2001 1.9tdi alakerta

Aloittaja ErikFinn, 06.09.20 - klo:00:11

« edellinen - seuraava »

ErikFinn

Onko niin että öljypohjalle ei ole omaa erillistä tiivistettä?
Massalla pelkästään?

o.b.

Noin 2mm leveä tiivistesilikoniraita kiertämään ympäri tiivistepinnan siten, että raita kiertää pulttien reiät sisäpuolelta. Reikien ulkopuolella silikonista ei ole mitään hyötyä, ainoastaan haittaa seuraavalle purkajalle.

mruotz

#62
Tiivistemassana olen käyttänyt victor reinz reinzosiliä. Varmaan on 100+ muitakin merkkejä/laatuja mutta tuon todennut hyväksi.

Muista : ennen tiivistemassan laittamista varmista että pinnat (lohko ja ö-pohja) on kuivia ja puhtaita. Vaikka bräkkeenillä putsaat ja varmista että vanhat tiivistejäämät on pois.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

ErikFinn

En oo vielä irrottanu vaihteistoa, mutta tähän väliin on ihan pakko kysyä:

Miksi vaihteisto on pultattu öljypohjan päätyyn? Elikkä siis niillä kolmella isommalla pultilla.

mruotz

Eipä tuossa mitään muuta paikkaa ole tukea sitä konstruktiota. Kun sä otat sen lootan irti niin näet kuinka lähellä se vauhtipyörän kehä pyörii sitä öljypohjan reunaa. Siinä ei montaa huokasua välissä ole..
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

mruotz

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

ErikFinn

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 31.10.20 - klo:18:12
Jokos auto ajossa?

Ei ole vielä ajossa, odottelen vielä loppuosia saapuvaksi, ja sitten laatikko irti työpaikalla missä käytössä autonosturi, vaihteistotunkki, ja moottorinkannatinpalkki. Budjetti sen verran kireä nyt näinä aikoina että pitää kytkimen ostoa lykätä vielä toistaiseksi. Mutta ensin se loota irti tosiaan ja sitten katsotaan jatkon aikataulua.
Ei muuten tullut meili-ilmoitusta uudesta vastauksesta, niin pahoittelut myöhäisestä vastauksesta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy