Elikkäs onko tietoo onko muuta keinoa saada vikavalo kuin testerillä. Delphin testerillä ei ainakaan onnistunut poisto, ei tahdo tunnistaa 04 ja alaspäin olevia dieseleitä moottorin osalta. Vikavalo tuli siis kun ahtoputki lähti irti osittain. Onko mahdollista saada motomaatin laitteella kuitattua?
Varmempi ja luultavasti myös halvempi vaihtoehto olisi etsiä joku paikallinen jolla on VCDS, sillä se ainakin lähtee mikäli aiheuttaja on korjattu. Aika monet moottorin vikatilat kuittautuvat myös kun auto on käynnistetty tarpeeksi monta kertaa ilman vikaa. En tiedä kuuluuko tämä kyseinen niihin.
Tiedän että tuolla saisi. Mutta saisko autelin VAG laitteella kuitattua, saisin sellaisen nimittäi lainaan kaverilta.
Kokeilemalla selviää.
Sillähän se lähti. Mutta kun ajaa vähä kovempaa niin tulee uudestaan. Joskus oli sellane ongelma et ahtoputki vuotaa. Oisko tuo siitä kiinni sitten. Jos ajaa iha normisti ni valo ei syty..
Täysin mahdollista. Siihen vikaan päästäisiin todennäköisesti käsiksi sen vikakoodin avulla, pelkkä nollailu ei vielä korjaa autoa.
Tälläne vika koodi löytyi vag comilla. 17965 charge pressure control positive deviation. Mitä korjausehotuksia..
Ja voisko joku opastaa miten vag comin mitta lohko toimii. Miten sinne pääsee. En ole koskaan käyttänyt kun sieltä vissiin pystyis tarkistaa n75 venttiilin toimiiko oikein.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17965/P1557/005463 (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17965/P1557/005463)
Oma veikkaus jumitteleville VNT-siiville.
VCDS:llä voi tarkistaa mitä sen N75 pitäisi tehdä, mutta sillä ei näe mitä se N75 oikeasti tekee.
Mikäs tolle sitten avuksi. Mr muskelin käytöstä oon kuullut mutta mitä itse olet mieltä?
Etsi paikkakuntalainen jolla VCDS, käytte koeajolla ja tutkitte moottorin parametrejä. Jos kyseessä jumitteleva VNT niin silloin ahtimen pitäisi aliahtaa matalilla kierroksilla, saavuttaa tavoiteahtonsa keskivaiheilla ja yliahtaa sitten korkeammilla kierroksilla. Jos näin ei käy niin silloin vika on jossain muualla. Samalla tarkistatte myös maffin lukemat ja muut perusjutut jotka ei suoranaisesti liity tähän ongelmaan (lämpötila-anturit, nokan ajoitus, suuttimien kunto jne.)
Paljon ahtojen pitäis olla suunnilleen sitten alakierroksilla, keskikohdalla ja yläkierroksilla?
Se selviää sieltä moottorin mittalohkoista. Siellä on pyydetty ahtopaine sekä toteutunut ahtopaine omina mittaparametreinään.
Noniin ahtopaineet katsottu. Aluksi on 1bar ja sitten kun kiihdyttää 3 tonnin paikkeille niin vähän yli 2bar eli ei yliahda vissiin kun ohjearvojen yli ei mennyt.
Ã,,kkiseltään kuulostaa huonolle, ajatteli sitä kumminpäin tahansa. Jos arvot ovat absoluuttisia niin ahdin ahtaa vain yhden barin verran, se riittää noin 90 hevosvoimaan. Missä kunnossa MAF-anturi ja sen lukemat oli? Lämpötilasensorit?
Suhteellisina arvoina nuo 2 barin ahtopaineet ovat taasen aika rajut, vai irtoaako moottorista vakiona päälle 200 hevosta? Veikkailisin vakioahtojen olevan huippulukemissaan jotain 1.4-1.5bar, joten tuollainen 0.5bar yliahto aiheuttaa kyllä vikatilan.
edit. Sen verran tuli googlailtua että 130hp kone kyseessä? Tällöin vakioahdot maksimissaan 1.3bar luokkaa, eli jos 0.7bar mennään yli niin ahdin sanoo aika äkkiä itsensä irti siitä tehtävästä.
Logit tuosta ahtopyynnistä ja toteutumasta olisi kiva nähdä, mutta kun en sitä erikseen ymmärtänyt pyytää niin tuskimpa se VCDS:ää operoiva herrakaan otti sitä talteen.
Niin vag väitti et 3 tonnin paikkeilla pitäis 2bar olla ja maffi oli normaali. Ja lämpöanturit näytti normaaleilta.
Jaa nyt selvis. Vag com näyttää lukemaa 2100 niin se on vähän päälle 1bar lukema todellisuudessa.
MAF oli normaali eli näytti tuolla 2100mbar ahdoilla siis vähintään 900mg/str lukemia?
No, 1.1bar huippuahdot ei ole normaalia. Myöskään tuo edellä mainittu vikakoodi (ahtopaine ylitetty) ei käy järkeen jos ne ahdot eivät piikkaa päälle pyynnin. Jos nyt vielä kävisit sen VCDS-velhon luona ja nappaatte login tuosta testilenkistä, ainakin seuraavilla parametreillä:
kaasupolkimen asento
MAFfin lukema
todellinen syöttömäärä (I.Q)
ahtopyynti
ahtototeutuma