MY16 Seat Leon Cupra 290, DSG, 5D, Estrella silver

Aloittaja Trackpad, 18.05.16 - klo:17:13

« edellinen - seuraava »

VR6

Kiinnostaa kyllä itseänikin. Mitenkä nuo laitetaan kiinni?

Pitäs käy kyselee paljonko maalaaminen maksaisi ???

Trackpad

#31
Lainaus käyttäjältä: VR6 - 14.08.16 - klo:20:42
Kiinnostaa kyllä itseänikin. Mitenkä nuo laitetaan kiinni?

Pitäs käy kyselee paljonko maalaaminen maksaisi ???

kyselin kolmesta paikasta hintaa pohjamaalatuille helmoille kun orkkikset toimitetaan pohjamaalattuina. Hintahaitari oli 400â,¬ ja 260â,¬ välillä. Mut tosiaan noiden laadusta ei tietoa, joten jos vaativat paljon pohjatöitä hinta nousee. Toki ne voi tehdä itsekkin. Kiinnityksestä ei tietoa, selvinnee kun saan tavarat nähtäville. Aika useinhan nuo tulee teipillä + ruuveilla/pulteilla. Nuo olivat muuten 5D malliin, ei ST. Ilmeisesti myynnissä vain 5 ovisen replikoita, toki voihan kaverilta kysellä jos on muutkain tarjolla. Vai onko sillä väliä onko 5, 3 tai ST? sivuhelman pituus vakio, vain perän ylitys muuttuu? Ei tietoa.

Trackpad

Sivuhelmat on matkalla suomeen, tällä hetkellä makaavat jossain Tanskanmaalla. Voisi jopa olettaa että tulevat perille ensiviikolla... kuvaa ja tarinaa heti kun tuotteet perillä. Suurin kysymys lienee laatu kun ovat replicat.

Laars

Tuossahan lukee, että sopivat sekä 5 oviseen, että Sport Toureriin. Pitäisi siis käydä myös ST-malliin. Kiinnostaisi myös itseäni, laita ihmeessä infoa onko istuvuus sinnepäin. Vähän häiritsee nuo tunkin reiät, eikai niille ole edes mitään käyttöä, tuskin nuo niin syvälle helman alle menevät.

Trackpad

#34
Lainaus käyttäjältä: Laars - 22.08.16 - klo:15:06
Tuossahan lukee, että sopivat sekä 5 oviseen, että Sport Toureriin. Pitäisi siis käydä myös ST-malliin. Kiinnostaisi myös itseäni, laita ihmeessä infoa onko istuvuus sinnepäin. Vähän häiritsee nuo tunkin reiät, eikai niille ole edes mitään käyttöä, tuskin nuo niin syvälle helman alle menevät.

Tunkin reijät on tosiaan tuossa OEM sivuhelmoissakin ja kun kyseessa replicat niin design sama. Kova jätkähän voi ne kitat umpeen ennen maalausta, se kannattaako se onkin sit toinen juttu. Istuvuudesta ja mikä sopii mihinkin malliin tosiaan mulla ei mitään hajua. Helmat tällä hetkellä Tanskassa ja maa rahtina menee varmasti vielä viikko ennenkuin ovat perillä.

Trackpad

#35
ja se jäi lisäämättä että sivuhelmojen replicat tulee Puolasta.

MikHei

#36
Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 13.08.16 - klo:08:40
Pientä kivaa tuli taas ebayn syövereistä tilattua. Nuo autojen avaimet vaan on niin pirun tylsiä niin tilasin sillekkin "kalvot" :D



Ihan vaan silkasta uteliaisuudesta.

Jonkun aikaa olin jo katsellut Ebaysta samaa tarraa ja lopulta päädyin tilaamaankin. Tänään tuli postissa ja nyt avaimia koristaa uusi pinta. Ja kyllä muuten piristää, tuli kerta laakista pirtsakamman näköinen, kun alkuperäinen on niin tasaisen tylsän näköistä mustaa.  ;D Laitoin tarrat muuten vara-avaimeen, kun pysyvyys epäilyttää(laadukkaan oloista tarraa kuitenkin). Käyttöavaimeen laitan sellaisen kokonaisen kumikuoren ja kromisen perälenkin kunhan posti ne minulle kuljettaa.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 22.08.16 - klo:22:43
Jonkun aikaa olin jo katsellut Ebaysta samaa tarraa ja lopulta päädyin tilaamaankin. Tänään tuli postissa ja nyt avaimia koristaa uusi pinta. Ja kyllä muuten piristää, tuli kerta laakista pirtsakamman näköinen, kun alkuperäinen on niin tasaisen tylsän näköistä mustaa.  ;D Laitoin tarrat muuten vara-avaimeen, kun pysyvyys epäilyttää(laadukkaan oloista tarraa kuitenkin). Käyttöavaimeen laitan sellaisen kokonaisen kumikuoren ja kromisen perälenkin kunhan posti ne minulle kuljettaa.

Itsellä iso kasa kamaa odottaa hyllyssä auton saapumista. Voi olla että itselle tulee ostettua Cupran oma virallinen valkoinen avainkuori, toki nuo tarratkin on. Nyt on vanhan auton luovutus sovittu klo 10 aamulla ja uusi tulee piirun aikaisemmin alle eli 9:15. Tosin tohon vielä aikaa se reilu 5vk. Jaksaa jaksaa...

MikHei

Se Cupran kuori olisi kans todella hieno. Mutta kun ei itsellä cupraa ole, niin eihän sitä voinut sellaista laittaa.

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 23.08.16 - klo:00:42
Nyt on vanhan auton luovutus sovittu klo 10 aamulla ja uusi tulee piirun aikaisemmin alle eli 9:15. Tosin tohon vielä aikaa se reilu 5vk. Jaksaa jaksaa...

Jos itsellä ois sama tilanne, niin voin kuvitella että laskisin jo päiviä, tunteja ja minuutteja...  ;D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Trackpad

reilun 90â,¬ replica MK3 aero/cupra sivuhelmat tuli rahtina kotiovelle. Paketti auki ja ihmettelemään. Mä en ole aikaisemmin minkään korisarjan tai korinosien kanssa ollut tekemisissä, joten mun on hyvin vaikea sanoa mitään laadusta. Sanotaan näin että kuidutettua kamaahan se on, ns näkyvät ulkopinnat on tasoitettu harmaalla mattapintaisella kamalla (tasoite). Suht siistit reunat ja mitään järkyttäviä epätasaisuuksia ei ole. Tosin kyllä nuo melkein pitää monesta kohtaa käydä läpi tasotteella ja hioa kuntoon eli mitään maalausvalmista kamaa ei posti kotiin tuonut .Lisäksi kun en tiedä millä orkkis sivuhelmat tulee kiinni (nyt performance paketin omistajat saa ilmottautua ja laittaa kuvia miten ne helmat on kiinni korissa!) niin en osaa sanoa mikä on valmius kiinnitykseen. Mitään ohjeita paketin mukana ei ollut ja tohon hintaan en sitä odottanutkaan. Tunkkipaikat helmoissa on kuten orkkisversioissakin ja niille on palat, mutta ovat täysin irtokamaa, vailla mitään kiinnityksiä eli liima/ruuvi leikkiä tiedossa. OEM versioissa lienee klipsuilla ym. virityksillä kiinni/auki? Pitkät sivut helmojen ylälaidassa on kyllä aika venkuroita eli kovin suoria noi ei ollut. Eli pientä vääntymää on suuntaan ja toiseen. Eli aika ronskistihan noi täytyisi kiinni liimailla ettei jää irvistelemään mistään. No edelleen replivat 90â,¬ vs 560â,¬ orkkis että turha kuvitella että olis jotian priimaa. Mä koitan nyt illalla vielä laittaa kuvarepostaasia noista niin saatte paremman käsityksen mistä tuli tilattua. Niin ja oma Cupra tipahtaa syliin vasta 30.9 joten sitä ennen en voi mallailla miten istuu autoon.

Trackpad

Napsin muutamia kuvia noista sivuhelmojen replicoista, kuhan aikaa otan parempia. tosta nyt kuitenkin pitäisi saada vähän käsitystä laadusta. Eihän se priimaa ole :D

https://www.flickr.com/gp/hakkiska/6un1Q8

Laars

Eihän tuo nyt katastrofaalista ole, nopeasti noihin pohjat tekee. Lähinnä se kiinnostaisi miten pahasti irvistää kun ovat autossa kiinni. Sitä on vaikeampi korjata.
Nyt tietysti kun autoa ei vielä sinulla ole, niin ei pääse testaamaan. Odotellaan :)

Taitaa kyllä itsellä jäädä tilaamatta, ei jaksa rassata  :)

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Laars - 25.08.16 - klo:13:43
Eihän tuo nyt katastrofaalista ole, nopeasti noihin pohjat tekee. Lähinnä se kiinnostaisi miten pahasti irvistää kun ovat autossa kiinni. Sitä on vaikeampi korjata.
Nyt tietysti kun autoa ei vielä sinulla ole, niin ei pääse testaamaan. Odotellaan :)

Taitaa kyllä itsellä jäädä tilaamatta, ei jaksa rassata  :)

En jaksa rassata minäkään, laitan noi myyntiin. 100â,¬ lähtee :D

MikHei

#43
Mistä me pojat laitettas alkuperäiset kimppatilaukseen, jos sais vaikka halvemmalla? Minä mukaan lukien, meitähän ois jo kolme tilaajaa.  :) Entäs VR6, neljäs??
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

VR6

Tarvis kysyy että mihin hintaan saisi jos ottaa porukalla. Periaatteessa kiinnostaa

Trackpad

#45
Briteissä nuo maksaa lisävarusteena alta 500 puntaa, eli asennettuna ja maalattuna. Suomen hinnat on puhdasta ryöstöä. Mulla noiden hankinta menee ensi kevääseen, en talvea vasten niitä ala hankkimaan. Lisäksi mulla jo tulossa TRC etulippa. Mut kyllä toi tilailu silti voi kiinnostaa jossain vaiheessa.

MikHei

Oemvag myy 423,5â,¬, mutta toimituskuluista en sitten tiedä. Oulusta Pörhöltä kysyin ja hinnaksi jäi 5% alennuksella 497,8â,¬. Ja nämä siis 5-oviseen. Itse tarttisin vielä takalasin päälle samaa sarjaa olevan spoilerin, joka maksaa Oemvag 260,15â,¬+toimitus ja Pörhöllä 5% alennuksella 317,29â,¬.

Suolasia on hinnat, mutta jos en jostain halvemmalla saa, niin viimeistään ens keväänä aattelin lyödä köyhyyttä turpaan ja ostaa ne pois....  ;D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 25.08.16 - klo:21:45
Oemvag myy 423,5â,¬, mutta toimituskuluista en sitten tiedä. Oulusta Pörhöltä kysyin ja hinnaksi jäi 5% alennuksella 497,8â,¬. Ja nämä siis 5-oviseen. Itse tarttisin vielä takalasin päälle samaa sarjaa olevan spoilerin, joka maksaa Oemvag 260,15â,¬+toimitus ja Pörhöllä 5% alennuksella 317,29â,¬.

Suolasia on hinnat, mutta jos en jostain halvemmalla saa, niin viimeistään ens keväänä aattelin lyödä köyhyyttä turpaan ja ostaa ne pois....  ;D

Keväällä itseänikin voisi tilaus kiinnostaa, pistetään korvan taakse.

sakal83

Varmaan olette jo tämänkin sivuston käyneet läpi, mutta ilmoitetaan kuitenkin
https://www.magnatuning.com/en/products/899-39/Seat-Leon-5F-Side-skirts
Muutamilla ulkomaisilla keskustelusaiteilla jää kaikilla kysymys ilmaan, mikä on laatu? Eli kokemuksia ei pahemmin löydy keneltäkään.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

MikHei

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 25.08.16 - klo:22:01
Varmaan olette jo tämänkin sivuston käyneet läpi, mutta ilmoitetaan kuitenkin
https://www.magnatuning.com/en/products/899-39/Seat-Leon-5F-Side-skirts
Muutamilla ulkomaisilla keskustelusaiteilla jää kaikilla kysymys ilmaan, mikä on laatu? Eli kokemuksia ei pahemmin löydy keneltäkään.

Lasikuitu tavara on aina kysymysmerkki ja sitä aika paljon vierastan. Mutta esimerkiksi nuo ensimmäiset helmat on muovia ja Riegerin valmistamat, samaiset löytyy myös koti Suomesta http://www.slamit.net/category/1971/korinosat.

On tullu netti kahlattua läpi ja monta monta iltaa helmojakin kateltua, mutta nää alkuperäiset aerodynamic kit osat vaan on mun makuun, sääli että maksaa nikkeliä....
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

MikHei

Kysyin tänään serkulta, että voiko merkkiliikkeestä ostaessa saada "paljousalennusta", jos esimerkiksi porukalla tilattais useampi sarja niitä helmoja. No hän kertoi että tämä ei ole mahdolista, että tuollaisissa osissa on jo valmiiksi aika pieni kate liikkeen kannalta.

Ja tämän serkku on Seatia myyvän merkkiliikkeen varaosapäällikkö. Eli käytännössä niiden helmojen hinta on merkkiliikkeessä juurikin tuo, mitä aikaisemmassa viestissä kerroin.  :P
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Trackpad

TRC:llä meni reilu 2 viikkoa valmistaa Seattiin splitteri eteen, mutta nyt on TNT rahtaamassa sitä suomeen. Itse auton luovutus on noin reilun 1kk päässä. Itse autohan on jo suomessa Vantaalla maahantuojan varastolla lisälämmitin asennuksessa. Koitin onneani ja kysyin olisiko autoa päässyt ihmettelemään mutta eivät siihen suostuneet. No mitäs hätäilen :D Viikon parin päästä se kuitenkin pitäisi olla liikkeellä, joten enköhän mä sillon viimestään pääse sitä sinne kurkkaamaan ennen luovutusta. Yhtään ei polttele, ei yhtään :)

30.9 klo 9:15 on nyt luovutus sovittu. Vanhan luovutan pois samana päivänä klo 10 (Leasing, kuten Cuprakin tulee olemaan)

Päivät vähenee... omnomnom...

Laars

Tuo jono webaston asennukseen on ihan kohtuuton näköjään edelleen. Tehdas-webaa kun ei saa niin pakko se on ottaa.

Omassa tapauksessa olisi viivästyttänyt luovutusta 5vk. Sovittiin myyjän kanssa, että luovutus heti ja he asentavat webaston myöhemmin samaan hintaan. Näin tehtiin ja webasto asennettiin liikkeessä kuukausi luovutuksen jälkeen. Sijaisauton sain asennuksen ajaksi. Hyvää palvelua  :)

Katsoppa huviksesi kun auton saat, että mistä webaston ulostulo tulee, minulla sille leikattiin reikä etupuskurin alle, en ollut siihe kyllä erityisen tyytyväinen..

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Laars - 27.08.16 - klo:19:56
Tuo jono webaston asennukseen on ihan kohtuuton näköjään edelleen. Tehdas-webaa kun ei saa niin pakko se on ottaa.

Omassa tapauksessa olisi viivästyttänyt luovutusta 5vk. Sovittiin myyjän kanssa, että luovutus heti ja he asentavat webaston myöhemmin samaan hintaan. Näin tehtiin ja webasto asennettiin liikkeessä kuukausi luovutuksen jälkeen. Sijaisauton sain asennuksen ajaksi. Hyvää palvelua  :)

Katsoppa huviksesi kun auton saat, että mistä webaston ulostulo tulee, minulla sille leikattiin reikä etupuskurin alle, en ollut siihe kyllä erityisen tyytyväinen..

Jos on samassa paikassa niin voi olla haasteita tuon TRC etulipan kanssa, ehkä... kuulostaa siltä että joutuu säätämään... TRC lippa kuitenkin tulee etupuskurin alle kiinni...

Trackpad

#54
TRC etulippa tupsahti TNT tuomana tänään ovelle. Paketti auki ja ihmettelemään millainen tuote nyt sitten on kyseessä. Tilasin siis tuon TRC Cupran etulipan suoraan Briteistä ja se velmistettiin 2vk tilauksesta. Nyt sitten laatuun. Jokainen voi linkin takana olevasta kuvasarjasta todeta mitä on sitten tehty. Ei tuo minusta lopulta ihan uutta tuotetta tai sen laatua vastaa.

https://www.flickr.com/gp/hakkiska/AW6sGB

Että sellasta. Kyselin jo TRC:tä että mitä itse tuumaavat tuosta. Katsotaan mikä on vastine.

MikHei

Kyllä on iso sääli, että tuollaista "laatua" pukkaavat maailmalle... Ja jos kuvista päättelee, niin ei tuo enää valtavasti olisi tarvinnut TRC:ltä pohjatöitä ja panostusta, jotta tuote olisi ollut priimaa.
Kyllähän tuosta maalari saa toki myyntikuvia vastaavan pienillä pohjatöillä ja maalaamisella, mutta kun se ei vain ole ilmaista...

Mielenkiinnolla odotan, että mitä ne sulle TRC:ltä vastaavat.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 30.08.16 - klo:18:53
Kyllä on iso sääli, että tuollaista "laatua" pukkaavat maailmalle... Ja jos kuvista päättelee, niin ei tuo enää valtavasti olisi tarvinnut TRC:ltä pohjatöitä ja panostusta, jotta tuote olisi ollut priimaa.
Kyllähän tuosta maalari saa toki myyntikuvia vastaavan pienillä pohjatöillä ja maalaamisella, mutta kun se ei vain ole ilmaista...

Mielenkiinnolla odotan, että mitä ne sulle TRC:ltä vastaavat.

tuohan ei siis ole maalattu vaan kiiltävä musta sävy on ihan täyteaineesta, jota kuiduttamisessa käyttävät. Ensimmäinen vastine tuli tänään ja pahoittelivat laatua. Osa jäljistä olisi heidän mukaan korjattavissa ihan 2000 hiomapaperilla, mutta edelleen ei ole mun homma fiksata heidän mokiaan itse + voin mokata senkin niin että teen vaan lisää damagea. Vielä selvittävät mitä asialle voi tehdä. Lisäksi osa ongelmista pohtaasti sellaisia että täyteaine ei oel peittänyt kuidun tekstuuria ja niitä ei hiomalla fiksailla. Katsotaan miten tämä päättyy.

Trackpad

Auto oli tullut liikkeeseen. Harmikseni kuitenkin totesin että kyllä ne olivat sen webaston pakoputken sitten työntäneet pelkääjän puolelle ja etupuskurin alle suht eteen. Suomeksi esim TRC:n etulipan kiinnitys nyt hyvin hyvin hankalaa ellei jopa mahdotonta. Ainakin siihen on tehtävä teikä ja kaikkia kiinnikkeitä ei voi pultata. Että sellasta. olisi kiva kun olisivat asiakkaalta kysyneet että mihin laitamme ulostulon.

No mutta kuvia otin muutaman kun sitä omaa autoa pääsin ihmettelemään. Oli muuten pihassa jonkun tummanharmaa  5D Cupra kanssa odottamassa (ei black pakettia). Myyjä antoi käynnistää auton ja pääsin pari kertaa polkemaan ja ai että... kyllä se pikkasen pientä poksahtelua päästi kun kierrokset laski siitä 4-3k. Ei mitään isompaa mutta selkeää ääntä kuitenkin. Kyllä siinä mies saattoi vähän hymyillä :D




konga

Hienosti sopii hopea väri uuteen cupraan!
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: konga - 01.09.16 - klo:18:34
Hienosti sopii hopea väri uuteen cupraan!

Joo olin kyllä itsekkin tosi tyytyväinen. tohon väriin käy toi black paketti kyllä kun nyrkki silmään. Lisäksi kun katto musta kattoluukun ansiosta niin mustat detailit tulee hyvin esiin + orkkis vanteetkin toimii hyvin. Henk. koht hyvin tyytyväinen kokonaisuuteen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy