CC vaihtoautoa hankkimassa

Aloittaja Sammi, 19.06.12 - klo:10:43

« edellinen - seuraava »

Sammi

Hei.

Olen tässä VAG konsernin tuotteiden käyttäjänä päätynyt hankkimaan CC:n työautoksi.
Tulee paljon ajoa ja käsittääkseni CC on aika hiljainen ja mukava ajettava.  :)
Nyt kysynkin teiltä, että onko jotain asioita mitä kannattaa ottaa huomioon tuota kyseistä kulkupeliä hankittaessa?
Oma suosikki kokoonpanoni olisi: TDI, DSG, Xenon, Bluetooth, nahka(alcantra sisustus. Noi on semmoisia ominaisuuksia mistä olisi oikeasti hyötyä. Mitä olette mieltä Ruotsista tuoduista autoista? ???
Onko kellään kokemuksia? Minua askaruttaa arvon tippuminen vaihtotilanteessa, kun ei ole "Suomiauto".
No tässä on vielä 2 kk ennen kun auto pitää viimeistää ostaa eli aikaa onneksi on.
Kiitos!javascript:void(0);
Terveisin: Sami

Arcca

CC on edullinen ylläpitää ja ajaa, onhan pohjana kyseessä kuitenkin Passat. Varsinaisia kalliita tyyppivikoja ei tule yhtään mieleen. (Itse olen ajanut CC:llä nyt 70tkm).

Se mihin kannattaa minusta paneutua (etenkin työkaluna) on CC:n erilaisuudet, onko ne mahdollisesti asioita jotka ärsyttää myöhemmin; Matala oviaukko, sporttipenkki ei ehkä sovi ruoka-aikaan kotona olleille, istuma-asento on makaavahkompi, näkyvyys ulos välttävä plus. Passat peruja on mahdolliset kitinät kojelaudassa. Hiljaisempi se on samanikäisiin passateihin verrattuna yhden pykälän, muttei mitenkään erityisen hiljainen.

Summa summarum suosittelen pitkähköä koeajoa ennen hankintaa, jotta auton sopivuus paljastuu.

Onnea hankinnalle!
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JJ79

Itsekin olen miettinyt jos hakisi Saksasta Passat CC:n. Kävin koeajamassa autoliikkeessä TDI 2.0 DSG:n ja oli kyllä todella hyvä ajettava. Pitäisi vain päättää hankkisiko TDI:n vai TSI:n. Kilometrejä tulee vuodessa 18-20tkm eli sen puolesta se olisi aikalailla ihan sama, onko bensa vai diesel. Onko toi diesel kuinka kylmä talvella ja onko jotain muita asioita mitä kannattaisi ottaa huomioon?

Onko noi kaikki ns. kuluvat osat ihan samoja mitä perus Passatissa?

Mielelläni haluaisin sen 5 paikkaisen version. Onko se niin, että tätä on 5 paikkaisena vasta 2010 vuosimallista alkaen?


Arcca

^Ottaisin noilla kilometreillä TSI:n, koska mitään syytä oikeastaan ei ole valita TDItä jollei sitten halua 6-vaihteista DSGstä josta taitaa vähemmän olla valitusta. Ei sillä että TDI huono olisi, mutta semmoinen tuntuma on että helpommin jälleenmyytävä voisi olla TSI tämäntyyppisenä autona. Lämpökin riittää varmemmin. TDIn kanssa joutuu käyttää maskisuojaa ettei koneelle tule kylmä (kovilla pakkasilla lähtee muuten koneen lämmöt laskuun jos ajelee esim hissuksiin 80kmh), kuski pärjää paremmin.

Jotenkin muistelisin että 5-seater tuli Suomessa vasta 2011, mutta Saksasta löytyi reilusti aiemmin saatavilla, saattaa hyvinkin olla tuo 2010 se rajapyykki sielläpäin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Skula

2.0TDI + DSG6 on varmasti turvallinen valinta tekniikkansa puolesta, mutta jos haluaa vähän lisää voimaa, eikä DPF ongelmat kiinnosta, niin paras olisi tietysti tuo 2.0TSI Tipillä, ei DSG7:lla, vaan Tipillä.. Tosin näitä ei tainnu saada 5-paikkasina? Vai miten se 5-paikkaisuus tuli?

1.8TSI DSG:n kiertäisin toooodella kaukaa..

8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Mikko

Eikös 2.0 TSI:n kaverina ole tuo sama DSG6 kuin dieselissäkin?

zepor

Itse ajan vuodessa noin 30-40 tkm.  seuraavaks ajattelin vaihtaa passat cc, 2.tdi + dsg.   Onko millaisia eroja 140hp / 170hp moottoreissa? lähinnä kestävyys? Millaisia kokemuksia kyseisestä yhdistelmästä?
Tällä hetkellä 1.9Tdi manuska käytössä,  80 tkm ajettu ja  ilman mitään ongelmia :).    Aikasempi Golf samalla yhdistelmällä 270tkm ilman suurempia ongelmia!
SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

Skula

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 25.09.12 - klo:21:08
Eikös 2.0 TSI:n kaverina ole tuo sama DSG6 kuin dieselissäkin?

Hyvinkin pitkälti näin kai on.. Mutta silti suosisin mieluiten tuota Tippiä, kokemuspohaisesti Tip on (CC on "mukavuusauto") mukavempi kun DSG6 tuon 2.0TSI moottorin kaverina..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Mikko

3.6 FSI:n kanssa DSG6 oli ainakin huomattavan mukavuuspainotteinen. 2.0 TSI:llä en CC:tä ole ajanut. Sciroccossa tuo yhdistelmä oli ainakin ihan huomaamaton... Myönnetään myös, että tipillä olevaa autoa en ole koskaan ajanut, joten en osaa verrata.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 25.09.12 - klo:21:23
3.6 FSI:n kanssa DSG6 oli ainakin huomattavan mukavuuspainotteinen. 2.0 TSI:llä en CC:tä ole ajanut. Sciroccossa tuo yhdistelmä oli ainakin ihan huomaamaton... Myönnetään myös, että tipillä olevaa autoa en ole koskaan ajanut, joten en osaa verrata.

No ehdottomasti CC kannattaisi valita V6 koneella, jos vain raha riittää sellaisen ostamiseen, ja ylläpitoon.. Unohdin tätä suositella..

Mitä tippiin tulee niin mä olenkin kovin erilainen "einiinnuorienää".. Olen tippiä ajanut monessa autossa, ja pidän sitä parhaana, korjaan mukavimpana, Multin jälkeen  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

JJ79

Joo, ei taida rahat riittää tuohon V6 koneeseen. Ja mielellään haluisin vaihteeksi paljon taloudellisemman pelin, kun olen jo pitkään ajanut chryslerin sebring 2,7 litrasella V6 koneella.

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.09.12 - klo:20:44
1.8TSI DSG:n kiertäisin toooodella kaukaa..

Mitä meinasit tuolla? Onko toi 1,8TSI jotenkin laiska vai?

Skula

#11
Lainaus käyttäjältä: JJ79 - 25.09.12 - klo:22:16
Joo, ei taida rahat riittää tuohon V6 koneeseen. Ja mielellään haluisin vaihteeksi paljon taloudellisemman pelin, kun olen jo pitkään ajanut chryslerin sebring 2,7 litrasella V6 koneella.

Mitä meinasit tuolla? Onko toi 1,8TSI jotenkin laiska vai?

Ei todellakaan, vaan tuo DSG7 on mielestäni heikkoa tekoa..

(tuo DSG7 ei ole mitenkään luotettavan laatikon maineessa..)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Turbodog

Mulla oli alla 1.8TSI DSG reilut 2v. ja 55tkm. Kovasti tykkäsin tuosta yhdistelmästä, riittävä käytännön teho ja vääntö sekä alkuharjoittelun jälkeen loogisesti ja sulavasti toimiva vaihteisto yhdistettynä automaatiksi maltilliseen kulutukseen (mitattu 7.1l/100km lähinnä kehä III:a suhatessa). Nuo paljon puhutut DSG7:n kestävyysongelmat eivät mun kohdalla onneksi materialisoituneet. Tilojen puolesta CC sopi yllättävänkin hyvin nelihenkiselle perheelle kun ei enää isoja lastenvaunuja (alussa pienet matkarattaat välillä mukana) tarvinnut raahata.

Yksi asia jonka jälkiviisaana olisin ehkä mukaan ottanut, oli dynaaminen alusta, sikäli kun se auttaa CC:n jenkkihighway-tuunatun huojuvan alustan kanssa (tosin en ole autoa tuolla alustalla koeajanut).

5-paikkaisuus taisi tulla tilattavaksi vasta joskus 2010 keväällä, omani tilasin loppuvuodesta 2009/toimitus 02/2010 ja silloin ei vielä saanut.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

hosee

Kolme vuotta ja ihan niukasti alle 57kkm 1.8TSI DSG:llä varustetun CC:n kanssa tulee täyteen huomenna, jolloin auto lähtee kiertoon. Kokonaisuudessaan yhteiselo on sujut varsin mukavasti, vaikka pikkumurheita onkin ollut.

Ainoa varsinainen selkeä vika on ollut peräluukun vaurioitunut johdinsarja, jonka seurauksena kontti ei enää auennut. Tuo meni takuuseen, mutta en osaa sanoa onko tuo yleinen vika. Johdinsarja oli murtunut, mikä ehkä viittaisi siihen että siihen voi kohdistua mekaanista rasitusta ja muitakin samasta vaivasta kärsiviä yksilöitä voi olla. Lisäksi apukuskin puolen umpiosta löytyi halkeama takareunasta. Umpion vaihto ei mennyt takuuseen, koska se oli huollon mukaan todennäköisimmin vaurioitunut konepellin sulkemisen yhteydessä! Eli kannattaa katsoa ettei umpioista löydy kosteutta. (Ja konepeltiä ei ilmeisesti saa avata. Tai ainakin se pitää sulkea silkkihansikkain.) Ikkunoiden toimintaan ja alareunan tiivisteiden kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota. Isompia ongelmia noiden ikkunoiden kanssa ei jäätymistä lukuunottamatta ole ollut, mutta mielestäni tuo alareunan tiiviste on kovettunut aika lailla vuosien varrella. Lisäksi se joutuu erit. talvella aika koville, joten sen kunto kannattaa tarkastaa.

Koneena 1.8TSI on mielestäni oikein mainio. Kulutus on auton koon huomioiden varsin maltillinen. (Itselläni keskikulutus tilastojen mukaan 8.1l/100km, mikä on kohtuusuoritus huomioiden että ajo on ollut pääsääntöisesti pääkaupunkiseudun leipäjonossa köröttelyä.) Tehojen kaivaminen vaatii kyllä polkemista, mutta koneessa ei ole matalilla kierroksilla samanlaista alimitoituksen tunnetta kuin monissa 1.4-- ja 1.6l-ahdetuissa koneissa. Öljyäkään ei 1.8TSI:hin ole tarvinnut huoltojen välillä lisätä.

Autonahan CC on iso; tämä tekee siitä mukavan matkaauton ja mainion hyvän perheauton. Konttilla on pituutta paljon, mutta korkeudessa on toivomisen varaa jos tarkoituksena on kuljetella isoja lastenvaunuja. Takapenkillä on tilaa ihan julmetusti; erityisesti jos päätyy neljälle rekisteröityyn mallin. (Nelipaikkaisen mallin takapenkki on muotoilunsa johdosta erinomainen. Jos ei ole kolmea lasta ja keskipaikka ei siksi ole välttämätön, suosittelen varauksetta nelipaikkaista mallia.) Sport-penkit ovat itselleni sopivat, ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että ne peittoavat ainakin Beetlen ja A4/A5:n vastaavat. Kuskin penkistä kannattaa tarkistaa missä kunnossa istuimen reuna on sivuttaistuen kohdalta. Ainakin itselläni on kolmen vuoden käytön tuloksena kangas kulunut tuosta kohden yllättävän paljon.

Jos lähdet ulkomailta katsomaan käytettyä CC:tä, niin kannattaa varmistaa että  autossa on tutkat. Kaikilla markkinoilla tutkat eivät ole olleet vakiovarusteet (näin muistikuvani mukaan oli esim saksassa siihen aikaan kun olin CC:tä hankkimassa), ja muotoilun sekä pitkien ylitysten vuoksi ne ovat kyllä ehdoton varuste CC:n kanssa.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

mol

Mitenkäs valot? Elikkä lähinnä kaukovalojen kantavuus kiinnostaa. Verrattuna esim. perus-Passattiin. Enemmän kiinnostaa vanhempi malli mutta miksei uudemmankin valot.

Skula

Lainaus käyttäjältä: hosee - 26.09.12 - klo:10:03
Jos lähdet ulkomailta katsomaan käytettyä CC:tä, niin kannattaa varmistaa että  autossa on tutkat. Kaikilla markkinoilla tutkat eivät ole olleet vakiovarusteet (näin muistikuvani mukaan oli esim saksassa siihen aikaan kun olin CC:tä hankkimassa), ja muotoilun sekä pitkien ylitysten vuoksi ne ovat kyllä ehdoton varuste CC:n kanssa.

Rattinapitkaan (radio&puhelin) eivät ole kaikkialla vakiotavaraa.. Mielestäni ihan ehdoton varuste..

1.8TSI versio oli aikanaan (2009), kun itsekin sellaisen ostin, ihan edottomasti "money vs auto", ihan ehdoton laitos.. Mutta tosiaan omasta hajosi 45tkm kohdalla DSG(seuraavalla omistajalla, kun minulla se oireili jo pitkään)...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

qsla

#16
Hiirenpesiä saattaa kojelaudasta löytyä. Itsellä niitä löytyi vähän sieltä sun täältä kunnes sain suurimmat äänilähteet tilkittyä nitinöiden takia.

Itselläni on 2.0TDI 170hp Manuaali. Aikamoinen pyssy ja pysyy hyvin esim W211 320CDI R6:n rinnalla 204hp/500nm.
Mutta mutta, 2.0TDI 140hp on seuraava valintani kun Tiguaniin päivitän. Vetoa ei ole niin paljon 3000-4000 kierroksen kohdalla mutta alakierroksilla tuo 140hp on paljon puhdikkaampi. Tuossa 170hp mallissa isompi turbo "herää" hitaammin.  Kulutuksista en osaa sanoa muuta kuin omallani pääsen 50% kaupunki 50% maantieajolla 1400km tankillisella.

WEBASTO ehdottomasti pitää olla. Nämä uudet CR dieselit ei hukkalämpöä tuota. Muistan toissa talvena reissun Tampere-Hämeenlinna-Tampere kun webasto oli rikki niin ei maantiellä lämpömittari noussut juurikaan 55-60 astetta ylemmäksi ja sisällä oli todella kylmä, vaikka pidinkin kierrokset 2500 ja vauhtia oli 80-100km tunnissa.  Keulan peittäminen tuo tähän helpotusta huomattavasti.

DSG:stä en osaa sanoa kun en ole omistanut moista. Seuraavaan tulee kyllä DSG 7 (DQ500)  mutta näissä vanhemmissa laitoksissa itsekkin ehkä kääntyisin Tiptronicin puoleen. Ainakin "puolitutut" taksitolpan sedät näin ovat itse ilmaisseet.

1.8TSI jos ei Dieseliä huoli. Hieman voimattoman oloinen mutta kyllä se kulkee. Käyttöalue on ainakin paljon laajempi kuin dieselissä. Mutta jos ajaa 15000km vuodessa, uskoisin dieselin tulevan edullisemmaksi.

2.0TSI on todella mukava laitos, lämpenee nopeasti ja lämpöä piisaa. Kulkee ja kuluttaa  ;D

3.6 V6. Neliveto tuo plussaa ajamiseen ja kulutusta sitäkin enemmän. Ei tunnu juurikaan 2.0TSI:tä kiihkeämmältä. Ã,,äntä lähtee kyllä niin ,että naapureilta tulee vihaisia katseita jos ilkeää kaasua painella aina kohdalla.  Faceliftissä äänet on jotenkin kadotettu >:(    Itse hommaisin tämän vain hyvien äänien ja nelivedon takia ;D

Ja näin Isomahaisena voin olla samaa mieltä siitä ,että joskus tekee hieman tiukkaa tuonne pujottautua. Maha ei sentään ota (vielä) rattiin kiinni mutta kyllä sen joskus polvissa tuntee kun sinne istahtaa ja sieltä nousee. Näkymä on Polon tuulilasiakin heikompi.

Xenonit ehdottomasti. Xenonit eivät ole paljoa paskaa paremmat mutta pari pointtia hehkulamppuja paremmat. Olen haukkunut kaikki uudet xenon / led valot aivan lyttyyn koska ex Golf V:ssä Bi Xenonit jäivät mieleen ikuisiksi ajoiksi. Kehtaisin väittää että siinä oli konsernin parhaimmat valot silloisen Jetan kanssa. Mutta ottakaa Xenonit, Tuo enemmän ulkonäköä auton keulaan mutta se parikin luxia enemmän valoa pimeään tienpintaan tuo sitä Turvallisuutta. Ja käytetyissä niistä nyt ei varmaan joudu kauheita maksamaan :)

4-paikkainen kannattaa ottaa jollei saa 5-paikkaista halvemmalla. Ei siellä takana istu muutenkaan mielellään kuin se kaksi ja jos pituutta on yli 170cm niin yhtä tuskaa siellä on matkustaa. But they do it with style :)

Mutta CC:ssä on sitä jotain...

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

hosee

Lainaus käyttäjältä: qsla - 26.09.12 - klo:14:26
2.0TSI on todella mukava laitos, lämpenee nopeasti ja lämpöä piisaa. Kulkee ja kuluttaa  ;D

Tämän konevaihtoehdon kohdalta todettakoon että automaattina tämän kohdalla oli pitkään Tippi, minkä johdosta auto suoriutuu muilla osa-alueilla 1.8TSI DSG:n kanssa lähestulkoon identtisesti, mutta kulutus on aikatavalla isompi. Tuon vuoksi itse aikanaan kallistuin 1.8TSI:n puolelle näiden kahden vaihtoehdon osalta.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Skula

Lainaus käyttäjältä: hosee - 26.09.12 - klo:15:04
Tämän konevaihtoehdon kohdalta todettakoon että automaattina tämän kohdalla oli pitkään Tippi, minkä johdosta auto suoriutuu muilla osa-alueilla 1.8TSI DSG:n kanssa lähestulkoon identtisesti, mutta kulutus on aikatavalla isompi. Tuon vuoksi itse aikanaan kallistuin 1.8TSI:n puolelle näiden kahden vaihtoehdon osalta.

Eikä +7000 euron lisähintakaan kannustanut panostamaan 2.0TSI malliin vs 1.8TSI  ;D (ainakaan minua, kun uutta ostin)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: qsla - 26.09.12 - klo:14:26
3.6 V6. Neliveto tuo plussaa ajamiseen ja kulutusta sitäkin enemmän.

Meillä isommassa ja painavammassa farkku Superbissa 3.6:sen keskikulutus on pyörinyt 10,5 litrassa. Onko se sitten tolkuttoman paljon vai ei, jää jokaisen omaksi mielipiteeksi. Suht samoja lukemia on vilahdellut esimerkiksi A4:sen 2.0 TFSI q A -keskusteluissa.

qsla

Kukkanen No tuo ei itseasiassa edes kuulosta pahalta. Pakko myöntää.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Arcca

Lainaus käyttäjältä: qsla - 26.09.12 - klo:14:26

WEBASTO ehdottomasti pitää olla. Nämä uudet CR dieselit ei hukkalämpöä tuota. Muistan toissa talvena reissun Tampere-Hämeenlinna-Tampere kun webasto oli rikki niin ei maantiellä lämpömittari noussut juurikaan 55-60 astetta ylemmäksi ja sisällä oli todella kylmä, vaikka pidinkin kierrokset 2500 ja vauhtia oli 80-100km tunnissa.  Keulan peittäminen tuo tähän helpotusta huomattavasti.


Tuohon sellainen kommentti että jos webastoa ei ole, on ilmakanavissa PTC lisälämmittimet ja kuskin olot ei ole ihan sama kuin webasto olisi rikki.
Nimimerkki "ilman webastoa lohko+sisälämmitin+viimasuoja kombolla hyvin pärjäävä". :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JJ79

Vähän pistää nyt miettimään noi DSG-vaihteistojen ongelmat, kun on tottunut amerikkalaisiin automaatteihin, jotka on ihan pommin varmoja. Jostain luin, että joku mainitsi että kytkinpakkoja menee kuin leipää. Jollakin oli mennyt 100 tkm kohdalla. Eihän se oikein noin voi olla. Ei automaattilaatikko ole mitään kulutustavaraa niin kuin jarrut. Kyllä laatikon pitäisi kestää ainakin 500tkm ilman mitään remppaa. Vai onkohan nämä ongelmat vain yksittäistapauksia. Mene ja tiedä. Yleensähän ihmiset tulee kirjoittamaan vain ongelmista nettiin, harvoin siitä kuinka ei ole ollut ongelmia.

Onko tuossa DSG6:ssa ollut vähemmän ongelmia kuin DSG7:ssa?

Tuossa tulikin ihan hyvä vinkkejä mitkä varusteet kannattaa tarkistaa että ne löytyy. Yhdessä arvostelussa mainittiin että Tavaratilan litratilavuus on lähellä Passattia. Tila on pitkä, mutta matala ja melko kapea. Lastausaukko on kovin pieni. Monikäyttömahdollisuus on onneksi Suomessa vakiovaruste. Eli vissiin toi monikäyttömahdollisuuskin pitää tarkistaa että se löytyy, jos se ei välttämättä ole muualla vakiovaruste.

Kyllä mä mielellään sen 5 paikkaisen ottaisin, vaikka ei siellä takana kovin montaa kertaa vuodessa kolmatta henkeä ole. Mutta silloin kun sitä tarvii, niin on se mukavampi istua penkillä kuin siinä keskellä laatikon päällä  :)



Turbodog

Lainaus käyttäjältä: hosee - 26.09.12 - klo:10:03
Ainoa varsinainen selkeä vika on ollut peräluukun vaurioitunut johdinsarja, jonka seurauksena kontti ei enää auennut. Tuo meni takuuseen, mutta en osaa sanoa onko tuo yleinen vika. Johdinsarja oli murtunut, mikä ehkä viittaisi siihen että siihen voi kohdistua mekaanista rasitusta ja muitakin samasta vaivasta kärsiviä yksilöitä voi olla. Lisäksi apukuskin puolen umpiosta löytyi halkeama takareunasta.
Tuttuja vikoja. Mulla vaihdettiin myös peräluukun johdinsarja sillä poikkeuksella, että oire oli toimimattomat luukussa olevat takavalot, mikä ei polttimoiden vaihdollakaan parantunut. Ja kosteuttakin löytyi, tosin mulla pelkääjän puolen vilkun umpiosta ja se meni vaihtoon.

Itse olen sitä mieltä, että olisin 5-paikkaisuuden ottanut jos siihen olisi ollut mahdollisuus, se laatikko ei ole kovin mukava eikä varsinkaan turvallinen.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

hosee

^Minulla on muuten jatkuvasti ollut autossa sellainen ominaisuus että ajoittain ajotietokone väittää käynnistyksen yhteydessä vasemman takavalon olevan pimeänä, vaikka valo palaakin normaalisti. Varoitus poistuu käynnistymisen jälkeen muutamassa minuutissa / muutaman jarrupolkimen painalluksen jälkeen.

Ominaisuus näyttäisi liittyvän jotenkin ilmankosteuteen koska se ilmenee ainoastaan kovien vesisateiden tai talvella pitkän räntäjakson yhteydessä. Varmaan tuossa on takana jokin johdinsarjaan tai liittimiin liittyvä ongelma. Huollossa eivät ole tuota saaneet kiinni....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Podexter

Lainaus käyttäjältä: qsla - 26.09.12 - klo:14:26

3.6 V6. Neliveto tuo plussaa ajamiseen ja kulutusta sitäkin enemmän. Ei tunnu juurikaan 2.0TSI:tä kiihkeämmältä. Ã,,äntä lähtee kyllä niin ,että naapureilta tulee vihaisia katseita jos ilkeää kaasua painella aina kohdalla.  Faceliftissä äänet on jotenkin kadotettu >:(    Itse hommaisin tämän vain hyvien äänien ja nelivedon takia ;D


En aivan yhdy qsla:n mielipiteeseen 3.6 litrasen "kiihkeydestä". Itselläni oli 2.0 TFSI Ocu ennen nykyistä 3.6 litrasta V6:sta ja kun kävin koeajamassa ko. moottorin, oli mies viety mukanaan. 5.6 sekuntia 0-100km/h on aivan mahtava kiihtyvyys 300hevosen turvin...ei turbon viiveitä ja kierroksiin liittyviä "tehopiikkejä" vaan tasaista varmaa vääntöä alusta loppuun. Tosin auto on niin hyvä ajaa, että vauhtia kiihdytyksessä ei huomaakkaan  ;D
Moottorin luonne jokatapauksessa mielestäni aivan upea ja "kiihkeä"  ;)

Vaikka vääntölukema ei päätä huimaa paperilla (350nm), on mielestäni vapaastihengittävän vääntö kuitenkin hieman "erilaista" (positiivisesti), vaikka myös ahdetuista pidän.

Kulutus ei mielestäni V6:ssa "paha", mutta sen voi toki jokainen arvioida oman mieltymyksen mukaan.
Kulutuksen suhteen täälä samat havainnot kuin Kukkasella. Keskikulutus pyörii taajamapyörityksessä 10.5l / 100km, mutta mitä lujempaa mennään, sitä omimmillaan auto on. Itse yllätyin moottorin menovesihaluista positiivisesti. Ohessa vertailua edelliseen 2.0 TFSI RS Ocuun neljä henkilöä matkatavaroineen:

90km/h
- CC 3.6 V6 (7.3 l / 100km)
- Octavia 2.0 TFSI (6,8 l / 100km)

110 km/h
- CC 3.6 V6 (8,2 l / 100km)
- Octavia 2.0 TFSI ( 8,1 l / 100km)

130 km/h
- CC 3.6 V6 (9,1 l / 100km)
- Octavia 2.0 TFSI ( 9,2 l / 100km)

Joskus olen nähnyt ensimmäisten V6 versioiden päästöarvoissa yli 240g:n päästöjä, mutta itselläni 11/2010 päästöt 214g/100km, joten aika maltilliset lukemat moottorin kokoon nähden.

Jokatapauksessa, hyvä auto oli sitten moottori mikä tahansa ;)

VW Passat CC 3,6 4-motion R-line vm.2010, VW Type 2 1.8 vm.1974.

Ex VAG:t Skoda Octavia RS 2.0 TFSI Combi vm.2007

Panze

Ei todellakaan pahoja lukemia V6-moottoriselle.

2.0TSI tippi on nyt reilun kolmen vuoden käytön aikana kuluttanut keskimäärin 8,73 l/100km. Tarkkana nörttinä syötän tankkaukset exceliin ja lasken sillä :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Podexter - 29.09.12 - klo:23:04
Kulutus ei mielestäni V6:ssa "paha", mutta sen voi toki jokainen arvioida oman mieltymyksen mukaan.
Kulutuksen suhteen täälä samat havainnot kuin Kukkasella. Keskikulutus pyörii taajamapyörityksessä 10.5l / 100km, mutta mitä lujempaa mennään, sitä omimmillaan auto on. Itse yllätyin moottorin menovesihaluista positiivisesti.

Meikäläisellä on farkkusuperbissa yleensä keskikulutus tuossa 10,5 hujakoilla, mutta ajo onkin ainoastaan motaria 130+ nopeuksilla ja kaupunkisompailua. Nyt on takana vähän massasta poikkeava jakso ja olen ajanut viimeisten tonnien aikana hiukan myös perinteistä maantieajoa. Kalibroidun ajotietokoneen mukaan keskikulutus on nyt 9,4 litraa viimeisellä 3500 kilometrillä:

www.youtube.com/watch?v=GhhemE017b8

En millään mittarilla osaa pitää sitä törkeänä, kun muistaa, että alla on 3.6 litrainen vapari ja nelikkoautomaatti. Painoakin yli 1700 kiloa.

Guuga

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.10.12 - klo:14:11
Meikäläisellä on farkkusuperbissa yleensä keskikulutus tuossa 10,5 hujakoilla, mutta ajo onkin ainoastaan motaria 130+ nopeuksilla ja kaupunkisompailua. Nyt on takana vähän massasta poikkeava jakso ja olen ajanut viimeisten tonnien aikana hiukan myös perinteistä maantieajoa. Kalibroidun ajotietokoneen mukaan keskikulutus on nyt 9,4 litraa viimeisellä 3500 kilometrillä:

En millään mittarilla osaa pitää sitä törkeänä, kun muistaa, että alla on 3.6 litrainen vapari ja nelikkoautomaatti. Painoakin yli 1700 kiloa.

Pitää oikein kysyä, että mitä tarkoittaa kalibroitu ajotietokone ja miten sellainen toteutetaan? Oletuksena tuo VW:n mittari (omakohtainen kokemus omasta CC:stä) heittää ihan reilusti todellisesta kulutuksesta. Ei niin paljon kuin valtaosassa Mersuja mutta ihan riittävästi.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

VAG!

#29
Lainaus käyttäjältä: Guuga - 03.10.12 - klo:22:41
Pitää oikein kysyä, että mitä tarkoittaa kalibroitu ajotietokone ja miten sellainen toteutetaan?

VCDS:llä muutetaan "kulutuskerrointa", joka on oletuksena 100. Kerrointa voi lähteä muuttamaan puhtaasti kokeilemalla, eli nostaa arvoa vähän isommaksi, nollaa keskikulutuksen, polttaa menovettä yli 200 litraa ja katsoo onko virhettä jäljellä. Jos on, niin sama uudestaan. Muistaakseni 107 antaa meidän Superbissa oikeat arvot.

Itse tein valitettavasti näin hitaalla systeemillä, kun myöhemmin löysin muistaakseni Ross-Techin wikistä ihan kaavan millä oikean arvon sai suoraan laskettua. Eli tiedossa pitää olla todellinen kulutus ja ajotietokoneen näyttämä lottoarvonta.

Todellista keskikulutusta mitatessa kannattaa tosiaan tankkailla 200 - 300 litraa, jotta saa jollain tasolla luotettavan lukeman. Ensimmäinen ja viimeinen tankkaus olisi hyvä tehdä samalla asemalla ja samalla mittarilla.

EDIT: Tässä se yksinkertainen kaava:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_%281K%29_Instrument_Cluster#Channe_003:_Consumption_Correction

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy