Okei, tätä en tienny enkä osannu huoltamoon välittää. Vaihtoi kai ainakin täyttöventtiilin 🤔.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - msuomal #1
A3 8P (03–) / Vs: Ilmastointi tyhjenee01.07.23 - klo:00:07
Okei, tätä en tienny enkä osannu huoltamoon välittää. Vaihtoi kai ainakin täyttöventtiilin 🤔.
#2
A3 8P (03–) / Vs: Ilmastointi tyhjenee28.06.23 - klo:21:17Lainaus käyttäjältä: kar1k1v - 11.06.23 - klo:19:14Venttiili vuoti minullakin, huomenna vaihto ja täyttö. Toivottavasti sitten toimii taas pidempään. #3
A3 8P (03–) / Vs: Ilmastointi tyhjenee14.06.23 - klo:18:32Lainaus käyttäjältä: tokera - 11.06.23 - klo:14:49Oli joo tyhjä / vajaa, ei kompura käynnistyny, ilmastoinnin AC kytkimen valo vaan käy päällä ja sammuu heti. Täytyy tutkia ja hyvä vinkki tuo venttiili. Kiitos! #4
A3 8P (03–) / Ilmastointi tyhjenee11.06.23 - klo:12:46
-08 A3:nen, käytin ilmastointihuollossa, jossa tehtiin alipainetesti, järjestelmä piti hyvin. Aluksi ilmastointi toimi ok, kunnes parin käyttökerran jälkeen ilmastoinnin toimiessa kuului ylimääräistä korkeataajuista ääntä ja sen jälkeen ilmastointi ei ole toiminut enää. Missähän vika, jos testin mukaan oli pitävä, mutta silti taitaa aineet hävitä? Onko kompura entinen?
#5
A3 8P (03–) / Vs: Vikakoodi P0192 A3 -08 1.4TFSI09.04.23 - klo:01:15
Nyt on sen verran jo taas autolla ajettu, että voisi alkaa luottamaan vian korjaantuneen. Autoon vaihdettiin jakotukissa oleva paineanturi ja sillä se tuli kuntoon. Samalla mittailtiin, että tuonne menevä johtosarja on ehjä. Tuo anturi voi olla ainakin yksi syy kyseiselle koodille.
#6
A3 8P (03–) / Vs: Vikakoodi P0192 A3 -08 1.4TFSI28.03.23 - klo:22:00Lainaus käyttäjältä: Superkossu - 28.03.23 - klo:08:28On tarkastettu ja toimi testissä ok, mutta voihan se olla et siinä on satunnainen vika. #7
A3 8P (03–) / Vs: Vikakoodi P0192 A3 -08 1.4TFSI27.03.23 - klo:23:33Lainaus käyttäjältä: ukormi - 27.03.23 - klo:23:29En tiedä, se vaihdettiin tuon koodin perusteella. Nokasta en tiedä, kylmäkäynnistyksen jälkeen ketju ei rallata. #8
A3 8P (03–) / Vikakoodi P0192 A3 -08 1.4TFSI27.03.23 - klo:23:25
Tehottomampi versio koneesta. Auto saattaa kulkea täysin normaalisti jonkin aikaa, sitten voi nykäistä tai tasaisella kaasulla tuntuu, että veto vähän heittelee. Kaasua painaessa ei anna tehoa. ”Vika päällä” kierrokset vaeltaa reilusti tyhjäkäynnillä 200-1200 välillä, kone pätkii rajusti. Tämän jälkeen ei käynnisty. Vikakoodi viittaa alhaiseen polttoaineen paineeseen. Autoon vaihdettiin uusi korkeapainepumppu ja sen mukana tuo paineanturi. Tämän jälkeen auto toimi noin 150km ja oireet ilmeistyi uudestaan. Vika siis oletettavasti jossain muualla tai jokin rikkoo tuon korkeapainepumpun.
Löytyykö kokemuksia tuosta koodista? #9
A4 B9 (14-) / Vs: Bang & Olufsen 3D Sound System23.04.17 - klo:16:04
Tiskillä sanoivat, että päivityksellä ei säätöä saa. On kuulumma jotain komponentteja vaihtunu. Hieman epäilen... välillä tuntuu, ettei tässä mitään subia olekaan. Basso tulee voimakkaasti ovien isoista elementeistä. Ovipahvit tärisee... basson säätö on tooooodella loudnessmainen ilman mitään auktoriteettia ja napakkuutta. Kyllä B&O:ta täytyy hävettää tämä järjestelmä basson osalta. Diskantit on ok ja jopa hieman irtonaisuutta löytyy. Kuuntelin kaverin XC90:sen ei-B&W järjestelmää ja silloin tuli taas mieleen, että noinko hyvä se mun B&O onkin. Kaikkeen kun tottuu .
#10
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B922.04.17 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.04.17 - klo:20:44Täytyy etsiä vielä. Luukku ei aina aukea kaken napista ekalla yrityksellä. Ihan ku se jotenkin jumittas, lukko vaan surahtaa ja pomppaa vähän ikäänku yrittäs aueta, mutta jää alas. Toisella yrityksellä aina nousee. Kiinni päin myös ei aina lähde napista laskeutumaan vaan vaatii pari napin painallusta. Avantti siis. #11
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B922.04.17 - klo:19:25
Mulla on ongelmia takaluukun aukeamisen ja sulkemisen kanssa toisinaan. Toivottavasti tuo auttaisi siihen. Missä nuo kampanjat siellä my.audi palvelussa näkyy? Koskaan en ole sieltä semmosta bongannu...
#12
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B924.03.17 - klo:13:14
Täsmälleen samaa mieltä Vicen kanssa. Kalvot on hyvin siistit ilman mitään näkyviä rajoja reunoissa. Itse kalvojen merkillä ei liene suurta merkitystä, kun ammattiliikkeessä laitattaa, niin kaikki käyttää hyviä kalvoja. Omassani olen ollut 15% kalvoihin tyytyväinen, joku ämeriikkäläinen valmistaja kalvoilla oli. Ihan mustimmat on 5%. Tehdastummennus vastaa ehkä 30% kalvoa, joka on jo melkoisen vaalea.
#13
A4 B9 (14-) / Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja28.02.17 - klo:12:38
Milläs koneella Qmanin auto on? Mulla 140kw diesel quattro eikä tietoakaan tommosista viiveistä. Tänään kahdella eri matkalla tarkoituksella yritin etsiä tuollaista viivettä, mutta ei mitään. Oikeastaan yllätyin kuinka hyvin tuo toimii nyt. Jotenkin tuntu paremmalta kuin uutena. Ehkä vaan kuski oppinu kaasun käyttöä, mutta sulavammin se nykyään menee. Alle 10km/h vierityksestä saa painaa vähän kaasua tai pohjaan ja aivan loogisesti ilman viiveitä lähtee vauhtia lisäämään sekä kaasulla matelusta että rullaamalla matelusta.
#14
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B925.02.17 - klo:19:06Lainaus käyttäjältä: Dis - 25.02.17 - klo:16:48Mulla on käyny samaa ja olenkin nyt näiden avainten kanssa ruennut ottamaan ne kotona pois farkun taskuista. Samassa taskussa on nippu muita avsimia, niin aika herkästi tuntuu painuvan tuo luukun nappi. Tosin nyt sitten parikin kertaa joutunu ulkoa palaamaan hakemaan avaimia... . Onnistusko semmonen koodailu, että takaluukun etäaukaisu avaisi samalla myös muut auton ovet? Nyt joutuu erikseen painamaan ovet auki. #15
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 Audi Connect24.02.17 - klo:17:05
Tänään tuli appsiin iLuurilla päivitys. Ei ollu erittelyä mitä on mahdollisesti korjattu. Mulla tuo on toiminu nyt jo ihan hyvin. Muutama tilanne tullut vastaan, jossa oli technical error ja kerran auto ei saanu nettiyhteyttä (lapissa, ei ollu kenttää auton luona).
#16
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B920.02.17 - klo:09:04Lainaus käyttäjältä: tpu - 17.02.17 - klo:23:22Minusta tuossa käy oman kokemukseni mukaan niin, että jos start-stop sammuttaa moottorin eli kierroslukumittari tipahtaa kohtaa "ready" ja sen jälkeen avaa kuskin oven, niin auto "sammuu" lopullisesti ja kierroslukumittari siirtyy kohtaa "Off" (vaimikäsenyoli). Tuossa tilanteessa kuskin oven avaaminen on sama asia kuin jos painaisi sitä startti-nappulaa. Sinällään erikoinen tuo tilanne, että auto olisi itsestään startannut, mutta voisihan olla, että start-stop on sammuttanut moottorin, mutta kuskin oven avaaminen ei olekaan sitten rekisteröitynyt järjestelmään, jolloin vähän ajan kuluttua start-stop käynnistää auton. Silloin olisi kyllä pitänyt autosta noustessa olla myös ilmastointi ja muuta sähköt autossa päällä. #17
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B916.02.17 - klo:12:36Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.02.17 - klo:04:48Tuohan on hieno . Mutta eikös tässä B9:ssä ole vain ne kahvavalot eikä oven "pahvin" alaosassa ole valoa...? #18
A4 B9 (14-) / Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja10.02.17 - klo:14:32Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 10.02.17 - klo:11:35On ja komppaan tätä. Kun pakkasilla vinguttaa paljon webastoa ja akku latautuu vielä huonosti, niin ei se auto sitä "coasting" toimintoa paljon käytä, kun nostaa jalan kaasulta vaan pyrkii lataamaan akkua. Näkyy aika hyvin siitä kulutuspalkista, että heivaa sinne "vihreälle". #19
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B919.01.17 - klo:12:46Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.01.17 - klo:12:20Normimittariston keskellä olevaan näyttöön saa myös kartan. Täälläkin taitaa joku olla tehnyt niin, että aktivoi sen "navigointivalmiuden", mutta normaalisti se ei tuo karttaa sinne mittaristoon. Sitten pitää vääntää tuolta muutama bitti eri asentoon, niin oho, kartta näkyykin siellä . #20
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B919.01.17 - klo:09:11Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.01.17 - klo:08:25Minä rupesin edellisen auton aikaan tekemään tuota samaa, koska öljytilavuus oli 8,2l ja edelleen muistaakseni se 21,/l siitä veloitettiin (joka on sama hinta, kuin yhden litran pullolla). Kohtuu röyhkeää rahastusta, kun kuitenkin tynnyreissä ostavat öljyn sinne huoltamoon. Motonetissä sama öljy, jota laittoivat MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 4L maksaa nykyään 32,90 (hinta on edelleen tippunut) eli 8,23,/l. 172,20, tai 67,50, . #21
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 kattotelineet ja suksiboksi18.01.17 - klo:17:13
Mulla Thule Excellence XT (218 x 94 x 40 cm) ja vaikka on säätänyt sinne ihan taakse sen boksin, niin tuleehan se edestä tuulilasin päälle. Yllättävän hiljainen se kuitenkin on sillon, kun ei tuule paljon. Puuskittainen tuuli kuuluu ja jopa tarttuu siihen sen verran, että boksin kyllä huomaa ajossa. Kannattaa laittaa tarkasti suoraan se, vaikuttaa ääneen selvästi.
#22
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 kattotelineet ja suksiboksi18.01.17 - klo:13:36
Mun boksissa on pidempi säätövara, varmaan yhteensä 30 cm, mutta ei sitä juuri tarvinnut. Taitaa olla aika keskellä. Tarkkasin sen niin, että luukku ylhäällä ei paljon väliä jää auton spoileriin. Uudemmissa bokseissa tuo on huomioitu hyvin.
#23
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B917.01.17 - klo:14:14
Mittariston ohjelmisto ja valojen ohjainlaitteen ohjelmisto päivitettiin. Ohjainlaitteelta oli löytynyt jotain huomautuksia, joten menee jatkotutkimuksiin, jos tämän päivityksen jälkeen vielä Matrixit temppuilee. Siinäpä se, öljyt, pa-suodatin ja takasulka .
#24
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B917.01.17 - klo:10:32
Tänään auto ekaan huoltoon. Lista huomautettavista asioista:
- Ei aina käynnisty napista - Takaluukku ei aina aukea kakesta eikä mene kiinni luukun napista - Tripit nollautuu - Piipannut pari kertaa käynnistettäessä omituisesti - Radion äänenvoimakkuus vaihtelee - Käsijarru ei mene aina sammuttaessa päälle - Tuulilasin pesun jälkeen jälkipyyhkäisy jää pois - Matrix valojen automatiikka häviää Näistä löytyi päivitys tuohon trippien nollautumiseen... katsotaan huollon jälkeen sanotaanko muista mitään. Tuo viimeisin kohta listaan tuli eilen. Vaimo on joskus valittanut, että ei ne valot säädy itsestään tai vaihdu edes pitkille ollenkaan. Olen aina ajatellu, että se on nyt tehny jotain väärin . Eilen kuitenkin kävi niin, että käynnistyksen jälkeen tuuppasin valot auto-asentoon (valokatkaisija on aina auto-asennossa) ja lyhyen yksityistien jälkeen kiihdytin 80km/h (oli siis jo pimeä illalla). Kerran välähti pitkät päälle ja mittaristossa tuttu sininen valokuvake, jonka alla se "auto"-teksti. Sitten se tiputti puolikkaille eli valkoinen valokuvake eikä enää laittanut pitkiä tai säädänyt mitään. Vähän aikaa käytin valoja manuaalisesti (joka muuten on yllättävän ärsyttävää nyt) ja sitten pysähdyin levikkeelle. Auto sammuksiin, kuskin ovi auki, kiinni, auto käyntiin ja tämän jälkeen toimi normaalisti seuraavat pari sataa km. Boottaus autto . Harmittavasti kommentti B&O:n subin säätöön oli, että uusissa malleissa hardiksessa on jotain muutoksia ja pelkällä ohjelmistopäivityksellä ei saa tuota säätöä käyttöön. Hieman ihmetyttää, että mitä siellä olisi menty muuttamaan ja miksi muka tuo subin säätö ei olisi mahdollista vasvistimessa kuin vahvistimessa... Muutenkin tuntuu oudolta tuo yleinen nihkeys softaversioiden päivitykseen. Vuonna 2017 pitäisi huolto-ohjelmaan kuulua jatkuvat päivitykset ja kolmen vuoden sisällä sinne pitäisi ilmestyä uusia ominaisuuksiakin, kun kehitys on nykyään niin nopeata. #25
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B912.01.17 - klo:16:19
Tänään ajoin HKI - JKL ja pysähdyin matkalla tankkaamaan (mikä Tuuliharja se ny on). Pihaan tullessa jo kuuntelin et mitä se auto hurisee. Siellä jäähdyttimen tuuletin töhötti täydellä teholla koko tankkauksen ajan. No, mietin et vois liittyä hiukkassuodattimen polttoon, eiku autoon ja menoks. Tuulettimen ääni hävis ajomeluun kunnes hidastin ekaan käännökseen noin 40min kuluttua ja vielä hurisi. Seuraava 40min, vielä vaan. Kaverin pihaan, hurisee, omaan pihaan, hurisee. Sitte 15 min kuluttua se sammu. Mut ainakin pari tuntia huuti täysillä!
Onko muut törmänny vastaavaan näissä dieseleissä? #26
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B909.01.17 - klo:10:42
Tässä vielä jonkinlaiset räpsyt tuosta boksista ja slidebarin toiminnasta (ei ole ihan optimaalinen kuvakulma, mutta tulee se reilusti yli kylkilinjan). Sitä olen ihmetellyt, että miksi Thule ei tee matalampia jalkoja telineelle boksikäyttöön. Ne vois olla paljon lyhyemmät. Hämmästyttävän vähän tuo silti lisää polttoaineen kulutusta vaikka onkin melko iso boksi (taitaa olla Thulen malliston toiseksi korkein). Toinen "ongelma" jaloissa on, että näiden "nykyautojen" katot alkaa olla tosi kaarevia. Jalkoja on hankala saada samaan tasoon ja vieläpä suoraan toisiinsa nähden (eli jos laittaa vaikka laudan tuohon, niin se ottaisi kiinni koko telineen yläpintaan ja niin ettei keulan puoli sojottaisi kohti taivasta). Pitäisi varmaankin tehdä erikseen etujalka ja takajalka. Nythän nuo on samanlaiset.
Edit: ,,rsyttävää noissa Thulen telineissä on myös ne kumilistat, joita joutuu palottelemaan, jos käyttää sitä kiskokiinnitystä. Ja tietysti tuota boksia varten on ostettava erillinen kiinnityssarja Slidebareihin, jolla korvataan se alkuperäinen "kourasysteemi". #27
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B908.01.17 - klo:22:13Lainaus käyttäjältä: th - 08.01.17 - klo:15:41Mutta ovat kovin vaaleat. Näyttää suunnilleen 35% kalvolta eli autosta näkee läpi melkein kelissä kuin kelissä. Olen nuo nähtyäni tyytyväinen, että tuli otettua kirkkaat lasit ja kalvotettua. Ammattilainen kun laittaa, niin suurennuslasilla saa lähteä "vikoja" etsimään. Makuasioita, mutta tämä kannattaa ottaa tilatessa huomioon. #28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B908.01.17 - klo:22:02Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 08.01.17 - klo:08:22Tosi audisti hommaa tietty Audin oman boksin. Näyttäs kiinnitysmekanismin perusteella Thulen tuotteelta. Ite hommasin Thule Excellence XT:n valko-mustana ja sopii hyvin valkoisen Avantin katolle. Telineet mulla olikin jo Thulen slidebarit ja on ne vaan pirun kätevät boksinkin kanssa pyörätelineistä puhumattakaan. Kun boksin tyrkkää toiseen reunaan, niin viereen mahtuu just yksi Thule 598 ja siihen läskipyörä. Boksin ollessa keskellä autoa riittää slidebarien liukumavara tuomaan reunan selkeästi auton kyljen ulkopuolelle. Ei tartte autoon nojailla. #29
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B908.01.17 - klo:09:21
Mä oon ihmetelly ihan samaa. Miksi jättää porukka pimeään sammuttamisen jälkeen, kun autossa on ajon aikanakin ihan hieno valaistus...
#30
A4 B9 (14-) / Vs: Polttoainetoiminen lisälämmitin (osana Comfort-pakettia)05.01.17 - klo:09:59
Mitenkäs nyt muilla on oikeilla pakkasilla toiminut tuo lämmitin (kyseessä 2.0TDI kone)? Mulla on luovutushuollossa koodailtu lämmittämään myös moottoria, pakkasta oli aamulla 20 astetta ja lämmitin pyöri 30 minuuttia. Autoon sisään mennessä ei ollut kylmä eikä lämmin. Auto lähti käyntiin välittömästi nappia painaessa, ei siis hehkutusta, ohjaamo alkoi lämpiämään kohtuullisen nopeasti, mutta moottorin lämpö pysyi yhdessä pykälässä melko pitkään, kunnes pääsi 80km/h tielle ja nousi nopeasti neljään pykälään. Alkuun moottorin ääni oli ekoilla kaasutuksilla selkeästi hieman karkeampi, mutta ei mitenkään tuskainen. Kokonaisuutena ihan mukava ja tarpeeksi lämmin pakkasaamun lähtö. Joskus olen kylmäkäynnistänyt pikkupakkasilla ja silloin se näyttää ruudussa tekstiä suuntaan: "Käynnistellään moottoria. Odotahan hetki." Olen nyt tulkinnut, että lämmitin kyllä lämmittää myös moottoria ihan kohtuu hyvin.
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |