Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Petunet

#1
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.08.22 - klo:07:28
Saako nauraa? Näin esimerkkinä pleikkarisukupolven koodauksesta ja salauksesta.

https://www.is.fi/autot/art-2000009024660.html

Näitä valmiilla pohjilla (ja salasanoilla) tehtyjä juttuja tulee yhä enemmän vastaan eri paikoissa, huolestuttavaa.
Tuntuu hurjalta ettei kukaan ole tarkistanut tuollaista asiaa ennen tuotantoa.
#2
Born / Vs: Cupra Born
24.08.22 - klo:18:44
Muisti pettää, levy olikin 340mm ja 18" menee siihen hyvin.
312mm levyn kanssa voi käyttää 17".
#3
Born / Vs: Cupra Born
24.08.22 - klo:16:47
Jos jarrulevy on 340mm niin taitaa mennä 16" myös.
Ainakin 412mm levyn kanssa menee 18" ihan hyvin (RS OCtavia).
#4
Samaa mieltä.
Meillä Volkswagen e-up!:lla (sama auto kuin Seat Mii electric tai Skoda Citigo e IV) ei kannattaisi käyttää minuttivelotteista mutta Teslalla Rechargen 0,54â,¬/min tulee edullisimmaksi 250kW latausteholla.
Käytännössä on tullut 180-250kW joka sekin on melko edullista ja miellyttävän nopeaa.
#5
Mii / Vs: Mii electric
05.04.22 - klo:07:46
Eikös Miissä ole ihan sama nappi kojelaudassa kuin e-up!:ssakin?
Siitähän sen pois saa mutta täytyy tehdä joka käynnistyksen yhteydessä ellei koodaa nappiin muistia kuten minä tein.
Ja tarkistin, on. Oikeanpuoleisen istuinlämmittimen käyttönapin yläpuolella, hätävilkun alapuolella.
#6
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
25.03.22 - klo:13:40
Se on liimattu ja lohkaisee hieman maskia kun sen irrottaa. Tiedän kokemuksesta.
#7
ID.3 / Vs: VW ID.3
21.03.22 - klo:13:17
Näissä on tosiaan eroja: omassani ei ole ollut mitään ongelmaa lämmityksen kanssa, ehdottomasti lämpimin auto millä olen talvella ajanut.
Alusta tässä Performancessa on jäykkä, jonkun mielestä jopa epämukava mutta minulla on ollut paljon "rata-autoja" joten ei tuo niistä paljoa poikkea. Ei ainakaan huono tai pelottava.
Ohjaus on keskinkertainen ja monessa saksalaisessa tehty paremmin mutta autoa ajaneet tuttavat eivät silti ole moittineet, yhtä poikkeusta lukuun ottamatta.

En myös käsitä miten ovat voineet sössiä Y:n tuolla tavalla, pitäisihän sen olla 3:sta parempi joka osa-alueella mutta ei.
#8
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
10.03.22 - klo:12:21
Täytyi ihan googletella ja löysin esimerkin jossa Model 3 oli jätetty lämpimään talliin ilman latausta 63 päiväksi (3kk) ja akusta oli kadonnut vain 160km verran toimintamatkaa.
Toki jos on Sentry päällä ja räplää sovellusta jatkuvasti katsoen livekamerakuvaa niin varmasti saa akun tyhjäksi nopeastikin.
#9
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
09.03.22 - klo:18:24
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 09.03.22 - klo:09:02
Yksi asia minkä VW on tehnyt todella hyvin on se, että akun varaustila ei juurikaan putoa kun auto seisoo pihassa. Muistan esim. Teslalla olleen ongelmaa, että ihan karmea määrä varausta saattaa lähteä per vuorokausi, vaikka autoa ei käytetä.

Näin talviaikana näyttää kuluvan 2-4% per vuorokausi. Onko se sitten paljon vai vähän, en tiedä.
#10
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
08.03.22 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: Näätä-Ville - 07.03.22 - klo:21:17
Yksi merkittävä ID.3:sta puoltava asia vs. Tesla Model 3 on se, että oon ymmärtäny että Model 3 vaatisi vähän enemmän tehoa kotilataukseen, koska Tesla haluaa pitää akkua lämpimänä latauksen ajan.

Ei halua. Tesla ei kotilatauksessa lämmitä akkua ellei ajasta lähtöä siten että sisätilat ja akku lämmitetään ennen lähtöä.
Pikalatauksessa toki akku lämpiää mutta en ole ihan varma lämmitetäänkö sitä (luulisin niin) vai lämpiääkö se luontaisesti ladattaessa.
#11
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
13.02.22 - klo:12:17
24KWh akulle tuo on ihan normaali toimintamatka, NEDC on ollut 190km.
Uudemmalle 32KWh e-Golfille se on 300km.
#12
Lainaus käyttäjältä: Hibah - 09.02.22 - klo:20:39
Caravanpistoketta tosiaan moni mainostaa, vaan enpä ole minäkään yhtään sellaista laturia ikinä nähnyt.

Teslan mukana tulevaan matkalaturiin saa vaihdettua pään, hankin tuollaisen:
https://shop.tesla.com/fi_fi/product/sininen-sovitin-_-16a_32a-
#13
Yhteen autoon sen olen teettänyt ja ihan turha homma oli.
Muihin ei ole tullut.
#14
ID.3 / Vs: VW ID.3
31.01.22 - klo:19:31
Lainaus käyttäjältä: tsihman - 31.01.22 - klo:14:55
Tesla kun saisi huollot ulotettua myös kehä III ulkopuolelle voisi ottaa ostohousuja esille.

Onhan Lempäälässä Teslan huolto, aika kaukana Kehä III ulkopuolella.
Siellä minulle kerrottiin Teslan mobile servicestä.
"Liikkuva huoltoasentaja saapuu antamaasi osoitteeseen sovitulla aikavälillä. Huoltopaikaksi voidaan sopia koti- tai työosoite tai muu paikka, josta sinut tavoittaa."
#15
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
20.01.22 - klo:16:17
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 19.01.22 - klo:11:32
Tesloissa on vielä se, että ne kaiketi osaavat esilämmittää ainoastaan Teslan omille latureille navigoitaessa. Itse pidän tätä koko lämmityssoppaa vain välivaiheena ennen toimivia akkuja :)

Osaavat lämmittää mille tahansa laturille mikä navigaattorista löytyy.
Sieltä ei toki löydy läheskään kaikkia mutta itse olen laittanut reitin lähellä olevaan laturiin ja mennyt sitten siihen mitä ei löydy navista, lämpimällä akulla.

Olen käyttänyt kotilatauksen lisäksi lähes ainoastaan Fortumin suurteholatureita koska ovat olleet sopivassa paikassa ja ovat halvempia kuin Teslan Supercharger (35 - 39c/kWh).
#16
Mii / Vs: Mii electric
10.01.22 - klo:07:35
Meilläkään ei ole kertaakaan ollut ongelmaa 32tkm aikana käsijarrun kanssa ja se vedetään joka kerta kunnolla päälle.
Kovalla pakkasella pesun jälkeen ehkä kuuluu naksahdus liikkellelähdössä mutta ei sen kummempaa.
Autossa on 16" avonaiset alumiinivanteet.
#17
Mii / Vs: Mii electric
03.01.22 - klo:20:27
Lainaus käyttäjältä: harry - 03.01.22 - klo:12:17
Mikä vm kyseessä ? . Käytätkö paljon B asentoa , jolloin jarruja ei niin usein tarvitse painaa. Itse ajan rullausmoodissa koko ajan , jolloin jarrupölyä muodostuu enemmän.

Vm 2021 ja kesällä käytän B-asentoa mutta talvella ei käytetä lainkaan.
#18
Mii / Vs: Mii electric
03.01.22 - klo:09:09
Mielenkiintoista. Meidän 32 000 ajetussa e-up!:ssa käytetään käsijarrua joka kerta pysäköidessä eikä se ole juuttunut kiinni kertaakaan.
#19
Citigo / Vs: Citigo VCDS koodailua
26.12.21 - klo:17:25
Omaan e-up!:ni laitoin Obdelevenillä peilit lämpiämään samalla kuin takalasikin.
Toki ne saa edelleen myös peilinsäätönupista lämmitettyä mutta sitä ei ole tullut käytettyä enää.
#20
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
20.12.21 - klo:07:27
Lainaus käyttäjältä: pomo - 19.12.21 - klo:19:58
On siinä joku sisäänrakennettu AC latauslaite (11kwh) ja kaksi erillistä johtoa. Minun järjellä 3 vaihe pistokkeesta noilla johdoilla voi ladata.

Tuohon tavitaan (mobiili)latausasema jossa on 5-napainen voimavirtapistoke sisääntulona ja Type 2 ulostulo.
Näyttää 500â,¬:llä saavan tuollaisia: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/65863
#21
Lainaus käyttäjältä: Freeze - 19.12.21 - klo:10:37
ja tuo Superbin lähtökulutus oli 43,8 MWh/v eli aika lailla on kulutusta ollut. Mutta ei minulla muuta.

Eli Superbilla ajetaan 200 000 km vuodessa pelkällä sähköllä?
#22
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
18.12.21 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: pomo - 18.12.21 - klo:15:01
En tiliä kun se on vielä appiukolla mökillä. Pitäis se olla ihan jämerä kun se on hankittu raksahommiin, sirkkelille jne

Normaalista Shukopistorasiasta auton matkalaturi ottaa 8A joten sieltä saat 2Kw eli n. 10km tunnissa.
Vaikka tarjolla olisikin enemmän.
#23
Katsastuksessa kaikkien autossa olevien valaisimien tulee toimia eikä referenssin ylitystä sallita yhtään.
Joten vaihtoehtona on vain laittomuuksien poistaminen ennen katsastusta.
#24
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
13.12.21 - klo:17:33
Lainaus käyttäjältä: pomo - 13.12.21 - klo:16:29
Meidän plan  B  tulee olemaan mökkireissuilla ja pidemmillä siirtymillä Hondan aggregaatti.

1 Kw syötöllä saa huiman 5km tunnissa toimintamatkaa ja latauksen aikanahan ei voi ajaa.
Montako kilowattia on aggregaatissa syöttötehoa?
#25
Minkä näköiset ne päiväajovalot ovat autossasi? Ledinauhat?
Ettei vain olisi kyseessä W5W-polttimolla umpiossa olevat apuvalot "sidelight"?
Niiden olemassaoloa ei juuri huomaa, valaisevat epäsuorasti umpiossa olevia viivoja.
#26
Totta, ei paljoa mutta kuitenkin.
Ymmärrettävästi Skoda ei juuri mainosta kyseistä seikkaa...
#27
Tuttava laittoi Yetiin monta vRS-merkkiä.
No menee tasoihin kun omasta Octaviasta otin kaikki pois...
#29
Juu, poistin takapyyhkijän ja tulppasin letkun. Jätin toki kameran pesurille menvän letkun käyttöön, on erittäin käytännöllinen.
#30
Minulla on saman laitteen vanhempi versio X901D ja ainoa moittimisen aihe on hieman hitaasti vaihtuvat valikot.
Laitteessa olevalla signaaliprosessorilla saa korjattua pahimpia äänentoiston virheitä paremmin kuin millään pelkkien kaiuttimien vaihdolla.
Alpinen 3 vuoden ilmaiset karttapäivitykset ovat jo minulla jo loppuneet mutta ongelmia ei ole vielä ollut.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy