Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Iro

#1
Olikos tässä sähköohjattu vesipumppu? Se tekee tuollaista vikaantuessaan.
#2
Lainaus käyttäjältä: Aapeli6 - 09.04.24 - klo:23:48Onko muilla jäänyt passatit keulimaan noilla eibachin pro-kitin jousilla. Autossa ne alla ja edestä varmaan sentin korkeampi kuin takaa. Wtf, omaan silmään hirveän näkönen. Mitäs seuraavaksi. Pohjaanlyöntikumien lyhentämistä vai miten saisi edestä sentin pois. Kyseessä siis 4motion ja yli -35 madaltavia jousia en mistään löydä.

Onkohan tullut väärä jousisetti?
#3
Golf I - III / Vs: Päästö ongelma
25.03.24 - klo:12:01
Happipitoisuus viittaa mahdolliseen vuotoon putkistossa jota järjestelmä yrittää kompensoida.
#4
Huoltaminen / Vs: Varaosat maailmalta
03.03.24 - klo:16:38
AK24.fi
Aeromotors myös toisinaan käytössä.
Hyvä/huono osavalmistaja onkin sitten pidempi juttu.
TRW, Lemförder, Mahle, Mann-filter, Hengst nyt yleisimpien osien tekijöitä joihin voi luottaa.
Topran ja Kamoka jätetään kauppaan vaikka saisi ilmaiseksi.
Keskustelua
Lisää keskustelua
#5
Jos avain on kulunut se voi aiheuttaa ongelmia.
Melko turvallinen "voiteluaine" on grafiitti, sitä saa lyijykynästä tai purkista esim. Pressol.
Näitä kokeilisin itse ensin.

Youtubesta löytyy sitten Lukonpurkuvideoita.
#6
Lainaus käyttäjältä: Tomppa76 - 15.01.24 - klo:13:31Pakoputkessa / äänenvaimentimessa ollut vesi jäätyny ja käynnistyksen jälkeen tullut paine halkaisi äänenvaimentimen. Rakennetta en tunne enkä tiedä, mutta paineen purkautuminen oli todella iso pamaus.

Pohjoisen ongelma, etelässä ei tällaista ole vielä ollut. Mitähän lie maahantuoja tai tehdas aikoo tuolle sitte tehdä ku normi talvikelejähän nämä on. Pari vkoa arvioitu korjausaika. Jee jee

Aika lyhkästä ajoa ollut sitten?
#7
Lainaus käyttäjältä: Alvari71 - 04.01.24 - klo:18:24Mutta pitäisi lähteä käyntiin uudella akulla? Tuo akku pitäisi olla startstop -toiminnolla oleva, mutta jos ei semmosta löydy, niin mitä tapahtuu, jos laittaa tavallisen?

Jos laitat AGM akun tilalle tavallisen sen käyttöikä on mahdollisesti jopa kuukausia.
Eli, se voi toimia hetken.
#8
Lainaus käyttäjältä: -o-p- - 01.05.23 - klo:09:27o.b.
Näin on tehty ja kolina paikallistettu.. eli kontin oikean puolen sivun sisästä kuuluu. Sinne pitäisi päästä käsiksi, mutta mitä torkseja auoin ei muovit vielä irronneet. En uskaltanut väkisillä alkaa irrottaan, tiiä mitä sieltä särkyy


Mitenköhan tälle kolinalle kävi?
Omassa oli samanlaista, poika konttiin ja vianhaku päälle, kolina kuului vasemmalta puolen konttia.
Viime kesänä purin koko kontin ja vaimensin kaiken. Kaiken. Paitsi kontin luukun.
Ja tänä talvena sama kolina on taas läsnä.
Tämä tulee esiin vain talvella ja nyt paremmin kuin koskaan ennen kun kontti on hiljainen...
Taytynee laittaa akka ajamaan ja mennä itse konttiin.
#9
Ohjeet ja vinkit / Vs: Pyörän pultit
02.12.23 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: SNG - 02.12.23 - klo:11:49Eikös kuparitahnan käyttö saata edistää pulttien ja navan kierteiden ruostumista? Jatkuvasti kosteana suolavedestä. Kuparin ja teräksen jaloudessa iso ero kuparin hyväksi. Muodostuuko tuohon sähköiset parit, siinäpä kysymys.


En tiedä, ehkä. Vuosikymmenien käytön jälkeen en ole tuollaista huomannut.
Tässä AP kysyi mitä käytät, ei mikä on parasta.
En tiedä onko kuparitahna parasta, mutta sitä käytän ja pultit aukeaa helposti ja kiertyy sormivoimin.

#10
Ohjeet ja vinkit / Vs: Pyörän pultit
02.12.23 - klo:11:21
Kuparitahnaa tarvittaessa.
#11
Lainaus käyttäjältä: kakkakikkare - 19.11.23 - klo:10:19Vanhahko ketju, mutta ajankohtainen ongelma. B7 passatissa on persaus alempana kuin edessä ja tuumin josko uudet jouset ja iskarit auttaisivat asiaa. Eivät auttaneet. Tilasin korokepalat ja piakkoin näkee, korjaantuuko tilanne. Onkohan tämä passatin tyyppivika/ominaisuus kun aika monessa tuolla parkkipaikoilla näkee saman ongelman. Eikä takakontissakaan ole juuri muuta kuin vararengas.

Tuolta valitsemaan jouset towbar käyttöön niin nousee.
#12
Transporter T5 (03-) / Vs: Takaiskarit
12.11.23 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: vaisan - 12.11.23 - klo:11:26Pitääkö kiristäessä auton olla nollatasossa, aiheutuisiko siitä?

Pitää.
Mahdollisesti.
#13
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
06.11.23 - klo:17:07
Lainaus käyttäjältä: hannuvir - 06.11.23 - klo:16:37Miten olette vaihtaneet Golf VII jarrunesteet, normaalisti polkemalla ja lisäämällä uutta säiliöön tai ilmausruuvista imulaitteella?
Jossakin foorumilla varoitettiin omatoimisesta vaihtamisesta koska on ABS.
Jos itse vaihtaa niin mikä on pyöräjärjestys?

Passattiin (B8) vaihtanut perinteisesti polkemalla, ei ongelmia ja paineella, jolla myös VW suosittelee tekemään.
Molemmat tavat toimii. Alipainekin voi toimia.
Erwinin mukaan etuvasemmasta tulee aloittaa, sitten etuoikea, vasen taka ja lopuksi taka-oikea.
Nestetoiminen kytkin sitten lopuksi (jos on manuaali)
Front left: 0.20L
Front right: 0.20L
Rear left: 0.30L
Rear right: 0.30L
Clutch slave cylinder: 0.15L
Eli Litralla (melkein) pärjää jos automaatti, 1.2L jos manuaali.

ABS ei vaikuta millään lailla ilmaamiseen.
#15
Lainaus käyttäjältä: R-N - 16.09.23 - klo:08:05

Yhteensä lisäsin siis itse 1 + 1 + 4 + 2 = n. 8 litraa öljyä siihen n. 160 000 km:n aikana => 5 dl / 10 000 km.
Minusta söi siis öjyä aika paljon, kun kuitenkin täyttivät sen lisäksi myös määräaikaishuolloissa.


Eli öljyä kului 0.5dl/1000km.
Ei tuo nyt aivan hirveä kulutus ole.

"VW:n ohjeistuksen mukaan maksimi öljynkulutus 1000 kilometrillä 0,5 litraa."
#16
Oheisen kaltainen grammari. Onkos se nyt kenen tekele?






#17
Katos, tuossa tiedotteessa on omaa soitintani koskeva ongelmia (mm. aloittaa usbilta aina ensimmäisestä biisistä soiton randomisti).
Pitäisikö innostua päivittämään firmistä...
#19
Lainaus käyttäjältä: NoAbsolution - 05.09.23 - klo:12:00
Mitä mahtaa laki sanoa, kuinka kauan on kulmiensäätötodistus voimassa?
Onko se sen 3kk (kuten pakokaasumittaus) vai eikö siihen ole määritetty voimassaoloaikaa.
Autoon asennettu alustasarja ja pitäisi myös muutoskatsastaa se mutta kuinka hoppu tuolla on, seuraavaan katsastukseen on kuitenkin se 10kk vielä aikaa.

Tuolla: https://nenimein.fi/blog/post/kuinka-madallat-autosi-2020/ mainitaan "mahdollisimman pian".

Se muutoskatsastus maksaa saman nyt kuin myöhemminkin, myöhemmin voit ehkä joutua teettämään uuden suuntausraportin.
Täälläpäin allekirjoitetut, leimalla varustetut todistukset olivat ainakin viimeksi kysyttäessä kalliimpia...

Toisin sanoen, ei helpolla löydy vastausta kysymykseesi.

#21
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 17.08.23 - klo:23:21
On kaiketi kaikissa B8 farkuissa.
Paitsi niissä joissa on oikea vararengas ja pohjalevyn alaslasku on estetty koska se ei mahdu laskeutumaan.
#22
Lainaus käyttäjältä: Epes - 26.07.23 - klo:10:41
Meidän perheessä oli ennen koronaa ajossa kaksi 2.0 TDI DSG:tä, A6 ja Passat. Molemmat vuosimallia 2017. Huollon hinnoista sen verran että 60tkm iso huolto DSG-öljynvaihtoineen maksoi Passattiin 750â,¬ ja Audiin 1150â,¬. Huoltoliike oli molemmissa sama merkkiliike ja ajankohta liki sama.

Audin huolto siis pyöreät 53% kalliimpi VW:n.
#23
Ehdottomasti mäntä pohjaan, osa herkistelyä tuokin.

Testerillä(tai patterilla) auki JA kiinni.
#24
Lainaus käyttäjältä: psiitone - 21.05.23 - klo:10:54
Terve!
Tässä ehkä pitkä ja sekava selitys, mutta ostin jokin aika sitten otsikon mukaisen auton ja pian huomasin että tasakaasulla ajettaessa auto hieman kiihdyttää ja hidastaa itekseen, auto ei varsinaisesti nyi mutta vedossa tuntuu aina hetkittäin että vetää tasaisesti sitten pieni hidastus ja tuntee että vetää taas. Sama tunne tulee ajoi vakkarilla tai sitten vain jalka kaasulla. Pahiten tuon tuntee ajaessa 60 - 90 vauhdissa.


Muuttuuko sulla nopeus vai onko tuo vain tunne?

Omani tekee hitaissa nopeuksissa(ainakin kylmänä) samantuntuista mutta, nopeus ei muutu.
#25
Lainaus käyttäjältä: fokkeristi - 19.05.23 - klo:22:15
Voiko tätä laittaa suoraan STP goldin päälle? https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B01F0B3TWE
Onko ovissa järkevä laitta sisäpahviin eli pyrämidin kärjet ulos päin vai peltiin pyrämidin kärjet sisäänpäin, onko merkitystä? laittiaan ei tuota kannattane laittaa?

Voi laittaa.
Toimii hyvin stp:n päällä ulkopellissä. Putsaa ensin se stp:n pinta.
Sisäpahviin ei taida joka paikkaan mahtua mutta, kannattaa laittaa minne mahtuu.
#26
https://www.spritmonitor.de/en/ kulutusten keskiarvot on korreloineet  hyvin oman kulutuksen kanssa. Sieltä itse tutkin oikeita kulutuksia aina kun autokuume iskee. Lastutetut eivät välttämättä tule esiin.
#28
Arvailuja;

Ajonesto on aiheuttanut kummallisuuksia...

Pystyykö sen releen vaihtamaan?

#29
Diesel manuaaliin luokkaa 1300â,¬.(1000-1500â,¬)
Marmorilla yli 2500â,¬
#30
Sisäilmankierto ei ole päällä eikä jumissa?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy