Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - mikkole

#1
Hei
Mulla ollut firmalla 3 näitä uusi koppasia craftereita. Jokaiseen on tarvinnut lorauttaa 20tkm öljyn vaihtovälillä joku 3 desiä
öljyä. Eli eivät ole kyllä syöneet tuohon malliin. Kaikki olleet 130kw versioita. 
#2
Puskurin irrotus on noin vartin homma.   Puskurin alta ruuvit jotka on kiinni pohjasuojassa irti.  Noin 10kpl.   Sisälokareita joutuu irrottamaan jonkin verran. Lähinnä etureunasta ruuvit pois sen verran että sisäsuojaa saa taivutettua. Sitten näkee ruuvit 1kpl per puoli. Ne irti ja Puskurin saa vedettyä irti.   Itse laittanut 3 omaan crafteriin valoraudat.   2017 ja 2:EEN 2021 vuosimallin autoon.  Kaikista irtosi samalla tavalla
#3
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 09.05.21 - klo:13:59
Siis rupeeko luistoneston valo palamaan jatkuvasti jossain vaiheessa ajaessa?

Jos kyllä niin putsaisin ekana kaasuläpän

Kyllä juurikin näin. Syttyy sutimiseneston valo palamaan ja auto ei sitten jaksa mennä juuri ollenkaan. Pitääpä putsailla kaasuläppä.
#4
Renkaat saman kokoiset. Kyseessä anopin auto. Ollut uudesta asti. Nyt taitaa alkaa kilometrit ja ikä näkymään. Ajettu 230tkm. Toiminut muuten kyllä älyttömän hyvin. Jakoketju korjattu 40tkm kohdilla ja yksi tulpanjohto ja Puola pitänyt uusia. Ei muita vikoja.

Pitää lukasta vikakoodit kunhan pääsee auton luokse.
#5
Mikähän mahtaa olla 1,2tsi:ssä vikana kun menee sutimisenesto satunnaisesti päälle ihan kuivalla tiellä ajaessa? Tapahtuu satunnaisesti esim vitosella ajaessa.  Vikakoodeja en oo vielä kerennyt lukea.  Varmaan joku abs anturi kettuilee.
#6
Crafter / Vs: Crafter 2017
06.05.21 - klo:17:25
Lainaus käyttäjältä: Anteroo - 13.04.21 - klo:23:39
Meillä jokunen crafteri joissa ollut noita nox anturi vikoja, vuotavia kampiakselin stefoja ja nyt talven jäljiltä kahdessa autossa turbo vika. Turboista kuulunut juuri tuota ujellusta veto päällä. Molemmissa imusiipi mutkalla ollut.
Muistaakseni sanoivat että huohotin putkeen kondensoituu talvella vettä josta se menee jäänä tuboon vääntäen siiven. Eli ei sovellu pakkasilmastoon kyseinen putki mutta eivät lähde niitä muuttamaan eikä vaihtamaan olemassa oleviin autoihin ilman turbo vikaa. Toinen meni takuu aikana mutta toisesta oli takuu juuri loppunut(2v3kk/90 000km) ja maksumieheksi pitäisi itse joutua siitä. Toki lupaavat goodwilliä 70% osista mutta jos osien lähtöhinnat on pilvissä niin eipä se paljoa mieltä lämmitä.


Mutta mukavia ovat ajaa ja alusta on kestänyt hyvin vaikka ajetaan koko ajan kantavuuden rajoilla.


Onko autosta maski suojattu talvella? Meillä tuossä entisessä 18 mallin carfterissa ei olllut moottorin pohjasuojaa tehtaan jäljiltä. Ja rupesi jo 10 asteen pakkasilla muodostamaan öljykorkkiin kosteutta siihen malliin että piti peittää koko keula. Uudessa autossa taas moottori on suojattu alhaalta umpeen. Ei ainakaan nyt tammikuun alusta alkaen muodustunut kosteutta öljyn sekaan.  Ajoa tulee semmonen 20-35 kilsaa kerrallaan. 

Muuten voin suositella kyseistä autoa jos siinä on takuuta jäljellä tai valmistaja rupeaa suoraselkäisesti kantamaan vastuun virheistään.
#7
Crafter / Vs: Crafter 2017
01.02.21 - klo:19:01
Mulla meni juuri Joensuun k-caaraan 110tkm ajettu pitkä crafteri vaihdossa. Tuo yksilö toimi hyvin meillä. Nox anturi takuuseen ja kampiakselin stefa. Iskarin yläpään kääntölaakeri juskus loskakeleillä vähän takerteli. Muuten toimi hyvin kokoaikana. Hyvistä kokemuksista johtuen tilalle tuli  samalla etuvetotekniikalla oleva extra pitkä 130kw malli. Vetohommissahan tuo etuveto on vähän onneton vehje ainakin talvella.
#8
Crafter / Vs: Crafter 2017
28.02.20 - klo:05:28
Lainaus käyttäjältä: mikkole - 31.10.18 - klo:22:25
Pitääpäs päivitellä kokemuksia uudesta crafterista.

Elikkäs 15.9.2017 ostettu crafter. Nyt metrejä takana 39tkm. Ajettavuus hyvä asfaltilla. Sorateillä kova. Voi johtua jäykemmästä alustasta.  Kulutus pyörii keskimäärin 10 litran kahta puolta. 

Moottori on sopivan vääntävä. 177hp.

Miinuksina sanoisin

Ilmastointi tehoton
Sivuovien kitinä, ohjuritappien vaselointi auttaa
Huono vetopito etuvetosena
Öljyä vie 20tkm öljyn vaihto välillä 1 litran

Vikoja

Kampiakselin sfeta vuotaa öljyä.  Menee ensi viikolla remonttiin.

Kuskin puoleinen etujousitus paukahteli alussa.  Kun jousitus jousti ja rattia sattui kääntämään samalla reilusti. Kävi tarkistuksessa. Ei vikaa.  Loppui muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.

Isona plussana maalipinnan kesto.   Ei kiveniskemia.  Edellinen crafteri oli 1 talven jäljiltä keulasta kuin haulikolla olisi ammuttu.
.     


Nyt meni nox anturi pakoputkesta 2 vuotta ja 4 kk vanhana. 80tkm mittarissa.  Hinta 1400â,¬ joka laski neuvottelun tuloksena 600 euroon
#9
Crafter / Vs: Ominaisuuksia.
13.06.19 - klo:21:18
Mitä remontteja vanhempi koppasessa 2.0bitdi korissa on luvassa 100-200tkm haarukassa. Haussa tuon uuden rinnalle retkimallin auto. Edellinen oli itella 0-107tkm ja ei särkynyt kuin egr tuona aikana.
#10
Kesän/syksyn aikana tarkoitus ostaa uusi auto. Entiselle on ostaja eli pääsen suoralla kaupalla vääntämään kauppoja.

hinta luokkana pyörii 50 euroa. Entinen auto on suberb 2,0tdi 4x4 dsg.

Uusi auto hakusessa
Diesel
neliveto
automaatti
paremmat musavehkeet
webasto
koukku (esiin taittuva)

vaihtoehdot

Suberb      tilava, ehkä vähän tylsä vaihtoehto nykyisen jälkeen

audi a4    maksaako samasta tekniikasta extraa? ahtaampi, otettava ehkä avant kontin takia

bmw uusi 3-sarja    ehkä näistä ennakolta kiinnostavin, ei kokemusta bemareista, Ehkä farkkuna

Passat   Ehkä myöskin tylsä, musa vehkeet kalliit, 

c- sarjan mersu  ei kokemuksia  ahdas?


Pitäisi päättää tinkiikö tiloista ja panostaa premiumiin. Mitään viimeisinpiä hilavitkuttimia en tarvitse. Hakusessa sporttisesti varusteltavissa oleva ajajan auto.


Mielipiteitä ja kokemuksia saa esittää. 
Itsellä ei ole ollut kuin VAG konsernin tuotteita 6 kpl joista 4 kpl hankittu uusina. ajelen vuodessa 30-35tkm ja auto vaihtuunut 2,5-3,5 vuoden välein.

#11
Crafter / Vs: Crafter 2017
31.10.18 - klo:22:25
Pitääpäs päivitellä kokemuksia uudesta crafterista.

Elikkäs 15.9.2017 ostettu crafter. Nyt metrejä takana 39tkm. Ajettavuus hyvä asfaltilla. Sorateillä kova. Voi johtua jäykemmästä alustasta.  Kulutus pyörii keskimäärin 10 litran kahta puolta. 

Moottori on sopivan vääntävä. 177hp.

Miinuksina sanoisin

Ilmastointi tehoton
Sivuovien kitinä, ohjuritappien vaselointi auttaa
Huono vetopito etuvetosena
Öljyä vie 20tkm öljyn vaihto välillä 1 litran

Vikoja

Kampiakselin sfeta vuotaa öljyä.  Menee ensi viikolla remonttiin.

Kuskin puoleinen etujousitus paukahteli alussa.  Kun jousitus jousti ja rattia sattui kääntämään samalla reilusti. Kävi tarkistuksessa. Ei vikaa.  Loppui muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.

Isona plussana maalipinnan kesto.   Ei kiveniskemia.  Edellinen crafteri oli 1 talven jäljiltä keulasta kuin haulikolla olisi ammuttu.
#12
Eli sisävalot palaa. Ja ovia avatessa vasen vilkku vilahtaa. Avainta käännettäessä mittaristoon ja kojetauluun ei tule mitään valoja.  Onko tässä jotain päävirta sulaketta tai katkaisiaa joka olisi voinut laueta?   
#13
Golf VI (08–13) / Golf vi mykkä
11.10.18 - klo:14:53
Mikähän meni koukkua asentaessa vikaan kun auto meni mykäksi. Kaikki piuhat laitettiin ohjeen mukaan.  Sisävalot palaa. Mutta mittaristoon ei tule virtoja.
#14
Hei

Mistä saan muutettua suberbin vm2016 kaasupolkimen adaptiivisuutta? En löytänyt äkkiseltään.
#15
Superb III (15-) / Vs: Kulutuslukemia
06.08.18 - klo:19:01
Omalla 190hp 4x4 61tkm kokemuksella. Sanoisin että talvella vie 7 litraa. Ja kesällä 6 litran paikkeilla. Kesällä 245 40 19 renkaat. Talvella  17 tuumaset. Talvisin tulee vedettyä isoa kuomu kärryä ja kelkkaa perässä. Keskinopeus 63km/h
#16

Olipas särkenyt muutakin samalla. tapauksia ollut pakkasilla niin paljon että osat suomesta loppu. Tehdas tilaukseen meni. Auto viipyy pajalla yli 3 viikkoa osia odotellessa.



Lainaus käyttäjältä: mikkole - 14.03.18 - klo:17:46
Ad blue linja jäätynyt. Ja sen seurauksena haljennut. Takaa eteen saakka uusiksi. Ollut kuulema Joensuussa 3 aikasempaa tapausta. Käsittääkseni yhteensä kaikissa skoda malleissa yhteensä.


quote author=mikkole link=topic=29815.msg630905#msg630905 date=1520611275]
Tänään tuli ensimmäinen häiriö 49700km kohdalla.  Ad blue vika.  Vika koodina järjestelmän liian alhainen paine. Pakkasta 17 astetta.  En usko johtuvan pakkasesta. Kun on ollut pitkiäkin aikoja kovemmassa pakkasessa.  Säiliössä pitäisi olla tavaraa 14000km verran. Vasta täytetty säiliö.

No keskiviikkona käynti Laakkosella selvittäneet asiaa.
#17
Tuleeko facelift syksyllä?
#18
Ad blue linja jäätynyt. Ja sen seurauksena haljennut. Takaa eteen saakka uusiksi. Ollut kuulema Joensuussa 3 aikasempaa tapausta. Käsittääkseni yhteensä kaikissa skoda malleissa yhteensä.


quote author=mikkole link=topic=29815.msg630905#msg630905 date=1520611275]
Tänään tuli ensimmäinen häiriö 49700km kohdalla.  Ad blue vika.  Vika koodina järjestelmän liian alhainen paine. Pakkasta 17 astetta.  En usko johtuvan pakkasesta. Kun on ollut pitkiäkin aikoja kovemmassa pakkasessa.  Säiliössä pitäisi olla tavaraa 14000km verran. Vasta täytetty säiliö.

No keskiviikkona käynti Laakkosella selvittäneet asiaa.
[/quote]
#19
Mulla tosiaan menossa toinen talvi auton kanssa.  Talvisin aina ollut keulassa viimasuojat.  Autolla on ajettu yli 30 asteen pakkasessa ja nyt ongelma tuli ilmi 17 aseen pakkasessa. vika ilmeni 10km ajon jälkeen. Autoa esilämmitetty webastolla.   
#20
Lainaus käyttäjältä: mikkole - 09.03.18 - klo:18:01
Tänään tuli ensimmäinen häiriö 49700km kohdalla.  Ad blue vika.  Vika koodina järjestelmän liian alhainen paine. Pakkasta 17 astetta.  En usko johtuvan pakkasesta. Kun on ollut pitkiäkin aikoja kovemmassa pakkasessa.  Säiliössä pitäisi olla tavaraa 14000km verran. Vasta täytetty säiliö.

No keskiviikkona käynti Laakkosella selvittäneet asiaa.


Voiskohan olla samaa vaivaa kun kodiaqissa?  http://www.vagarena.fi/index.php?topic=38554.0


Jäässähän tuskin on kun nyt on joensuussa pakkasta 2 astetta. No toivottavasti vika selviää keskiviikkona.  Just kun kerkesin tuossa my skoda illassa viime viikolla kehua auton viattomuutta myyjälle.   Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia???   
#21
Tänään tuli ensimmäinen häiriö 49700km kohdalla.  Ad blue vika.  Vika koodina järjestelmän liian alhainen paine. Pakkasta 17 astetta.  En usko johtuvan pakkasesta. Kun on ollut pitkiäkin aikoja kovemmassa pakkasessa.  Säiliössä pitäisi olla tavaraa 14000km verran. Vasta täytetty säiliö.

No keskiviikkona käynti Laakkosella selvittäneet asiaa.
#22
Itellä ollut tuo magnetismi Brown 50tkm ja reippaan vuoden ajan. Itsellä ei kiven iskuja ole kuin muutama pieni.  Naarmujen osalta ei mitenkään mahdoton. Itse asiassa itsellä maalipinta todella siisti. Tosin pesty huolellisesti.  Itse olen väriin tyytyväinen.
#23
Eikö tuota cantonia saa sportline  varustetasoon ruksittua mukaan? Vai onko nää kaiuttimet columbus järjestelmässä?
#24
Tiguan II (16-) / tiguan coupe
21.12.17 - klo:21:21
Milloinkahan tuo coupe tiguan olisi tulossa suomeen? Onko tietoa?
#25
Ei ole ennen toimineet noin.  Olen kuitenki ajanut autolla 40tkm. Nopeudella ei ole mitään merkitystä. Pihasta kun lähden on 2 90 käännöstä vasemmalle.  Pitkilläkin kun ajaa niin vasen valo osoittaa metsään.

Tähän asti valot on keskittyneet välittömästi kun ratti on suorassa.

Käyntiin laittaessa käyttäytyvät valot muutenkin erilailla kuin ennen.   Menevät ala asentoon ja yrittävät käydä sivuilla siinä onnistumatta. Hetken päästä uudelleen ja sitten menevät ääri asentoihin.
#26
Onko muilla ollut ongelmia normi xenonien kanssa?
Kuljettajan puolen valo jää osoittamaan pitkäksi ajaksi vasemmalle vaikka ajaa suoraan. Korjaantuu kun kääntyy jyrkästi oikeaan.
Liekkö moottori menossa vai onko joku calibrointi menny pieleen.

Pitää tilata aika Laakkoselle.
#27
Crafter / Vs: Crafter 2017
16.09.17 - klo:15:56
En usko pituudesta olevan ongelmaa. Tosin itsellä oli pitkä versio edellinenkin. Ite otin nokian nastat talveksi.  Ajattelin lastata painavemmat tavarat sivuovista. Entisessä tuli laitettua aina taakse. Otin peruutuskameralla auton niin on helppo peruuttaa kärrikin koukkuun. Tuo moottorin alavääntö on kyllä positiivisin asia tällä haavaa. Koeajolla kävin ainoastaan 140hp lyhyellä versiolla.

Pitää kirjotella kokemuksia ja kulutuslukemia kohan tulee kilometrejä. Led valopaneeli ja helmaputket pitää asennella. 

Auton ostin Joensuun Laakkoselta. Eli sieltä löytyy kohta vaihtorivistä reipas satatonnii ajettu pitkä crafter
#28
Crafter / Vs: Crafter 2017
16.09.17 - klo:14:33
Nyt on saatu uus crafter ajoon.  130kw pitkä etuveto manuaali.  Moottori vetää mukisematta käytännössä 1200 rpm eteenpäin. Selvä parannus edelliseen.  Kontti on hiukan ahtaanpi kuin entisessä.  Siis lyhyempi.  5 eurolavaa perästä poikittain kyytiin justiinsa.  Hytti on kuskin kannalta parempi ainakin omasta mielestä.  Jousitus on pintakovempi. Ei kuitenkaan epämukava.  Töyssyissä ei etujousitus pohjaa niin helposti.  Kulutuksesta en osaa sanoa vielä.  Pitää ajella ensin pari tankillista.
#29
Sama ongelma täällä.  Onko kellään vastausta
#30
Tietääkö kukaan mikä on halogeenivaloissa pitkien piuha?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy