Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - HiTecci

#1
Tuollainen uusi TV-sarja tuli juuri julki ja sarjan aloitus koski VW:n jättitehdasta, kuinka se toimii ja mitä kaikkea siellä onkaan, mm. ihan oma makkaratehdas tehdasalueen sisällä :o
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006376158.html

Oheinen linkki lienee hieman kyseenalainen tekijänoikeusvinkkelistä, enkä muutenkaan suosittele klikkaamaan sitä jos ei pöpösuojat ole koneessasi up-to-date, mutta varmaan ko. sarjaa pääsee seuraamaan muistakin lähteistä 8)
https://newepisodes.co/watch-richard-hammonds-big-online-free/97979/season-1-episode-1-worlds-biggest-car-factory
#2
On se tavallaan ihan hyvä että Nokian brändi kantaa yhä - vaikkakin tällä kertaa siihen ei viitattu minään tekniikan ihmeenä :-\

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/b7421a41-d13e-4092-90e8-0278daa6acc3
Lainaa"Iso kysymys kuuluu, olemmeko tarpeeksi nopeita. Jos jatkamme nykytahtia, tulevaisuudesta tulee vaikea", Herbert Diess sanoi yhtiön johdolle pitämässään puheessa, kirjoittaa Reuters.

Volkswagenin tulee muuttua ajoneuvojen valmistajasta mobiililaitteiden valmistajaksi, hän sanoi. Sen pitää saada ote ohjelmisto- ja autoelektroniikan kehityksestä sekä sähköautojen ja akkujen valmistuksesta.

"Klassisen autovalmistuksen aika on ohi", hän sanoi.

"Yhteenvetona kyse on todennäköisesti vaikeimmasta haasteesta, jonka Volkswagen on kohdannut ikinä", hän lausui.

Diessin mukaan yhtiö aikoo suoraviivaistaa rakennettaan, kasvattaa tuottavuutta ja leikata kustannuksiaan varsinkin Saksassa.
#3
Uutta maailmalla / Johan on yhteistyötä
04.07.18 - klo:10:42
Aika harvoin menee hommat näin paljon yli perinteisten rajojen kun ranskalais-japanilainen autovalmistaja käyttää italialaista suunnittelufirmaa, jonka omistaa saksalainen autoalan konserni :o

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/nissan-ja-italdesign-lyottaytyivat-yhteen-ei-tapahdu-ihan-joka-paiva-6731959
Lainaa

Nissan ja Italdesign ovat luoneet ensimmäisenä yhteistyöprojektinaan ”Nissan GT-R50 by Italdesign” prototyyppiauton, kertoo Kauppalehti.

Italdesign on ollut osa Volkswagen-konsernia vuodesta 2010.

Mallivuoden 2018 Nissan GT-R NISMO -tuotantomalliin perustuva prototyyppi juhlistaa Nissanin mukaan sekä GT-R:n että Italdesignin 50. merkkivuotta. Prototyyppi saa ensiesittelynsä Euroopassa ensi kuussa.
#4
Ensin oli selfie-kepit, sitten liikkuvat kamerat ja nyt mennään yksityisiin kuvaajiin >:(

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/5043/Uusi-rahankeruuv%C3%A4line-yksityisautoihin-asennettavat-yksityistutkat.htm?ref=newest
LainaaOnneksi tämä uutinen ei - vielä - koske Suomea, vaan Ranskaa. Siellä on alkamassa kokeilu, jossa asennetaan tavallisiin yksityisautoihin tutkia yksityisestä toimeksiannosta. 40 miljoonaa autoilijaa -niminen yhdistys vastustaa kokeilua vankasti ja lupaa järjestää "virtuaalisen mielenosoituksen" aiheesta.
#5
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/199+litraa+satasella+2+moottoria+3dkojelauta+ja+4veto++kansanauton+loistomalli+vw+sport+coup+gte/a1052286?s=u&wtm=tt-10032015

LainaaGeneven autonäyttelyssä esitelty viistoperä edustaa yhtiön autojen tulevaisuuden muotokieltä. Erityistä huomiota on kiinnitetty kuljettajan ergonomiaan sekä ihmisen ja auton väliseen käyttöliittymään. Uutuutena on muun muassa kolmiulotteinen infonäyttö.

Vaikka autossa on haettu urheilullisuutta, se pärjää myös maastossa nelivetonsa ansiosta.

GTE on pistokehybridi, joka kulkee sähköllä 51 kilometriä. Akun kapasiteetti on 10,7 kilowattituntia.

Moottoreissa on tehoa yhteensä 279 kilowattia eli 374 hevosvoimaa.

Huippunopeus on 250 kilometriä tunnissa.

Yhdistetty kulutus on 1,99 litraa sadalla kilometrillä.

Kaikista Volkswagenin malleista on saatavilla GTE-versio, kertoo yhtiö tiedotteessaan.
#6
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/teho%20455%20hv%20kulutus%2016%20l100%20km%20%20nyt%20tuli%20audilta%20naftapihi%20konsepti/a1051288?&utm_source=emaileri&utm_medium=Email

LainaaAuto on pistokehybridi, jossa on 3,0 tdi-polttomoottori ja sähkömoottori. Yhteensä ne tuottavat tehoa 335 kilowattia eli 455 hevosvoimaa. Moottorien maksimivääntö on 750 newtonmetriä.

Auto kiihtyy nollasta sataan 5,1 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu 250 kilometriin tunnissa.

Autossa on dynaaminen neliveto ja sopeutuva ilmajousitus.

Yhdistelmäkulutus on 1,6 litraa sadalla kilometrillä. Sähkömoottorilla toimintamatka on 54 kilometriä.
#7
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/audi%20tekee%20teslan%20kilpailijan%20%20sahkourheiluauto%20kulkee%20akuilla%20yli%20450%20km/a1050972?&utm_source=emaileri&utm_medium=Email

LainaaSähköauto kiihtyy nollasta sataan 3,9 sekunnissa ja kulkee yhdellä latauksella yli 450 kilometriä.

Audi esittelee Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä toisen sukupolven Audi R8:n. Keskimoottorinen urheiluauto saa uuden V10 Plus -moottorin sekä uusitun quattro-nelivedon.

Moottori on 449-kilowattinen, eli siinä on 610 hevosvoimaa. Nollasta sataan vauhti kiihtyy 3,2 sekunnissa ja nollasta 200 kilometriin tunnissa 9,9 sekunnissa. Huippunopeus on 330 kilometriä tunnissa.
#8
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/volkkari%20teki%20tempun%20%20kasvatti%20auton%20kokoa%20painosta%20lahti%2062%20kiloa/a1050749?&utm_source=emaileri&utm_medium=Email

LainaaModulaarinen alusta tekee vanhan mallin uudesta versiosta entistä isomman ja silti kevyemmän.

Volkswagen esittelee uuden sukupolven Touran-tila-auton Geneven autonäyttelyssä ensi viikolla.

Auto on valmistettu konsernin modulaariselle pohjarakenteelle, mikä kasvattaa akseliväliä 11, pituutta 13 ja leveyttä 4 senttiä. Auto madaltuu kuitenkin kuusi milliä.

Kasvaneesta koosta huolimatta paino kevenee 62 kiloa.

Moottorivaihtoehtoina ovat tsi-bensiinimoottori 81"132 kilowatin teholla eli 110"180 hevosvoimalla ja tdi-dieselmoottori 81"140 kilowatin teholla eli 110"190 hevosvoimalla.

Kaikissa versioissa on vakiovarusteena käynnistys- ja pysäytystoiminto sekä jarrutusenergian talteenotto. Uusien moottoreiden päästöt laskevat jopa 19 prosenttia verrattuna nykymalliin.

Mukana tulee uusia ajoavustimia, kuten monitörmäysjarrutustoiminto, vakionopeudensäädin, ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla, ruuhka-avustin, risteävästä liikenteestä sekä kuolleessa kulmassa olevasta ajoneuvosta varoittava kaistanvaihtoavustin ja perävaunun peruutusavustin.

Tarjolla on myös ennakoiva turvajärjestelmä, joka antaa suojaa onnettomuuden uhatessa. Se sulkee automaattisesti auton ikkunat ja kattoluukun sekä esikiristää turvavöitä ja jarruttaa ennakolta.

Infoviihdejärjestelmään tulee Applen CarPlay, Android Auto ja MirrorLink.

Autoissa on viisi tai seitsemän paikkaa. Uusi Volkswagen Touran saapuu Suomeen loppusyksystä 2015. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.
#9
Päivitykset / Heartbleed
14.04.14 - klo:13:50
This site is vulnerable!  :'(

The domain www.vagarena.fi could be vulnerable to the Heartbleed SSL bug.
#10
Skodan Roomsterin 2012 hinnastosta ei löydy DSG-malleja enää lainkaan :o Miksi? Onko tuo DSG tuomittu niin epäonnistuneeksi että nyt jo rajoitetaan myyntiä ja sitä kautta ongelmia sekä tulevia takuukorjauksia ???
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy