B7 tehdaswebaston sielunelämä

Aloittaja Mr Vice, 09.11.11 - klo:14:07

« edellinen - seuraava »

clientti


Kennedy

Lainaus käyttäjältä: Luumakki - 31.10.13 - klo:12:02
Vilkutus tulee myös jos polttoaine valo palaa vaikka signaali perille menisikin. Webasto ei käynnisty, jos polttoainetta on liian vähän eli valo palaa.

Tuli huomattua tuo tänään. Hieman vitutti kun 9 pakkasta ja auto jäässä. Raapalla meinannut edes saada tuulilasia auki.
Heti kun oli saanut tankin täytettyä niin webasto käynnisty.
300ZX
Passat Variant 2013

MJ

Herätelläänpäs vähän tätä B7 -aihealuetta (vai onko kaikki asiat jo debatoitu kun täällä on ollut kovin hiljaista viime aikoina...?):

Tänään oli oma Passatti luovutettu puoleksi päiväksi Marmorilla huoltoa varten, jossa selviteltiin sitä, mihin Webasto hävisi syksyllä. Toimi, prkl, kolme kuukautta polttoainepumpun vaihdon jälkeen, kunnes parina aamuna puhalsi vain kylmää ilmaa ja lopulta herkesi täysin yhteistyöhaluttomaksi.

Löydöksenä oli ylikuumenemissuojan laukeaminen, mitä kuulemma esiintyy silloin kun laitetta ei ole käytetty pitkiin aikoihin. Siihen totesin että laitetta oli ehditty käyttää aktiivisemmin noin 1½ kk kunnes ongelma ilmeni. Noh, resetointi auttoi ongelmaan mutta toki siitäkin liiketalouden lakien mukaan veloitetaan... :-\

Kysymys tähän liittyen (mikä oikeastaan kuuluisi enemmän tuone VAGCOM:n suunnille), pystyykö tätä D-I-Y VAGCOM -spesialistit resetoimaan, vai onko aina vastaavan ongelma ilmetessä suunnistettava Marmoristen Pöytien suuntaan setelitukko muassa?
-11 Passat Variant 2.0 TSI man
-09 BMW K 1300 S
Ex: Passat Variant -08 1.8 TSI man
      Suzuki Bandit 1200 S -99

vagsan

Pystyy resetoimaan VCDS:n avulla. Ennen vikakoodien kuittausta pitää käydä avaamassa webaston lukitus sitä ohjaavasta modulista. Oikea polku oli muistaakseni 18-Aux.Heat. -> Adaptation -> Channel 042 -> New value:1 -> Save. Lukituksen vapautuksen jälkeen webaston vikakoodit pystyy kuittaamaan normaalisti. Nopeiten se onnistuu suoraan modulista eli 18-Aux.Heat. -> Fault Codes -> Clear Codes.

Itsellä kävi niin, että webasto lopetti toimintansa pari viikkoa sitten. Vikakoodiksi antoi 01410 - Heater Over-Temp sekä 02251 - Heater Unit Locked. Eli ylikuumenemissuoja aiheutti webaston lukituksen. Juttelin asiasta erään öljypolttimien parissa työskennelleen kaverin kanssa, joka arveli ylikuumenemisen johtuvan joko liian vähäisestä jäähdytysnesteen määrästä. Eli vesikierrossa ilmatasku -> lämpö ei siirry polttimen lämmönvaihtimesta vesikiertoon -> poltin ylikuumenee. Tai sitten poltin on karstoittunut joka johtaa samaan ilmiöön lämpö ei siirry vesikiertoon ja poltin ylikuumenee.

Webasto on nyt toiminut moitteettomasti lukituksen poistamisen jälkeen joten en ole sen enempää asiaa miettinyt. Jäähdytysnestettä näyttäisi olevan riittävästi eli todennäköisempää on tuo karstottuminen. On mahdollista, että webasto on käynyt liian lyhyttä pätkää koska ulkolämpötila on keikkunut pitkään +5 asteen molemmin puolin täällä eteläisessä Suomessa.
VW CC 2.0 TDI
Audi TT 8J 1.8 TFSI
VW Golf Mk1 1.1C
Ex. VW Passat B7 1.6 TDI
Ex. VW Golf Mk5 2.0 TDI 4Motion
Ex. Audi A4 B7 2.0
Ex. Audi A3 8L 1.8T

MJ

Ok, kiitokset tästä tiedosta. Täytyy palata asiaan, mikäli ongelma toistuu. Jäähdytinnesteiden määrä on ok, joten ilmeisesti kyseessä on tuo karstoittuminen.

Kuinka ollakkaan, Suurella Marmorilla väittivät että tätä resetointia ei pystyisi tekemään muualla kuin huollossa; myyntipuheeltahan tuo haiskahti.

Näyttää tässä B7:ssa välillä ilmenevän erilaisia vikatilanteita, joten täytynee oman VCDS:n hankinta ja opiskelu ottaa harkintaan...
-11 Passat Variant 2.0 TSI man
-09 BMW K 1300 S
Ex: Passat Variant -08 1.8 TSI man
      Suzuki Bandit 1200 S -99

Kennedy

-10c aamulla.
Webasto jauhoi varmaan 20min ennen kuin lähdin ajamaan se päällä. Ajoon lähdettäessä ei mittari pahemmin liikahtanut. 10min myöhemmin olikin jo täydet lämmöt.
Hetken aikaa taajamassa niin lämmöt tippu pari pykälää. Webaston kytkin taas päälle ja silti ei noussut ennen kehää täysille lämmöille vaan jäi pykälän vajaaksi.
n.60kmh mittarinpeutta 4vaihteella ajoin kuitenkin useampia kilometrejä.

Kai se pitää laittaa pieni viimasuoja keulaan jos kerran jo näin pienellä pakkasella ei pysy täydessä lämmössä.
300ZX
Passat Variant 2013

MJ

Viimeisen parin viikon pakkasten aikana on Webastolle ollut käyttöä. Kun eilen olin laittanut lämmityksen päälle n. 20 min ennen liikkeellelähtöä, ei auto suostunut starttaamaan. Solenoidi naksutti, mutta startti ei pyörinyt. Sisällä autossa oli varsinainen diskovalaistus ja mekaaninen kello alkoi pyöriä vastapäivään :o

Ilmeisesti webaston käyttö oli vähitellen tyhjentänyt akun. Akunkengät irti ja akkulaturi kiinni. Kolmen tunnin lataamisen jälkeen akku otti edelleen virtaa vastaan 5 Ah:n vauhdilla. Eli akku näyttäisi olevan edelleen kunnossa. Tänään käynnistäminen onnistui normaalisti.
-11 Passat Variant 2.0 TSI man
-09 BMW K 1300 S
Ex: Passat Variant -08 1.8 TSI man
      Suzuki Bandit 1200 S -99

slarpa

Eikös tässä ole erillinen akku webastolle, joten webaston käytön ei pitäisi tyhjentää auton varsinaista akkua?
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

MJ

Joo, kyllä takaluukusta löytyy toinen patteri. Jostain tuntemattomasta syystä oli tuo konehuoneen patteri kuitenkin tyhjentynyt... Ensi viikolla tiedossa työkeikkaa 1700 km ympäri Suomea; pitäisköhän ottaa akkulaturi matkaan ::)
-11 Passat Variant 2.0 TSI man
-09 BMW K 1300 S
Ex: Passat Variant -08 1.8 TSI man
      Suzuki Bandit 1200 S -99

foxnen

Talvi tulossa.

Hei, tietääkö joku, mihin nastoihin konehuoneessa voisi kytkeä akkulaturin peräkontin akulle?
Luulisin sieltä lähtevän kunnon kaapeli akulle.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

gronsa

Tämä oli juuri itsellä ajankohtainen ongelma auton oston myötä ja en pikaisella selaamisella suoraa vastausta löytänyt joten vastaan itse saman ongelman kanssa tulevan talven alla painiville.

Kaukosäädin siis vilkutteli vihreää tai punasta valoa eikä webasto lähtenyt käyntiin. Otin sulakkeen nr 15 irti hetkeksi, laitoin takaisin ja painoin kaukosäätimestä "off"-näppäintä. Tämän jälkeen kaukosäädin alkoi toimimaan normaalisti.

Linkki sulaketauluun (kuvassa kylläkin ratti oikealla puolella, joten taulu on peilikuva) https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b7-fuse-assignment


Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 07.12.12 - klo:13:15
Lakkasi tuo B7:n tehdaswebaston T91 kaukosäädin saamasta webaa käyntiin. Säädin vilkuttaa vain nopeasti vihreää ON-näpykällä ja punaista OFF-näpykällä. Ei siis viittaisi pelkkään pariston loppumiseen...  :(  Helpolla tietysti pääsisi jos tuollaisen DL1 pariston tässä nopeasti löytäisi. Se vaihtoehto on vielä kokeilematta.

Mutta koska vilkuttelu enemmän viittaisi yhteysongelmaan, niin onko kukaan onnistunut parittamaan tuota yhteyttä toiminaan. Mikähän silloin on se ohjeiden kuuluisa sulake minkä kanssa tuo (5s irrotus+kiinnitys ja OFF-painallus) tehdään ?   Ainakaan taka-akun sulakkeen kanssa tuo ei tuottanut tulosta, eikä myöskään kojelaudan päässä olevan SB43-sulakkeen kanssa  >:(
Skoda Kodiaq 1.4 TSI ACT 4x4

tuohanh

Missä päin Variantin peräluukkua tuo lisäakku sijaitsee?

vagsan

Vasemman takalokasuojan takana. Peräkontissa on siinä vasemmalla sellainen irroitettava verhoilupaneli ja sen kun ottaa pois niin saa alla olevan muovisen kaukalon irti.
VW CC 2.0 TDI
Audi TT 8J 1.8 TFSI
VW Golf Mk1 1.1C
Ex. VW Passat B7 1.6 TDI
Ex. VW Golf Mk5 2.0 TDI 4Motion
Ex. Audi A4 B7 2.0
Ex. Audi A3 8L 1.8T

tuohanh

Sieltähän se löytyi, kiitokset!




Lainaus käyttäjältä: vagsan - 25.09.14 - klo:11:53
Vasemman takalokasuojan takana. Peräkontissa on siinä vasemmalla sellainen irroitettava verhoilupaneli ja sen kun ottaa pois niin saa alla olevan muovisen kaukalon irti.

Epes

Ihan vinkkinä Turun alueella pyöriville eli Webaston T91 kaukosäätimeen saa pariston CR1/3N Kaarinasta, Piispanristin Tokmannilta. Ko. patteri oli tarjouksessa ja maksoi tasan yhden euron (1â,¬) ja niitä oli siellä paljon, kymmeniä. Merkki on Duracell. Ostin pari, vaihdoin yhden eli vanha pois ja uusi tilalle. Pelitti saman tien ilman mitään parituksia ym. kommervenkkejä. Vanhalla paristolla vilkutteli keltaista ennen vihreän syttymistä, kun laittoi Webastoa päälle kakella.

Kolis

Passatin automaattiweba taitaa aina käynnistyä, kun lämpötila menee alle +5:n asteen. Onko kukaan saanut sitä säädätettyä niin, että se käynnistyisi automaattisesti vasta esim. pakkaskelillä?

Glauz

Ostin vast'ikään -12 2.0tdi passatin ja kyseinen vika taisi tulla heti minullekin. Varasin kyllä varuiksi huollosta ajan. Ajotietokone ilmottaa moottoria käynnistettäessä "error: aux heating". Enempää viasta ei taida saada selville ilman obd- lukua. Voisin kyllä sulakettakin käyttää irti, toisaalta olisi hyvä saada selville, mikä aiheutti herjauksen.




Lainaus käyttäjältä: gronsa - 12.09.14 - klo:09:13
Tämä oli juuri itsellä ajankohtainen ongelma auton oston myötä ja en pikaisella selaamisella suoraa vastausta löytänyt joten vastaan itse saman ongelman kanssa tulevan talven alla painiville.

Kaukosäädin siis vilkutteli vihreää tai punasta valoa eikä webasto lähtenyt käyntiin. Otin sulakkeen nr 15 irti hetkeksi, laitoin takaisin ja painoin kaukosäätimestä "off"-näppäintä. Tämän jälkeen kaukosäädin alkoi toimimaan normaalisti.

Linkki sulaketauluun (kuvassa kylläkin ratti oikealla puolella, joten taulu on peilikuva) https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b7-fuse-assignment

foxnen

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 09.09.14 - klo:14:04
Talvi tulossa.

Hei, tietääkö joku, mihin nastoihin konehuoneessa voisi kytkeä akkulaturin peräkontin akulle?
Luulisin sieltä lähtevän kunnon kaapeli akulle.

Itse itselle vastaus. Käytin konehuoneen akkukaapelia irti ja mittailin jännitteitä. Konehuoneen sulakerasian liittimistä ei löytynyt sähköä ja sitten mittailemaan kuskin ovi pilarin sulakerasialta.
Samalta sulakkeelta johon asesin tappokytkimen releen kanssa löytyi peräkontin akun sähköt ja samalla huomasin , että tappokytkimen merkkivalo palaa. Laitoin konenhuoneen akun johdon takaisin.
Ilmeiseti helpoin tapa on laittaa akkulaturi siten, että sisätilanlämmittimen pistorasiaan defan haara ja kytkä akkulaturi siihen ja syöttö tuohon tapporeleen in liittimeen. ;)
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Glauz

Ei näyttänyt minua auttavan. Tosin kaukosäätimen valot alkoivat eritavalla vilkkumaan. Kohta se huolto kyllä on.

Lainaus käyttäjältä: Glauz - 21.10.14 - klo:02:38
Ostin vast'ikään -12 2.0tdi passatin ja kyseinen vika taisi tulla heti minullekin. Varasin kyllä varuiksi huollosta ajan. Ajotietokone ilmottaa moottoria käynnistettäessä "error: aux heating". Enempää viasta ei taida saada selville ilman obd- lukua. Voisin kyllä sulakettakin käyttää irti, toisaalta olisi hyvä saada selville, mikä aiheutti herjauksen.

Glauz

Kiertovesipumppu paskana tehdaseberistä. Passat 2012 ja 149tkm ajettuna. Vieläköhän saisi minkäänlaisen takuun piiriin vai meneekö omasta pussista. Auton ostin elokuun lopussa, joten jotain myyjän vastuuta ainakin pitäisi olla.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Glauz - 04.11.14 - klo:21:14
Kiertovesipumppu paskana tehdaseberistä. Passat 2012 ja 149tkm ajettuna. Vieläköhän saisi minkäänlaisen takuun piiriin vai meneekö omasta pussista. Auton ostin elokuun lopussa, joten jotain myyjän vastuuta ainakin pitäisi olla.

Tehdastakuu on loppunut 100tkm kohilla, mutta automyyjän virhevastuun piikkiin voinee jtn saada..... reklamaatio sisään pikimmiten ???
Yritetään pärjätä.

Humminbird

Vanha aihe, mutta laitanpa kuitenkin tänne siinä toivossa että säästä jolta kulta aikaa ja rahaa.

Webaston sulakkeet löytyvät kojelaudan päästä kuskin puolelta, ks. manuaalin sivu 350. Webaston pääsulake on numero 43 (20A), sen irrottaminen estää webaston toiminnan mutta ei auta kaukosäätimen ohjelmoinnissa. Webaston ohjausyksikön sulake on numero 15 (10A). Uusien kaukosäätimien ohjelmointi onnistuu tämän sulakkeen irrottamalla.

Sulakkeiden numerot on merkitty sulakeboxiin kunkin sulakkeen alle. Ne ovat numerojärjestyksessä, joten riittää kun löytää edes yhden numeron ja laskee siitä.

NO_fear

Onko tietoa kuinka esiasetettua lämpötilaa saa muutettua? Oleteuksena 22 astetta. Riippumatta siitä mille asetukselle lämppäri on jäänyt, webaston käynnistys vaihtaa aina tuohon oletuslämpötilaan.

Rusty

#173
Lainaus käyttäjältä: Humminbird - 01.04.15 - klo:11:59
Vanha aihe, mutta laitanpa kuitenkin tänne siinä toivossa että säästä jolta kulta aikaa ja rahaa.

Webaston sulakkeet löytyvät kojelaudan päästä kuskin puolelta, ks. manuaalin sivu 350. Webaston pääsulake on numero 43 (20A), sen irrottaminen estää webaston toiminnan mutta ei auta kaukosäätimen ohjelmoinnissa. Webaston ohjausyksikön sulake on numero 15 (10A). Uusien kaukosäätimien ohjelmointi onnistuu tämän sulakkeen irrottamalla.

Sulakkeiden numerot on merkitty sulakeboxiin kunkin sulakkeen alle. Ne ovat numerojärjestyksessä, joten riittää kun löytää edes yhden numeron ja laskee siitä.

Tästä viestistä erinomaisen suuri kiitos. Minulla oli kaukosäädin hukannut keväällä yhteyden ja vilkutteli on- ja off- napeista virheää ja punaista. Erilaiseen googlaamiseen asian ympäriltä meni varmaan 2 tuntia ja sittenkin tuli kokeiltua paria muuta sulaketta (mm. tuo 43) ennen kuin tämä selkeä viesti toi homman kotiin viidessä minuutissa. Aloitin "korjaamisen" turhalla paristonvaihdolla kuten varmaan moni muukin. Informaatio netissä on yleensä niin pienissä palasissa ja osittain myös virheellistä, joten tällainen tiivistys on kullan arvoinen. Viittä vailla oli ettei auto päätynyt pajalle. Samalla risuja autonvalmistajille, miksei edes sulakekaaviota anneta auton käyttöohjeissa nykyään !

Nyt kelpaa taas aloittaa lämmityskausi...

Danger

Tuli eilen 2012 Passat 2.0D STW (103kw) Saksasta ja nyt olen ihmetellyt onko laitteessa webasto vai ei. Ajotietokoneen valikoista en löydä mitään siihen viittaavaa, eikä keskikonsolissa ole kytkintä. Myynti-ilmoituksen mukaan "auxiliary heating" piti olla.

Miten asia selviää, nosto ylös ja Webaston pakoputki pitäisi näkyä jossain?

parsiosam

Lainaus käyttäjältä: Danger - 21.09.15 - klo:10:24
Tuli eilen 2012 Passat 2.0D STW (103kw) Saksasta ja nyt olen ihmetellyt onko laitteessa webasto vai ei. Ajotietokoneen valikoista en löydä mitään siihen viittaavaa, eikä keskikonsolissa ole kytkintä. Myynti-ilmoituksen mukaan "auxiliary heating" piti olla.

Miten asia selviää, nosto ylös ja Webaston pakoputki pitäisi näkyä jossain?

konepelti auki ja vänkärin puolen etuvalon kohilla pitäs olla webaston "speksitarra" liimattuna johonkin kohtaan.

Danger

Lainaus käyttäjältä: parsiosam - 21.09.15 - klo:10:55
konepelti auki ja vänkärin puolen etuvalon kohilla pitäs olla webaston "speksitarra" liimattuna johonkin kohtaan.


Näyttäisi että Webastoa ei ole. Olisikos suosituksia Tampereen suunnalta asennusliikeistä (Webasto/Eber)?

kalakukko88

Moro!

Omistan -12 vuosimallin 1.6 TDI koneella olevan passatin, jossa on tehdasasenteinen webasto. Tässä syksyn aikana kun olen alkanut käyttämään webastoa, niin olen huomannut, että webastoa pystyisi kaiken järjen mukaan ajotietokoneen kautta ajastamaan, jolloin ei tarvitsisi käyttää joko kaukosäädintä tai etupaneelissa olevaa painiketta. Olen yrittänyt toistuvasti nyt kokeilla tuota ajastustoimintaa, mutta webasto ei vaan jostain syystä lähde käyntiin tällä menetelmällä, kaukosäätimestä ja painikkeesta toimii vallan mainiosti. Tätä ajastustoimintoa olen käyttänyt sillä tavalla, kun tulen kotiin iltapäivällä/alku illan aikana ja ajastanut seuraavaksi aamuksi kun lähen töihin. Auto on ollut tyhjäkäynnillä ajastamisen aikana, jonka jälkeen sammutan auton enkä aja sillä ennen seuraavaa aamua. Olen lukenut auton ohjekirjaa ja tehnyt mielestäni täsmälleen sen mukaan. Ohjeessa lukee lopuksi, että webasto on silloin aktivoitu/ajastettu kun etupaneelissa oleva webaston painikkeen valo palaa hetken aikaa, niin se on tehnyt juuri näin. Niin onko tässä hommassa, jokin pieni juttu, joka minulta jää silti tekemättä vai missä vika? Voisiko joku kertoa vaiheittain kuinka se ajastustoiminto aktivoidaan, niin voisin kokeilla sitä menetelmää.

Haija

Moro,

Mulla on 2.0tdi passatti -11. Siinä on tehdasasenteinen webasto (vai onko se eberbächer vai mikä lie..) No, sehän oli menny lukkoon ja kuvittelin että johtuu siitä kun ei ole kesällä sitä käyttänyt ollenkaan. Avasin lukituksen VCDS:llä ja sieltä löytyi alla olevat viisi vikakoodia. Tämän jälkeen, kun lukituksen poistin alko lämmitin taas pelittään.. Tai niin luulin. Eilen ja tänä aamuna kun sitä oon nyt kolme kertaa käyttänyt niin sisälle koppiin se puhaltelee vain kylmää. Vikakoodeja ei ole tullut, mutta kai siinä jotain häikkää on ku lämpöä ei sisälle tule? Ja mitä aamusella kokeilin pellin alta vesiputkia ja moottoria niin eipä se sieltäkään lämpöseltä tuntunut. Erikoista vielä tässä on, että ainakin eilen illalla kun lukituksen poistin ja pistin lämmittimen päälle niin se kyllä hönki kuumaa koneen alta lämmittimen pakoputkesta. Olisko kellään vinkkiä mitä tälle voisi seuraavaksi tehdä tai mikä on rikki??

5 Faults Found:

01407 - Flame Extinguished
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 159
                    Mileage: 188546 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.10.28
                    Time: 08:01:10

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 52.0°C
                    Temperature: 51.0°C
                    Voltage: 14.74 V

00664 - Fuel gauge
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 8
                    Reset counter: 159
                    Mileage: 188591 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.10.30
                    Time: 09:03:30

01410 - Heater Over-Temp
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 128
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        After-Run
                    Temperature: 148.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 12.29 V

01411 - Temperature Sensor (G18)
            007 - Short to Ground - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100111
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 168
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Malfunction
                    Temperature: 148.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 12.00 V

02251 - Heater Unit Locked
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 128
                    Time Indication: 0

tet

Ensimmäinen asia joka tuosta osuu silmiin, on polttoaineen alarajahäly joita on tullut 8 kpl edellisen nollaamisen jälkeen. Mahtaako olla tarpeeksi "soppaa"? Tehdaswebastohan ei suostu käymään, jos tankissa on polttoainetta alle hälytysrajan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy