Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - mackaiveri

#1
Eikös tuo kone ole hihnalla? Jos hihna on liian kireällä, koneesta kuuluu "vollotusta".
#2
Moi

Yhdyn Foxit:n tekstiin. Taajamassa pääsee helposti 4-5l lukemiin , mutta motarilla tahtoo mennä 5-6 litraa. Ei energaa tyhjästä tule.
Kylmäkulutus on myös aika hurja , vaikka Prius nopeasti lämpiääkin. Ekat sadat metrit yli 10l/100km. Miten lienee muilla?
#3
Kori ja valot / Vs: LED polttimot?
08.03.14 - klo:10:55
Lainaus käyttäjältä: Kr1sus - 08.03.14 - klo:10:32
ja ilmeisesti noi pikku läpyskät on vastuksia. toisessa ledissä mikä palaa normaalisti on 241, ja toinen mikä sammuu hetken päästä on 391

241= 240ohmia , 391= 390ohmia. 390 ohmia on liian iso että tunnistaa "polttimon".
#4
Lainaus käyttäjältä: Epes - 04.05.11 - klo:07:53
Meillä on nyt 7tkm ajettu -11 mallinen 1.4TSI 122hv DSG alkanut nykiä ja/tai täristä. Motarilla huomaa parhaiten kun 130km/h mittarissa pitää kättä keskikyynärnojalla niin tuntee, kun koko auto vibraa. Ratti ei tärise eli eturenkaissa ei ole tasapainotusvikaa. Takarenkaista en tiedä, renkaat ovat 1,5vkoa sitten 1. kertaa alle laitetut auton mukana tulleet vakiokoon renkaat. Motariajot ajettu vakionopeussäätimellä. 

Miten teillä muilla jos vetää käsijarrun päälle, vaihteen D:lle ja alkaa ryömittämään autoa pienellä kaasulla "käsijarrua vastaan"? Meillä voimansiirto tärisee ihan selkeästi, samaa vibraa kuin motarilla tekee koko autoon mutta selkeämpänä.

-09 passatissa oli samat oireet ja siihen vaihdettiin DSG laatikko. Oli tosin vajaa 30tkm ajettu...
#5
Morjens

Mulla olisi tuollainen isompi tallissa turhaa tilaa viemästä. Joku saa tulla hakemaan pois.
Se on 5 kopan golffista kotoisin , mutta sopii B7 Passattiin ja varmaan B6 (3C) myös. CC stä en tiedä.
Siinä on takakulmassa hieman halkeamaa, mutta ihan käyttökelpoinen. Salossa sijaitsee.
16 .2.  liikun Kellokosken / Hyvinkää / Lohja / Salo reitillä .


Puh. O4OO 8O2795
#6
Auton ovet ei mene lukkoon kun auton moottori on käynnissä tai virta päällä. Autosta luota voi lähteä pois ja auto ilmoittaa "KEY not found" tms , mutta moottori pysyy käynnissä.
#7
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.07.13 - klo:10:59
Mielenkiinnosta kysyisin mikä pirssi? :)
Tuossa alla se lukee....  Niin , en minä sitä viina juo  , ainakaan niin paljon tuo kulkine
#8
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.06.13 - klo:09:26
Mopollako ajoit? Ei bensavehkeillä pääse moiseen muuten kuin sähkön avustuksella. Noin 3,5l/100km olisi kulutus.

Pitänee korjata , että polttoaine ei ollut  95 bensa   vaan RE85 ja olet oikeassa , sähkön avustuksella  :). Ajankohta oli toukokuu 2013
#9
Taannoin ajoin 1000 km reissun ja rahaa meni 60â,¬ polttoaineisiin.   ;)
#10
Toyota / Vs: Toyota
21.03.13 - klo:14:57
Lainaus käyttäjältä: Filixon - 20.03.13 - klo:23:54
Hybridistit esiin! Kenellä foorumilaisella on hybridi? Olisi jo korka aika päästä keskustelemaan hybrideistä käyttäjien kokemusten perusteella. Ehkäpä viimeistään Jetta hybridi tuo uutta verta kehiin. Näin toivon.
Prius ollut noin vuoden verran...
#11
Toyota / Vs: Toyota
16.03.13 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.03.13 - klo:09:14
Auriksessa (~ Aurisissa?) on CVT eli portaaton automaattivaihteisto, eikös? Mitä se tuntuu hybridin yhteydessä?

Omaa kokemusta CVT:stä on Honda Jazzissa. Hyvin se pelittää siinä missä DSG6 Golf Plussassa (~ Plusissa?).
Oikeasti näissä ei ole vaihteistoa ollenkaan. Tai siis on alennusvaihteisto,mutta nopeuden säätely tehdään puhtaasti sähkömoottorilla. Planeettavaihteistolla + bensamoottorin kierrosluvulla säädellään myös paljonko sähkömoottoria pitää kierrättää...Oheisessa linkissä pieni animaatio:
http://eahart.com/prius/psd/
#12
1.4TSI  Passatista  (vm 2009) vaihdettiin DSG laatikko 32 tkm kohdalla takuuna. Oireena oli pieni värinä  moottoritienopeuksilla ja tasauspyörästössä tuntui olevan klappia, kun pyöritteli renkaita pukilla . Laatikko toimi muuten ihan hyvin. Muuten, kaikki DSG-7 laatikot sain "naksahtamaan" kun laittoi "vedon" päälle eteen / taaksepäin. Aivan kuin olisi lautaspyörän niiteissä "väljää".
#13
Mulla oli 2012 90kw versio sedanina DSGllä ja kulutus taajamassa n.9l ja maantiellä 7l. Ei mikään säästöpossu. 2011 Passat CC 1.8 TSI koneella vei melkein vähemmän. Aikoinaan 2009 3C mallin 1.4TSI DSG vei huomattavasti vähemmän,kaupungissa 7-8l ja maanteillä 5-6l .
#14
Näyttää vastaavalta hommalta, kun teetin Passattiin tammikuussa. Hintaa n 400â,¬ .
Ajattelin myös että autosta tulisi hiljaisempi, mutta aika marginaaliseksi vaikutus jäi.
Voi olla että muuten jo "hiljainen" auto, niin massaus ei vaikuta niin paljon.
#15
Vaihtelee ,mutta syyskuussa noin 2200km / 132Litraa  eli 145â,¬ / kk
#16
9 käytettyä ja 8 uutta , viimeisin ostos 28.09. Tojo Yaris 1.33 Multidrive S , rekisteröinti menee 5.10.2012.
Hieman on liian tiheään ollut näitä vaihtoja.....
#17
Entisessä CC:ssä  (2011) 2-kytkin ravisti 17tkm kohdalla. Myin auton pois (=sain myytyä), huh. Eipä uskalla enää noita ostaa  :(
#18
Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 09.09.12 - klo:10:20
Mitenköhän onnistuisi FSI koneen muuttaminen Flexfuel koneeksi. Onko kokemusta?

Hei  , Valitettavasti ei onnistu TSI & FSI koneeseen.
Kyselin tätä muutossarjan valmistajalta ja vastaus olis seuraava:

difference is in 10 time shorter injection time, and in higher voltage
with peak-and-hold strategy, 90 volts for opening, 40 for holding.
some systems has 3 wires: common, wire for opening and wire for holding.
and of course different injector connectors.

Eli 10 kertaa lyhyempi ruiskutusaika ja korkeampi 90 voltin avausjännite 40 voltin pito
jännite (avaus ja pito strategia). Jotkut systeemit käyttävät 3 johtoa ; miinus, avaus ja pito
ja tietysti erinlaiset suuttimien liitimet
#19
Hifi ja multimedia / Vs: Kiinan DVD
30.08.12 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: olli76 - 20.08.12 - klo:17:31
Onkos kellään kokemuksia tuollaisista Kiinanihmeistä esim:  http://www.happyshoppinglife.com/dvd-player-for-special-car-volkswagen-dvd-player-c-2_9_48.html
Tuota hsl-sd-03a laitetta meinasin vai ostanko suosiolla jonkun "merkki" laitteen?  :-\
Mulla oli vastaavanlainen vuosia sitten.Rattinapit ei toiminut, radion vastaanotto heikkoa,= vain yksi antenni, jne jne .Hyvää näissä on videoulostulot vaikka takanäytöille ja peruutuskameran liitäntä suoraan . Sitten kuitenkin vaihdoin sen myöhemmin RNS-510 alkuperäisradioon.
#20
Passat CC / Vs: Sopivat renkaat
27.06.12 - klo:22:41
Olet aivan oikeassa, ne ovat äänekkäät. Entiseen CC:hen vaihdoin 205/60- 16 H Michelin energyt ja kas , rengasmelut hiljeni huomattavasti ja kulutus putosi myös. Sitten kun vaihtoi alkuperäiskoolla olevat kitkat alle niin ne olivat äänekkäämmät kuin kesägummit.

Ulkonäköön ne nyt tietty vaikuttaa, mutta mukavuus ennen muuta  ;)
#21
Turun Länsikeskuksen ST1 ja RE85(ei ollut äänestyksessä valintaa) ;D
#22
Huonosti on mennyt Multifuelit kaupaksi ???
#23
Hei ,  onko täällä monella  Multifuel Passatti?
Oletteko tankanneet RE85:ttä ja mitä käytännön polttoainekulutukset ovat?
#24
Taitaa VWn ilmoitetut kulutukset mennä pahasti alakanttiin . Omassa 1.4TSIssä keskikulutus 8,4l/100km (yleisesti maantiellä n.7L)  , normaaliako?
#25
Goodyear Efficientgrip 205/60 - 16 H  on hiljainen , kuin myös Michelin Energy Saver samassa koossa.Vaikka on profiiliero, niin sopii Pasun alle.
#26
Lainaus käyttäjältä: jummi78 - 05.04.12 - klo:10:53
Tämän vuoden alkupuolella hankittu Audi A4 B8 2.0tfsi avant vm. 2008.

Keskikulutus sekalaisessa ajossa 6,5-7 l/100km. Matka-ajossa 5,2-6 l/100km, keskinopeuden mukaan vaihdellen.
Kerran on kulutus noussut lähelle 8 l/100km, tosin perässä kuomukärry klapeja täynnä.

Talvirenkaat, 98-bensa, manuaalilaatikko. Kulutukset laskettu tankkausten perusteella, ajotietokone näyttää n. 1-2dl liian optimistisia lukemia.


Näin meillä.






Oho .  Meneepäs 2 litranen bensaturbo pienellä.  1.4 tsi vie enemmän kuin nuo luvut
#27
195/60 16..... on aika kallis rengassarja ja on BMTn vakiokoko .. 205/60 16 = mukavat ja edulliset
#28
Passat CC / Vs: Passat CC FaceLift.
07.03.12 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.03.12 - klo:19:43
Ilmeisesti sitten vain dieseleissä.

Tuosta moottorijarrutuksesta sen verran, että ainakin 3.6 FSI:ssä on merkittävästi heikompi moottorijarrutus kuin 2.0 TDI:ssä. Bensa on vapari, joten se luultavasti vaikuttaa paljon, kun puristussuhde on paljon matalampi. Toisaalta on bensaturbossakin on matalampi puristussuhde kuin TDI:ssä, joten veikkaisin, että kyllä se nokivasara siinäkin tapauksessa enemmän jarruttaa.

Siis nyt ei enää ole puhe Travel modesta, vaan jostain muusta?

Travel Mode on se "valot katsoo kieroon" toiminto (Brittiliikennettä varten).

Rullaus on COASTING MDF:n valikossa
#29
Vanteet sopii pulttijaon ja keskireiän osalta 2009 Golfiin mutta ET on näissä pienempi . Muistaakseni Golfissa on 6.5 tuuman vanne ja Passatissa 7 tuumaa.Ero 12mm = 6mm per puoli . ET n ero on ET50 -ET 45 = 5mm   .Joten rengas tulee 11mm ulommas kuin Golfin alkuperäinen vanne.
#30
VW Passat  01/12 1648km
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy