Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Haato

Osaatteko heittää mikä alusta ja vanteet tuossa on? Lisätietojen mukaan normaali urheilualusta ja koko 7.5 J x 17, renkaat 225/50. Näyttää omaan silmään hyvältä. Vanteet istuu hyvin ja korkeus on sopiva.

https://www.kayttoauto.fi/fi/ajoneuvot/Vaasa/vaihtoautot/Audi/A4/MKX-234/

Flat

Kuvasta kyllä luulisi että renkaat on isommat (18") ja alusta matalampi kuin perus sport alusta (s-line alusta).

ram1

Kuvassa lienee 19" vanteet ja tiedoissa ne vakiovanteet, jotka varmaankin talvivanteena. Voi myös olla myyntikuva, missä alle laitetaan paremmat näköiset vanteet. S- line alusta on siis korvattu varmaankin matalemmilla jousilla. Toki helpompaa kysyä sieltä kuin täältä ;)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.08.17 - klo:13:53
Kuvassa lienee 19" vanteet ja tiedoissa ne vakiovanteet, jotka varmaankin talvivanteena. Voi myös olla myyntikuva, missä alle laitetaan paremmat näköiset vanteet. S- line alusta on siis korvattu varmaankin matalemmilla jousilla. Toki helpompaa kysyä sieltä kuin täältä ;)

Samaa mieltä, ovat 18" isommat vanteet ja korkeus matalampi kuin mikään tehtaalta lähtenyt.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

pikatsu

Audi A4:sta etsimässä, joten onko ns b8.5 sama kuin facelft malli, joka tuli jossain 2012 paikkeilla?
2012-2013 malleissa olen huomannut että sekä 105kW että 110kW diesel mottoreita tarjolla. Liittykö nämä jotenkin tähän faceliftiin?

AkaMirte

Vikakoodi: P219600 O2 sensor (bank 1, sensor 1) System too rich. A4 b8 2.0 tdi quattro -14, anturi vaihtoon vai jotain muuta ? Pari kertaa sytyttänyt vikavalon, ei vaikuta tehoihin, saattaa toimia useamman viikon ennen ku herjaa uudestaan.

Homppi

Täältä varmasti löytäisi lukuisia ketjuja multitronic vaihteistoon liittyvistä keskusteluista, mutta haku toiminnon ollessa alhaalla toistaiseksi, kysynkin tässä:

Aiempaa kokemusta ei siis kyseisestä ”kuminauha” vaihteistosta ole ja tuo luistaminen yllätti itseni. Liikkeelle lähtiessä ei tarvitse kuin vähän rivakammin kaasua painaa niin johan nykäisee... ja tosiaan jos rauhallisesti antaa ensin ryömiä jonka jälkeen kaasuttaa niin kierrokset ikäänkuin nousee hiukan ylemmäs ja laskee, vähän kuin kokematon kuski manuaalilla ja kytkimellä. Okei, ehkä hiukan liiottelin mutta huolestuttaa vaan tuo että onko vika vai ominaisuus kyseessä.

Autoa ostaessani tuli otettua ”lisäturva” vuodeksi joten jos viasta kyse niin mielellään korjauttaisin autokaupan piikkiin. Huoltokirjasta tarkistin että laatikon öljyt oli vaihdettu n 20tkm sitten

revertti

7 fordin jälkeen tuli audi hommattua. A4 fl 1.8tfsi quattro. Edellinen auto oli lievästi piristetty st focus, joten vähän mietitytti tuntuuko tämä audi laiskalta, mutta ihan pirteältähän tuo vaikuttaa. Ohjelmointiin tuo siltikin varmaan jossain vaiheessa menee. Muuten kyllä olen todella tyytyväinen nyt ensimmäisten kilometrien aikana autoon ollut  8)



aamgee

A4 B8 2.0 tfsi quattro manuaalissa kuuluu rasittavaa "ulinaa/vikinää" vasemmalta edestä. Molemmat etupyöränlaakerit on vaihdettu lähiaikoina ja vasemman laakerin vaihto hieman paransi asiaa, mutta ei poistanut. ,,äni on riippuvainen tienpinnasta (uudella asfaltilla ei oikeastaan kuulu ja kuluneemmalla kuuluu). Lisäksi tuntuu pahenevan aina mitä pidempään ajaa (kuuluu myös pienemmillä nopeuksilla). Ratin kääntely ei vaikuta, eikä kytkimen/kaasun painaminen. Kuuluu ns. perustilanteessa noin 80-120 ja jos nostaa nopeuden tuosta yli, niin vähenee/häviää. Korjaamolla nostettiin nosturilla ylös ja kuunneltiin stetoskoopilla kaikki laakerit ja perät yms ja ei paikallistettu. Onko mitään ideoita? Voiko renkaat tai aurauskulmat aiheuttaa tuollaista? Alla on ihan uudet laadukkaat Continentalin kesärenkaat.

PuniB8

Onnistuukohan pissapojan moottorin vaihto pelkän lokasuojan irrottamisella?

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: PuniB8 - 05.08.19 - klo:14:20
Onnistuukohan pissapojan moottorin vaihto pelkän lokasuojan irrottamisella?

Ei tarvi ottaa lokasuojaa irti, ainoastaan rengas ja sisälokasuoja. Säiliön kaula muistaakseni sellaisella kumiliitoksella ja lähtee nitkuttelemalla. Säiliö kiinni muutamalla pultilla. Kun säiliön saa alas moottorin vaihto on helppo homma.
Audi A4 1.8 TFSI

eepeli2

Mitä mieltä B8.5 faceliftistä uudemmalla 1.8 tfsi (170hv) moottorilla manuaali quatrona tai etuveto multironicilla? Uskaltaako ostaa?
Mitä nyt olen nettiä kaivanut, niin öljynsyöntiongelmaa ei tässä moottorissa pitäisi olla. Entäs tuo multitronicin kesto?

Popovice

Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 29.10.19 - klo:14:03
Mitä mieltä B8.5 faceliftistä uudemmalla 1.8 tfsi (170hv) moottorilla manuaali quatrona tai etuveto multironicilla? Uskaltaako ostaa?
Mitä nyt olen nettiä kaivanut, niin öljynsyöntiongelmaa ei tässä moottorissa pitäisi olla. Entäs tuo multitronicin kesto?
Itellä oli tuommoinen vm. -12 multitronicilla muutama vuosi sitten. Ei muuta kuin hyvää sanottavaa mm. ajettavuuden, moottorin/vaihteiston ominaisuuksien ja ergonomian suhteen. Suunnilleen 50tkm ajoin, joten multin tai muun tekniikan kestävyydestä on vaikea sanoa, mutta ainakaan öljyä ei kone syönyt ja mitään ylimääräisiä huoltamokäyntejä ei tuolle ajalle sattunut.

Wagner

Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 29.10.19 - klo:14:03
Mitä mieltä B8.5 faceliftistä uudemmalla 1.8 tfsi (170hv) moottorilla manuaali quatrona tai etuveto multironicilla? Uskaltaako ostaa?
Mitä nyt olen nettiä kaivanut, niin öljynsyöntiongelmaa ei tässä moottorissa pitäisi olla. Entäs tuo multitronicin kesto?

Multitronic oli lootana kahessa autossa 2012-2015, ei ongelmia ja käyttömukavuudeltaan helekutan mukava. Kestävyydestä en osaa sanoa, omalla noin 60tkm matkalla ei harmeja kerenny tulla eteen.
Jälkimmäisessa A5:ssa oli juurikin tuo 1.8 koneena ja kone&loota oli kyllä oikein toimiva paketti. Auto lähti vaan vaihtoon puolen vuoden kokeilun jälkeen, ku ei kulkenu suoraan.
Pahimmat mutterit siitä saatiin korjattua, mut edelleen sitä joutu suoralla tiellä ohjastamaan ku 50-luvun jenkkiä konsanaan.
Sikamaista menoa since 1975

a_jaba

Työkaverilla B8 2.0TDI missä on multitronic. Auto on 2010 mallia ja ajettu nyt 395tkm. Ei ole tietoa onko 0-200tkm välillä laatikolle tehty jotain. 200tkm lähtien ei ole laatikolle tehty mitään ja pelaa kuin junan paskahuusi..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Sami_87_

Holaa. A4b8 2.0tdi farkku vm:2010 missäpäin sijaitsee hehkunrele...?🤔

MIKES_

Oon miettiny tollasta audi a4 3.0 tdi quattroa, s line varustelulla esimerkiksi vm. 2011 noin 220tkm ajettua. Niin onko ton ikäsissä ollu jakopään ketju ongelmia mitä noissa vanhemmissa ilmeisesti on?
Muutenkin ois kiva tietää onko toi moottori kuinka luotettava noilla kilometreillä? Ja onko jotain tyyppivikoja? Onko perus huollot helppo tehdä ite? Öljynvaihto yms...

JoiKo

Moro!

https://m.nettiauto.com/audi/a4/11224183

Tollasta Audia oon katellu. Kiinnostaisi tietää onko tuollaisessa enää sitä kuuluisaa öljynkulutusongelmaa? Entäs onko nuo ketjulla vai hihnalla?

M_M

Moottorikoodi CDHA, taitaa olla vielä toisen sukupolven moottori eli potentiaalinen öljypoltin. Jättäisin väliin.

Ketjulla noissa jakopää on.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JoiKo

Kiitos erittäin paljon!  :) Taidan katsella jotain toista

JoiKo

https://www.nettiauto.com/audi/a4/11219599

Entäpäs tämä? Biltema kertoo moottorikoodiksi CJEB

M_M

CJEB on kolmannen sukupolven EA888 johon on korjattu monta edellisen version vikaa. Ei ole öljysyöppö enää tuo moottori.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JoiKo

Kiitos! Halusin vielä varmistella. Netistä tuntuu löytyvän monenlaista tietoa. Vielä kun purkaisivat tuon Uudenmaan eristyksen niin pääsisi koeajolle  8)

AkaMirte

2.0 tdi 177 2014, jakopää tehty 2kk sitten Inan osilla. Nyt sammmunut pari kertaa ja vika kerralla vilautti hehkun valoa. Koodi: bank 1: CMP sensor g40 engine speed sensor g28 relativity incorret. Hieman googlasin asiaa ja taitaa olla niin että jakopää kaipaa uuden ajoittamisen? Säätöarvot ylittyy? Toimii muutoin normaalisti.

AkaMirte

Menossa huomenna huoltoon, vika ei nollauksen jälkeen uusinut..?

Nepper

Kaikki siellä koneessa ei ole OK vaikka ei heti uusi. Voi olla myös sensorivika. Olen jäänyt kerran tienvarteen kyseisen sensorin oikutteluiden takia. Auto sammui eikä käynnistynyt ennen kuin kone viilentyi. Tuttava on ollut tienposkessa pari kertaa tuolla samalla koodilla, jakohihna riekaleina.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

AkaMirte

Ajoituksessa ei vikaa, kaikki muutenkin näyttää olevan kunnossa. Tää on tämmöstä.

AkaMirte

Lainaus käyttäjältä: AkaMirte - 16.04.20 - klo:10:23
Ajoituksessa ei vikaa, kaikki muutenkin näyttää olevan kunnossa. Tää on tämmöstä.

Plim, vikavaloa tarjos taas.

AkaMirte

Bosch testeri: P0011600 Nokka-akselin (syl-rivi 1) Järjestys viallinen. Menee merkkarille hoitoon.

AkaMirte

Lainaus käyttäjältä: AkaMirte - 17.04.20 - klo:12:35
Bosch testeri: P0011600 Nokka-akselin (syl-rivi 1) Järjestys viallinen. Menee merkkarille hoitoon.

Jako ei ollu kohdallaan, tähän koneeseen kahtaa eri ajoitus työkalua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy