VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

JK

Tästä ei tainnut olla vielä ketjua?

VW on julkistanut teaserin:
https://www.volkswagen.de/elektromobilitaet/de/id_familie/id.html

Ennakkovaraus alkaa 8.5.

Spekulaatiot ovat tällaiset:
3 akkukokoa: 330km, 450km, 550km (alussa vain isoin saatavilla?)
11kw (400v/16A) kotilataus
125kW pikalataus
150kW moottoriteho (takaveto)

550km mallin hinta pitäisi olla 30t,, pienemmät akut halvempia: 330km = 24t,

Odottaako joku muu tätä? Varsin lupaavalta näyttää.
VW ID.3 1st Max

Ritzenhoff

Ois kova jos todellisuudessa maksais 30k, huhuista riippumatta, mut ei ikinä. Menee vielä yli 10v ennenku sähköautot saavuttaa polttomoottoriautot hinnassa. Just luin sellaisen uutisen. 300km e-Golf maksaa 43k, + lisävarusteet.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Apaju

Tätä odotellaan, mutta taitaa vielä kestää ennenkuin Suomessa näitä nähdään.
Suomenkin vw:n sivuilla jo maininta:
LainaaEnnakkotilaus alkaa pian.
Voit saada ID:n muita aikaisemmin kun tilaat sen ajoissa. Valittavana kolme ID. -versiota.

Tuota odotellessa menee varmaan näitä nopeasti saatavilla olevia kaupaksi helposti tällä hinnalla


VW ID.3 Life

Zakarias

Huhuja auto motor und sport -sivuilta:
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/vw-id-2019-preis/

VW haluaa tarjota VW ID.3:n hyvin varustetun Golf TDI:n hinnalla (ilmeisesti 3000 Euron tappiolla alkuun).
Saksan hinta on spekulaatioissa alle 30 000 euroa.
30 kEur versio ei kuitenkaan ole ilmeisesti myynnissä vielä 05/2019, vaan VW tarjoaa alkuun 62 kWh akkua (400 km WLTP).
48 kWh ja 82 kWh akut tulevat myöhemmin.
Lataustehon tavoite on kova luku 125 kW: tarkoittaisi lyhyitä lataustaukoja!
Moottori 170 hv tai 204 hv, riippuneeko akun kapasiteetista ja kenties nelivedosta.
Ex: VW Passat Var 1.9 TDI 77 kW vm 2008
Ex: BMW F31 318dA vm 2013 
Now: VW Passat Var 1.6 TDI 88 kW DSG vm 2018 

Haito

Jostain ID-markkinointimateriaalista pisti silmään: ”älykkään digitaalisesti verkottunut.” Car-Netin perusteella on kyllä vaikea uskoa, että on luvassa erityisen älykästä ja varsinkaan toimintavarmaa verkottumista.

JK

Noniin, auto varattu. Oliko muita varaavia foorumilaisissa?
VW ID.3 1st Max

DSL

Harkinnassa on. Ei kai tuossa mitään häviä vaikka varaakin. Tosin luottokortti pitäisi olla. Oliko arvausta Suomen hinnasta?

vagfani

Kyllä se ensimmäinen versio toimituskuluineen menee sinne 50 000 euroon, koska autovero ja Suomen arvonlisävero.

https://www.is.fi/autot/art-2000006097760.html

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: JK - 08.05.19 - klo:15:59
Noniin, auto varattu. Oliko muita varaavia foorumilaisissa?

Täällä myös varaus tehtynä.

Vähän 50/60 että tuleeko todellisuudessa autoa tilattua.

Todelliset specsit ja hinta tietty vaikuttaa paljon.  ::)
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Sportsfan

Lainaus käyttäjältä: JK - 08.05.19 - klo:15:59
Noniin, auto varattu. Oliko muita varaavia foorumilaisissa?

Tulihan tuo heti varattua kuten täällä jo pari vuotta sitten lupailin. :)
Tosin pahoin pelkään, että tuon 1st editionin hinta tulee olemaan turhan korkea...

markusgte

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 08.05.19 - klo:17:07
Kyllä se ensimmäinen versio toimituskuluineen menee sinne 50 000 euroon, koska autovero ja Suomen arvonlisävero.

https://www.is.fi/autot/art-2000006097760.html

Sähköautoissa autovero on hyvin pieni esim. E-Golfissa noin 1000,, joten ei juuri eroa. Saksassa alv on 19%, joten jos honta olisi saksassa 40000,, hinta olisi tällöin suomessa n. 41600,. Tähän päälle autovero, niin hinta n. 43000,. Tuosta hinnasta 2000, sähköauton hankintatuki niin hinta 41000, ja ero Saksan hintaan enää tonni.

Laitoin tänään varaukseen, lopullinen tilaus sitten jos hinta sopiva ja auto näyttää julkistuksen jälkeen yhtä lupaavalta.

vagfani

Paitsi että autovero lasketaan arvonlisäverollisesta hinnasta eli maksat veroa verosta. Autovero on vähintään 2000 euroa ja siihen 600 euron toimituskulut päälle. Hankintatuen saa vain alle 50 000 euron autoihin ja siihenkin on määräraha, jonka loputtua sitä ei myönnetä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 08.05.19 - klo:20:13
Paitsi että autovero lasketaan arvonlisäverollisesta hinnasta eli maksat veroa verosta. Autovero on vähintään 2000 euroa ja siihen 600 euron toimituskulut päälle.
Miten laskien saat autoveroksi vähintään 2 k,? Esimerkiksi tuon e-Golfin autoveroton hinta on 42 270 , ja autoveroa sille tulee 1100 ,. Ei tuo ID.3 nyt mitenkään 80 k, ilman autoveroa maksa. Oletko joskus maksanut listahinnan uudesta autosta? Itsellä alennukset ovat tyypillisesti olleet 10 prosentin luokkaa ja ne ylikompensoivat reilusti toimituskulut.

vagfani

Et todellakaan saa 10% alennusta autosta, jonka saatavuus on erittäin rajallinen. Olen esim. ostanut uuden Porschen aikanaan, ei niistä saa yhtään alennusta. Hinta on silloin se mikä lapussa lukee.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 08.05.19 - klo:22:08
Et todellakaan saa 10% alennusta autosta, jonka saatavuus on erittäin rajallinen. Olen esim. ostanut uuden Porschen aikanaan, ei niistä saa yhtään alennusta. Hinta on silloin se mikä lapussa lukee.

Tuskin saa koko autoa ainakaan muutamaan vuoteen. Globaali tuotantomäärä (tavoite) on kuulemma vain 30 000 kappaletta vuodessa. ;D

JK

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 08.05.19 - klo:22:29
Tuskin saa koko autoa ainakaan muutamaan vuoteen. Globaali tuotantomäärä (tavoite) on kuulemma vain 30 000 kappaletta vuodessa. ;D

Esson baasissa kuulit? 1st edition (ennakkovarausmalli) on 30k erä. Jatkossa tehdään 100k pelkästään tätä per vuosi, muut sähkömallit päälle. Siis eurooppaan. Kiinassa ja USA vielä erikseen.
VW ID.3 1st Max

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 08.05.19 - klo:22:29
Tuskin saa koko autoa ainakaan muutamaan vuoteen. Globaali tuotantomäärä (tavoite) on kuulemma vain 30 000 kappaletta vuodessa. ;D

Luetun ymmärtäminen sinulla varmaan aika heikolla tasolla?

https://www.is.fi/autot/art-2000006097760.html

"Ensimmäisessä vaiheessa Volkswagen ottaa vastaan 30 000 tilausta, sillä he haluavat pitää tilanteen hallussa."

"VW ei halua sortua täysin hallitsemattomaan ennakkotilausmäärään, kuten Teslalle kävi."

"Volkswagen alkaa tehdä ID.3-mallia sadantuhannen auton vuosivauhdilla. Ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille kesällä 2020."
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 08.05.19 - klo:22:08
Et todellakaan saa 10% alennusta autosta, jonka saatavuus on erittäin rajallinen. Olen esim. ostanut uuden Porschen aikanaan, ei niistä saa yhtään alennusta. Hinta on silloin se mikä lapussa lukee.
Ohititpa hienosti olennaisen. 600 euron toimituskulujen kattamiseen ei tarvitakkaan kymmenen prosentin alennusta. Alennusprosentilla spekuloimisen sijaam voisit kertoa, että miten laskien saa ID.3:n autoveroksi yli kaksi tonnia?

jt

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.05.19 - klo:08:50
Ohititpa hienosti olennaisen. 600 euron toimituskulujen kattamiseen ei tarvitakkaan kymmenen prosentin alennusta. Alennusprosentilla spekuloimisen sijaam voisit kertoa, että miten laskien saa ID.3:n autoveroksi yli kaksi tonnia?
2019 autovero on 0 gCO2 tasolla 2,7% muistaakseni, joten hinnan pitäisi olla yli 74t , jotta saataisiin yli kaksi tonnia. Vagfanin laskelmissa täytyy olla siten virhe. Jos 2000euron hankintahyvitys on vielä voimassa, niin silloinhan sekä autovero n.1100, ja toimituskulutus 600, mahtuu vielä mukaan ja autoilija saakin itseasiassa n. 300euroa hyvitystä :). Toki ALV verotetaan ja veikkaanpa että joku lisävaruste sinne sujahtaa mukaan myös.   
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

vagfani

Melko turhaahan se verojen arvailu on, kun ei kyseinen automalli ole edes tilattavissa (ehtii vielä muuttua). Tuossa on kyse jonkinlaisesta kiinnostuksen osoituksesta, ei muusta.

Kyllä se varusteiden ja toimituskulujen kanssa menee sinne 50 000 euroon, turha sitä nyt on kierrellä ja kaarrella. Siitä erilaisia veroja on yli 10 000 euroa.

Mitä tulee toimitusaikoihin, niin usean vuoden odotus edessä, tämä on sähköautojen kohdalla jo nähty. Suomi ei ole autotehtaiden ykkösprioriteetti, niin se on aina ollut ja tulee olemaan. Euroopan sähköautoista suurin osa allokoidaan Norjaan, siellä kun tehtaat ja maahantuojat saa parhaimman katteen.

vagfani

Tesla 3 kun piti olla "halpa" ja "helposti" saatava, totuus Suomessa jotain ihan muuta. Hinnat alkaen 50 000 euroa, ilman varusteita. Pidempi toimintamatka, hinnat alkaen 60 000 euroa. Toimitusaika vähintään yli vuoden tai kaksi, tai enemmän, kukaan ei tiedä varmasti.

Ukko

Juuri oli uutinen että Audi E-tronin toimitukset viivästyy jälleen kerran ja akkujen hinnat on nousussa. Seuraavan uuden mallin julkaisua lykätään samalla:

https://www.thedrive.com/news/27570/audi-e-tron-suv-delayed-yet-again-due-to-battery-supply-woes-report

vagfani

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 09.05.19 - klo:23:53
Juuri oli uutinen että Audi E-tronin toimitukset viivästyy jälleen kerran ja akkujen hinnat on nousussa. Seuraavan uuden mallin julkaisua lykätään samalla:

https://www.thedrive.com/news/27570/audi-e-tron-suv-delayed-yet-again-due-to-battery-supply-woes-report

Tuollaista se patterilelujen kanssa on. ;D Kova on hehkutus ja mainonta, mutta siihen se jää.

TDiih

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.05.19 - klo:23:57
Tuollaista se patterilelujen kanssa on. ;D Kova on hehkutus ja mainonta, mutta siihen se jää.
Tuliko jollekin yllätyksenä että VAG on kusessa ilman omaa kennovalmistusta?  ;D Merkel ja Macron sentään pyrkivät pitämään Eurooppalaisen autoteollisuuden hengissä tulevan akkutehtaan myötä.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.05.19 - klo:23:57
Tuollaista se patterilelujen kanssa on. ;D Kova on hehkutus ja mainonta, mutta siihen se jää.
Voisitko siirtyä johonkin toiseen ketjuun, tähän sinulla ei näytä olevan annettavaa?

Ennakkovaraus tehty klo 14.20, ei ensimmäisenä mutta kymmenen joukossa kuulemma ollaan :). Suomeen allokoitu 200 autoa tuosta 30000 1st -kasasta. Ensimmäiset toimituksessa kesällä 2020.

Suomeen tulevissa autoissa varusteina mm. lämpöpumppu ja muuta talviolosuhteisiin sopivaa.

Erityisen mielenkiinnolla odotan Fiksudiilin tyylisiä rahoitusratkaisuja, ID:tä varten on omat kuvionsa ja auton arvoa ei anneta rahoitusyhtiöiden raiskattavaksi vaan takaisinostohinta pysyy maahantuonnin näpeissä :). 2 vuoden yksityisleasing lienee aika tehokas keino käyttää ostotuet pois kuleksimasta.

VW:n sivuille on Suomessa ilmestynyt tieto, että 1st keskikokoisella akulla olisi rajoitettu 100kW pikalataukselle, mielestäni tätä ei näin esitetty lehdistötilaisuudessa.

3 viikon päästä tulee seuraavan kerran lisää infoa aiheesta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Turbo

Mikäli tähän saa vetokoukun, niin olisi erittäin mielenkiintonen ja varteenotettava  vaihtoehto.

vagfani

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.05.19 - klo:18:04

Suomeen tulevissa autoissa varusteina mm. lämpöpumppu ja muuta talviolosuhteisiin sopivaa.

Erityisen mielenkiinnolla odotan Fiksudiilin tyylisiä rahoitusratkaisuja, ID:tä varten on omat kuvionsa ja auton arvoa ei anneta rahoitusyhtiöiden raiskattavaksi vaan takaisinostohinta pysyy maahantuonnin näpeissä :). 2 vuoden yksityisleasing lienee aika tehokas keino käyttää ostotuet pois kuleksimasta.

Mikä on lämpöpumppu? Eli et edes omista autoa, vuokraat sen. Pääseehän sitä noinkin rahoistaan eroon. ;D

Ukko

Itse en muuten tiedä ketään kuka olisi ottanut yksityisleasingin. :o

vagfani

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 10.05.19 - klo:19:13
Itse en muuten tiedä ketään kuka olisi ottanut yksityisleasingin. :o

En kyllä minäkään, tosin ei se paljon eroa pitkästä osamaksusopimuksesta. Ainoa syy noihin on että rahat ei muuten riitä. Ottaahan jotkut pikavippejäkin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 10.05.19 - klo:19:17
En kyllä minäkään, tosin ei se paljon eroa pitkästä osamaksusopimuksesta. Ainoa syy noihin on että rahat ei muuten riitä. Ottaahan jotkut pikavippejäkin.
Taitaa olla kunnon argumentit ID.3:a a vastaan vähissä, kun joudut turvautumaan laskuvirheisiin ja alentumaan lapselliseen suun soittamiseen.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Lämpöpumppu

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy