Superb III 2015

Aloittaja matara, 04.02.15 - klo:13:57

« edellinen - seuraava »

MTSI


Onhan tuo hieno!  8)
SKODA

hta

Näyttää hyvälle. Saattaa hyvinkin tulla paluu Skoda Superbiin. Kiinnostaa toki nähdä vielä myös miltä farmari näyttää.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

hta

Ja katsottuani videot olen ihan myyty :)

https://www.youtube.com/watch?v=kItXx_xkoOg
https://www.youtube.com/watch?v=0cYowq0dFKE

Mielestäni tuossa on todella paljon samaa, kuin nykyisessä A3 Sedan muotokielessä ja itseasiassa mainitsevat muotokielestä puhuessa saman "tornado line" designin, kuin mitä A3 Sedanissa. Perän pokkaukset ja keulan alue lokasuojan kohdalta hyvin samankaltainen.

Sisältä olisivat voineet mielestäni modernisoida rohkeammin tosin.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Rinkulakeula

Pidennetty Octavia?
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

kai75

Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Tourano

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 18.02.15 - klo:06:38
Sama tuli itsellä kuvasta mieleen... ::)

VAG:n merkkien mallistojen sukunäköisyys on välillä turhankin suurta.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Devl

Mitähän koneita tuohon on tulossa ja mitä sais nelivetona?

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Devl - 18.02.15 - klo:07:48
Mitähän koneita tuohon on tulossa ja mitä sais nelivetona?
Ketjun ekassa viestissä olevassa linkissä noita luetellaan...

Atro

Spyshot-kuvia muistellessa näyttää siltä, että näissä mainoskuvissa spacerit takavanteissa ja madallustakin todennäköisesti enemmän kuin tuotantoautoissa sport-alustalla. Muoviset ovipahvit kuuluu ilmeisesti Skodan nykyiseen muotokieleen. Keula on kyllä onnistunut tässä.

isoville

Lainaus käyttäjältä: Devl - 18.02.15 - klo:07:48
Mitähän koneita tuohon on tulossa ja mitä sais nelivetona?

Tuolla juttua eilisestä julkistamisesta http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015021719214087_at.shtml




MTSI

https://media.skoda-auto.com/en/_layouts/Skoda.PRPortal/pressrelease.aspx?ID=795
Tuolta saa tarkempaa infoa ja jos kirjautuu niin saa pdf:n teknisistä tiedoista.
SKODA

Jyri

Hyvältä näyttää ja sähköinen käsijarru plussaa, mutta perä on hieman liiaan Passat/Mondeo omaan makuun.

Sokota09

Minkälainen mahtaa olla hinnoittelupolitiikka tässä Skodan uudessa lippulaiva mallissa? Ulkomuoto on kyllä onnistunut, mutta ei täydellinen. Sisätilat taattua Skodaa, tilaa riittää.

psxgamer

Tosi hyvältähän tuo Superb näyttää. Mielestäni ennen ainut hyvännäköinen auto Skodan mallistossa on ollut Octavia, nyt myös Superb. Sanoisin, että varsinkin ulkonäkö on Passattia selvästi miellyttävämpi ja ohjaamokin on hieno. Ei kikkaile, mutta on silti moderni ja tyylikäs.

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 18.02.15 - klo:10:44
Minkälainen mahtaa olla hinnoittelupolitiikka tässä Skodan uudessa lippulaiva mallissa? Ulkomuoto on kyllä onnistunut, mutta ei täydellinen. Sisätilat taattua Skodaa, tilaa riittää.

Luulisi, että hinnat pysyvät kilpailun takia melko ennallaan. Koska Skodaa tuo maahan Helkama, eikä Kesko, on Superb varmaankin selvästi paremmin varusteltu kuin vastaava Passat ja lisävarusteet kohtuullisemmin hinnoiteltu (vrt. Golf ja Octavia).

poujo

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 18.02.15 - klo:10:47
Luulisi, että hinnat pysyvät kilpailun takia melko ennallaan. Koska Skodaa tuo maahan Helkama, eikä Kesko, on Superb varmaankin selvästi paremmin varusteltu kuin vastaava Passat ja lisävarusteet kohtuullisemmin hinnoiteltu (vrt. Golf ja Octavia).

Itse toivon ja oletan, että hinnat tippuvat(suomessa) hieman...
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

vwp

Kyllähän tuollainen kelpaisi.
Kuten joku jo mainitsikin, niin taitaa vaan olla erinäköinen vakioalustalla ja vakiopyörillä mitä nämä kuvat antavat ymmärtää
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

julli68

#46
1,5 viikkoa ajellut 184 heppasella neliveto L&K Octavialla. Toivon ja oletan että uudessa Suberpissa on huomattavaa parannusta nykyiseen Octaviaan verrattuna äänieristyksen, muutaman varusteen osalta, ohjaustuntuman ja tehojen suhteen.

280 heppanen neliveto Superb, viistoperänä, L&K varustetasolla tai vastaavalla, turvallisuusvarusteita oli ilmeisesti tullut lisää videoiden perusteella,  toivottavasti saa säädettävän alustan, (oliko mahdollinen ?) ja paremmat pitkät valot,  niin siinä olisi sitten autoa ihan tarpeeksi. Ulkonäkö riittää loistavasti muihin vastaaviin autoihin.


Edit:

Olihan se säädettävä alusta mahdollinen.
The new ŠKODA Superb is the brand’s first model offering adaptive Dynamic Chassis Control (DCC) including Driving Mode Select

dwntime

Lainaus käyttäjältä: julli68 - 18.02.15 - klo:12:46
toivottavasti saa säädettävän alustan, (oliko mahdollinen ?)

Ainakin englanninkielisen Skodan uuden Superbin esittelysivustolla DCC:tä mainostetaan oikein erikseen. Joten saa :)

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: poujo - 18.02.15 - klo:10:51
Itse toivon ja oletan, että hinnat tippuvat(suomessa) hieman...

Eikös Co-päästöjen tippuminen jo vaikuta hinnoitteluun alentavasti? Oliko Passatissa sitten muulla tavalla räknätty hintoja alaspäin kuin kehittyneen moottoritekniikan?

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: julli68 - 18.02.15 - klo:12:46
1,5 viikkoa ajellut 184 heppasella neliveto L&K Octavialla. Toivon ja oletan että uudessa Suberpissa on huomattavaa parannusta nykyiseen Octaviaan verrattuna äänieristyksen, muutaman varusteen osalta, ohjaustuntuman ja tehojen suhteen.

Jotenkin kyllä pelkään, että toiveeksesi tuo jää ainakin äänieristyksen ja ohjaustuntuman suhteen. Siis huomattavaa parannusta vrt Octavia ei kannattane odottaa. Pientä petrausta voi aina toivoa. Tuo tehopuoli ja miksei jotkut varusteetkin (kuten mainitut ajovalot) voivat hyvinkin olla Ocua selvästi paremmat.
Octavia III RS TDI

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 18.02.15 - klo:13:15
Jotenkin kyllä pelkään, että toiveeksesi tuo jää ainakin äänieristyksen ja ohjaustuntuman suhteen. Siis huomattavaa parannusta vrt Octavia ei kannattane odottaa. Pientä petrausta voi aina toivoa. Tuo tehopuoli ja miksei jotkut varusteetkin (kuten mainitut ajovalot) voivat hyvinkin olla Ocua selvästi paremmat.

Tuskin tuolla tehopuolella dieseleiden osalta mitään ihmeitä tulee tapahtumaan, tehot kasvaa jokusella yksiköllä 190 heppaan, mutta selvä teho/paino-suhde-etu säilyy silti Oculla. Harvan olen tosin kuullut riittämättömänä pitävän tuota 184 hevosvoiman dieseliä. Melu (ja ääritilannekäytös sekä varauksin muotoilu) olivat II-kopan suurimmat kompastuskivet sen tullessa markkinoille, toivottavasti tästä on opittu.

Onpa jännä nähdä mihin Superb asettuu hinnaltaan vastaavalla lataushybriditekniikalla kuin Passattiin on tulossa tarjolle.

Devl

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 18.02.15 - klo:08:02
Ketjun ekassa viestissä olevassa linkissä noita luetellaan...
Kappas niin olikin. Tuommoinen 280 hp nelivedolla kiitos. ;D

savolaiskollega

Itselleni oli iso pettymys kun selvisi että kaksiosaista takaluukkua ei enää tule (kustannussyistä kuulemma). Erityisesti farkun ystävä kun en ole.....noh, se on sitten sen ajan murhe kunhan on autonvaihto. Jalkatilaa takana 2*insignian verran, kuulemma. :D

MTSI

1.4 TSI/110 kW ACT 4×4 tuollainen neliveto näytti olevan mahdollinen, ei saa kuitenkaan DSG:nä
Saisi tulla Octaviaankin.
SKODA

MTSI

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 18.02.15 - klo:16:42
Itselleni oli iso pettymys kun selvisi että kaksiosaista takaluukkua ei enää tule (kustannussyistä kuulemma). Erityisesti farkun ystävä kun en ole.....noh, se on sitten sen ajan murhe kunhan on autonvaihto. Jalkatilaa takana 2*insignian verran, kuulemma. :D
Jos tämä vähän lohduttaisi: ranging from three-zone air conditioning to Dynamic Chassis
Control to a large tailgate, as you would expect from SKODA, which can be opened using
a virtual pedal. Let's not forget our practical `Simply Clever' features and of course the
many new assistance systems," said Dr Welsch.

Eli jos oikein ymmärsin, takaluukun saa automaattiavauksella ja tuolla puskurin alta pyyhkäsyllä auki.
SKODA

MTSI

The virtual pedal and the electric tailgate work in combination with the KESSY automatic
locking and starting system. You no longer need to hold the key in order to open and lock
the car. The KESSY control unit will recognise the key up to 1.5 metres away from the
car. The vehicle unlocks automatically when the door handles or tailgate are operated.
The engine will start at the push of a button.
SKODA

MTSI

The new top-of-the-range petrol engine in the SKODA Superb is the turbocharged four-
cylinder 2.0 TSI/206 kW (280 PS). It is only available in combination with an automatic six-speed DSG transmission and permanent all-wheel drive. The newly
developed powertrain replaces the 3.6 FSI V6/191 kW (260 PS) as the top petrol variant
and is an impressive example of successful downsizing, producing 15 kW (20 PS) more
power with 1.6 litres less capacity. At the same time, consumption and emissions have
decreased by about 24 per cent. The four-cylinder engine produces its maximum torque
of 350 Nm between 1,700 and 5,600 rpm. It reaches 100 km/h in just 5.8 seconds and
has a top speed of 250 km/h.
SKODA

MTSI

The 2.0 TSI/162 kW (220 PS) engine is only available with an automatic six-speed
DSG transmission. This powertrain uses 6.1 l/100 km and emits 142 g CO2 per km.
Maximum torque of 350 Nm is produced between 1,500 und 4,400 rpm. Peak power is
between 4,500 and 6,200 rpm. The Superb 2.0 TSI/162 kW accelerates from
0 to 100 km/h in 7.0 seconds, top speed is 243 km/h.
SKODA

MTSI

Also new is the 1.8 TSI/132 kW (180 PS) engine which develops its maximum power
between 4,000 and 6,200 rpm. When coupled with a manual six-speed gearbox,
maximum torque of 320 Nm is achieved between 1,450 and 3,900 rpm. Combined
with an automatic seven-speed DSG transmission, maximum torque is 250 Nm.
Combined fuel consumption is 5.8 l/100 km, corresponding to CO2 emissions
of 134 g/km. With this engine, the Superb accelerates from 0 to 100 km/h
in 8.0 seconds, and has a top speed of 232 km/h. There is a choice of a manual six-
speed gearbox and an automatic seven-speed DSG transmission.
SKODA

MTSI


The new SKODA Superb will be available with all-wheel drive from market launch. 

These engines are available with all-wheel drive:
1.4 TSI/110 kW (combined with a manual six-speed gearbox)
2.0 TSI/206 kW (combined with automatic six-speed DSG)
2.0 TDI/110 kW (combined with a manual six-speed gearbox)
2.0 TDI/140 kW (combined with automatic six-speed DSG)
SKODA

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy