Leon 5F Madallusjouset (H&R, Eibach...)

Aloittaja sakal83, 20.02.17 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

tume2011

nyk. Seat Leon Cupra 265 -14
ex. Audi A4 B8 2.0TfsiQ -09
ex. Octavia 2.0 tfsi Rs -06
ex. Bmw 323i -00
ex. Toyota Corolla T-sport -02
ex. VW Golf IV 1.8t Gti -01

MikHei

Eiks tossa Eibachin kuvan alla lue, että Sportline? Kyllä kait Sportline pudottaa Cupraa enemmän kuin 20mm? Jos mulla on Pro-Kit ja se on Sportlinea miedommin madaltava ja silti Fr vakio sporttialustasta tippui ainakin edestä noin 25mm Pro-Kitillä. H&R ei kokemusta mulla ollenkaan ja taitaa muutenkin olla täällä vähemmän kokemuksia? Tässä nuo mun ennen ja jälkeen mitat, Fr vs. Pro-Kit: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34485.msg590963#msg590963 Eikös Fr ja Cupran alustat oo aikalailla saman korkuiset, ainakin lähellä toisiaan? Mutta tosiaan nämä korkeudet on makuasioita. Mulle riittää Pro-Kit ja toiset haluaa ehdottomasti matalamman ja jämäkämmän Sportlinen.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

tume2011

Itsellä olis tuo 20-30mm madallus todella optimaalinen. Ja tarkotus oliskin tilata nuo eibachin jouset jos tiputtavat tuon verran mitä tuossa lukee. Taitaa fr:n ja cupran alustat olla aikas saman korkuisia.
nyk. Seat Leon Cupra 265 -14
ex. Audi A4 B8 2.0TfsiQ -09
ex. Octavia 2.0 tfsi Rs -06
ex. Bmw 323i -00
ex. Toyota Corolla T-sport -02
ex. VW Golf IV 1.8t Gti -01

MikHei

Sitä meinasin, että Eibach Pro-Kit pudottaa ainakin Fr sen 20-25mm edestä ja takaa sitten vähemmän. Eibach Sportline pudottaa sitten tuosta vielä jonkinverran enemmän. Joku Sportlinet laittanut voisi laittaa tänne navasta-kaareen mitat.  :)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

ram1

Noissahan tunnetusti sinnepäin nuo madallukset, ja tietysti tuo sportline pudottaa normialustaa about 45-50 ja Cupran alustaa sen 20-25mm.
Itsellä ollut sekä H&R ja Eibachia Vageissa ja monissa muissakin. Niissä ei niin paljon eroa kuin joku välillä sanoo. Monesti puhutaan Eibachin paremmasta progressiivisuudesta, mutta erot on kyllä aika minimaalisia jos lyöt samaan autoon samoilla iskareilla. II- kopan Rs Ocusta jäi mieleen, että siinä Eibach jätti edelleen keulimaan, mutta H&R taas jätti keulan 5mm alemmas. Mutta nämä täysin autokohtaisia eikä oikein voi yleistää.
Tällä hetkellä sigun autossa on ekaa kertaa ST:n jouset, eli ex Weitec ja yllättynyt kuinka löysät ne on vrt. edellämainittuihin merkkeihin, vaikka onkin perus Fr- iskarit.

Ja varmaan nyt joku sanoo, että kannattaa vaihtaa ne iskarit samalla. Hiukan olen eri mieltä ainakin Rs ja Cupramalleista. Ei olennaista eroa onko siellä se vakio vai joku Bilsteinin tolppa, koska ne orkkikset on jo valmiiksi paremmat kuin normimalleissa. Perusiskareilla on jo enemmän merkitystä, mutta alle huntin ajettuun, niin ei vielä hirveesti merkitystä. Toki samalla työllä menee.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

sakal83

H&R:llä oli kakkoskopan Ocuun ainakin settiä 55/40 joka jätti perän amiskorollamaisen ylös. Jouduin vaihtamaan vielä taakse -50mm jouset jotta auto makasi kohtuullisen suorassa.
Pelkkää Eibachin jousisettiä on ollut neljässä autossa ja keulimisongelmaa ei ole itselle tullut kyllä vastaan. Tässä mielessä pidän Eibachia aavistuksen parempana kuin H&R
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

ram1

Tais olla cup- kit mikä jätti perseen 5mm ylemmäs, ainakin itsellä mutta siinä keula olikin alunperin 10mm ylempänä niikuin lähes kaikissa. Pelkkä 30 jousisarja tasoitti kyllä eron, eikä jääny perse ylös. Eikös siinä juuri Eibach pudottanut tasasesti, eli keula jäi edelleen ylös. Tasanen tai perä hiukan ylempänä on kyllä paras. Mutta kyllä itsekin varmaan Eibachit ottaisin jos noista pitäis valita. Edellisessä Cuprassa oli Sportlinet. Eihän ne hitaissa vauhdeissa koskaan ihan optimaalisia kun pitää toimia myös isommissakin vauhdeissa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Skaj

Moi,

onko joku löytänyt Eibachin Sportlineä 2.0 tdi 4driveen (2017 ST erillistukivarsilla)?
Ebaysta kyselin eivätkä keksineet tuohon sopivia jousia.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Skaj - 27.04.20 - klo:21:02
Moi,

onko joku löytänyt Eibachin Sportlineä 2.0 tdi 4driveen (2017 ST erillistukivarsilla)?
Ebaysta kyselin eivätkä keksineet tuohon sopivia jousia.
Ei kittinä Leoniin, mutta Golf7 4motion 110kW löysin: E10-85-041-08-22 http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?34=0,2047566&240=0&32=26743&230=29&1271=48&1272=62c2debc-2050-4605-a123-bc9a64e15c6a&1273=1&10=B5CDCE25F62E48B992BA6436AEB9FE8B279015&14=4&12=130
Sisältää:
Eteen 11-85-041-01-VA  1120kg
Taakse 11-15-007-15-HA  1150kg
Tyyppihyväksyntää Leon 4WD farkulle en löytänyt, riittääkö nuo akselipainot autossasi?
https://media.carparts-cat.com/pdf/Einbau/175158/112/E1015021.PDF
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

ram1

Tuohon ei löydy tyyppiksillä kuin H&R. Toki nuo Eibachit käy, mutta katsurit nykyään aika tarkkoja. Tätä tapahtuu Vageissa useinkin, että tüvit löytyy jollekin ja jollekin ei, vaikka periaatteessa sama auto. Mä en itse tiedä maksaako noi hyväksynnät eri autoille paljonkin, mutta tässä tapauksessakin luulen, että kohtuu harvinainen ostos toi Seatin malli ja jätetty ulos. Varmasti noi tüvit siihenkin jossain vaiheessa tulee, tai sitten niissä juuri muutaman kilon akselipainoero ja Seatti ei mahdu siihen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

JayJay--

Pähkäillyt mikä Eibach sportline madallusjousista sopisi autooni

SEAT Leon fr 1.8 tsi dsg 5f8,onko 1.8 Erillistuettu vai jäykkä taka-akseli?

sakal83

Lainaus käyttäjältä: JayJay-- - 13.08.20 - klo:21:02
Pähkäillyt mikä Eibach sportline madallusjousista sopisi autooni

SEAT Leon fr 1.8 tsi dsg 5f8,onko 1.8 Erillistuettu vai jäykkä taka-akseli?
Mitäpä sitä pähkäilemään. Menet sinne auton taakse ja kurkkaat alle.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Seatisti84

Onko kenelläkään kokemusta näistä leonissa: https://m.autodoc.fi/eibach/7625649 ? Ois mielenkiintoista tietää miten muuttui ajettavuus ?
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Vekkula

#73
Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 04.11.20 - klo:14:25
Onko kenelläkään kokemusta näistä leonissa: https://m.autodoc.fi/eibach/7625649 ? Ois mielenkiintoista tietää miten muuttui ajettavuus ?

Mulla oli tuo sama sarja samanlaisessa autossa kuin sinulla on.
Laitoin samalla myös 18" vanteet ylikokoisilla renkaillla jolloin mittarivirhe oli enää 1km/h satasen vauhdissa eli juuri sopivasti.
Mistä nyt kukakin tykkää mutta ainakin omasta mielestä tuo tuli paljon paremmaksi noilla muutoksilla, iskarit pysyi vakiona.
Tietty vähän pitää katsoa mistä ajaa mutta kyllä sillä vielä ihan normaalisti hidastetöyssyt yms. yli pääsi.

Edit. Nelipyöräsuuntauksessa ei tuolla sarjalla saa kaikkia arvoja vihreälle, asennuksen ja säädön tehnyt liike laittoi kiltisti paperit niin että sai muutoskatsastettua.
Ero oli niin pieni että ei aiheuta renkaiden erikoista kulumista tai vetelyä mihinkään suuntaan vaikka ei täysin valmistajan arvoihin mahdukaan.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

JayJay--

#74
Omassa on tuo nyt ollut 1kk alla kyseinen setti, takana 20mm spacerit istuu aika kivasti eteen menis vielä 10mm


Lähtötilanne






Madalluksen jälkeen









Varmaankin tämän jälkeen jotain millejä laskenut, mitattuna madallus oli 40mm setillä 30mm

JayJay--

Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 04.11.20 - klo:14:25
Onko kenelläkään kokemusta näistä leonissa: https://m.autodoc.fi/eibach/7625649 ? Ois mielenkiintoista tietää miten muuttui ajettavuus ?

Mielestäni ajettavuus on hyvä takana kuormalla hankaa töyssyissä lokareihin. Vanne taitaa olla joka nurkassa 19×8.5 ET40 5×112  ja takana 20mm spacerit ja eteen menisi vielä 10mm. Istuvuus 100%

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy