Golf ja mukautuvat led ajovalot

Aloittaja janppa78, 18.02.18 - klo:18:21

« edellinen - seuraava »

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.10.18 - klo:21:56
Muuttuuko käytös mitenkään, jos otat dynaamisuuden pois ja / tai käännät valokatkaisijan päällä-asentoon?
Dynaamisessa tilassa kuljattajanpuoleisessa valossa puuttuu epäsymmetrisyys hiljaisessa nopeudessa. Muuten ei ole mitään eroa korkeudessa eikä valokuvio seuraa ohjausta jos dynaamisuus pois. Maantiellä pitkien valojen kantama nousee sopivaksi liian korkealla nopeudella. Maksimi kantama saavutetaan noin 105-107km/h nopeudessa. Eihän tälläinen sovi suomen teille ja talveen jolloin rajoitus 80km/h. Nopeusrajoja ei kuulemma pysty muuttamaan on niin monimutkainen systeemi.
Erikoista että kukaan muu ei ole huomannut tälläistä asiaa valoista. Ilmeisesti ihmisillä on hyvin erilaisia käsityksiä hyvistä valoista kuin muistakin asioista.

Golf

Jotenkin vaan hieman hankala sisäistää, että autossasi on tosiaan niin surkeat valot, kun selvisi että esim itselläni on samanlaiset keulalla. En kyllä millään keksi valittamista tai että näkyvyydestä olisi jotain huonoa sanottavaa, päinvastoin. Itselläni ei ole näin hyviä valoja koskaan ollut, ja tässä on aika monta vag autoa ja muuta merkkiä tullut kokeiltua, on halogeenia ja xenonia monelta aikakaudelta, nyt ensimmäiset ledit. Mutta ehdottaisin että tutustut lisävalojen tarjontaan mikäli tilanne on noin mahdoton, eiköhän sieltä sopivat löydy valaisemaan ja eivät varmaan ole ihan hirveän näköisiäkään nykypäivänä, jos ajosi painottuvat nimenomaan sellaisiin ympäristöihin ettet pärjää pelkillä nykyisillä ledeillä. Mielipiteitä on tosiaan varmasti suuntaan jos toiseen, jokaisella omansa.

Enhancer

Epäilinkin, että nopeusrajat ja osittain valaistuilla teillä urban area detection vaikuttaa tähän asiaan.

VCDS:llä pystynee rajoja kyllä muuttamaan...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Len

Onko kukaan onnistunut säätämään VCDS:llä valojen nopeusrajoja?

Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Len - 16.10.18 - klo:09:00
Onko kukaan onnistunut säätämään VCDS:llä valojen nopeusrajoja?
Tuotahan voisi koittaa, jos Pirkanmaalta löytyy joku halukas. Itse asiassa omassa Octaviassa on viety pois mahdollisuus säätää Light Assistin kytkemisnopeutta, se kun on tehtaan jäljiltä 60km/h. Jos logiikka on sama, ja säätö tehdään valotunnistimelle, ei välttämättä onnistu Golfissakaan. Toisaalta, dynaamisille valoille löytynee oma ohjainlaitteensa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

dwntime

Säätö tehdään A5 kameran adaptoinneista jos sellainen löytyy. Sinne ainakin onnistuu vielä. Jos autossa on nuo paremmat dynamic light assist valot missä pitkien varjostus eikä on/off, silloin autossa on tuulilasissa tuo front assist kamera.

Samoin siellä on mahdollisuus muuttaa noita urban area detection rajoja yms.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.10.18 - klo:09:40
Säätö tehdään A5 kameran adaptoinneista jos sellainen löytyy. Sinne ainakin onnistuu vielä. Jos autossa on nuo paremmat dynamic light assist valot missä pitkien varjostus eikä on/off, silloin autossa on tuulilasissa tuo front assist kamera.

Samoin siellä on mahdollisuus muuttaa noita urban area detection rajoja yms.
Juuri nuo A5 kameran säädöt on siis nyt FL-Octaviassa rampautettu, mutta ilmeisesti sinulla on kokemusta 2018 osastolta että säädettävää muista vielä löytyy. Kiitos tiedosta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.10.18 - klo:13:10
Juuri nuo A5 kameran säädöt on siis nyt FL-Octaviassa rampautettu, mutta ilmeisesti sinulla on kokemusta 2018 osastolta että säädettävää muista vielä löytyy. Kiitos tiedosta.
Merkkiliikkeessä selvitettiin valojen  muokkausmahdollisuusta ja todettiin ei onnistu. Golffini on tämän vuoden mallia. Ketä nyt uskoa tässä asiassa?

HneryK

Lainaus käyttäjältä: Golf - 15.10.18 - klo:23:06
Jotenkin vaan hieman hankala sisäistää, että autossasi on tosiaan niin surkeat valot, kun selvisi että esim itselläni on samanlaiset keulalla. En kyllä millään keksi valittamista tai että näkyvyydestä olisi jotain huonoa sanottavaa, päinvastoin. Itselläni ei ole näin hyviä valoja koskaan ollut...

Samoin täällä on vaikeuksia tunnistaa ketjussa olevista kommenteista kyseisiä valoja. Joka kerta kun on pimeällä liikkeellä, enemmänkin ihmettelee sitä, kuinka hyvin ne valaisevat.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.10.18 - klo:13:10
Juuri nuo A5 kameran säädöt on siis nyt FL-Octaviassa rampautettu, mutta ilmeisesti sinulla on kokemusta 2018 osastolta että säädettävää muista vielä löytyy. Kiitos tiedosta.

Jos 3Q0 kamera, onnistuu, jos taas 3QD niin sitten en tiedä. Ilmeisesti onnistunee ajamalla 3Q0 kameran datasetti sisään. Noin ovat ainakin tehneet 2018 Tiguanissa.

Ei nyt tarvitse heti alkaa vittuilemaan.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.10.18 - klo:21:14
Jos 3Q0 kamera, onnistuu, jos taas 3QD niin sitten en tiedä. Ilmeisesti onnistunee ajamalla 3Q0 kameran datasetti sisään. Noin ovat ainakin tehneet 2018 Tiguanissa.

Ei nyt tarvitse heti alkaa vittuilemaan.
:o päinvastoin, ihan aidosti kiitän tiedosta että jotakin tuolle on tehtävissä kun oman kanssa säädöt ovat vähissä. Ei vittuilua :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

dwntime

Okei. Pahoittelut, ymmärsin väärin luetusta tekstistä. Joskus vaikeaa se  ;D

Alkaa olla näiden uudempien autojen kanssa vcds:llä muutenkin keinot vähän vähissä. Näyttää konserni menevän enemmän ja enemmän siihen suuntaan että muutokset vaativat yksikön uudelleen parametrisoinnin tai jopa flashayksen.

Mikä kameraversio sulla on? Noita on ilmeisesti kahta eri settiä. Välimalli jossa softa on 3Q0 alkuinen mutta hw on 3QD. Sitten on ”oikea” 3QD softalla oleva kamera. Tuo missä on 3QD softa on vielä karsitumpi. Siinä ei saa enää edes tuota lane assistin herkkyyttä asetettua tuohon via menu vaan jos haluaa sen voimakkuutta muuttaa pitää se tehdä aina adaptointikanaviin.

janppa78

Vaikuttaa keskustelun perusteella siltä, että ei taida olla mikään yksinkertainen homma muokata valoasetuksia. Ei taida olla joka pojan puuhaa flashata muisteja ja mistä uudet softat. Taitaa sellaiset henkilöt olla jotenkin sidoksissa merkkihuoltoon. Ja mitenkäs tälläisen takuunalaisen auton muutokset, uskaltaako?
Taitaa olla helpoin tie kestää Golfin ledivalot sellaisenaa. Toisaaltaan eipä millään muutoksella niihin lisää tehoa olisi saanut, vaan toimintaa hiukan järkevämmäksi suomen tiestölle.
Itsellä ei ole paljoa kokemusta muokkauksista lähinnä obdeleven ohjelmalla jotain pientä. Pieni mielenkiinnon kipinä tässä silti vielä on, josko jotain voisi tehdä.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 17.10.18 - klo:18:45
Okei. Pahoittelut, ymmärsin väärin luetusta tekstistä. Joskus vaikeaa se  ;D

Alkaa olla näiden uudempien autojen kanssa vcds:llä muutenkin keinot vähän vähissä. Näyttää konserni menevän enemmän ja enemmän siihen suuntaan että muutokset vaativat yksikön uudelleen parametrisoinnin tai jopa flashayksen.

Mikä kameraversio sulla on? Noita on ilmeisesti kahta eri settiä. Välimalli jossa softa on 3Q0 alkuinen mutta hw on 3QD. Sitten on ”oikea” 3QD softalla oleva kamera. Tuo missä on 3QD softa on vielä karsitumpi. Siinä ei saa enää edes tuota lane assistin herkkyyttä asetettua tuohon via menu vaan jos haluaa sen voimakkuutta muuttaa pitää se tehdä aina adaptointikanaviin.
En nyt tähän hätään saa kameraversiota kaivettua, mutta ei sen asetuksissa ole tarjolla ns. yhtään mitään. Auton tultua en kyllä yrittänytkään hienosäätää kaistavahtia enkä acc:tä, johtuen siitä että molemmat tulivat itselleni käyttöön ensimmäistä kertaa ja halusin hiukan kokemusta tehtaan näkemyksestä ennen säätöjä.

Täytyy tutustua tässä, kun vaan ehtisi.

Flash-hommiin en ala itsekään missään tapauksessa, mutta osa asioita onnistuu ns. asetuksia muuttamalla ja nämähän ovat ominaisuuksia mitkä autosta löytyy tehtaan jäljiltä. Ei takuukysymyksiä, jos autosta löytyy asetuksia mille ei vain ole käyttöliittymää.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy