Pyörän kuljettaminen Bornilla

Aloittaja hoomax, 02.09.22 - klo:09:22

« edellinen - seuraava »

hoomax

Onko kokemuksia pyörän kuljettamisesta Bornilla?

Oikeaaa vetokoukkua autoon ei saa, mutta etowbars tekee erillistä pyöräkoukkua (https://etowbars.com/Towbars/Cupra-Towbars/Cupra-Born-Towbars/Cupra-Born-Invisible-Towbar).
Toinen vaihtoehto lienee se Thulen takaluukkuun kiinnitettävä malli. Myyjä kertoi myös jonkun Born spesifisen telineen ilmestymisestä joskus myöhemmin, mutta arveli että id3:n teline kävisi heittämällä.

Itseä eniten kiinnostaa tuo kevytkoukku, koska useiten tulee kuitenkin kuljetettua kahta melko painavaa pyörää ja thulen koukkuun asennettava teline löytyy jo varastosta.

Pihistelijä

Minä olen kuljettanut auton sisällä. Takapenkit alas ja pyörä sisään. Joutuu irroittamaan etupyörän. Vertailun vuoksi edellisiin Seat Leon farkkuihin pyörä meni heittämällä ilman etupyörän irroitusta. Pieni rajoite, mutta olen oppinut elämään sen kanssa. Mielummin toki haluaisin Bornin farmariperällä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Turbokiisseli

Meillä sama tilanne. ID3 teline KUULEMMA käy, mutta puskurin harmaaseen osaan pitäisi tehdä reiät ja liimata taittuvan kilven saranat. Tuo etowbarsin koukku kiinnostaa!

Tehdaskoukku Borniin tulee KUULEMMA 2023 malleihin eli sittenhän sen voisi jälkiasentaa, mutta uusine puskurin osineen saattaa tulla niin kalliiksi, että ei innosta.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

hoomax

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 02.09.22 - klo:20:21
Minä olen kuljettanut auton sisällä.

Pyörä(t) on yleensä ajojen jälkeen sen näkösiä, että kuljettaminen uuden auton sisällä ei houkuttele ;)

hoomax

Kyselin taas perään, ja nyt koukun lisääminen tilaukselle onnistuu. Irrotettava koukku ja pienen viipaleen joutuu puskurin alareunasta poistamaan. Hintaa 950â,¬.

Turbokiisseli

Täytyypä siis kysellä myös osina. Hinta varmaan samaa luokkaa kuin esim. ID4 eli ~1700â,¬ asennettuna.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

hoomax

Softa tajuaa että teline kytketty, peruutustutka menee pois päältä ja infotainment näyttää että teline paikallaan.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy