Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - gunman

#1
Kaukosäädin alkoi satunnaisesti vilkutella oranssia, joten oli patterin vaihdon aika..

Ennen vaihtoa kake toimi niin, että kertapainallus starttinapista -> n. puolen sekunnin viive ->
vihreä led palaa noin kaksi sekuntia ja weba lähtee päälle.
Sama toiminta stoppinapin kanssa kera punaisen ledin.

Pariston vaihdon jälkeen starttinapin kertapainallus ei tee mitään.
Nappia kun pitää pohjassa, niin ledi syttyy samalla tavalla kuin ennen pariston vaihtoa ja
weba menee päälle.
Jos painan starttinappia ja pidän sen pohjassa kunnes led syttyy, päästän napin niin led sammuu
heti, eli palaa vaikka murto-osasekunnin. Tällöin weba kuitenkin lähtee myös päälle.

Stoppinappia kun painaa kerran, se vilkuttaa punaista.
Jos sen pitää pohjassa syttyy punainen led pariksi sekunniksi ja weba sammuu.


Mikähän tuohon tuli?
#2
Ateca (16-) / Atecan hehkut
21.09.23 - klo:19:51
Johan sitä on hetken ilman huolia autoiltukin..

Keltainen moottorin kuva mittaristoon.
Lukaisin koodit, kakkos sylinterin hehku pimeänä.

Osaisiko joku kertoa mitkä hehkut näihin menee? 190 hepoinen versio..
Osassa on jokin paineanturi samassa ja maksaa kultaa ja mirhamia...

Mielestäni omituista, että sytyttää vikavalon mittaristoon yhden hehkun takia.
Eikös tuo pomppaisi katsastuksessakin tuon takia?
#3
Ateca (16-) / Takaluukku ongelma
24.08.22 - klo:18:36
Jaahas.
Taisi osua arpa kohdalle, kun takaluukku lakkasi pelittämästä.
Nousee puoliväliin, pysähtyy siihen DI-DÖ-DÖ- piippauksin.

eli vissiin moottorin / moottoreiden piuhat sökönä...

Luukku pelannut tähän asti täysin moitteitta, joten tämä tuli ns. puskista. Ei ole varoitellut aiemmin mitenkään.
Moottorit pelaa, koska nostaa edes siihen puoliväliin. Lienee asentotunnistimien piuhat poikki...

Vikakoodeja en ole vielä lukaissut, että herjaako mitään.
#4
Ateca (16-) / Ilmastoinnin vuoto
08.06.21 - klo:14:18
Tänään ateca kävi ilmastoinnin täyttöhuollossa, ja vuotohan siellä.
Ei tullut siis kuntoon.

Ensi viikon perjantaille varattu uusi aika vuotopaikan selvittämiseksi.

Lohjan volkkari pitää kuitenkin melko varmana vuotopaikkana lauhdutinta, ja uusi kuulemma n.400â,¬.
Autodocia selailtuani, pidän hintaa -sanoisinko- kohtuuttomana.

Autodocilla on kuitenkin useita eri vaihtoehtoja, niin osaisiko joku avulias kertoa mikä lauhdutin autostani löytyy?
Tiedän, että täällä on henkilöitä, kenellä on pääsy tietokantoihin.. Osanumeroa siis kaipaisin.

Vin:VSSZZZ5FZH6561419

Suurkiitokset, jos avun täällä saisin.
#5
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

Kaverin variantista (muistaakseni vm-03) pimeni kaikki kusipojat laakista.
Sulakkeet on kuulemma kaikki käynyt läpi yleismittarin kanssa, ja ovat ehjät.
Itse olin paikalla, kun testattiin suoralla jännitteellä säiliön etupuolella oleva pumppu ja hyvin pelasi.

Epäilin viiksen olevan viallinen, nyt on vaihtanut senkin, eikä vieläkään ruiki mihinkään.
Ei lasille, takalasille eikä lampuille.

Vikakoodit pitää vissiin käydä lukaisemassa, kunhan tässä lomilla joutaa :D, mutta missä tuo vika voisi olla?
Voisiko ohjainlaite olla kaputt? Missä se sijaitsee?
Mitkähän voisi olla mittalohkot (VCDS), mistä näkisi viiksen toiminnan, että tuleeko mitään signaalia?

Apuva.
#6
Hei.

Vaimon kulkineeseen vaihdoin tänään kesäkiekot alle, ja huomasin yhdestä vanteesta puuttuvan tuo keskiö...
(peitetulppa) 15" vanne
Jos jollain lojuu nurkissa, niin olisin kiinnostunut.

https://www.nettivaraosa.com/autotarvikkeet-ja-autonlisavarusteet/2710213
#7
Onko täällä tehty jotain kesäsiivousta, vai miksi kirjoittamieni viestien määrä on pudonnut noin viidelläkymmenellä
parin viikon takaisesta?
Ei muuten, mutta 500 raja oli yhden viestin päässä, ei ole enää :D
#8
Eli paljastui tuossa hetki sitten, että vaimon "uusi" kulkine onkin jonkinsortin kiertopalkinto.
Edellinen omistaja laittoi sen kiertoon, kyllästyttyään ko.vikaan ja palikoiden vaihtoon.

Autoa on korjaamolla yritetty tuloksetta saada kuntoon lukuisia kertoja...

Vaimolla sammui pari päivää sitten kesken ajon, lähti kuitenkin normaalisti sen jälkeen käyntiin.
Edellisen omistajan mukaan talven tullessa ne ongelmat vasta alkavatkin.
Eli, jos pakkasta on luokkaa -5-10 astetta, auto sammuu ajosta liki jokaisella siirtymällä, eikä meinaa lähteä uudestaan
käymään, kun todella vaivalloisesti.

Ei täällä olisi kellään heittää mitään valistuneita veikkauksia mahdollisesta vian aiheuttajasta?
Vcds:llä luettuna vikakoodeja ei ko.episodista tule...
#9
Houston, i have a propplemm.

Eli otsikossa mainittu ongelma tuossa emännän kulkineessa, tuli hylsy leimalla...

Eli onko käsitystä, miten tuon saisi ratkaistua?
Koko selkänoja on nyt olohuoneessa ja olen yrittänyt käännellä tuota eri asentoihin ja vemputtanut tuota vyötä, mutta ei vain nöyrry.
tuo turvavyön rullamekanismi on vissiinkin tuolla selkänojan sisällä? Millä hitolla sen saa näkösälle muuten, kuin ottamalla
moran kätöseen?

Kaikki vastaukset tervetulleita!
#10
Hommasin tänään vaimolle -05 leonin.
Saakohan tuohon vakionopeussäätimen asennettua viikseä vaihtamalla + vcds?

Kaikkia muita himmeleitä tuntuu löytyvän, sähköpeilit, -lasit jne.
#11
Hello.

Ilmeisesti hankkimassani kamppeessa ei tuollaista ole.
Onko lisäys mahdollinen pelkästään vcds:n avulla, vai vaatiiko lisäkilkkeitä?

Varustelistaus on suurinpiirtein tällainen:

Neliveto, Automaattivaihteisto, Huoltokirja, Peilipaketti Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit, ympäristövalaistus, peruutettaessa alas kääntyvä oikea ulkopeili, sadetunnistin, automattisesti himmentyvä sisäpeili, jalkatilavalot edessä, ja Coming Home / Leaving Home -toiminto, Exclusive-paketti: Dynaamisesti säätyvät Bi-Xenon-ajovalot, LED-päiväajovalot ja staattiset kulmavalot. Pysäköintiavustin Park Assist 2.0. Pysäköintitutka edessä ja takana. Optinen näyttö ja äänimerkki., Täysautomaattinen ilmastointilaite, Climatronic, ESP-ajonvakautusjärjestelmä, Vetokoukku, Aluvanteet kesä-ja talvirenkaissa, Kahdet-renkaat, Vakionopeudensäädin, Ajotietokone / monitoiminäyttö, Metalli- tai helmiäisväri, Radio ja CD-soitin, Polttoainekäyttöinen seisontalämmitin kellolaitteella ja kauko-ohjaimella Ohjelmointi monitoiminäytön kautta. Ei saatavissa 2,0 TSI yhteydessä, Vetokoukku, esiintaitettava, pistorasia 13-napainen,ESP -ajovakaudenahallintajärjestelmä,Servotronic, nopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostin,Monitoimiohjauspyörä vaihteenvalitsimilla,Erillisistuimissa Isofix kiinnityspaikat,Alaskäännettävä etumatkustajan istuimen selkänoja,Etuistuimien korkeussäätö,Hopean väriset kattokaiteet,Istuinlämmitys molemmissa etuistuimissa,Takaluukun avausmekanismi,Turvatyyny etumatkustajalle,Kromilistat sivuikkunoissa,Korinvärinen kojelauta,Keskikyynärnoja edessä,Rengaspaineen alenemisen varoitin,Hyllytila ohjaamon katon yläpuolella,Pysäköintiavustin "Park Assist" - Pysäköintitutka edessä ja takana, etäisyysnäyttö ja äänimerkki,Vakionopeudensäädin,Sumuvalot,Ajovalojenpesimet,Täysautomaattinen ilmastointilaite Climatronic. Lämpötilan säätö kahdelle alueelle.,Polttoainekäyttöinen seisontalämmitin kellolaitteella ja kauko-ohjaimella,Monitoiminäyttö "Premium", värinäyttö,Aux-in liitäntä,Alcantara-paketti. Istuinverhoilu alcantaraa,Monitoimiohjauspyörä vaihteenvalitsimilla,Vetolaatikot etuistuimien alla.

Jos vaatii lisäpalikoita, niin enpä jaksa päätäni vaivata moisella asialla...
Automaagiset valot kuitenkin noin muuten löytyy...
#12
Foorumin yleiset asiat / VIRHE!
20.08.15 - klo:16:43
Otsikonmukainen ilmoitus tulee minulle useasti, kun kirjaudun ulos foorumilta.
Ei nyt varsinaisesti haittaa, mutta omituiselta tuntuu..

Ilmoitus kokonaisuudessaan:

VIRHE!
Istunnon tarkistus epäonnistui. Yritä kirjautua ulos ja takaisin sisälle, ja yritä uudelleen.
#13
Polo 6N/6N2 (94-02) / Poloisen valot
05.05.15 - klo:17:00
Tuli hommattua poloinen vaimolle ajokiksi ja siinä ei pala mitkään valot valokatkaisijan ollessa 0-asennossa.

Saakohan niitä mitenkään pelaamaan siten, että ajovalot olisivat päällä myös 0-asennossa, kun auto on käynnissä?
(vai onko valokatkaisija sökö, niinkuin parin vanhan viestiketjun polo-omistajilla)

(Edit. polo classic -98)
#14
Tiguan (07-17) / Tigun haldex
10.01.15 - klo:19:34
Onko kenelläkään parempaa tietoa asiasta, että kumpi haldex-versio kulkineessani on?
Joko siis gen2 tai gen4

2.0 tdi, rekisteröity maaliskuussa -08
#15
Laitetaan tämä nyt tänne tigu-puolellekin.

https://www.youtube.com/watch?v=uRO6OaEuhFA

Avaimen paritus tigussa.. (ainakin -08)

Eli:

-Kuskin ovenkahvasta otetaan lukon suojus pois (suojuksen alapuolella on pieni kolo, johon avaimen kärki menee sopivasti ja avainta vääntämällä suojus lähtee irti.)
-Toimimattomasta avaimesta painetaan auki-nappia ja heti perään sillä samalla avaimella avataan ovi "perinteisesti" lukkopesää
käyttämällä.
-Autoon sisään ja samalla avaimella käyntiin.

Ja vot! Avain toimii. :)
#16
Laitetaas nyt kyssäriä, kun jo muustakin ollut puhetta,  eli
voidaanko "tupakansytkät" laittaa toimintaan vcds:llä siten, ettei virtojen tarvitse olla päällä.

Vai vaatiiko oikeasti johdotusten muuttamista?
Ja jos, onko jollain tietoa miten homma hoidetaan?

Itse tarvitsen useinkin 12v ulosottoja autosta ilman, että auton täytyy olla käynnissä.
(esim. puhelimen, otsalamppujen ym lataus)
#17
No niin se sitten tänään lässähti kojetauluun hiukkasloukun valo loimottamaan.
Vcds:llä mittailtuja arvoja, osaisiko joku näistä kertoa jotain?

Meas.blocks

Group 105,2 =8.0 (ilmeisesti dpf on poltellut 8 kertaa historiansa aikana)

Group 106,1 =5,7l (viimeisestä poltosta kulunut polttoainemäärä?)
Group 106,2 =100km (viimeisestä poltosta kulunut kilometrimäärä?)
Group 106,3 =96.0 (viimeisestä poltosta kulunut aika?)

Group 107,1 =42,6 (?)
Group 107,2 =39,9 (?)
Group 107,3 =22,8 (?)

Group 108,1 =99ml (oil ash vol?)
Group 108,2 =0,3 (carbon mass. (spec.)?)
Group 108,3 =35,1 (carbon mass. (act.)?)

Pitääkö tässä alkaa säästelemään parin-kolmentonnin remppaan, vai mistä on kyse?
Autolla ajettu pääsääntöisesti maantieajoa, eli ohjekirjan löpinät jostain pätkäajosta voi unohtaa kohdallani.
(Työmatka minimissään 56km/suunta)
#18
Hei.

Onko kenelläkään kokemuksia moisesta kapistuksesta, voiko sillä koodata vagineissa toimintoja päälle/pois?

Olen sellaisella kuittaillut vikakoodeja ja nollaillut huoltovälinäyttöjä useampaan automerkkiin, mutta mitään
ohjelmointivalikkoa en mielestäni ole löytänyt...
#19
Hello.

Vaihdoin juuri menopelikseni -08 2.0TDI Tigun
Vaihteisto 6-pykäläinen tiptronic.

Harmikseni huomasin, ettei siinä vakkaria ole, joten semmoinen siihen pitäisi asentaa...
Tuttu autokauppias kun oli, sain vilkunviiksen samaan rahaan.

Nettiä selaillessani olen tullut käsitykseen, että joissain tapauksissa pitäisi vaihtaa muutakin kuin pelkkä viiksi,
Miten tämän kanssa?

Lisäksi kysyisin, että onnistuuko vakkarin ohjelmointi ihan perus testereillä, vai pitääkö latailla koneelle vag.com (vaimikäsenykyäänon)
Korjaamolla, missä autojani itse huollan, on ainakin kolme erilaista testeriä, merkkejä vain en muista.
(pari halpismallia ja yksi kallis  :D )

Kiitokset neuvoista jo etukäteen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy