jatkaa unionikatua front assist hälyttää
käytännössä aina. Siinä kohdin on sellainen ympyrän tapainen ja kun tulen "ympyrään" sisään, se kaartuu oikealle.
Jos tällöin autoja on vasemmilla kaistoilla tulee häly.

Toinen paikka on Leppävaarassa lintuvaarantietä pohjoiseen ajaessa.
Jos olen vasemmalla kaistalla leipurinkujan jälkeen, niin auto ilmeisesti luulee, että ajan kaiteeseen.
Tie kaartuu oikealle tuolla kohdin ja häly tulee tauluun noin 70% varmuudella.

Hyvin satunnaisesti saattaa hälyttää joissain sillan alituksissa, en ole keksinyt muuta syytä, kun tiukkarajainen varjo.
Tuosta se ei tietenkään saisi hälyttää, mutta en muutakaan syytä keksi.

Jarrutuksia ei sentään ole tehnyt.
#16
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Seat Atecasta
10.05.23 - klo:16:31
HOUSTON!

Apuva, ilmastointi ei pelitä.
Mitään vikakoodeja siihen liittyen ei ole.

Auto oli loppuvuodesta laatikkorempassa, jonka jälkeen lumessa auton alla oli neonvihreä/ keltainen laikku.
Voisi viitata vuotoon ilmastoinnissa, mutta pitäisihän ilmastoinnin paineista vikakoodi tulla, jos ei ole oikein??

Noin kuukausi takaperin auto vieraili jakopäärempassa, voisiko joku kompuran liitin olla irti jättämättä vikakoodia??
#17
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
07.04.23 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: akk - 07.04.23 - klo:06:08
Mahdollisen kiinnijäätymisen puolesta karmittomat ovat toimineet jopa paremmin kuin karmilliset.

Karmittomissa on siis väkisinkin lasin alaosan tiivistys toteutettu eritavalla, kun karmillisissa.
Jos lämpötila seilailee nollan molemmin puolin (illalla satanut jotain, aamulla pakkasella) on ikkunat jumissa aamulla.
Jäätyvät sieltä alaosastaan kiinni tiivisteisiin.
Jos karmittomissa olisi samankaltainen tiivisteratkaisu, olisi auton oven avaaminen usein tuskaa..
#18
Jussin diesel, Salo.
Siellä olen kerran korjauttanut yhden auton suuttimet ja hyvä tuli.
#19
Lainaus käyttäjältä: Haldex - 01.03.23 - klo:06:18
Harmittavaa, että edelleen tunkevat tota samaa päivitystä toimiviin autoihin vaikka tietävät, että se hajottaa paikkoja...

Tuo päivitys ei itsessään hajota mitään, vaan se paljastaa mahdollisesti laatikossa jo olemassa olevan vian.
Päivitys tiputtaa jotain raja-arvoja liittyen lisä hydraulipumpun paineisiin. Jos pumppu on löysällä, tuon päivityksen jälkeen
siitä pomppaa vikakoodi.

Jos pumppu on löysällä, mutta mitään ei ole irti, vaihtavat pumpun kiinnityksineen.
Jos yksikin pumpun kiinnityspulteista on irti, menee koko aski vaihtoon.

Minulla oli harmikseni pumppu vaan löysällä ilman ilto-osia. En saanut uutta askia.  ;D
#20
Näyttää noita varaosapuljuista löytyvän.

En väitä, että tämä olisi oikea osa, mutta esimerkkinä.
https://www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-vw/passat-variant-3b6/15785/10678/pyoerannapa.html?criteria%5B100%5D=HA
#21
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 28.01.23 - klo:12:57
Onko näihin uusiinkiin saatu mukaan vanha kunnon talviovirumba? Meillä oli tuollainen auto joskus, Golf IV 1998 jossa jäätyi ovia satunnaisesti auki tai kiinni. Mutta sen jälkeen on ollut mm. A4 2002, Golf 2012, 2015, 2018, 2019 ja 2021 sekä Leon 2017 joissa ei koskaan ovissa mitään ongelmaa eli vesivuotoa tai jäätymistä. Ollaanko oltu siis onnekkaita?

allekirjoitukseni cordobassa oli jatkuvia oviongelmia pakkasista johtuen.
Parisenkymmentä vuotta selvisin ilman lukko-ongelmia, mutta tämä uusin -17 ateca on tuonut nuo ongelmat taas tullessaan.

Kostealta keliltä kun pakastuu, niin ongelmat alkavat, kuskin ovi ei pysy kiinni kun pitämällä.
Alkaa pysymään kiinni jonkun parinkymmenen ajokilsan jälkeen...
Sitten jos pakkasta on pidempään ongelmaa ei ole.
Liittyy aina tuohon, että keli menee plussalta miinukselle.
#22
Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.12.22 - klo:12:59
Mä haluaisin nähdä sen excelin jolla ylipäänsä saa näkymän sellaiseksi että auto kannattaa vaihtaa eikä vaan jatkaa ajamista sillä vanhalla. Ihan käyttövoimasta riippumatta.  ;D

Offtopiciahan tämä on, mutta.

Sellaisen excelin saa helposti, kun vaihtaa paljon vähemmän kuluttavaan menopeliin.
Tällaisia autonvaihtoja on kohdallani olleet:
Primera --> Toledo
Sportage --> Tiguan

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 26.12.22 - klo:13:48
Järjen kautta ymmärtämisellä on se haaste että lähestulkoon kaikissa autoissa on yhtenä elementtinä että se on aikuisten lelu ja sen on tarkoitus tuottaa mielihyvää. Itse en pysty järjellä perustelemaan kuin sen tonnin pommin.

Tästä olen harvinaisen samaa mieltä.
#23
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Seat Atecasta
04.11.22 - klo:13:58
Lainaus käyttäjältä: gunman - 28.10.22 - klo:16:29
Auton loota on saatu tällä viikolla tiputettua.
Ei metallihilpettä öljyn seassa, eli hydraulipumpun vaihdolla selviää.
Itselle tulee tässä tapauksessa kulut tuosta vaihteiston ecusta...

Tänään auto kotiutettu.
Kyllähän tuossa kesti, mutta silti annan täydet kymmenen pistettä (ja vielä plussan päälle) Autotalo Lohjalle asian hoitamisesta! 10+

Voisin vielä erikseen nimetä tähän henkilöitäkin, mutta en taida..

Koko korjausepisodin ajan minulla oli heiltä joku auto käytössä, vaikka heillä ei ollut mitään velvollisuutta tehdä näin.
Tosin viimeisin ajoautoni oli -99 golf IV, joka ei välttämättä kaikkien mieltä olisi lämmittänyt samoin.
Auto toimi kuitenkin tarkoitukseeni hyvin, joten ei moitteen sijaa.
Ensimmäistä sijaisautoani (-22 T-Cross) vastaanottaessani jo sanoin, että minulle riittää auto millä pääsee paikasta A, paikkaan B.

Asiakkuuteni heillä varmasti jatkuu ja saamani hyvä kohtelu tässä keississä vain vahvistaa asiaa.
Ei ole Autotalo Lohjaa turhaan tituleerattu Suomen tykätyimmäksi Volkkariliikkeeksi.  :D
#24
Lainaus käyttäjältä: gunman - 28.10.22 - klo:16:29
Auton loota on saatu tällä viikolla tiputettua.
Ei metallihilpettä öljyn seassa, eli hydraulipumpun vaihdolla selviää.
Itselle tulee tässä tapauksessa kulut tuosta vaihteiston ecusta...

Tänään auto kotiutettu.
Kyllähän tuossa kesti, mutta silti annan täydet kymmenen pistettä (ja vielä plussan päälle) Autotalo Lohjalle asian hoitamisesta! 10+

Voisin vielä erikseen nimetä tähän henkilöitäkin, mutta en taida..

Koko korjausepisodin ajan minulla oli heiltä joku auto käytössä, vaikka heillä ei ollut mitään velvollisuutta tehdä näin.
Tosin viimeisin ajoautoni oli -99 golf IV, joka ei välttämättä kaikkien mieltä olisi lämmittänyt samoin.
Auto toimi kuitenkin tarkoitukseeni hyvin, joten ei moitteen sijaa.
Ensimmäistä sijaisautoani (-22 T-Cross) vastaanottaessani jo sanoin, että minulle riittää auto millä pääsee paikasta A, paikkaan B.

Asiakkuuteni heillä varmasti jatkuu ja saamani hyvä kohtelu tässä keississä vain vahvistaa asiaa.
Ei ole Autotalo Lohjaa turhaan tituleerattu Suomen tykätyimmäksi Volkkariliikkeeksi.  :D
#25
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Seat Atecasta
28.10.22 - klo:16:30
Lainaus käyttäjältä: gunman - 07.10.22 - klo:14:36
Tarinalle jatkoa.
Autoni laatikon ohjainlaitteeseen oli kuulemma päivitys olemassa. (34J8)
Vein autoni tänään päivitettäväksi, sekä analysoitavaksi tuon vian osalta.

Päivitys muutti jotain paineraja-arvoja vikailmoitusten suhteen, ja lopputulemana laatikon sisällä oleva apu-, tai lisähydraulipumpun
pultit joko löysällä tai irti. (alhainen paine)
Auto jäi sinne. Kolmen viikon päähän korjausaika. Loota avataan ja pumppu uusitaan.
Jos pumpun pulteista joku on irronnut, menee koko loota vaihtoon...
Mekatroniikan vikaa ei tässä yhteydessä lähdetty edes selvittämään, koska jos loota vaihtuu, se vaihdetaan mekoineen päivineen.

Että sellaista.

Auton loota on saatu tällä viikolla tiputettua.
Ei metallihilpettä öljyn seassa, eli hydraulipumpun vaihdolla selviää.
Itselle tulee tässä tapauksessa kulut tuosta vaihteiston ecusta...
#26
Lainaus käyttäjältä: gunman - 07.10.22 - klo:14:39
Tarinalle jatkoa.
Autoni laatikon ohjainlaitteeseen oli kuulemma päivitys olemassa. (34J8)
Vein autoni tänään päivitettäväksi, sekä analysoitavaksi tuon vian osalta.

Päivitys muutti jotain paineraja-arvoja vikailmoitusten suhteen, ja lopputulemana laatikon sisällä oleva apu-, tai lisähydraulipumpun
pultit joko löysällä tai irti. (alhainen paine)
Auto jäi sinne. Kolmen viikon päähän korjausaika. Loota avataan ja pumppu uusitaan.
Jos pumpun pulteista joku on irronnut, menee koko loota vaihtoon...
Mekatroniikan vikaa ei tässä yhteydessä lähdetty edes selvittämään, koska jos loota vaihtuu, se vaihdetaan mekoineen päivineen.
Että sellaista.

Auton loota on saatu tällä viikolla tiputettua.
Ei metallihilpettä öljyn seassa, eli hydraulipumpun vaihdolla selviää.
Itselle tulee tässä tapauksessa kulut tuosta vaihteiston ecusta...
#27
Lainaus käyttäjältä: Haldex - 08.10.22 - klo:10:35
Mikäs auto tässä on kyseessä?

Tuo allekirjoituksen ateca..
#28
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Seat Atecasta
08.10.22 - klo:08:09
Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 07.10.22 - klo:19:51
Oletko auton ensimmäinen omistaja ja onko takuu vielä voimassa vai onko niin että "artisti" maksaa korjauksen  :-\

En ja ei. Ja vielä Saksantuonti.
Huoltoneuvoja väitti noiden menevän tehtaan piikkiin, mutta en oikein jaksa siihen täysin uskoa...
#29
Hienoja päivityksiä  ::)
#30
Lainaus käyttäjältä: gunman - 10.09.22 - klo:18:26
No nythän se sitten myrkyn lykkäsi! Mittaristoon lävähti varoitusvalo piippauksen kera, jotta vaihteistovika, hätäkäyttö mahdollinen.. Tai jotain sen kaltaista. Mitenhän tästä nyt sitten selviäisin?

Nyt OBD11 oli yhteistyökykyinen ja ulosti minulle koodit sähköpostiin, niin pyydettyäni..

Tarinalle jatkoa.
Autoni laatikon ohjainlaitteeseen oli kuulemma päivitys olemassa. (34J8)
Vein autoni tänään päivitettäväksi, sekä analysoitavaksi tuon vian osalta.

Päivitys muutti jotain paineraja-arvoja vikailmoitusten suhteen, ja lopputulemana laatikon sisällä oleva apu-, tai lisähydraulipumpun
pultit joko löysällä tai irti. (alhainen paine)
Auto jäi sinne. Kolmen viikon päähän korjausaika. Loota avataan ja pumppu uusitaan.
Jos pumpun pulteista joku on irronnut, menee koko loota vaihtoon...
Mekatroniikan vikaa ei tässä yhteydessä lähdetty edes selvittämään, koska jos loota vaihtuu, se vaihdetaan mekoineen päivineen.

Että sellaista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy