Superb III (15-) viat, ongelmat ja murheet

Aloittaja Sokota09, 13.01.16 - klo:17:23

« edellinen - seuraava »

Nahkamajava

Lainaus käyttäjältä: JaMiLeSi - 03.11.17 - klo:07:16
Tiedä vielä onko vika. Mutta ihan mielenkiinnosta: tuleeko muilla aina käynnistettäessä teksi " ajovalot sopeutettu vasemman puoleiseen liikenteeseen "?

Siinäpä syy miksi vastantulevat häikäistuu dynaamisista pitkistä. Joku on onnistunut näpelöimään auton asetuksia ja vaihtamaan valojen suuntauksen.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

JaMiLeSi

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 03.11.17 - klo:07:54
Siinäpä syy miksi vastantulevat häikäistuu dynaamisista pitkistä. Joku on onnistunut näpelöimään auton asetuksia ja vaihtamaan valojen suuntauksen.

Totta. Oli tiistaina renkaanvaihdossa, oli monta muutakin avustinta näköjään poistettu pois käytöstä. Erkoista toimintaa merkkiliikkeeltä...

buckethead

Olisiko samalla ajettu joku softapäivitys, joka on nollannut asetukset?

115o

#273
Moro
Mulla on 92.000 km ajettu, vähän yli 2-vuotias KATTOIKKUNALLINEN Superb. Ongelmana kattoikkunan edessä olevan muovisen kehyksen halkeamat (molemmissa etukulmissa kattoikkuna-aukon puolelta kohti tuulilasin yläreunaa), onko muilla samaa ongelmaa?
Superb III Style iV

neshi


Tänään vein 22tkm ja 1,5vuotta ajamani Superb huoltoon ohjaamon nitinoista&natinoista, takapuskurin ylimääräisestä klapista ja takavalossa olevasta säröstä. Mainitsin myös ajovalojen huurustuvan...tämä selvisi sillä, että tehdas/maahantuoja on tietoinen asiasta ja se selitettiin sääolosuhteilla.

Soittivat liikkeestä, takapuskuri 1-2mm väärässä paikassa, laittoivat takaisin oikein kiinni. Särö takavalossa ei takuuvika(näin arvelinkin diagnoosin olevan) ja ohjaamosta ei ääni lähtenyt, kun ajoivat. En suostunut tuohon jälkimmäiseen vaan ottivat auton sisään vielä huoltomiehelle jonka luvattiin hieman tiivistelevän mittaristoa ja kojelautaa.

Ei ihan pelkkää valoa annettua, mutta saas nähdä....

Spurttilinja

Aika usein nuo valot tuppaa huurussa olemaan. Itsekin käytin nitinä huollossa, kun kuljettajan oven ikkunassa ja kojelaudassa meteliä. Oven kuulema asemoivat uudelleen ja tiivisteet vaihtoivat, mikä auttoikin. Nitinöitä eivät konsolista löytäneet. +10k mittarissa.
Vw Golf Gti Performance -18
Ex:Superb Lb Sportline -17
Ex: Seat Leon FR -13

mikkole

Onko muilla ollut ongelmia normi xenonien kanssa?
Kuljettajan puolen valo jää osoittamaan pitkäksi ajaksi vasemmalle vaikka ajaa suoraan. Korjaantuu kun kääntyy jyrkästi oikeaan.
Liekkö moottori menossa vai onko joku calibrointi menny pieleen.

Pitää tilata aika Laakkoselle.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

JaMiLeSi

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 15.11.17 - klo:16:23
Onko muilla ollut ongelmia normi xenonien kanssa?
Kuljettajan puolen valo jää osoittamaan pitkäksi ajaksi vasemmalle vaikka ajaa suoraan. Korjaantuu kun kääntyy jyrkästi oikeaan.
Liekkö moottori menossa vai onko joku calibrointi menny pieleen.

Pitää tilata aika Laakkoselle.

Minulla oli Octaviassa sama homma ja ilmeisesti monella muullakin. Vasemmalle sojottamaan jääminen liittyi johonkin insinöörien ajatusmaailmaan, että kun valot ”auto” asennossa ja pyyhkijät päällä, niin sinne sen kuuluukin sojottaa...
Suoreni kun vauhti ylitti muistaakseni 90 ja kokonaan ohitettavissa, kun valot kääntää auto asennosta päälle asentoon.

mikkole

Ei ole ennen toimineet noin.  Olen kuitenki ajanut autolla 40tkm. Nopeudella ei ole mitään merkitystä. Pihasta kun lähden on 2 90 käännöstä vasemmalle.  Pitkilläkin kun ajaa niin vasen valo osoittaa metsään.

Tähän asti valot on keskittyneet välittömästi kun ratti on suorassa.

Käyntiin laittaessa käyttäytyvät valot muutenkin erilailla kuin ennen.   Menevät ala asentoon ja yrittävät käydä sivuilla siinä onnistumatta. Hetken päästä uudelleen ja sitten menevät ääri asentoihin.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

BlackSuperb

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 15.11.17 - klo:16:23
Onko muilla ollut ongelmia normi xenonien kanssa?
Kuljettajan puolen valo jää osoittamaan pitkäksi ajaksi vasemmalle vaikka ajaa suoraan. Korjaantuu kun kääntyy jyrkästi oikeaan.
Liekkö moottori menossa vai onko joku calibrointi menny pieleen.

Pitää tilata aika Laakkoselle.

Sama vika täällä. Loppuvuosi -15 käyttöönotettu style varusteilla. Täällä metsämaassa paska ajaa kun toinen lamppu näyttää metsään ja kuskinpuoli tiestä pimeä. Ei käänny suoraan kovassakaan vauhdissa (koitettu on). Ainoa on jyrkempi käännös oikealle millä palaa (hetkeksi) suoraan mutta seuraava vasen jättää kuskinpuolen valon taas metsään. Kertokaas joku joka on apuja saanut

Juhutti

Lainaus käyttäjältä: BlackSuperb - 27.11.17 - klo:20:48
Sama vika täällä. Loppuvuosi -15 käyttöönotettu style varusteilla. Täällä metsämaassa paska ajaa kun toinen lamppu näyttää metsään ja kuskinpuoli tiestä pimeä. Ei käänny suoraan kovassakaan vauhdissa (koitettu on). Ainoa on jyrkempi käännös oikealle millä palaa (hetkeksi) suoraan mutta seuraava vasen jättää kuskinpuolen valon taas metsään. Kertokaas joku joka on apuja saanut

Joo, mulla 2016 helmikuinen Style myös, ja kerran on tehnyt tuon että jätti vasemman valon alas. Uudelleenkäynnistyksellä parani. Liikkeessä levittelivät käsiään, jäädään seuraamaan. Sen jälkeen ainakin pimeässä on valot kyllä aina nousseet.

Minulla 2.0tdi:ssä ilmeisesti jakohihna vikisee tosi paljon. Alkoi suunnilleen 50 000 km paikkeilla. Kylmänä kuuluu hinkkausääntä ja lämpimänä vikisee pyörimisen tahtiin. Kuulemma todennäköisesti takuuasia, mutta pitää nauhoittaa äänet yms. merkkiliikkeessä. Saa nähdä meneekö vielä takuuaikana jakohihna vaihtoon.

Juhutti

Lainaus käyttäjältä: Juhutti - 29.11.17 - klo:23:59
Minulla 2.0tdi:ssä ilmeisesti jakohihna vikisee tosi paljon. Alkoi suunnilleen 50 000 km paikkeilla. Kylmänä kuuluu hinkkausääntä ja lämpimänä vikisee pyörimisen tahtiin. Kuulemma todennäköisesti takuuasia, mutta pitää nauhoittaa äänet yms. merkkiliikkeessä. Saa nähdä meneekö vielä takuuaikana jakohihna vaihtoon.

Tähän jatkona, eli auto kävi takuukorjauksessa ja jakohihna meni vaihtoon n. 68 000 kilometrissä. Kuulemma näissä 2.0 tdi myllyissä on vastaavaa vikinää ihmetelty paljonkin, eikä siihen varsinaista ratkaisua ole. Johonkin autoon on konekin vaihdettu, toki en tiedä asian taustoja enempää. Luulisi kyllä, ettei tuossa ole ollut pelkästään vikinästä kyse.

,,kkiseltään nettisurffailulla tätä myllyä voi kuitenkin pitää ihan perusvarmana, sellainen mielikuva on tullut.

Alex70

Style MY18 ja ongelma personisoinnin ja sähköisten penkkien kanssa.
Olen linkittänyt itselleni ja vaimolle avaimet manuaalisesti ja molemmille on säädetty omat asetukset ja penkin säädöt muistiin.
Nyt kun ajanut muutaman sata kilometriä niin totesin että haluan kuskin penkin vielä vähän taaemmas, eli aivan säädön loppuun asti. Omilla avaimilla sisään, omat profiili, painan penkin set-nappulaa ja sitten "1" kunnes kuulen Bling! äänen. Okei kaikki hyvin tähän saakka, mutta kun suljen oven, lukitsen ja tulen hetken päästä, avaan lukituksen ja avaan oven niin penkki siirtyy aina edelliseen asetukseen, joka on siis 3-4 cm liian edessä. korkeus on noin puolessa välissä ja kun sitä olen muuttanut niin se kyllä jää muistiin. ,,rsyttävää joka kerta siirtää penkkiä taakse kun lähtee ajamaan.
Jossain oli mainitaa että joitan turvatoimintoja on penkissä, eli alimmassa asennossa ja jos penkki on 110/102 toisissa lähteissä, kulmassa niin siihen ei voi tallentaa (eteen vai taakse?? eteen kuvittelisin). Itselläni penkki on lähes 90 asteen kulmassa, eli penkki on lähes pystysuorassa, tarkemmin ehkä  95-97 astetta.

jni

Lainaus käyttäjältä: Alex70 - 04.01.18 - klo:12:42
Style MY18 ja ongelma personisoinnin ja sähköisten penkkien kanssa.
Olen linkittänyt itselleni ja vaimolle avaimet manuaalisesti ja molemmille on säädetty omat asetukset ja penkin säädöt muistiin.
Nyt kun ajanut muutaman sata kilometriä niin totesin että haluan kuskin penkin vielä vähän taaemmas, eli aivan säädön loppuun asti. Omilla avaimilla sisään, omat profiili, painan penkin set-nappulaa ja sitten "1" kunnes kuulen Bling! äänen. Okei kaikki hyvin tähän saakka, mutta kun suljen oven, lukitsen ja tulen hetken päästä, avaan lukituksen ja avaan oven niin penkki siirtyy aina edelliseen asetukseen, joka on siis 3-4 cm liian edessä. korkeus on noin puolessa välissä ja kun sitä olen muuttanut niin se kyllä jää muistiin. ,,rsyttävää joka kerta siirtää penkkiä taakse kun lähtee ajamaan.
Jossain oli mainitaa että joitan turvatoimintoja on penkissä, eli alimmassa asennossa ja jos penkki on 110/102 toisissa lähteissä, kulmassa niin siihen ei voi tallentaa (eteen vai taakse?? eteen kuvittelisin). Itselläni penkki on lähes 90 asteen kulmassa, eli penkki on lähes pystysuorassa, tarkemmin ehkä  95-97 astetta.

Taitaa olla ominaisuus. Samalla tapaa toimii omassa Kodiaqissakin. Jostain syystä ei tallennu aivan taka-asentoon.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

#timo#

Taitaa nuo tuolin moottorien rajakytkimet sotkea asetettua asetusta. Itse vaan olen huomannut jos istuimen laskee alimpaan asentoon eli rajakytkintä "vasten", auton ovia uudelleen (lukituksen jälkeen) avattaessa istuin nousee aina hieman ylös asetetusta asetuksesta. Jos taas ottaa ala-asennosta yhden "napsun" takaisin ja laittaa se muistiin, niin ilmiötä ei tapahdu ainakaan jos autoon tulee aina samoilla avaimilla  ;)

Alex70

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 04.01.18 - klo:13:48
Taitaa nuo tuolin moottorien rajakytkimet sotkea asetettua asetusta. Itse vaan olen huomannut jos istuimen laskee alimpaan asentoon eli rajakytkintä "vasten", auton ovia uudelleen (lukituksen jälkeen) avattaessa istuin nousee aina hieman ylös asetetusta asetuksesta. Jos taas ottaa ala-asennosta yhden "napsun" takaisin ja laittaa se muistiin niin ilmiötä ei tapahdu ainakaan jos autoon tulee aina samoilla avaimilla  ;)
Kokeilin tuota, mutta ei auta. Tai ei yksi eikä kaksi "Napsua", noin 4cm taka-asennosta suostuu tallentamaan..
Täytyy kai koittaa laskea penkkiä jolloin se myös jonkin verran siirtyy samalla taakse, jos saisi pitkäjalkaiselle sopivan ajoasennon ilman että penkki on ihan takana.

hta

Uudesta lähtien auton oikealla takaistuimella kuuluneeseen korkeataajuiseen vinkunaan löytyi vihdoin syy.

Kyseessä on ääni jota ei yleensä kuule kuin istumalla tuossa kyseisessä paikassa ja radion ollessa pois päältä (tai äänettömällä). Jokainen takapenkkiläinen sitä kuitenkin jaksoi ihmetellä.

Syyksi paljastui se, että autoon muodostui ylipaine ja se ikkunantiiviste antoi periksi. Sen sai aikaiseksi paremmin kääntämällä tuuletuksen manuaalille ja laittamalla tuuletusnopeutta reilusti lisää.

Arvelivat ensin, että takakontissa olevat poistoventtiilit eivät olisi toimineet mutta tarkastettuaan totesivat sen toimivan ok ja myös verrokkiautossa olevan sama ongelma. Tämän jälkeen olivat löytäneet aiheesta jonkun Skodan huolto-ohjeenkin jossa ikkunantiivistykseen tehtiin jotain. Pahus, ettei tullut otettua sitä huoltokoodia ylös.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Juhutti

Lainaus käyttäjältä: Alex70 - 04.01.18 - klo:13:51
Kokeilin tuota, mutta ei auta. Tai ei yksi eikä kaksi "Napsua", noin 4cm taka-asennosta suostuu tallentamaan..
Täytyy kai koittaa laskea penkkiä jolloin se myös jonkin verran siirtyy samalla taakse, jos saisi pitkäjalkaiselle sopivan ajoasennon ilman että penkki on ihan takana.

Googlettelin tätä haastetta auton ostettuani, ja ei siihen ratkaisua ole. Niihin "yliasentoihin" ei voi tallentaa. Toki sen sai jostain asetuksista pois, ettei veivaile avaimen mukaan sitä penkkiä "oikeaan" asentoon. Sieltä se säätö jostain valikosta löytyi.

Meillä ei onneksi ole ongelma, kun emäntä ajaa niin harvoin. Säännöllinen veivaus kyllä rassaisi. Ja aika naurettava ominaisuushan tuo on.

superbko

Kävin tuossa koeajamassa 2016 1.4 TSI Superbia. Kylmäkäynnistyksessä liikkeen sisätiloissa auton käynnistyttyä kuului moottoritilasta sellainen noin vajaan puolen sekunnin kestoinen motorinen surina tai sirinä, siis moottorin äänen lisäksi. Onko tuo "ylimääräinen" ääni normaali? Sitä ei enää kuulunut mielestäni enää uusissa starttauksissa kun mm. liikennevaloista starttasi.

BlackSuperb

Lainaus käyttäjältä: BlackSuperb - 27.11.17 - klo:20:48
Sama vika täällä. Loppuvuosi -15 käyttöönotettu style varusteilla. Täällä metsämaassa paska ajaa kun toinen lamppu näyttää metsään ja kuskinpuoli tiestä pimeä. Ei käänny suoraan kovassakaan vauhdissa (koitettu on). Ainoa on jyrkempi käännös oikealle millä palaa (hetkeksi) suoraan mutta seuraava vasen jättää kuskinpuolen valon taas metsään. Kertokaas joku joka on apuja saanut

Tänään käyty muutenkin välihuollossa. Vastaus oli; ei koodeja, ei kiinnosta. On kuulemma Skodalta joku tiedote asiasta, mutta tämä ongelma ei kai sovi siihen, että päivänjatkoja. No, itsepä pääsääntöisesti ajan ja harvemmin pimeällä niin antaa olla.

#timo#

Lainaus käyttäjältä: superbko - 11.02.18 - klo:18:44
Kävin tuossa koeajamassa 2016 1.4 TSI Superbia. Kylmäkäynnistyksessä liikkeen sisätiloissa auton käynnistyttyä kuului moottoritilasta sellainen noin vajaan puolen sekunnin kestoinen motorinen surina tai sirinä, siis moottorin äänen lisäksi. Onko tuo "ylimääräinen" ääni normaali? Sitä ei enää kuulunut mielestäni enää uusissa starttauksissa kun mm. liikennevaloista starttasi.
Kuvailemasi ääni taitaa tulla muuttuva tilavuuksisesta öljypumpusta jonka nopea öljynpaineen nosto aiheuttaa hieman "hydrauliikkamaista" ääntä kylmäkäynnistyksessä. Sama ääni taitaa kuulua kaikista TSI/TFSI-moottoreista. Ei siis syytä huoleen  ;)

Judge2

Minne mun tekstiviestimahdollisuudet hävisi Columbus -systeemistä?

Huomasin, että en pysty enää lähettämään / vastaanottamaan tekstiviestejä columbuksella.
Päivitin kartat 2018 versioihin ~kuukausi sitten, olisikohan se tehnyt jotain muutakin päivitystä?
Puhelin on sama kuin aiemminkin, eli Samsung S7. Siinä ei ole muutoksia firmwaressa tms. muussa. Android Auton olen päivittänyt, mutta tuskin se tuota sotkee...?
Kaikki ruksit on mielestäni ok, eli Premiun puhelin, jne. Bluetoothvalikossa sekä puhelimessa että autossa on mun mielestä kaikki ruksit enabled -moodissa.

?



Hawtin

Nyt kun on etelämpänäkin ollut sellaista 20-25 pakkasta, niin täytyy sanoa, että kärry toimii loistavasti talvioloissakin. Ei pienintäkään ongelmaa tai kankeutta missään vaikka sähköistä härpäkettä löytyy monenmoista. Yksikään aiempi auto ei ole selvinnyt näin hyvin, loistosuoritus Skodalta :).
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Judge2

Lainaus käyttäjältä: Judge2 - 16.02.18 - klo:19:31
Minne mun tekstiviestimahdollisuudet hävisi Columbus -systeemistä?


Tänään sattui kännykkä olemaan auki / näköpiirissä kun laitoin auton päälle. Känny kysyi että sallitko viestittelyn -> OK -> sen jälkeen tuli tekstiviestimahdollisuus Columbukseen.
Eli joku ruksi hävinnyt joskus jossain...nyt toimii. Kumma homma että kännykän BT asetuksista en löytänyt tällaista tekstiviestikysymystä.

mikkole

Tänään tuli ensimmäinen häiriö 49700km kohdalla.  Ad blue vika.  Vika koodina järjestelmän liian alhainen paine. Pakkasta 17 astetta.  En usko johtuvan pakkasesta. Kun on ollut pitkiäkin aikoja kovemmassa pakkasessa.  Säiliössä pitäisi olla tavaraa 14000km verran. Vasta täytetty säiliö.

No keskiviikkona käynti Laakkosella selvittäneet asiaa.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

mikkole

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 09.03.18 - klo:18:01
Tänään tuli ensimmäinen häiriö 49700km kohdalla.  Ad blue vika.  Vika koodina järjestelmän liian alhainen paine. Pakkasta 17 astetta.  En usko johtuvan pakkasesta. Kun on ollut pitkiäkin aikoja kovemmassa pakkasessa.  Säiliössä pitäisi olla tavaraa 14000km verran. Vasta täytetty säiliö.

No keskiviikkona käynti Laakkosella selvittäneet asiaa.


Voiskohan olla samaa vaivaa kun kodiaqissa?  http://www.vagarena.fi/index.php?topic=38554.0


Jäässähän tuskin on kun nyt on joensuussa pakkasta 2 astetta. No toivottavasti vika selviää keskiviikkona.  Just kun kerkesin tuossa my skoda illassa viime viikolla kehua auton viattomuutta myyjälle.   Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia???   
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

PaKe

Oli samoja ongelmia muutamaan otteeseen. Auto kävi huollossa, jossa testasivat ad-blue systeemin todeten et kaikki on kunnossa. Huollossa käynnin jälkeen sama häiriö tuli vielä kerran ja sitten päätin testata sulana pysymistä ostamalla marmorilta viimasuojan ja laitoin myös ajonaikaisen lisälämmityksen päälle. Ja kas, eipä ole häiriötä tullut enää kolmeen viikkoon, vaikka pakkasia on täällä Oulun seudullakin riittänyt.

mikkole

Mulla tosiaan menossa toinen talvi auton kanssa.  Talvisin aina ollut keulassa viimasuojat.  Autolla on ajettu yli 30 asteen pakkasessa ja nyt ongelma tuli ilmi 17 aseen pakkasessa. vika ilmeni 10km ajon jälkeen. Autoa esilämmitetty webastolla.   
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

Juhutti

Kovilla pakkasilla on tullut useana aamuna tauluun VIRHE: xxx ja samalla cruise sekä moottorin automaattisammutus kytkeytyvät pois. Tapahtuu työmatkalla aina samassa kohtaa, ja kovemmilla pakkasilla ainoastaan.

Auton sammutus ja käynnistys palauttaa tilanteen normaaliksi. Rasittava vaiva silti.

Auto on ensimmäistä sarjaa, rekisteröity 1/2016 2.0 tdi manuaali, ei webastoa eikä lohkaria.

Onko muilla ollut vaivaa?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Juhutti - 11.03.18 - klo:00:42
Kovilla pakkasilla on tullut useana aamuna tauluun VIRHE: xxx ja samalla cruise sekä moottorin automaattisammutus kytkeytyvät pois. Tapahtuu työmatkalla aina samassa kohtaa, ja kovemmilla pakkasilla ainoastaan.

Auton sammutus ja käynnistys palauttaa tilanteen normaaliksi. Rasittava vaiva silti.

Auto on ensimmäistä sarjaa, rekisteröity 1/2016 2.0 tdi manuaali, ei webastoa eikä lohkaria.

Onko muilla ollut vaivaa?
Ajat kovilla pakkasilla autolla, jonka moottori ei tuota lähes ollenkaan lämpöä. Sitten ihmettelet, kun tulee virheilmoituksia ja samaan aikaan olet tietoisesti jättänyt autostasi lämmittimet pois josta syystä moottori revitään kylmänä käyntiin ja sähköjärjestelmä joutuu maksimirasitukselle?

Penkinlämmittimillä ja lasin lämmityksellä + auton omalla sisäilman sähkölämmitysvastuksella saa toki sähköjärjestelmän polvilleen, joten en kauheasti ihmettelisi virheilmoituksia ennenkuin esilämmitys / akun ylläpitolataus on järjestettynä keliolosuhteiden vaatimalle tasolle.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy